Mieheni ei kohtele lapsiamme tasapuolisesti
Olemme uusperhe ja saman katon alla olemme eläneet nyt reilun 4v ja tämä ongelma on aina ollut olemassa, ensin sen huomattuani luulin/toivoin, että johtuisi sopeutumisesta uuteen tilanteeseen tmv, mutta tämä ei ole muuttunut minnekään. Lisäksi tein jokin aika sitten positiivisen raskaustestin, mutten tiedä mitä tehdä raskauden kanssa ja tämä asia saa miettimään vielä enemmän jatkaako raskautta tai edes suhdetta. Minulla on edellisestä liitostani nyt 10v poika, 8v kaksostytöt ja 7v poika ja miehellä on 11v tyttö ja 9v poika. Tyttö on viikon äidillään ja viikon meillä, poika asuu meillä, mutta on viikonloppuisin ja välillä viikolla yhden tai kaks yötä äidillään. Minun biologiset lapset sen sijaan ovat aina meillä, koska heidän isänsä on kuollut, välillä kyllä ovat esim. kummeillaan tai mummolassa, jotta saamme välillä kahdenkeskistäkin aikaa.
Tiedän, että biologiset lapset ovat miehelleni varmasti ne rakkaimmat eikä omani mene koskaan niiden edelle. Tästä huolimatta lapsia pitäisi minusta kohdella tasapuolisesti eikä suosia omiaan. Ollaan puhuttu tästä miehen kanssa useaan otteeseen ja hetken muistaakin tuon tasavertaisuuden, mutta sitten se taas unohtuu. Olen myös miettinyt, voisko tuo käytös juontaa juurensa miehen lapsuudesta. Hänen vanhempansa erosivat ja miehen mukaan heitä ei kohdeltu tasapuolisesti koskaan. Tiedän, että mies välittää lapsistani, on sen itse sanonut ja muuten kaikki toimii periaatteessa ainakin hyvin, mutta tähän haluaisin muutoksen. Siis lopullisen muutoksen enkä sellaista, että hetken muistaa taas olla tasapuolinen kunnes se jää taas unholaan.
ymmärrän toisaalta sen, että mies viettää omien lastensa kanssa aikaa. Meillä oli miehen kanssa alussa puhetta juuri tuosta, että kun molemmat haluaa kuitenkin antaa myös lapsilleen aikaa niin, ettei toinen vanhempi ole siinä. Alkuperäinen tarkoitus oli, että tuo toteutetaan niin, että niistä sovitaan etukäteen, ei siis näin kun mies nyt toimii. Alkuun kaikki toimi noin, mutta nyt tuosta on mies alkanut lipsua aina enemmän.
Tänään aion illalla miehen kanssa puhua tästä kaikesta. Mieheni on muuten ihana, mutta tasapuolisuuden kun sais vielä menemään jakeluun. Ei tässä varmaan muu auta kun puhua vaikka joka ilta tästä tasapuolisuudesta, koska tiedän itsekin, että lapsille tämä ei tee hyvää.
ap