Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMIKUISET -08! Uusi taaperoviikko 5.1 -

05.01.2009 |

moi!

En löytänyt uutta aloitusta, joten kiiruhdin tämän naputtelemaan.

Tässä edelliset jutut:http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Jatkan, kun luoja suo :)

Ametisti

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkäs huomenna ovat tulossa Strutsille?

Olavi nukkuu päikkäreitä ulkona. Hän nukkuu yleensä 3-4h. Yöllä hän on levoton. Alkuillasta hän huutelee unissaan. Sitten jossain vaiheessa hän herää niin paljon, että hän hyppää sängyssä seisomaan. Jolloin tulee siirto äidin kainaloon.

Esikoinen on ollut kuin ihmiset, siis lähes. Taitaa tuo 6v. taitos olla ohi. Kauankohan tätä auvoisuutta kestää :).

Kuoleekohan tämä pino pystyyn? Pitäisikö siirtyä facebookin puolelle ja luoda sinne oma ryhmä tammimammoille 2008? Sinnehän voi rekisteröityä vaikka nimellä ruohonleikkuri tai omalla nimellään.

Lunta sataa! Kävin oikein hiihtämässä lauantaina. Piti tehdä latuja esikoiselle.

Voikaa hyvin!

Ametisti ja Olavi

Vierailija
2/52 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako edes kukaan meitä :-) Mutta täällä sitä yhä ollaan.

Miukkis: meillä on kans melko pieni tyttö: viime punnituksessa oli 7800g ja 70cm. Jännityksellä odotan tuota yksivuotisneuvolaa. Siihen on vielä viikko. Meillä lopettivat tarkkailun 10kk:n jälkeen kun tasaisesti kasvoi omaa käyräänsä. Olin jo ihan hermona neuvolan hätäilystä. Sitten rokotetutkimuksessa vanhempi hoitaja ihmetteli, että vieläkö näistä vouhkataa kun selvästi on tasaista kasvua ja terveempää lasta ei ole hetkeen nähnyt. Iloinen ja kaikkea, lopetin stressaaminen siihen.

Meillä neuvolassa käskettiin lopettamaan yöimetys kun menee hampaat. Muahahahaa, niin mitkä hampaat :-D Meillä on kaks ihan pientä nysän alkua alhaalla ja siinä se. Jos ei tule lisää niin saa sitte tekarit ens jouluna. Kumma juttu kun tuolla uudemmat tutkimukset näyttäis sitä, että laktoosi yksin ei hammasta rasita jos muuten pitää hammashygieniasta huolta eikä saa makeaa. Oisko taas niitä nuijasodan aikaisia ohjeita. Ei voi tietää.

Hampaita on valvoskeltu meilläkin 8-) Ensimmäiseen 9kk:een ei valvottu yhtäkään yötä, nyt sitten niitä levottomuuksia on täälläkin esiintynyt, tuntuu että joka ilta toimii eri konstit. Varsinkin nyt pneumokokki-rokotteen jälkitunnelmat on melko vauhdikkaat.. Kaippa se tästä.

Teillä on kaikkia ihania kuvia ollut täällä. Vitsit, että jotkut tammikuiset näyttää Isoilta. Kannatan ite muuten sitä Facebookiin liittymistä paristakin syystä.

Täällä on kans taukoamaton höpötys käynnissä ja sanoja on jo ihan reilusti. Neiti nousee pystyyn seisomaan, mutta ei ole vielä ollut yritystäkään ottaa askeleita. Mutta on vaan aivan mahtava ikä: ilmeet, temput ja kaikki. Ihania nämä pienet taaperoiset. Näitä lisää! :-) Onnea kovasti teille, joilla on jo tiedossa vauvan tuoksua lisää.

-Finnanna ja neiti 5.2.

Ps. kuvassa leivotaan ekaa kertaa pullaa. Hauskaa oli.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=af40a5fa-ebaa-11dd-b95d-…!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miukkis: Huih, kuulostaa kovin rasittavalta tuollainen opiskelu. Mulla on tenteistä niin paljon aikaa, ettei enää muista miten sellaiseen luetaan. Jos kerran Milla on iloinen ja puuhakas, niin kehottaisin minäkin olemaan huolehtimatta niistä mitoista. Kasvaa kun kerkiää.

