Painonpudotuksesta.
Miten parannan itsekuria? Päivät menee hyvin.(oon hoitovapaalla) Aamupala (kahvia,leipää),päivällä jogurttia, juotavaa, neljän maissa tavallista kotiruokaa. Mutta entäs kun koittaa ilta. Saan lapset nukkumaan, asetun tv:n ääreen. Silloin alan miettimään, et mitähän söisin?
Myönnän, että heikkouteni on just toi iltasyönti. Aamulla on niin paha mieli, kun tuli syötyä ihan turhaa. Siis ei välttämättä oo es nälkä vaan kyse on tavasta. Kumpa ottaisinkin vaan hedelmän, lasin vettä mut syön esim rusinoita, pähkinöitä, tonnikala, leipää. Harvoin siis karkkia , pullaa tms.(onnex) Vinkkejä?? Apuja?
Kommentit (8)
ei vika voi olla energiansaannissa vaan ehkäpä jossain muussa. Et todellakaan saa noista liikaa kaloreita, ihmisen pitäisikin syödä 3-4h välein että aineenvaihdunta pysyy vauhdissa (eikä ala hidastua -> painonpudotus entistä hankalempaa). Suosittelisin lisäämään liikuntaa, ihan kunnon hikiliikuntaa 2-4 kertaan viikossa.
Itse olen pudottanut painoa 12kg puolessa uodessa ihan pelkän liikunnan (hölkkä) avulla. SYön tavallista kotiruokaa mutta herkuttelenkin joskus ja silti paino putoaa.
tee ruokapäiväkirja. syö ainakin 5 kertaa päivässä ja suunnittele aina seuraava ateria. syö tarpeeksi ja jätä mieluummin leivät pois. syö kalaa, lihaa ja proteiini muutenkin auttaa pitämään nälän pois
Toteutuuhan sun päivässä nämä perussäännöt?:
- neljään mennessä täytyy olla syötynä vähintään puolet päivän kaloreista
- jokaisella aterialla, myös väliapalalla, täytyy olla proteiinia, ja pääaterioilla rasvaa
- kaksi lämmintä ateriaa + välipala iltapäivällä
- 6 kourallista vihanneksia, marjoja ja hedelmiä päivittäin
- joka päivä jotain herkkua
Illalla saat ihan vapaasti syödä jos huvittaa, mut valitse sellaista naposteltavaa josta et saa ylimääräistä energiaa; kasvisdippi, makeutusaineella tehtyjä vanukkaita ja kiisseleitä ym. Pääasia et pääset eroon tuosta syyllisyydestä ja pettymyksestä; syödähän sä saat, kunhan kalorimäärät pysyy kohtuudessa.
Usko vatsaasi, jos sinulla ei ole nälän tunnetta, et tarvitse ruokaa. Ehdottoman armoton ei silti tarvitse olla: salli itsellesi yksi pieni annos herkkua, päätä se etukäteen ja nauti siitä täysillä!
Kun katsoo esim. pähkinäpussia, ja paljonko niissä on rasvaa, n. 50g /100g, tajuaa miten lihottavia ne ovat! Kohtuudella tietysti terveellisiäkin, mutta helposti tulee syötyä se pussillinen kerralla. Mulla ei myös itsekuri riitä, ja niinpä jaoin pussillisen pähkinöitä vaikka kymmeneen pieneen annokseen ja päätin, että yksi per ilta saa riittää.
Olen nyt pudottanut 10kg puolessa vuodessa.
Helposti laihiksella jää juuri proteiinit liian vähälle ja aiheuttaa tuota syöpöttelytarvetta.
Kannattaa kokeilla esim. lisäämällä kunnon lounas ja iltapala (esim. rahkaa). Itselläni toimii kiloklubi, sen avulla aika helposti oppii oikean ruokailumallin.
että juuri tuo on huonoa, että kitkuttelet päivän noin pienellä ruoalla. Melkein pomminvarmaa on, ettet pääse tuolla konstilla irti iltasyömisestä.
proteiinia ja mahdollisen makeanhimon tyydytettyä.