PIIKKIMATON KÄYTTÖ JA MIGREENI.
Onko kellään kohtalotoverilla kokemuksia siitä aiheuttaako piikkimaton käytön aloitus migreeniä? Itse olen nyt muutaman päivän sitä käyttänyt ja migreeni yrittänyt aika paljon päälle. Jos teillä on aluksi ollut useimmin kohtauksia onko menneet sitten ohi kun olette jatkaneet käyttöä?
Piikkimattohan rentouttaa tosi tehokkaasti ja rentoutus taas saattaa laukaista migreenin.
Kertokaahan omia kokemuksia, kiitos jo etukäteen!!
Kommentit (14)
Olen nyt vajaan viikon ollut matolla noin 10-15 min/per kohta. Eli olen vaihtanut maton esim niskasta selkään jne. Ja onhan tuolla matolla se vaikutus että poistaa kuona-aineita ja itse ainakin olen NIIN herkkä reagoimaan kaikkeen puhdistukseen kehollani mm. migreenillä. Vettä olen juonut paljon.
mutta kyllä mulle ainakin tulee helposti migreeni lihasjännitysten lauetessa, siis esim. hieronnan jälkeen.
Montako kohtaa kerralla eli oletko ollut matolla 30 min/pv vai 1,5h/pv...?
Montako kohtaa kerralla eli oletko ollut matolla 30 min/pv vai 1,5h/pv...?
Siis 30 min päivässä, en aina sitäkään
sen vaikutus kait perustuu akupisteisiin. Teen itse akupainantaa eikä pisteitä saa stimuloid aluksi kuin n 10 sek ja maksimissaankin 2 min. Eikä todellakaan joka päivä.
Jos olet maannut tuon 30 min/pv viikon ajan, en ihmettele lainkaan migreenioireita.
t. se makuuaikoja kysellyt
piikkimaton viikonloppuna. Ensimmäisenä päivänä makasin ensin 10 min ja sitten illalla vielä 15 min. Yöllä heräsin päänsärkyyn ja pahaanoloon. (minulla ei ole diagnosoitua migreeniä, mutta päänsärkyyni aina liittyy öklötys). Otin aamulla särkylääkkeen, mutta se ei tehonnut.
Tänään, parin päivän tauon jälkeen, olin taas matolla 15 min. Nyt on vähän niin kuin pää kipeä...
En ajatellut, että nämä kaksi liittyisivät yhteen, mutta taitaa liittyä! Koska monesti, kun minulla on pääkipeä, niin minusta jotenkin tuntuu kivun alkavan hartioista.
Minulla maton ohjeissa lukee että pitää juoda paljon vettä koska poistaa kuona-aineita. jos ei juo, voi tulla päänsärkyä/pahoinvointia.
Kiitos sulle vastauksestasi, taisin innostua liikaa heti aluksi, otan nyt iisimmin. T:Ap
käytin piikkimattoa toisen kerran siis eilen illalla ja nyt on vähän epämääräinen olo. Ei ollenkaan niin paha kuin ekalla kerralla.
Pitääpä muistaa tuo juominen.
aloittaa hyvin varovasti. Eli ei tosiaan heti puolta tuntia päivässä. Luulisin, että max viisi minuuttia päivässä yhteensä. Pikkuhiljaa lisää määrää sitten. No, itse oisin varmaan alkuinnostuksessa sortunut samaan virheeseen kuin ap....:) mutta virheistä oppii. Ota siis uudestaan ja vähennä aikaa HUOMATTAVASTI
Olen käyttänyt piikkimattoa ja -tyynyä kesästä -11 lähtien, eikä ole koskaan tullut migreeniä eikä pahaa oloa käytön jälkeen. Olen maton ja tyynyn päällä 30 minuutista jopa yhteen tuntiin saakka. Mutta hiljattain tuli lievä migreenikohtaus, ei kuitenkaan maton päällä ollessani, mutta menin maton ja tyynyn päälle makaamaan, että jos vaikka auttaisi. Silmissä vilisi sahanteriä ja kun laskeusin piikkimaton ja -tyynyn päälle, niin n. puolen minuutin kuluttua alkoi vilinät vähetä, ja 2-3 minuuntin päästä meni koko kohtaus ohi.
rentouttanut on. Makaan sen päällä joka ilta n. 10 min ennen nukkumaanmenoa selkä paljaana + piikkityyny vielä niskan alla.
Itse saan migreenin (siis sykkivän, kovan, pisteittäin paikallisen päänsäryn, joka ei lähde pois tavallisilla/tavalllisella määrällä lääkeitä) n. 2 kertaa /kk väsymyksestä, hartiajännityksestä, stressisyä ym.
aina piikkimatolla makailun jälkeen tuli muutamaksi päiväksi sellainen olo, että on kohtaus tulossa. Lääkkeillä estin kohtaukset. Mutta jatkoin sinnikkäästi maton käyttöä ja aika äkkiä jännitys/stressiperäiset kohtaukset vähenivät ja lieventyivät. Mulla migreeni siis n. kerran viikossa, mutta hyvät lääkkeet. Ennen saattoi olla 3-4 kohtausta viikossa. Hormoniperäisiin kohtauksiin, jotka kulkevat käsikädessä kuukautiskierron kanssa ei auta piikkimatto, eikä lääkkeet.
Eiköhän enemmin ensin ollut kyse sattumasta ( migreenikohtaus iski päälle ekan piikkimattokokeilun kanssa yhtäaikaa) ja sitten aloit pelätä kohtausta --> migreeni iskee puolivarmasti jos oikein keskityt sitä epäilemään. Tai sitten kohtaus vaan tekee tuloaan, teit mitä tahansa.