Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMIKUISET -08! Uusi taaperoviikko 5.1 -

05.01.2009 |

moi!

En löytänyt uutta aloitusta, joten kiiruhdin tämän naputtelemaan.

Tässä edelliset jutut:http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Jatkan, kun luoja suo :)

Ametisti

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo aloittanut jutustelun tuolla facessa. Tulkaa bliide loputkin tutut sinne!

Strutsi: Onnea neidin 1v. päivästä! Olen täällä hehkuttanut Olaville, että söisit niin kuin se pieni neiti siellä kylässä. Olavi tarvitsee jonkin esineen, mieluiten erittäin mielenkiintoisen, käteensä, että suu aukeaa. Huonot kamat lentää kaaressa.

Tuttavat ovat yrittäneet ottaa meistä neljästä perhepotrettia täällä kotona. Varsinaisia taidepläjäyksiä kaikki. Jokaikisessä on jotain outo, murjotusta, vaatteet tuhruiset, naamassa tarroja, outoja ilmeitä, kiemusrelua....Olisimme oiva haaste jollekin kuvaajalle.

Ruoka on järjettömän kallista! Mies kävi viikonlopun kamat ja vähän jotain ylimääräistä hakemassa, lasku oli 130e. Itse kävin tänään Liiterissä, kaksi muovikassillista ruokaa + kimalleliimaa oli yhteensä 45e´. Eli suht halpa. Liiteriin on tullut myös lastenruokia ja korviketta myyntiin.

Justus ja Siiricata: Voimia päivähoidon aloitukseen. Se on niin rankka paikka jättää lapsi hoitoon.

Olavi se on vaan niin hauska taapero. Hänen kanssaan pitää keskutella vauvakielellä. Tämä tepsii myös nukutuksessa, ainakin joskus. Hänestä ei saa pitää kiinni tai silittää, pitää keskustella. Hän tassii kaiken musiikin tahdissa, jopa kännykän ääni käy tanssimusaksi. Hän kävi näyttämässä kiinni olevaa cd-soitinta ja rupesi tanssimaan. Puhetta ei ole tullut enempää kuin äiti :). Hän yrittää kovasti sanoa kissa. Olavi konttaa vaudilla ja seisoo ilman tukea, kädet on ylhäällä.

Lopettelen ny tosissani imetystä. Nyt tässä ei ole enää mitään "järkeä". Imetän niin vähän kuin mahdollista per päivä. Onnistuisinko näin lopettamaan imetyksen ja maidontuotanto loppuisi. En millään viitsisi pumppailla.

Voikaa hyvin!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
22/52 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkiasioita tulin koneelle hoitamaan...

Ametisti: Mä imetän vielä vähän aamuisin ja iltaisin. Ihan vielä en ajatellut lopettaa, vaikka määrät tosi pieniä ovatkin. Eskarissa on kova kato, kuumetta ja vatsatautia ja miehen työpaikalla sairastellaan myös. Kuvittelen, että tyttö saa edes vähän vasta-aineita noita tauteja vastaan. Tämänhetkinen ennätys taitaa neidillä olla kymmenen askelta.

Olipa muuten hulinaa eskarilaisen synttäreillä. Vieraita oli kuusi ja ilmeisesti juhlajännitystä jokahisella. Pöydässä kaatui ihan peräperää kolme mehulasia, yhdeltä tuli verta nenästä jne. Onneksi oli nuo isommat pojat apuna pelaamassa lautapeliä hetken niitten villimpien kanssa. Henkiin jäätiin kaikki, eikä tiettävästi mitään pysyvää vahinkoa tullut minnekään. Verikin lähti olohuoneen sohvakalustosta pois...

Naamakirjaan rekisteröidyin eilen. Liityn seuraanne kun Ipu ehtii mut sinne opastaa.

Jospa sinne verkkopankkiin sitten.

Strutsi ja neiti 31.1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin informoimaan, että meidät löytää nykyisin naamakirjasta! Ollaan tosi vähän näillä sivuilla nykyisin pyörimässä koska netin käyttö jotenkin supervähäistä viimeaikoina. FB:ssa käyn kuitenkin aktiivisemmin katselemassa kavereiden kuulumiset! Mut kannattaa siis nykäistä ja lisätä ystäviin (JOS HALUAA....;))

Heräilen aamuisin itse jo kuuden aikaan, Tomas köllöttelee vielä omassa sängyssään. Kävely ei ole vaikuttanut meidän uniin. (paitsi tietysti tämän jälkeen kun alan sitä täällä informoimaan..)

Oheiseen kuvaan laitan laivamatkan tunnelmia, kun käytiin ruotsin mummulassa kyläilemässä.

VOIKAA KAIKKI HYVIN JA TOIVOTTAVASTI NÄHDÄÄN FACEBOOKISSa JA TÄÄLLÄ KÄYN TAAS KÄÄNTYMÄSSÄ
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=14a12f5b-f40e-11dd-a83f-…!

Vierailija
24/52 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin taas pitkästä aikaa tulla tänne turisemaan, ja huomasinkin, että ollaan muuttamassa jutustelupaikkaa. FB on mullekin kätevin paikka, kun sitä käytän muutenkin päivittäin.

Meillä on myös tauteja sairasteltu jo 3 viikkoa. Lähinnä minä ja Aada ollaan oltu kuumeessa ja räkätaudissa, molemmilla myös korvatulehdukset ja nyt kuurilla. Isoveli 3v alkoi viime yönä ripuloimaan ja oksensi aamulla. Että ei näy loppua tulevan sairasteluista.

Aada on edelleen iso tyttö:) Painoa ei tosin 1v neuvolassa ollut hirveästi tullut, johtuu varmaan sairasteluista ja kun on oppinut kävelemään. Mitat siis 80,5cm ja 10,9kg, pää 49cm.

Mutta lisää FB:n puolella, kunhan sinne pääsen!

T:vikli80 ja Aada 4.1.08

Vierailija
25/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vasta tämän ketjun, ja olisin mielelläni liittynyt joukkoonne, mutta taidatte olla siirtyneet muualle :/ Olisi ollut mukava vaíhtaa ajatuksia muiden tammikuisten mammojen kanssa..

T.Tammis08

Vierailija
26/52 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Tammis ja muut tammitaaperoiden -08 mammat!

Laittakaa s.postia tuonne Ipun antamaan osoitteeseen niin voimme jatkaa jutustelua facebookissa. Siellä on nyt 14 mammaa kirjautuneena Tammitenavat 2008 ryhmään.

Ametisti

Vierailija
27/52 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että oli hauska reissu Ememillä vaikka hässäkkääkin oli. Sitähän se elämä aina tuntuu olevan. Kun vaan itse osaisi nauttia niistä rauhallisemmista hetkistä.

Frimmy: Tuollainen vuorottelu töissäkäynnin kanssa kuulostaa tosi hyvältä! Pätkä- ja keikkatöitä aina haukutaan, mutta jotain hyvää sentään niissäkin. :)

Justus: Mullakin tulee ihan samanlaisista "pitäisi"-asioista kamala ahdistus. :( Olis kiva osata unohtaa se tekemättömien asioitten lista välillä. Meillä on tarjottu lasten synttäreillä usein esim. kasviksia ja dippikastiketta (myös lapset syö yllättävän hyvin kun on valmiita pieniä paloja porkkanaa, paprikaa, kukkakaalia, kurkkua), cocktail-piirakoita (pakastealtaasta) ja munavoita tai valmiita pieniä pasteijoita, "kohoja" eli basilikanlehtiä lautaselle ja siihen päälle hammastikkuun puolikas kirsikkatomaatti ja pieni mozzarellapallo. Pullaa on ollut myös, kerran myös oli lastenkutsuilla pullasta tehty "kakku"; kelpasi paremmin kuin kermakakku tai jätskikakku. Hmm, mitäs muuta. Suolaisia piirakoita on tehty itse tai ostettu Amicasta tai muusta työpaikkaruokalasta.

Mitäs tykkäisitte, jos tehtäis vähän pidempiä pinoja välillä? Taitaa arki iskeä monella jo sen verran pahasti, että kirjoitukset vaikka koko kuukaudelta ei vielä tee liian isoa pinoa. Vai mitäs olette mieltä?

Mies kävi kaupassa ja toi hyvää melileipää, joten taidanpa mennä sitä maistelemaan - ellei lapset jo syöneet sitä kokonaan.

Strutsi ja neiti 31.1.