Ametisti: Taitaa treffit kuihtua vähiin, kun Ipu ja murtajat edelleen kipeinä, ja muille ei tainnut sopia. Olemme kuitenkin iloisia yhdestäkin mammasta, tammitaaperosta ja eskarilaisestakin. Meilläkin muuten eskarilainen on jotenkin rauhoittunut viime aikoina. Pahempi kiukkuiluvaihe oli jo pitemmän aikaa sitten, mutta nyt on hyvin hupaisa sanaleikkeineen ja muine juttuineen.

Facebookin sijaan mä äänestäisin ennemmin sähköpostilistaa. Lähinnä siksi, että facebook on työkoneilta estetty... On mulla kotikonekin, mutta on helpompaa jos pääsee siltä koneelta, jolla sattuu olemaan. Kysehän ei mitenkään ole siitä, etten ole koko naamakirjaan vielä vaivautunut tutustumaan. ;)

Finnanna: Kyllä sinutkin muistetaan. Ihana kuva! Hampaita ei meidänkään neidille liiemmin ole, alhaalla kaksi jo kunnollisen kokoista ja ylhäällä yksi tuli juuri eilen ikenen läpi, eli ei näy, mutta tuntuu. Suuhygienisti (ah, kuinka ihanan näppärä termi) sanoi, että on ihan tavallista, ettei yksivuotiaana ole vielä yhtään.

Täällä on toivuttu kakkosen kaverisynttäreistä, jotka olivat kuitenkin pelättyä rauhallisemmat, vaikka porukka halusikin olla piilosilla koko talossa. Ensi viikolla sitten kolmosen kaverisynttärit ja lauantaina kuopuksen 1v vain omien kesken. Esikoisen synttäreihin onkin vielä melkein kuukausi.

Tyttö seisoo aika hyvin jo paikallaan pitäen kiinni vaikka vaan kädessään olevasta kynästä. Aina ei tarvi olla edes tuollaista henkistä tukea. Viime viikolla otti muutaman askeleen, mutta sen jälkeen ei ole yrittänyt. Seisoo vaan jonkun aikaa ja ottaa sitten tuesta kiinni tai laskeutuu hallitusti istumaan.

Joulupukki toi lapsille pleikan ja miehellekin yhden pleikkapelin. Nyt se taas istuu tuolla seikkailemassa jossain ydinsodan jälkeisessä maailmassa. :D

Strutsi ja neiti 31.1.

Vierailija
4/52 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero ei nuku! En tiedä, että mitä teen väärin. Nyhjää ja nyöhtää ja valittaa sängyssä. Tunnin yritin vaikka mitä, nyt hän on katsomassa olkkarissa telsua isin kanssa. Minä olen "rentoutumassa".

Finnannan kyllä muistan! Hauska leipomishetki. Täytyy yrittää järkätä tänne meille kans.

Strutsi: Esikoinen on kovasti tulossa mukaan treffeille. Tulemme huomenna sitten iltapäivällä, kun Olavi on ehtinyt nukkua vähän. Hän nukkui tänään klo 12-15.30.

Mitenkäs sellainen postituslista luodaan? Kuinka mammat löytävät sinne listalle esim. verrattuna facebookiin? Ehkä saan huomenna valistusta asiasta :).

Toivottavasti te muut nukuttejo!

Ametisti ja Olavi 1v.

Vierailija
5/52 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Koulu on alkanut täälläkin nyt ihan toden teolla. Opinnäytetyö ja 3 kurssia ajattelin suorittaa nyt keväällä ja sitten olisinkin valmis!

Valitettavasti ei päästä mekään Strutsille(taaskaan). Molemmat lapset on sairaana (koetan laittaa Mikaelin nokkosrokosta kuvan tuonne loppuun). Mikaelilla tosiaan sunnuntai aamuna oli ihottumaa vartalossa ja raajoissa ja iltapäivällä käytettiin lääkärissä. Lääkäri epäili, että mahdollisesti alkava vesirokko. Eilen kuitenkin silmä turposi ja naamaan ilmestynyt ihottuma ei ollut näppylämäistä vaan laikullista. Käytettiin uudelleen lääkärissä ja saatiin tietää että kyseessä on nokkosrokko joka on reaktio jollekin, tod.näk. virusinfektiolle...

