Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö todella osta joululahjoja parhaiden ystävienne lapsille?

Vierailija
05.01.2009 |

Tuon yhden kummiketjun innoittamana ihmettelen, että juuri kukaan ei muista kummilapsensa sisaruksia tai näiden vanhempia paketilla. Onko teillä tapana ostaa kenellekään perheenne ulkopuoliselle (en siis esim. lastenne serkkuja) lapselle lahjoja? Vai oletteko kaikki, jotka olette kummeiksi pyydetty, niin vieraita kummilapsenne perheelle? En käsitä.

Minä muistan kummilapsieni perheitä (äidit ovat parhaita ystäviäni) kokonaisuudessaan, samoin sellaisia oikein hyviä ystäväperheitä, joiden kummeja emme ole. Muistan niin aikuiset kuin lapsetkin näistä perheistä. Taidan olla ihan hulu teidän mielestänne.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sovittu ystävien kesken.

Jokaisella on sama ongelma, eli lahjoja tulee joka joulu aivan liikaa, joten sen vuoksi emme osta ystävien lapsille mitään.

Vierailija
22/30 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meidän kummilapsemme ovat myös samalla meidän

sukulaisiamme!!! "Parhaiden ystävien lapset" eivät ole meidän

kummilapsiamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo pelkästään ne yhdet lahjat jokaisen lapsen kummeilta ovat olleet aika sattumanvaraisesti hankittuja, voisi mennä aika pahasti pieleen jos yrittäisivät jokainen ostaa jokaiselle sopivaa..

Vierailija
24/30 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväperheet päälle reippaasti yli 50.

Vierailija
25/30 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat lahjoja ihan tarpeeksi tai suorastaan liikaa muutenkin. Aikuiset ymmärtävät, että joulun sanomassa on kyse muusta kuin kulutushysteriasta.

Lahjojen sijaan on mukavampi vaikkapa tavata perheittän pitkinä joulun pyhinä ja tehdä yhdessä hyvää ruokaa.

Vierailija
26/30 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä niin, että otettais toistakymmentä ystäväperhettä ja niiden kaikkien lapset pakkolahjalistalle. Kummilapset ja omien sisarusten perheet sekä isovanhemmat riittää mainiosti ja tästäkin tulee aikamoinen läjä nimiä listaan.

Ja täällä kun joskus määriteltiin niitä parhaita ystäviä, niin se on kuulemma se kaveri, jota sillä hetkellä näkee vähintään viikottain. Mulla on oikeiden, elämänmittaisten parhaiden ystävien lisäksi kulloisestakin elämäntilanteesta johtuen paljon sellaisia ystäviä, jotka ovat sillä hetkellä viikottaisia, mutta viime vuonna eivät olleet ja ehkä ensi vuonna näen taas monia muita useammin. Näiden kaikkienko lapset pitäisi lahjoa.

Vierailija
27/30 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan tarpeeksi läheistä sukua ja kummilapsia, joten ystävät ja heidän perheensä jäävät ilman lahjoja. Hyvä näin. Meillä meni jo nyt yli 2000€ lahjoihin. Ja tuossa on siis omillekin lapsille vain 1 lahja/lapsi. Että vielä pitäisi lisää lahjoa, vai?

Vierailija
28/30 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien osapuolten kannalta, että sitä määrää lisättäisiin enää yhdelläkään ja jokaisen aikuisen jouluun tulisi lisää lahjojen hankinta -stressiä. Ennemmin lisäisin jokaisen jouluun lämpöä ja yhdessäoloa, sitä taitaa moni muukin tänä päivänä arvostaa enemmän kuin lapsensa saamaa 32. pakettia.

Vierailija
29/30 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan siis OIKEASTI läheisille tuttavalapsille lahjan. Minun kummilapseni sisko on mulle myös oikeasti tärkeä, sai lahjan ihan siksi että halusin antaa sen, ei siksi että siskokin sai. Miehen kummipojan sisko taas ei ole millään tapaa läheinen, kun asuvat kaukana, hyvä kun nimi muistetaan..

Perheille vaan kortti ja esim suklaarasia. Eli ihan vaan kohteliaisuus-muistaminen, ei suurempaa lahjaa.

Meillä ei ole onneksi kovin useita läheisiä tuttava tai sukulaislapsia. Eikä lasten lahjat kalliita tarvii olla (ja silti voivat olla ihan hyviä), esim mun lahja kummilapsen siskolle oli värityskirja, maksoi reilun 3e.

Vierailija
30/30 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemisissä toki ollaan. Niillä on tavaraa muutenkin, en halua olla lisäämässä sitä.

Ja olen ihan tyytyväinen, että mun ystävät ei osta mulle ja meidän perheelle lahjoja.

Ihmisiä voi muistaa muutenkin kuin ostamalla niille tavaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan