Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä oisi jo elokuinen odottaja. :)

22.11.2009 |

Onkos muita?

Tänään tein vahvan plussan jollain ei niin herkällä testillä. Tosiaan 10 pvää sitten luultavasti vauva sai alkunsa. Tissit ollut todella kipeet, ei pysty kävelee tai kyljellä makaa. Aamulla oksensin juustosta ja päivällä fetasta. Kolme lasta ennestään, eikä koskaan oo lievää kuvotusta kummempaa ollut.

Kyyneleet silmissä näin, kun testitikkuun piirtyi ennen kontorolliviivaakin plussaviiva. Meidän häälahjamme ( hääpäivänä sai luultavasti alkunsa :) )

Kommentit (176)

Vierailija
21/176 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nunnamaijalle kovasti tsemppiä! Kuulumisia odotellessa toivotaan parasta...

Soittelin tänään neuvolaan ja kuunneltuaan kertomusta edellisestä negat.testistä, kuvotuksen alkamisesta, rintojen kipuilusta ja flunssaoireista, veikkaili viikkoja olevan peräti 6 tai enempi. Jos näin todella on, ei masussa kasvakaan elokuinen vaan heinäkuinen nyytti. Tosin enpä tiedä, mitä merkitystä sillä loppupeleissä on? Kun en noista horoskoopeista niin hirmusesti perusta.. ;)

Neuvolaan täytyis mennä 16.12 enkä tuoltä käynniltä niin hirveesti odota. Tietty neuvolakortin saa ja sit lähetteen seulaultran yhteydessä otettavaan verikokeeseen. Sikarokotteen meinaan jättää väliin, vaikka pojat sen saivatkin. Mites muut, ootteko jo miettineet rokotteen ottoa?

Luulempa, että hyppään 2+:n puolelle, palsta jotenkin mukavampi käyttää. Kurkin kyllä tännekin, mutta luultavasti vähempiaktiivisesti kirjottelen.

JN + kaveri (ja viikoista siis mitään käsitystä)

Vierailija
22/176 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä odottelen kovasti et mitä sanottiin?

Joo tosta sikarokotteesta jo puhuinkin tuol alussa et en ota nyt ainakaan alkuraskaudessa et katellaan sit uudestaan kun on ainakin rv 12 takana mut jos ei riuhua suomessa sillon ni tuskin otan mut aika näyttää..lapset on kyllä rokotettu.Äsken kävin yhen kaverin luona viemäas yhen jutun ja sano siellä vasta et meillä on lapsilla varmaan sika!!!! mä olin

ihan et voi v......mut en tietenkään voinu mitään viel sanoa ku pidättelin hengitystä ja kaadoin litran käsidesiä käsiin ku menin autoon!!!! toiv.nyt ei tuu mut kyl sen sit saa mistä vaan kaupasta ym jos tullakseen on.

taidan nyt soittaa neuvolaan ja varata ajan :) mitä mahtavat ajatella et ai sä tulet vieläkin tai taas ;)

toivotaan pali uusia mukaan tuolta kuumeilupuolelta :)

t:Vauvafani 4+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/176 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eka ajan 30.12 eli olen sillon sit 9+2 jo ja sit ultran sain 8.1 ja sillon sit 10+4 voi miten mä jaksan odottaa sinne saakka....

Vierailija
24/176 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koska sain niin äkkiä selkeän plussan ( 4.11 oli vuotoa ) kuukautisten jälkeen,, oli syytä epäillä ettei kaikki ole ok.

Limakalvot olivat ultrassa paksut, mutta mitään ei näkynyt. Ja verestä mitattu raskaushormoni laskusuuntainen, joten jämistä sen plussan sain ja ilostuin liian aikasin.

Kohtu tyhjä. Ja lääkäri sanoi, että uutta yritystä vaan päälle. Toivottomalta tuntuu. Mutta en luovuta. :)

Mukavia jatkoja teille muille, ja toivottavasti teidän masuasukit pysyy kyydissä.

Nunnis

Vierailija
25/176 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosi pahoillani ikävistä uutisista.

Tsemppiä kuitenkin jatkoon!

Vierailija
26/176 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotaan että pian tärppää uudestaan :)

Vierailija
27/176 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan et pian tärppäis uudestaan.

Tässä just mietin tuota neuvola ajan tilaamista, kai sellainenkin tarvis varata.. Ku vaan tietäis että mistä ku on nuo muutto puuhat käynnissä.

Mukavaa viikonloppua

Maijamehi81 rv 4+4

Vierailija
28/176 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni Nunnamaijalle, toivon että saat pian parempia uutisia taas!

Tämä tapaus taas sai minut ainakin mietimään että ei ole meidät käsissä kohtalo. Itsekkin tässä kuitenkin epävarma koko raskaudesta, ei sit varmaan tajua kun vasta sitten ekassa ultrassa jonne on ihan liiiian pitkä aika vielä. Mutta ennen sitä ei anna oikein lupaa itselleen uskoa ihan kunnolla.

Vaikka oireita kyllä on, enemmän kuin tarpeeksi, ei sekään aina ole tae että kaikki olisi hyvin.

Toisaalta en jää sitäkään murehtimaan, eteenpäin päivä kerrallaan. Ja se ihana ihana tunne tuolla sisällä kasvaa pikkuhiljaa, joka päivä. Ja toivoa on!

Niin ja en ole ajatellut sikapiikin ottamista, pojat ovat kyllä saanut mutta itse en tiedä otanko. En ole ikinä mitään ylimääräsiä itseeni pistänyt.

Haisuli80 ja herne :)

Vierailija
29/176 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... liityn teidän iloksi (tai kauhuksi) tähän läjään.

Testasin hetken mielijohteesta eilenä (eli 26.11.) iltapäivällä, oli fiilis että voisinpa pissiä tikkuun. Ja kaksi viiva tuli että plopsahti.

Oireina on ollut: kahvi maistuu laihalta ja sitten en saa unta vaikka mikä olisi! Tuossa juurikin valvoin noin 40h putkeen ja sain sitten nukuttua kaikki kauheat VIISI tuntia. Että jos joku haluaa päästä väsystä eroon niin lähettäkää tänne, kiitos.

Laskettu aika nettilaskurin mukaan olisi 03.08. Soitin tänään myös neuvolaan ja pitää soittaa uudelleen ensi viikolla että saan ajan.

Mmm... nyt ei tule muuta mieleen... =)

Vierailija
30/176 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua et miks se uni ei vaan riitä ku maksimi 6h ja sit alkaa möllötys eikä päikkäreitäkään tarvii.tietysti tosi hyvä asia et jaksaa noitten 4 kanssa yksin ku mies töissä ja keikoilla paljon nyt mut silti ihmettelen mut onneksi Issues sano saman "oireen" ni en tunne itteeni ihan pöllöksi ha ha.ja sit toinen on et ruokahaluttomuutta on kans nyt mut en tietenkään sitäkään pahaksi kato ku ylipainoa löytyy et pääasia et ei pahaa oloa :) eli täällä outo vauvafani 4+5 :)

nii ja tervetuloa uusille :)

Vierailija
31/176 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi 2010 elokuun odottaja=). Raskaus vasta viikolla 5, joten alussa ollaan ja toivotaan, että kaikki menee hyvin!!

Eilen tein testin ja tänään toisen :)....en uskonut yhdestä... Plussaa ne näytti, joten uskottava on. Lapsi on ensimmäinen. 3 kuukautta yritettiin, joten aika nopeasti tärppäs! Onnellinen olo tässä kyllä on! Vähän on kuvotusta ja maha nipistelee, rinnat ehkä vähän kasvaneet.

Toivottavasti kaikki tosiaan menee hyvin!

