Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appiukko tulee ja teekee kuin kotonaan töitä

Vierailija
23.11.2009 |

kun olen poissa kotoa. Harmittaa, kun sitten pitäisi olla "talkooruokaa" jemmassa ikään kuin aina häntä varten. Huoh.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mieskin ois siitä talkoovoimasta pois, jos joutuu keittiöhommiin.

Ja tosiaan talkooväelle ei mikään purkkihernekeitto kelpaa, vaan kunnon lihaa ja perunaa sen pittää olla ja valamiit voileivät. No mie en alkanu tohon touhuun, eikä tartte enää sit muutenkaan asioida anoppilan väen kanssa. Onneks miehen itsetunto kestää kylän väen säälittelyt ku on niin avuton vaimo ettei ees talkoväkeä tajua/ossaa kestitä, vaan maalipensseli kourassa tuppaa miesten tielle.

Kutonen

Vierailija
2/10 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kaapissa on mistä kahvit keittää ja lisäksi voileipää. Ruokaa tarjoat jos ittellekin laitat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta useampi pakkaseen.

Vierailija
4/10 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi ärsytti. sitten kerroin, että ruokaa saa klo 11 ja klo 17 kahvia ja voileipää on tarjolla klo 14.

Vierailija
5/10 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja neuvoja. Eniten ärsyttää se, että toimitaan selkäni takana minulle mitään etukäteen kertomatta. Näin toimii kuin salaliittolaiset ikään, mieheni ja appiukkoni. Lienee oikeutettua tässä tilanteessa vetää nerne nenäänsä, kun samalla odotetaan gourmet ateriaa. Hyvä kai se on, että autetaan, mutta tapa jolla se ilmenee on OUTO!

Vierailija
6/10 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni suku on kans semmosta, että kun tulevat pyynnöstä tai pyytämättä tekeen jotain hommaa meille, odottavat, että on vähintään heti alkuun kahvit voileipineen (siis teitysti valmiiksi tehtynä) ja pullineen ja sit kunnon ruoka jäkiruokakahveineen ja jos pitempään viipyvät niin toki sit lähtökahvitkin tarjolla. Käytännössähän tämä tarkottaa mulle aivan valtavaa työmäärää ja oon sit itte kyseisen talkoopäivän ihan poissa pelistä hellan ääressä, vaikka mielummin oisin remonttiapuna tms. sen minkä lapsilta ehtisin. Sama, jos anoppilan väkeä pyytää hetkeksi lapsia kattoon. Heiän kestitsemisen valmisteluihin menee niin paljon aikaa ja vaivaa, että eipä se lastenhoidolla saatu lepohetki maksa vaivaa.

Vierailija
7/10 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me ollaan aina tehty ja se toimii. Mies passa oman isänsä ja äitinsä ja minä omani.

Vierailija
8/10 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on töissä. Minä kotona. Ja jos olen poissa kotoa hetkenkään ja mieheni sen tietää, eiköhän silloinb pörähdä paikalle armas appiukkoni, argh! Summa summarum poissa kotoa, olenpa sitten koko pitkän päivän, ellen halua tulla yllätetyksi

Vierailija
9/10 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että syötte muutenkin päivän aikana --> teet vaan vähän isomman satsin. Pidä vaikka hernekeittopurkkeja jemmassa --> menee n. 5min ja ateria valmis!

Sama juttu kahvin kanssa; pidä pakkasessa valmispullia varalla --> uuni päälle, pullat uuniin --> kahvi tippumaan. Aikaa menee n. 30min, josta 1-2 minuuttia pitää tehdä jotain (ladata keitin ja ottaa pullat pussista leivinpaperille)

Vierailija
10/10 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo jatkui vuosia, appiukko lisäksi koki asiakseen kommentoida meidän oloja ja hommat olisi pitänyt tehdä hänen tyylillään. Elämä olisi helpompaa ollut ilman hänen apuaan, joka kuitenkin loi kiitollisuudenvelan. Ero tuli ja yksi ahdistuksen syy oli tuo kun puoliso ei osannut ottaa pesäeroa kotiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän