SI-rokotus huomenna. Terve lapsi 3-6 v. Ketju niille, jotka eivät ole päättäneet mennäkö vai eikö.
Huomenna 23.11. alkavat Tampereella perusterveiden lasten rokotukset. Nyt olen kahden vaiheilla.
Alussa olin, että ilman muuta rokotuksiin, mutta nyt tämä propaganda on saanut minut epäilemään. Onko meitä epäilijöitä paljonkin?
Kommentit (50)
Suositukset annetaan nykytietojen mukaan. Nykytietojen. Rokotteen vaikutuksesta lapsille ja sikiöille on käsittääkseni hyvin vähän kokemusperäistä tietoa. Olenko ymmärtänyt ja lukenut viikkokaupalla väärin?
Virus muuntuu maailmalla, voi muuntua meilläkin. Kansa liikkuu maasta toiseen. Vaikka koko Suomen kansa nyt rokotettaisiin, voivat esim. ulkomaanmatkailijat tuoda mukanaan taudin uuden muodon, johon suomalaisten rokote ei annakaan suojaa. Vai olenko tämänkin ymmärtänyt väärin?
sikainfluenssarokote ei poikkea niistä kuin siten, että virustyyppi on vaihdettu. Kai sitten vastustatte muitakin influenssarokotteita?
Tällä hetkellä ei näytä siltä, että virus olisi olennaisesti muuttumassa ja rokote antaa ainakin lyhyellä tähtäimellä virukseen aika hyvän suojan.
suojata enemmän kuin rokottamatta kokonaan jättäminen! Mikä siinä on vaikeaa käsittää. Tää on nuorille täysin uusi viruskanta ja siksi rankka ei koskaan sairastettuna. Kun se on kerran sairastettu tai rokotettu voi uusi muoto olla sellaiselle lievempi. vrt. vanhukset ovat kokonaan välttyneet taudilta koska heillä on vastuskykyä aikaisemmin sairastetuista infektioista.
Mutta tähän asiaan liittyen olen jääräpää enkä ymmärrä sellaisia jotka jättävät rokottamatta ehdon tahdoin. Mutta se vain on mun mielipide.
kaikki kun eivät ole mahdollisesti tappavia ja vaarallisia. Tämä on, siksi siitä kohkataan.
elämässä on aina riskejä. Mitä tahansa voi tapahtua.
SI on toistaiseksi tappanut 12 ihmistä Suomessa.
Montako ihmistä kuolee vuosittain liikenteessä? Tulipaloissa?
Me emme todennäköisesti vie lapsiamme SI-rokotukseen.
Lopulta tehtiin päätös miehen kanssa, että lapset rokotukset saavat. Näin tehtiin ja nyt olen tosi tyytyväinen päätökseeni. Rokotusreaktiona toinen lapsi valitti rokotuksen jälkeen päänsärkyä, toinen ei mitään.
Nyt olen tyytyväinen, että piikit on otettuna. Eipä tarvitse sitä enää miettiä :)
ja lueskellut aika lailla sekä eri keskustelupalstoja (ei vauvaa pelkästään :)) sekä myös mm Antti Heikkilän Blogia.
Meillä 2, 5 ja 8 v lapset ja olen tullut siihen tulokseen että vielä en ainakaan ota rokotetta, ehtiihän sen sit saada myöhemminkin jos siltä näyttää et tauti tulee toisena aaltona ja pahana.
Päätökseen vaikuttaa just toi että ei tiedetä miten herkkä hormoonitoiminta häiriytyy pienillä just tuon "buusterin" ansiosta mitä tähän rokotukseen on lisätty (sitähän ei ole aimmin testattu pikkulapsilla) toinen ajatukseni on että nythän on niin että yli 65 v eivät saa tätä tautia, koska ovat sairastatneet mm Aasialaisen. Ajattelen niin että aprempi sairastaa SI:n ensimmäinen aalto ja ottaa tuo vastustuskyky loppuelämämäksi kun se eetä rokotetaan nyt ja ehkäistään se eka aalto, (joka ei siis ole vielä kovin vaarallinen) ja sit kun toka aalto tulee niin rokotetut lapset eivät olekaan enää vastustuskyskyisiä sille mutta eivät myöskään voi saada tuota lievempää versiota...
eli me ollaan siis käyty tapahtumissa ja perheissä joissa sikaa ja yritetty saada sitä, mut vielä ei olla onnistuttu...
Aioin rokotuttaa mutta nyt peruttiin lupa koska näyttää siltä, että tauti ei olekaan kovin paha ja se on sitä paitsi jo hiipumassa.
suojata enemmän kuin rokottamatta kokonaan jättäminen! Mikä siinä on vaikeaa käsittää. Tää on nuorille täysin uusi viruskanta ja siksi rankka ei koskaan sairastettuna. Kun se on kerran sairastettu tai rokotettu voi uusi muoto olla sellaiselle lievempi. vrt. vanhukset ovat kokonaan välttyneet taudilta koska heillä on vastuskykyä aikaisemmin sairastetuista infektioista.