Vierailija
28/52 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on syöty, oli oikein mun kokkausvuoro :). En ole mikään keittiöihminen, mua rupeaa aina väsyttämään kokkaus ihan kamalasti. Yleensä teen ruokaa, joka on valmis tai uunissa puolessa tunnissa, muuten nukahdan tiskipöydän päälle. Olavi meni isin kanssa päikkäreille ja esikoinen katsoo pikkukakkosta.

Yritettiin tuossa Olaville yksiä päikkäreitä, että menisi aikaisemmin illalla nukkumaan. Yhtenä iltana onnistuimme. Nyt taas on palattu taaperon tahtiin. Olavi kävelee tukia pitkin ja taaperokärryllä. Nyt hän sitten rupesi myös konttaamaan ja kiipeämään rappusia. Hauskaa miten tuo kehitys tapahtuu ihan omaan tahtiin.

Justus: Miten nimikoit asusteet? Tilasin netistä taggit- merkkisiä, kankaisia nimilappuja, ne voi joko silittää tai laittaa muovinastoilla kiinni vaatteisiin. Helppoa ja kangaslappuja voi kiinnittää uusiin vaatteisiin eli niitä voi käyttää uudestaan. Toiset käyttävät tekstiilitusseja.

Välillä pidän " en tee mitään päiviä", "olkoot kaikki työt vaikka maailman tappiin tekemättä". Sitten taas ryhdistäydyn ja jatkan raatamista. Tänään on ollut raatamispäivä, tosin lakanat on vielä vaihtamatta ja yläkerta siivoamatta.....

Laitoin just kutsuja menemään Olavin synttäreille. Esikoisella on ollut suuria gaalasynttäreitä, koska ne on voitu pitää puutarhassa. Tarjoilut: Mehubooli, kahvi/tee/mehu, ässiä, kuivakakkua, pullia, keksejä, täytekakku, karkkia, suolaisia piirakoita esim. feta tai juusto tai karjalanpiirakoita (paistovalmis pakaste Moilas) yms.

Nyt Olavin synttäreille tulee mummon tekemiä karjalanpiirakoita, herrasväen pikkuleipiä, kuivakakkua tai pullaa ja täytekakku. + juomat. 13.1 on illalla synttärikahvit. Teen täytekakun pohjan aina spelttijauhoista ja inkkarisokerista. Täytteeksi tulee itsetehtyä hilloa, marjoja, banaania ja kermarahkaa. Kakku menee aina, myös aikuiset tykkäävät ja lapset, jotka eivät yleensä pidä täytekakuista. Kakku on vähän kuin marja/hedelmärahkaa + lisukkeet.

Tuossa pohdimme, että keitä kutsuisimme Olavin synttäreille. Esikoinen ehdotti, että Olavin vauvakaverit. Siis se VAUVAJOUKKUE, joka oli kesällä käymässä. Kuulema myös se poika voisi tulla (Strutsin kolmonen).

Frimmy: Kiva, että olette löytäneet ratkaisun työelämän kanssa! Voit hyvillä mielin olla töissä, kun miehesi ja Ohto viihtyvät keskenään.

Magda/Strutsi: Kumpikos teistä ehtii laittaa vauvapippalot pystyyn? Espoon keskiöt ja perukat sopivat minulle hyvin.

Se on huomenna taas pyhä ja joulun aika loppuu. Kuusi heivataan viimeistään keskiviikkona saunan taakse ja nirhitään!

Hyvää loppiaista!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
29/52 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mun melkein vauvani eli tuo kolmas poika taitaa olla aika iso jo sekin. Ilmoitin sen juuri osallistumaan suomenkieliseen yleisopetukseen ja esitin toivomuksen lähikoulusta. Keväällä sitten tulee ilmoitus "lähikoulun osoittamisesta". Hupaisia kyllä nämä kouluun liittyvät termit... Ametistin perheeseen taitaa olla tullut samainen ilmoitus oppivelvollisuuden alkamisesta.

Tyttö on kova konttaamaan. Nyt on jo kahdet äitiyspakkauksessa tulleet housut kuluneet polvesta puhki. Molemmat (valk. puolipotkarit ja vihreät pallokuvioiset potkarit) oli kyllä jo varsin naftit ja kauan käytetyt, mutta ei nuo pojat tainneet noin paljon housuja kuluttaa. Mä luulen, että tämän kodin laattalattialla on osuutta asiaan.

Tapaamista Magda_lena ehdotteli heille. Mä olin vähän kaavaillut, että voisin ehdottaa tapaamista meillä. Mieskään ei kuulemma pistä hanttiin. Eskarilaisen hakemisen ja muutenkin hitaan aamuisen käynnistymisen takia iltapäivällä. Mulle kävisi esim. ti 13. pvä klo 14 jälkeen tai pe 16. pvä klo 13.30 jälkeen tai pe 23. pvä klo 13.30 jälkeen. Olisikos kiinnostusta ja/tai aikaa tavata? Magdan tavoin mekin siis asustamme Espoossa, tosin etelämpänä.

Mä hommasin aikanaan esikoiselle silitettäviä/ommeltavia kankaisia nimilappuja. Muutaman silitin kiinni, muutaman olen ommellut (lähinnä makuupussiin yms.), suurin osa lojuu jossain laatikossa vieläkin. Nastakiinnitys kuulostaa paljon helpommalta. Mä olen tyytynyt kirjoittamaan tekstiilitussilla tai vaan kuulakärkikynällä pesuohjeeseen nimikirjaimet tai yleisimmin pelkän sukunimen. Sukunimi siksi, että vaatteet luultavasti menevät pikkuveljelle, joten ei tarvi nimikointeja uusia sen takia. Sukunimi on sen verran lyhyt, että sopii lappuihin. Onneksi koululaisten kamoja ei enää tarvi nimikoida - paitsi urheilukamat, jotka helpommin unohtuu jonnekin kuin päällä olevat vaatteet.

Ametistille ei taida sitten 13. päivä sopia. Mitenkäs nuo perjantait? Ihana tuo esikoisesi kun hyväksyisi vauvakaverit synttäreille ja meidän kolmosenkin vielä. :)

Strutsi ja neiti 31.1.

Vierailija
30/52 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Strutsin ja Ametistin pinoon...

Ja hyvää uutta vuotta kaikille!! Ynnä loppiaista!! Ynnä 1vee synttäreitä!! Kamalaa biletystä...

Meillä oli viime la Millan syntsät. Meni kivasti, la meitä oli 10 aikuista ja 6 lasta sekä su toisessa kattauksessa 5 aikuista ja 2 lasta yhteensä. Tarjoiluina oli pakastecocktailpiirakoita munavoin kera, feta-kirsikkatomaatti-basilikapiirakka, keksejä paria sorttia, kuivakakku kuorrutuksella ja täytekakku. Hyvin riitti kaikki tarjoamiset, viimeiset palat täytekakkua syötiin just. Mun äiti teki kuivakakut ja mä suolaisen piirakan, kaikki muu ostettiin valmiina, myös siis täytekakku.

Mites meni Xenan bileet?? Oliko Pinjan yökyläily mennyt hyvin?

Toukomaa: tervetuloa palstailemaan!! Ja onnea jo etukäteen huomisen synttäripäivän johdosta!! Jos olet pk-seudulta, niin mukaan vaan meidän näyttelyihin eli tapaamisiin!!

Emem: kiva että reissu meni keleistä huolimatta mukavasti! Toivottavasti äitisi on jo paranemaan päin. Kouluahdistusta ilmassa vähän joka puolella... Pajunkukan palstailukielto on ollut aika totaalinen, kun ei vieläkään kuulu takas! Mulla alkaa koulu huomenna, ei paljon nappais mennä sinne... Käyn nyt huomenna näyttämässä naamaani siellä, anoppi tulee lapsenvahdiksi.

Ipu: voi Sisua! Ja sun unia! Tsemppiä... Toivottavasti saat vuonna 2009 nukkua edes hiukan enemmän kuin vuonna 2008! Paranemissäteitä molemmille murtajille!!

Magda: treffit ookoo! Mutta ei vielä heti täs tän kuun alussa... Mulla olis tentti ens viikon pe, sen jälkeen voi taas miettiä muutakin elämää...

Frimmy: vuoroviikkosysteemi kuulostaa hyvältä! Kumpikaan ei varmaan kyllästy kotonaoloon tai töihin tuolla systeemillä!

Justus: tekemättömien töiden ahdistus... Mä en saa nukuttua, kun mietin mitä kaikkea pitäis tehdä. Ja sit alkaa veetuttaa, että vaan makaa miettimässä eikä tee mitään :D

Ametisti: JOO! Kutsu vaan meidät Olavin synttäreille :D

Vauvanäyttelystä tai onkohan se jo taaperotapaaminen???: mielellään ens viikon jälkeen... Iltapäivä sopii meille, koska Milla nukkuu yhdet päikkärit yleensä about klo 12-14 (tänään heräs jo 13:20...). Mä oon tosin koulussa aika ajoin, mutta yritän fiksailla, jos osuu koulupvälle. Ja työharjoittelussa aina kun anoppi tulee Millaa hoitamaan...

Nyt häippäsen ja alan pakata koulureppua huomista varten :p

T: Miukkis&Milla 3.1.

Vierailija
31/52 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Ja hyvää vuoden alkua ja synttärionnitteluita kaikille! Me vietettiin Mikaelin synttäreitä vasta viime viikonloppuna. Muualla asuvat kummit tulivat yökylään pe-la ja lähempänä asuva kummiperhe kävi kakkukahvilla su. Ei siis tarjottu kuin täytekakkua ja keksejä ja hyvin riitti tarjoilu.

Eipä tämä mun nettipimento näytä toimivan... Tähän ryhmään toivon mukaan kuitenkin kirjoittelen kohta taas harvemmin. Viime viikon perjantaina nimittäin näytti testi plussaa ja nyt toivotaan kovasti, että kaikki menisi hyvin ja siirtyisin taas odottajien puolelle. Parin viikon päästä on Miokaelin kasvukontrolli neuvolassa ja samalla pyydän lähetteen naistenklinikalle, ellei pettymys iske aiemmin...

Vauvatapaamiseen tulen mielelläni mahdollisuuksien mukaan. Vielä ei ole töitä löytynyt, joten kaikki ajat kai sopivat.

Voikaa hyvin ystävät!

T: Emem ja Mikael

Vierailija
32/52 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes uskalla mennä vauvapuolelle katsomaan, kun sinne on uudet tammivauvat tulleet... Haikea olo, mutta toisaalta erittäin onnellinen. Meillä kun tuo vauvavuosi tuntuu olevan rankka, valvomisen vuoksi en muista kummankaan vauvavuodesta kauheasti...

Onnenhalaukset Ememille plussasta!!! Hieman olen kateellinen ja toivoisin itsekin samaa, mutta taas toisaalta en. Hirveän ristiriitaiset fiilikset. Mun fysiikka ja psyyke ei kestä enää yhtään vauvaa, joten gate is closed. Jotkut huurut aina vain sekoittaa pään kun joku alkaa odottaa. Sitten muistan kaiken sen huudon ja itkun ja epätoivon ja palaan järkiini.

Ja saan minä sitä hoivaviettiäni taas toteuttaa kun se nelijalkainen vauva meille tässä keväällä tulee. Ametisti joskus kyselikin, että onko se sakemanni vai labbis, no se jälkimmäinen.

Ametisti kertoi viettävänsä En-Tee-Mitään -päiviä. Voi kun minäkin osaisin. Jossain verenperinnössä on tuo, että laiskana ei saa olla. Aina "pitää" tehdä jotakin hyödyllistä. Se on raivostuttavaa. Mies osaa kyllä lonottaa laiskana vaikka maailman tappiin, mutta mulle se on vaikeaa. Koko ajan mietin mitä pitää tehdä. Sitten rauhoitun kun saan tehtyä.

Joulukoristeet ja kuusi lähtivät eilen. Sisukin antoi kuusen olla ihan rauhassa, mitä nyt palloja joskus varasteli sieltä.

Onnea kaikille 1-vuotiaille! Millallakin valtavat bileet :))) Kiitos Miukkis niistä unisäteistä. Parina yönä niitä tuli perille. Viime yö ei kuulunut siihen joukkoon...

Sisun synttärit on 19.1. ja juhlimme niitä vasta sitä seuraavana viikonloppuna. Isovanhemmat ja kummit tulevat paikalle. Anoppi(!) tekee kakun, tilasin sellaisen 1 muotoisen.

Strutsin tyttö konttailee housut puhki... oikein mietin että koska jouduimme tuon meidän karpaasin kanssa luopumaan äitiyspakkauksen viimeisistäkin kuteista... siitä on kauan. Jätkä käyttää tätä nykyä 86 ja 92 kuteita. Pituutta ei ole kuin noin 80 cm, mutta se on niin iso ja jämäkkä, että 80 cm kuteet ei enää mahdu.

Strutsi ja muut puhuitte niistä nimikoinneista. Minäkin tilasin esikoiselle nimilappuja kun aloitti päiväkodin. Mutta jäivät sitten siinä tohinassa kiinnittämättä, niitä lojuu varmaan sadoittain tuolla kaapissa :D. Tekstiilitussi on nopein ja helpoin, laiskan äidin malli...

Tapaaminen sopii minulle, olisi hienoa nähdä näitä palleroita kuinka ovat kasvaneet ja kehittyneet. Me lähdemme reissuun ensi viikolla kolmeksi päiväksi, joten 13. ja 16. eivät sovi meille. Sen jälkeen mieluummin. Ja Magda tai Strutsi, kumpikin sopii.

Hyvää viikon jatkoa ja pyritään nyt jatkamaan tätä yhteydenpitoa!

ipu

Vierailija
34/52 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pitää heti tulla kertomaan...

Mies oli tänään lähdössä töihin ja otin Sisun syliini vilkuttamaan. Poika sanoi selvällä suomenkielellä HEI ISI !!! (siis ihan ässällä sanoi)

Sydämeni suli. Jälleen :)

ipu

Vierailija
35/52 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vuosi, uudet kujeet.. Nyt on joulu- ja synttärihulinat vietetty ja arki taas alkaa. Meillä on molemmilla tytöillä synttärit joulukuussa, joten tiedän leiponeeni ja siivonneni ja syöneeni herkkuja.

Ametisti, voisitko kertoa reseptin speltti-intiaanisokru-kakkupohjaasi. Yritin kerran leipoa kakkua juuri noilla aineksilla, mutta siitä tuli täysin pannukakku.. Sinäkö kyselit ikääni (kun viime viestissäni vauvakuumeilin)? Olen vastikään täyttänyt 40, joten taidan olla tämän ketjun senioreita kanssasi :).

Emem, suuret onnittelut teidän perheelle!! Ja voimia raskauteen. Teen itse töitä sen ajatuksen kanssa, että meille ei varmaan enää vauvoja synny. Olemme onnistuneet kahdentoista vuoden 'yrityksellä' saamaan kaksi ihanaa tytärtä, joista olen äärettömän kiitollinen. Silti täytyy oikein olan takaa yrittää luopua siitä vuosikymmenten mielikuvasta, jossa olen suurperheen äiti.

Meillä päiväunirytmi hakee uusia uriaan. Tyttö ei malttaisi millään nukkua, harjoittelisi vaan kaikkea uutta. Hän ei ryöminyt lainkaan, vaan lähti konttaamaan noin 10 kuukauden iässä, nousi samalla seisomaan ja nyt harjoittelee kovasti ilman tukea seisomista ja kävelee vauhdilla tukea vasten. Joitakin sanoja tulee, hassua kyllä, useampia isän kielellä, joka on saksa.

Nyt yritän saada tuota väsy-Iitaa nukkumaan,

Voikaa hyvin!!

bough ja tyttö, s.17.12.07

Vierailija
36/52 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki alkoi taas, ihanaa saan olla Olavin kanssa päivät kahdestaan. Tänään Olavi nukkui vain yhdet päikkärit; ulkona 3h. Isänsä yrittää nukuttaa häntä jo näin aikaisin.

Strutsi: Ilmoitin esikoisen myös kouluun, netin kautta kävi kätevästi. Meille ei tosiaan käy se 13.1, on tuota järjestelyhässäkkää. Perjantait ei ole nyt tammi-helmikuussa hyviä. Mut kandee varmasti lyödä vaan jokin päivä taas kiinni ja mammerot taaperoineen sitten järkkäävät vapaata :). Mikäli treffaamme iltapäivällä niin mun täytyy varmasti ottaa eskarista tuo esikoinen mukaan. Hänet täytyy hakea pois jo klo 15.30. Sitten taas maaliskuussa perjantait olisivat parhaita. Mut sovellan menoja sitten kun tapaamispäivä on selvillä.

