Olen jonkin asteisessa shokissa ja lamaantunut täysin.
2 tuntia sitten mieheni soitti ja kertoi, että tuttavamme isä on kuollut. Tunsimme isän kumpikin. Mieheni oli haettu paikalle kun tämä isä oli tuupertunut. Mieheni tullessa ei ollut pulssia tuntunut ja hän oli pyytänyt soittamaan hätänumeroon. Paikalle tuli ambulanssi, mediheli ja lääkäri. Tuttavamme isä todettiin kuolleeksi.
Mieheni on nyt tulossa kotiin. Hän oli siivonnut paikat. Verta oli ollut ympäriinsä kun tuttavamme isä oli kaatuessaan lyönyt päänsä ja se oli auennut.
En pysty ajattelemaan; en pysty tekemään mitään. On todella pahalla olla tuttavieme takia, 3 lasta menetti isoisän. Pelkään mieheni puolesta, kuina hän toipuu kun ei voinut pelastaa.
Kommentit (58)
Kouhkaa vain juoruja. Oikein kuuluu kun maiskuttelee herkkupaloilla.
Ennen vanhaan tuollaisista juoruämmistä sanottiin, että ne juoksee juoruamassa helmat paukkuen.
tuttava vai ystävä. Kamala tilanne, jota ei toivoisi kellekään ja toiset meistä ovat herkempiä kuin toiset.
Älä välitä ap, olen jo kauan sitten tullut siihen tulokseen, että täältä löytyy keskimäärin aika pohjasakkaa ja itse olen ollutkin aika pitkiäkin aikoja käymättä täällä, kun keskustelujen taso on mitä on...
Jos ei tosiaan olekin kyse pelkästä juoruilun halusta. Silloin kelpaa ventovieraskin.
on käsittämättömän kylmiä ja ilkeitä ihmisiä.
Ihmettelen, miten useimmat ovat tähän ketjuun vastanneet. Noinko tiukassa on myötätunto?
Osanottoni AP:lle ja Sinulle, jonka äiti sairastaa.
Ihmettelen, miten useimmat ovat tähän ketjuun vastanneet. Noinko tiukassa on myötätunto? Osanottoni AP:lle ja Sinulle, jonka äiti sairastaa.
Kohta mennään kaikki sytyttämään kynttilä nettipalstalle ja kerrotaan huomenna töissä, että ollaan niin shokissa kun ystävän mies joutui traagiseen tilanteeseen ja ystäväperheen tuttavaperheen isoisä kuoli.
Voi viddu, että ootte ällöttäviä, kylmiä ja luonnehäiriöisiä tyyppejä. Nyt selvisi, miksi av:llä vastaukset on sellaisia kuin ovat. Tää on joku vittupäämagneetti tämä palsta.
Mut hei, tehän ootte niin saatanan kylmiä ihmisiä, että varmaan nauraisitte sille vaan.
tarina edes tosi (ap:n kieelenkäytöstä johtuen), mutta te laskette vain ilkeät kommentit? Mistä se kertoo?
Osanotto eli otan osaa eli olen pahoillani tapahtuneesta eli tunnen myötätuntoa. Sana ei ole varattu vain hautajaisiin, kieli kehittyy, katsos.
Kyynisyys ei ole coolia.
... mitään tietoa onko tarina edes tosi (ap:n kieelenkäytöstä johtuen), mutta te laskette vain ilkeät kommentit? Mistä se kertoo?
On pienempi paha, että joku naureskelee mun hyväuskoisuudelleni kuin se, että aidoista tapahtumista kertova ihminen lytätään epäilyillä todenmukaisuudesta.
Ilkeiden kommenttien laskemista ei tarvinnut edes tehdä, sillä niitä oli etenkin varhaisemmista vastauksista valtaosa ja ne oli aivan hävyttömiä. Niiden varjoon jäivät ne muutamat sympatian osoitukset, ikävä kyllä.
Kuollutta ei saa siirtää ennen poliisien lupaa. Olivat kysyneet, mitä oli tapahtunut ja tutkineet paikat. "Kuulustelu" oli tehty paikan päällä, ei tarvitse siis mennä poliisilaitokselle.
Mieheni sanoi myös itkeneensä paikan päällä.
Kyseinen perhe on sekä ystäväperhe että myös yritystoiminnan kautta yhteistyökumppaniperhe.
Perheen isoisä ja minä olemme esimerkiksi soutaneet useita Sulkavan soutuja samassa kirkkoveneessä eli kyse ei ehkä ole kovin perinteisestä ystävän isä -suhteesta vaan meillä oli samat harrastuspiiritkin.
Kyseessä oli hyväkuntoinen ja terve mies.
ap
naapurin kissa melkein kuoli ja mieheni likimain osui kohdalle...
miehelläsi jokin terveydenhuollon koulutus tms vai mistä syystä hänet oli soitettu paikalle? Siksi kyselen, että mikäli on niin hän kenties työnsä puolesta osaa käsitellä tällaisia tilanteita.
oleva ea-kortti eli se ei saa olla 3 v vanhempi. Tämä tapahtui hänen työpaikallaan.
keskustele miehesi kanssa tapahtuneesta. Shokki voi tulla hänelle vasta myöhemminkin. Mikäli tapahtuma jää uniin pyörimään tai se vaivaa mieltä, niin asiasta kannattaa käydä keskustelemassa ammattilaisen luona, se on täysin normaalia tuossa tilanteessa. Usein myös työpaikan suunnalta tarjotaan ns "kriisiapua" mikäli on tapahtunut asia mikä saattaa järkyttää ihmisiä. Voimia teille!
aina se on yllättävää ja kurjaa kun joku lähtee ilman ennakkovaroitusta.
Vaikka joutuisin elvyttämään täysin ventovierasta pappaa (tutusta puhumattakaan!), joka sitten kuolisi käsiini, olisin kyllä aivan shokissa ja niin olisitte te tunnekylmät vastaajatkin! Ja aivan varmasti olisivat miehenne (jos nyt noin kylmät ihmiset mihinkään suhteisiin edes kykenevät) järkyttyneitä kokemastanne.
Tunnen syvää myötöhäpeää puolestanne. Todella kakaramaista käytöstä jopa av-läisiltä.