Onnea myös muille odottajille! :) :) :)

Vierailija
32/176 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 6. yrityskierrolla tärppäs kun tärppäskin, ja nyt mennään 4+4. 4 (!!!) positiivista testiä tehtynä, heh, onko muita yhtä epäuskosia... :D?!! Eli la. kait 5.8.10. Sain ultra-ajan onneksi jo joulun alusviikolle, ja eka neuvola sitten heti joulun jälkeen. Papa-testi oli kk sitten 2. luokkaa, siksi aikainen ultra. Toivottavasti ei tuosta ole haittaa, ja gynen polilta tuli suositus että maaliskuussa kontrolli-papa, vaikka raskaana?! Hiukka hirvittää se. Onko kokemuksia/tietoa?

Oireitahan on :)

- rinnat turvonneet ja kipeät sivuilta

- nännit suurentuneet, nystyröitä

- vessaan herättää öisin klo 02

- uni ei meinaa tulla, katkonaista on, vaikka väsyttää

- vatsaa nipistelee, vihloilee, turvottaa

- väsynyt, epätodellinen, sekavakin olo

- heikotus iskee helposti ja välillä huimaa

On tämä ihanaa!!! Ostin Multivita raskaus-purkin, ja yritän syödä monipuolisesti. Ja liikkua.

Ikää on 32 v. ja itäisestä Suomesta olen.

Mistä te muut?

Voidaan hyvin ja nautitaan :)!

Vierailija
33/176 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri raskauslaskureitten mukaan laskettu päivä olisi siinä 3. tai 4.8.

Testin tein viime viikon tiistaina, joten viikon oon ollut tämän ihanan tiedon kanssa jo.

Epäuskoisuudesta: Tikunen, minäkin olen tehnyt jo neljä testiä. Viimeksi tänään... Viiva olikin jo mukavasti vahvistunut :D En tiedä mikä on, mutta kun ollaan niin alkuvaiheessa, että mitään kauhean isoja oireita ei ole, niin olo on jatkuvasti kärsimätön ja epäuskoinen. Siksi tulee pissittyä tikkuun jatkuvasti. Vähän kalliiksihan tällainen testailuharrastus toisaalta tulee... :D

Oireita ei vielä siis kauheasti ole. Tissit vain on jotenkin paisuneet ja arat ja sellaista pienenpientä pahan olo ailahtelua on kun maha tyhjenee. Edellisessä raskaudessa paha olo muistaakseni oli pahimmillaan vasta tossa 10 viikon paikkeilla. Minulla on siis yksi lapsi ennestään, viisivuotias.

Kaikille hyvää odotusta!!

Vierailija
34/176 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirautin tuossa neuvolaan ja yllätyksekseni sain ensimmäisen ajan jo ensi viikon torstaille. =) Viime viikolla toinen täti sanoi että eka aika on varmaankin vasta tammikuussa. Noh, oli sitten väärässä. ;)

Onko muilla laajentunut olo? Siis että tuntuu ettei vaatteisiin mahdu?

Mä meinaan en meinaa mahtua vaatteisiini tuosta vyötärön kohdalta....

Oireista kun olette puhuneet, niin mulla ainoa oire on ollut menkkojen poisjäänti (ja tissit ovat kuulemma selkeästi kasvaneet). Jos tämä raskaus menee näin oireettomana niin voisin olla 99% varma, että tyttö tulee. Kaksi edellistä raskautta meinaan olivat kanssa oireettomia ja tyttöjä ovat molemmat.

Issues ja pikkupeikko (rv 5+jotain)

Vierailija
35/176 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin siis yksi juuri plussannut :)

Hankala sanoa tarkkaa laskettua aikaa, kun kierto on ollut mitä sattuu synnytyksen&imetyksen jälkeen. 28päivän kierron mukaan LA kuitenkin 1.8, eli sillä mennään :) nyt siis 5+2.

