Olen jonkin asteisessa shokissa ja lamaantunut täysin.
2 tuntia sitten mieheni soitti ja kertoi, että tuttavamme isä on kuollut. Tunsimme isän kumpikin. Mieheni oli haettu paikalle kun tämä isä oli tuupertunut. Mieheni tullessa ei ollut pulssia tuntunut ja hän oli pyytänyt soittamaan hätänumeroon. Paikalle tuli ambulanssi, mediheli ja lääkäri. Tuttavamme isä todettiin kuolleeksi.
Mieheni on nyt tulossa kotiin. Hän oli siivonnut paikat. Verta oli ollut ympäriinsä kun tuttavamme isä oli kaatuessaan lyönyt päänsä ja se oli auennut.
En pysty ajattelemaan; en pysty tekemään mitään. On todella pahalla olla tuttavieme takia, 3 lasta menetti isoisän. Pelkään mieheni puolesta, kuina hän toipuu kun ei voinut pelastaa.
Kommentit (58)
Eikä tuo ihminen sinulle mikään niin läheinen ole, eikä se isoisäikäisen ihmisen kuolema voi täysi yllätys olla.
tälle palstalle ei kannata kirjoittaa näin herkistä aiheista. Tulee vaan paha mieli, kun av-mammat keksivät joka asiasta (IHAN joka asiasta) jotain aivan älytöntä, asiaankuulumatonta ja loukkaavaa :(
elvyttää häntä kunnes ambulanssi ja medihli tulee paikalle, niin siitä tuskin joutuu vankilaan?
Oletteko ikinä elvyttäneet ketään? Tiedättekö oikeasti kokemuksen kautta, miltä se tuntuu? Jos vastauksenne on kieltävä, niin kannattaa olla ihan hiljaa.
Siksi tuo ap:n reaktio onkin niin mykistävän ylilyövä.
Kyllä tuollainen järkyttää, kun (tuttu) ihminen kuolee silmien edessä. Pelottavaa olisi, jos ei järkyttäisi. Ehkä teidän av-mammojen psykopaattimiehet ei tällaisesta järkytykään.
Puhu miehesi kanssa, puhukaa tuttavienne kanssa - he luultavasti haluavatkin kuulla noista viimeisistä hetkistä. Surkaa, puhukaa lapsillenne kuolemasta, osallistukaa hautajaisjärjestelyihin.
Usein juuri tämäntyyppisten tuttujen kuolemat ovat vaikeampiakin käsitellä kuin omien sukulaisten. Omien sukulaisia ja perheenjäseniä "saa" surra avoimesti, mutta jos pelkän tuttavan kuolemasta järkyttyy, niin heti saa sosiopaatit niskaansa.
olisi reaktio, jos oma mies kuolisi? Tässä on nyt vaan jotenkin liikaa tunnetta. Ehkä ap voisit hakea rauhoittavia, jos olet tosissasi
Täällä av:lla on ilmeisesti hyväksyttävää itkeä ja lamaantua jonkun Madden tai Baby-P:n puolesta, mutta ei omien tuttaviensa.
Osanotot ap:lle!
Mieheni elvytti aluksi ja sitten ambulanssi-ihmiset ja medihelin lääkäri mutta tuloksetta.
ap
miehen pojalle siis tuttavaperheemme isälle ja kertonut, mitä oli tapahtunut. Oli järkyttynyt ystävänsä reaktiosta.
Mieheni on ollut omissa oloissaan ja tehnyt pihalla hommia. Työkaveri soitti juuri äsken ja kyseli kuulumisia.
ap
Miten vanha sinä olet? Onko sulla omaa elämää? Katso lisää Kaunareita ja pura kouhkaustarve sinne.
Hieman on ylireaktion makua.
Lähtivät sitten sairaalaan, mihin hänen isänsä oli viety.
Mieheni on nyt vartin sisällä saanut aika monta puhelua.
Ystävä soitti juuri...olivat arvioineet, että isänsä kuolinsyy olisi ollut aortan repeämä.
ap
on käsittämättömän kylmiä ja ilkeitä ihmisiä. Kaikilla teilläkö kuolee joku käsiin lähes päivittäin eikä tunnu missään? Ap ei ollut paikalla, mutta kuollut oli läheinen vaikkei sukua ollutkaan, ettekö muka sure sellaista?
Minun äitini on vakavasti sairaana ja olen märehtinyt sitä niin, että en töissä kyennyt olemaan, vaikka kyseessä on vanha, siis reilusti yli 70-vuotias ihminen. Ja antakaa mun arvata: mäkin olen käsittämättömän yliherkkä, typerä vetistelijä, kun niinhän me ihmiset kaikki kuollaan joskus...
Eikös me kaikki olla kavereita täällä?
on ollut läheisesti elämässäni, niin kyllä. Ettekö te osaa luoda läheisiä suhteita muihin kuin omaan sukuunne?
Harvemmin kai nyt tuttavakaan on läheisesti elämässäsi, saati nyt sen tuttavan äiti.
miehesi on syyllinen. Miksi mainitsit ( turhaan! )että miehesi siivosi jäljet? Miksi korostat että pelkäät että miehesi tuntee syyllisyyttä?