Toukomaa: Tervetuloa ja onnea 1v. synttäreiden johdosta. Missäpäin asut?

Miukkis: Onnea 1v. Millalle! Ekat synttärit on ihanat! Hyvä, että et koulukiireittesi takia ole tätä tarkeintä unohtanut, palstailua meidän kanssa. Kolmaspyörä tuo aina lisää vipinää ;).

Emem: Onnea plussasta! Älä meitä nyt kuitenkaan hylkää!

Ipu: Teillä on kyllä iso karpaasi ja hänellä taitaa olla äidin silmät (kuva). Kyllä se yksi labbis työllistää kuin vauva. Vielä noista lorvipäivistä. Olen myös ollut sitä mieltä, että ensin pitäisi saada hommat tehtyä ja sitten vasta löhöillä. Se ei vaan onnistu! Tekemättömien, isojen ja pienien töiden määrä on loputon. Mies (kerrankin oikeassa?) sanoi, että täytyy vaan välillä levätä ja sitten jatkaa taas, koska loppua ei näy.

bough: Onnea myös teille 1v. synttäreiden johdosta!Meillä on myös nämä kaksi lasta 12v. työn tuloksena. Tervetuloa tänne 40+ hyvään vaiheeseen.

Kakkupohja: Kananmunat + inkkarisokeri (sama määrä molempia) + mahd vanilliinisokeri vaahdotetaan todella hyvin. Sitten lisätään spelttijauhot+leivinjouho. Laita vähemmän spelttijauhoja kuin tavallisia vehnäjauhoja. Jätä taikina löysäksi. Tuolla synteemillä on kakkupohja onnistunut. Aluksi tein niin, että laitoin osan tavallisia vehnäjauhoja ja tavallista sokeria.

Hip, hei Olavi nukahti jo ja näin nopeasti!

TV-ilta kutsuu!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
37/52 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihana pakkasaamu. Yritän kuvaa Olavista. Kuusen kanssa meni hyvin, oli jopa elävät kynttilät.

Ametisti
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f7deb7cf-dd60-11dd-a5c5-…!

Vierailija
38/52 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki varmaan touhuavat synttärijärjestelyjen kanssa... Hullua ajatella että viikon päästä Sisukin on jo 1v!!! Poika rakastaa imuria ihan älyttömän paljon (outo?), joten ostimme hänelle lahjaksi sellaisen Dusty puhuvan pölynimurin. Se on yli 2-vuotiaille, mutta eiköhän se ole ihan sopiva.

Hieno kuva Olavista, oikea joulufiilistelijä :) Ihmettelen tosiaan sitä, että kuusi sai meilläkin olla melko rauhassa. Hyvä niin.

Jooh, kyllä siitä koiranpennusta tosiaan työtä tulee olemaan. I've seen that, been there... Mutta onneksi mieheni saa siitä isyyslomaa, joten ekat pari viikkoa menee mukavasti. Ei meillä montaa mattoa ole nytkään lattialla, joten helppo kerätä loputkin.

Alkaa tämä pitkä pyhäkausi käydä mun (=esikoisen) hermoille. Onneksi kerhot alkaa tällä viikolla, poika alkaa olla jo ihan mökkihöperö, Se ei haluaisi lähteä ulos, ainoastaan mädäntyä sisällä ja virta alkaa kasautua. Nyt raahaan sen tuonne ulos sateeseen (yäk, en ole ulkoilmaihminen) kun saan jätkät ruokittua.

Kun seuraan äitejä täällä päin, huomaan olevani varmaan ainoa, joka vihaa ulkoilua. Koko naapurusto on puistossa jo klo 9 ja minä irvistelen asialle vielä iltapäivällä. Kammottaa ajatuskin mennä tuonne märkään tihkusateeseen ja kun palaan, hiukset on kähertyneet muodottomiksi ja ripsivärit valuu poskille. Turhamainen, minäkö?

No joo, kai on mentävä laittamaan ruokaa noille karpaaseille. Taaperotreffit ei kai ole edenneet suuntaan tai toiseen. Palataan asiaan kun kutsujaosapuoli ilmoittaa ajan :)

ipu

Vierailija
39/52 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis telkussa, esikoinen katsoo ja Olavi täyttää huomenna 1v.! Kylläpä ulkona myrskyää!