Tänään varailin neuvolasta aikaa, ja yllätyin kun systeemi on täällä muuttunut niin, että ekalla käynnillä tehdään jo ultra. Laittoivat sen yhdeksännelle viikolle, ja siitä seuraavalla viikolla on sitten perusneukkukäynti. Hassua. Mutta ihanaa! Saadaan raskausviikoillekin sittten varmistus.

Meillä siis esikoinen on nyt juuri täyttänyt vuoden ja tämä on erittäin toivottu pikkuveli tai -sisko meidän pojalle :)

Eka raskaus meni tosi hyvin ja toivotaan tietysti että tämäkin menee hyvin. Nyt ollut hieman pahoinvointia ja kaameaa väsymystä. Tissit on pikkuisen kasvaneet ja mielialat heittelee.

Vierailija
36/176 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jo paljon porukkaa, ihan huvikseni ajattelin katsoa onko kukaan aloittanut keskustelua..

Viime lauantaina 28.11. tein testin kun menkat oli 3pv myöhässä ja se näytti negatiivista. Luulin jo että menkat nyt vaan sattui jäämään välistä. Sitten alkoi epäilyttää ja maanantaina tikkuun tuli toinenkin viiva! :) La olisi sitten ehkä 3.8. aikoihin. Meillä on pojat -06 ja -08.

Onnea kaikille odotukseen!

Vierailija
37/176 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 1v 2kk vesseli ja vauvakuume ehti jo iskeä. Silti olin ihan ihmeissäni, kun testi näytti kahta viivaa. Olin niin varma menkkoja edeltävistä oireista. Nyt kun mietin, niin olen palellut melko paljon viime aikoina, samoin oli viime raskauden alussa. Näin viime viikolla kaks kertaa unta, että mulla oli tyttövauva. Saa nähä pitääkö paikkaansa.:) Imetän vielä vähän, enkä kiirehdi heti lopettamaan. Sikarokotusta en aio ottaa, epäilyttää rokotteen riskit.

Vierailija
38/176 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan et töissäkin vaatteita hullun tavalla...koska ne mahtaa ajatella et mikäs tolla on...;)

rinnat on vähän arat ja huimaa kans ja jos korotan ääntäni noille muille ja kiihdyn ni meinaa tajua lähteä joten toiv ny ovat kunnolla ku mieskin iltavuorossa eikä oo auttamassa.pojilla kokeita nii hemmetisti ja koetan auttaa parhaani mukaan vaikka vaan haluis maata mut ei 4 lapsen kanssa maata et mikä täältä vatasta mahtaa tulla ha ha :).

nii joku kirjotti et tytöstä oli oireeton ni mulla ollu kyl pojista oireeton eikä nytkään mitään huonoja oloja ym ja toiv ei tulekkaan et jaksan tuol töissä painaa..

paljon onnea kaikille uusille joita tulee hienosti kun sieniä sateellä :)

t:vauvafani rv 5+1

Vierailija
39/176 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä yritän miettiä, et koska uskaltaisin varata neuvola ajan.. Tosin aattelin, et voisin varata yksityiselle ajan, jos vaikka pääsis ultraan sitä kautta ajoissa. Mä kun en suostu nyt millään uskomaan, että oon raskaana.

Oireina mulla on, tietysti tuo kuukautisten pois jäänti sekä rintojen arkuus. Pikku hiljaa tuntuu tulevan muitakin oireita, kuten väsymys ja tuo ettei kahvi tunnu enää maistuvan kunnolla.

Maijamehi81 rv 5+1

Vierailija
40/176 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut oire kuukautisten poisjäänti ja turvonneet rinnat.. Vauveli on ollut toiveissa jo parisen vuotta ja fiilikset nyt aika mahtavat. Haluan kuitenkin rauhassa tottua ajatukseen, ei ole tullut vielä mieleen soitella neuvola-aikaa..:) ehkä parin viikon päästä kyselen aikaa kun käytän tulevaa isoveljeä neuvolassa. Toivottavasti kaikki menee hyvin, tässä on aikaa odotella..:)