Miksi ihmeessä jotkut viittii käyttää kuravaatteita (muualla kuin tarhassa)?
Kun kosteutta pitäviä vaatteita saa vaikka kuinka halvalla, niin silti tiedän äitejä, jotka vaan jaksaa puetuttaa päivästä toiseen kuravaatteita lapsilleen. Yhtäkin nelilapsisen katraan uloslähtöä katsellessa kyllä näytti niin hankalalta, kun jokaiselle touhotettiin kurahousuja jalkaan pihalle menoa varten.
Pukekoon kuka mitä haluaa, mutta mä vaan ihmettelen, että miten ne viittii, kun helpommallakin pääsis...
Kommentit (53)
sadesäällä niin sadevaatteet päälle. Tätä on varmasti vaikea ymmärtää jos itse istuu sateella sisällä ;)
No siis mitä mä oon lukenu sun viestejä niin ei se sen helpommaks mene olla pukematta niit kurahousuja lapselle päälle. :) helpottaa tietty ulos lähtiessä sitä pukemista mutta sitten on kaikki haalarista lähtien likasia, ja kun vielä tarpeeksi kauan lapset siel lätäköissä leikkii niin kastuu sitten ne haalarin alla olevat vaatteetkin. Siinähän sulla on jo sitten kasa pyykkiä pestävänä kun sisälle tulevat ^^ Eli loppujen lopuksi kaikista helpointa jopa perussyyskeleillä ois pukea ne kurikset jalkaan niin säästyy siltä isolta pyykkikasalta joka tulis ilman niitä kuriksia :) Ne kun voi huuhtasta suihkun alla eikä kulu aikaakaan juur niin paljo ku pyykätessä. Ennemmin mä näen sen vaivan että kiskon lapselle kurikset jalkaan ja huuhtelen ne ku että mä vaihtasin lapselle parhaimmillani ties kuin monesti niit vaatteita.
lasten kuravaatteet voi noin järkyttää?
No ei mua mitenkään järkytä, mutta ihmettelen, miksi haluaa tehdä elämästään vaikeamman! :) Niin ymmärrän ihan rankkasadekelit, mutta että nyt ihan perussyyskelillä.
No siis mitä mä oon lukenu sun viestejä niin ei se sen helpommaks mene olla pukematta niit kurahousuja lapselle päälle. :) helpottaa tietty ulos lähtiessä sitä pukemista mutta sitten on kaikki haalarista lähtien likasia, ja kun vielä tarpeeksi kauan lapset siel lätäköissä leikkii niin kastuu sitten ne haalarin alla olevat vaatteetkin. Siinähän sulla on jo sitten kasa pyykkiä pestävänä kun sisälle tulevat ^^ Eli loppujen lopuksi kaikista helpointa jopa perussyyskeleillä ois pukea ne kurikset jalkaan niin säästyy siltä isolta pyykkikasalta joka tulis ilman niitä kuriksia :) Ne kun voi huuhtasta suihkun alla eikä kulu aikaakaan juur niin paljo ku pyykätessä. Ennemmin mä näen sen vaivan että kiskon lapselle kurikset jalkaan ja huuhtelen ne ku että mä vaihtasin lapselle parhaimmillani ties kuin monesti niit vaatteita.
että ap:llä on sellaiset lapset jotka leikkii ulkonakin sievästi ja hiljaa paikallaan kököttäen. Kun tietää, mikä on omien lasteni tyyli leikkiä, ei tulisi mieleenkään jättää kunnon kuravaatteita ostamatta. Mikään kosteussuojattu haalari ei pitäisi niissä leikeissä tarpeeksi hyvin. Mutta enpä minä mitään reimateccejä ostakaan, kun haalari/kurahousuyhdistelmä toimii niin hyvin.
vuoden ikäsellä äitiyspakkauksen toppapuku ja sen päällä kurikset, kun ei oikein pidä vettä se toppapuku, ja en todellakaan koe tarpeelliseksi ostaa kallista pukua lapselle kun siskon vanhat kurikset löytyy kaapista ja toppapuku oli ilmainen!!ja on meidän lapselle kelvannut, eikä muut äidit ole puistossa syrjineet!!
Roikotetaan eteisessä kurasina ja vettä valuvina? Tosi ällöjä ootte.
Kurikset on helppo huuhtaista suihkun alla kuraeteisessä ja ripustaa kuivumaan. Kokeilepa tehdä sama reimatekille...
mikäs ihmeen ongelma siinä on?
Ainakaan meidän alueen vesi ei ole sellaista ihmeainetta, että irroittaisi pelkällä huuhtelulla reimojen pinnalta kuran. Kurahousut sen sijaan tulevat oikeasti puhtaiksi pelkällä huuhtelulla. Reimoihin jää aina likaa ja sit ne on yksinkertaisesti rumat.
Haalaria ei voi suihkuttaa tai kuivuu iäisyyden. Ja ikävä niitä kuria on vaatteisiinkaan jättää. Meillä on kuralahkeiset haalarit kun maa on aavistuksen kostea ja tavalliset haalarit+kurahousut jos lätäköitä/mutainen maa.
Juuri 1 vuotta täyttänyt konttaili innoissaan vesilätäkössä ja kerrankin viihtyi ulkona. 3-vuotias oli polvillaan samaisessa lätäkössä. Kummankin kosteussuojatut vaatteet oli ihan märät, samoin kuin alla olevat kamppeet. Lupasinkin 3-vuotiaalle, että laitetaan seuraavalla kerralla kuravaatteet niin voidaan olla pitempään ulkona. Että se niistä kosteussuojavaatteista (isommalla Reimatec, pienemmällä Remu)
Meillä neljä lasta, eikä tulisi mieleenkään pestä joka päivä kaikkien ulkovaatteita koska kuraantuvat, mielummin tosiaan puen ne kurikset ja virutan sitten vain ne.
Ostin viime syksynä alesta beigen reimatecin haalrin, jota ollaa nyt käytetty, toisena pukuna on hm "supertyttö" hosut ja takki paksu vuori tms.. hyvät kamppeet käytettynä saatu..pitää vettä..
mut niin palatan siihen reimateciin, pihalla ensimmäiseen lätäkköön meni uimaan, no lumella lähti hyvin ravat pois, mut sit kaatu ja ilmeisesti pikiä tai öljyä, tultiin siälle ja nakkasin haalarin heti pyykkiin sen verran tympäs ku kuitenki uus haalari, no eihän se mustat jälet lähteny pois joten taidan kuitenkin ostaa kuravaatteet ja pitää niitä myös päällä.. koska olis kiva jos tuo puku säilyisi myös seuraaville käyttäjille..;) ja oli pitänyt vettä vaikka polvillaan oli lätäkössä.. ja kurat on helppo puhistaa ainakin ku on viel lunta niin hyvin voi heti ulkona enimpiä putsata..
Ainakaan meidän alueen vesi ei ole sellaista ihmeainetta, että irroittaisi pelkällä huuhtelulla reimojen pinnalta kuran. Kurahousut sen sijaan tulevat oikeasti puhtaiksi pelkällä huuhtelulla. Reimoihin jää aina likaa ja sit ne on yksinkertaisesti rumat.