Ipu: Meillä esikoista aikoinaan "peloteltiin" rikkaimurilla :). Nyt jos et ole kunolla niin rikkaimuri tulee ja matkittiin ääntä. Olavi aluksi pelkäsi johtoja ja imurin ääntä. Edelleenkin hänen pitää olla mun lähellä tai sylissä, jos isi imuroi. En ole koskaan tykännyt siitä leikkipuistossa nyhjäämisestä. Nyhjäämme tässä omalla pihalla tai kärryilen Olavin kanssa.

Huomenna on Olaville synttärikahvit illalla. Olen fiksautunut siihen, että synttärit pidetään sinä päivänä kun ne on oikeasti. Kummi tulee ja kaveriperhe + serkku. Pitää vielä hiukka siivota, silittää ja järjestellä alakertaa. Tein taas sen speltti-inkkarikakkupohjan.

Joskus oli puhetta vauvojen musasta: Ihania levyjä on esim.: Vauvojen laulun aika, kolme tai kaksi levyä paketissa ja vauvan kuva kannessa. Pikku Marjan eläinlaulut ja siihen samalla kirja. Isommille: Paukkumaissi , kokoelma, jossa perinteisiä lasten lauluja, vuohi matkustaa kalahariin,piirpaukkeen lastenlevy. Näistä esikoinen tykkää edelleen ja Olavi myös.

Hyvää tammikuuta meille kaikille ja onnistuneita 1v. juhlia!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
40/52 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittolainen kun kutittaa niskaa. Tyttö repäisi yhden luomen rikki, poistatin sen sitten varmuuden vuoksi. Nyt haavateippi - tai siis sen liima - kutittaa niin vietävästi. Kunhan mies kotiutuu kakkosen salibandymatsista, niin saa kiskoa teipit pois. Toivottavasti ehtii ennenkuin multa äly lähtee.

Wau, Ememillekin tulossa lisää vauvoja! Onnea!!! Siitäkin tietää, että nämä tammikuiset on jo aika isoja, kun kerran alkaa saada pikkusisaruksiakin. Meille tuskin enää viidettä tulee ainakaan tarkoituksella. :)

Ipu: Eipä Sisu sitten ole kuin "vaan" liki kymmenen senttiä meidän neitiä pidempi. Meillä on kaikki lapset olleet (ja ehkä ovat vieläkin) enemmän rääpäleitä kuin karpaaseita, mutta tämä neitokainen on vielä pikkuisempi. Ei meillä vaan vielä oikeeta puhetta ole neidillä. Se paljon käytetty äitikin on nyt tainnut unohtua. Kiljahtelu on kivempaa...

Ametisti: Vai teilläkin oikein pikkukakkonen tulossa. :) Meillä synttäreitä vietetään ei kenenkään syntymäpäivänä eli yhdet juhlat kaikille mummeille ja kummeille ja päivämäärä joku viikonloppu noitten neljän päivän tietämiltä. Lastenkutsut sitten ovat yleensä sinä oikeana päivänä.

Tämä viikko ei näyttänyt sopivan tapaamiseen oikein kellekään ja ensi viikollakin taisi olla se mulle sopiva päivä ainakin Ametistille hankala. Sanotaan sitten vaikka niin, että kahden viikon päästä tiistaina 27. päivä kahdelta alkaen voitaisiin tavata meillä. Niille sopii joille sopii. :D Osoitteen saa sähköpostilla tai puhelimella. Jotkut mun meiliosoitteen ja puhnun jo tietääkin. Yritän saada aikaiseksi jonkin sellaisen meiliosoitteen, jonka voin antaa täällä. Yhden forwardin jo hommasin, mutta joko se on toooodella hidas tai sitten se ei jostain syystä pelitä. *mur*

Nyt tarttee mennä kaivelemaan varastoja ja tutkimaan onko meillä kolmoselle sopivia luistimia ja suksia. Kyselevät eskarista moista asiaa. Vettä tuolla taas sataa ja luistelukentät on mennyttä, mutta ehkäpä sitä luistelukeliä vielä tulee.

Strutsi ja neiti 31.1.