Eilen sitten myös molemmille lapsille nousi kuume, joten nyt ollaan taas neljän seinän sisällä.

Muuten kävin n. 1,5 vkoa sitten yksityisellä ultrassa, eikä siellä sydänäänioä näkynyt. Tosin samoin kävi Mikaelin kanssa. Kun ei pariin viikkoon ollut vuoto alkanut pääsin silloin Kätilöopistolle päivystykseen ja siellä se Mikaelin sydän sykki ja la siirtyi vajaalla viikolla eteenpäin. Toivossa siis eletään, että näin olisi nytkin.

Mikael keksi muuten viime viikolla miten kävellään noin 2 m matka ilman tukea (sohvalta tv-tasolle) mutta se jäi ainokaiseksi kerraksi. Täytyy siis vielä odotella lisää rohkeutta.

Haluaisin muuten ehdottomasti jatkaa teidän kanssa "juttelua" jos s-posti listan keksitte tehdä...

Voikaahan hyvin kaikki tammitaaperot!

T: Emem ja Mikael 211207
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=0934d658-ec4c-11dd-b95d-…!

Vierailija
6/52 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro mammat!

Jahas, tänään oli kinkerit Strutsilla! Toivottavasti paikalle päässeillä oli lystiä! Meidän jumppa oli vähän outo, sen pitäis olla taaperojumppa 1-2 -vuotialle, mutta nähdäkseni siel oli muutama noin nelivuotias.

Emem: kääks, tiesinköhän mä edes että olet siunatussa tilassa!! Onnittelut joka tapauksessa!!! Toivotaan että sydänäänten suhteen kävi kuten Mikaelin kanssa! Piinaavaa tuollainen! Millä viikolla olet, mä olen tällainen pahvipää enkä muista mitään...

Jahas, olen nyt vätys enkä avaa uutta selainta, vaan mennään ulkomuistista...

Strutsilla oli ainakin kiva kuljetusrumba! Huh, tossahan tarvii jo kohta jonkun varausohjelman, jottei tule ylibookkauksia!

Ametisti: kuinka paljon Olavi nukkuu öisin? Eiks nää meitin vuosikkaat tarvi unta (VAAN!) jotain 13 h/vrk? Meinaan vaan, että ehkä O ei ole väsy vedettyään tuollaiset megapäikkärit (T: nimim. kateellinen, hi hi). Milla menee illalla koisaamaan klo 20-20:30, herää aamulla klo 7 aikaan ja nukkuu yleensä yhdet 1 h päikkärit, erittäin harvoin 1,5-2 h. Yli kahta tuntia - never! Ja öisinhän tietty heräillään huonol lykyl tunnin välein :D

Missäs muuten Pajunkukka luuhaa?? Onko opinnäytetyö valmis?? Huhuu, palstailemaan sieltä!! Ja Magda kans!!

Mulle sopii joku muukin foorumi, mutta sitä naamakirjaa karsastan jostain syystä... En tiä olenko kalkkis, mutta se on must jotenkin teennäinen.... Plus että siihen jää käsittääkseni koukkuun. En siis uskalla sinne mennä. Se arsebook olis kyllä paljon kivempi :p http://www.arsebook.org/

Jahas, nyt menen petiin lukemaan Wahlgrenin Lapsikirjaa, se on ollu mulla lainassa biblioteekista jo varmaan puol vuotta... Sitä on siinä mielessä kiva lukee sängys, nimittäin sitten kun kädet on tarpeeks väsyny se opus hoitelee loput kopsahtaessaan otsalohkoon koko 900 sivun (vai mitä niitä nyt oli, mä oon sivulla 700 jotain) voimalla.

Eli olen kohta täysinoppinut lastenkasvattaja, kysykää multa vaan :D

Hyviä öitä kaikille!!

T: Miukkis ja Lilla-Milla 3.1.

Vierailija
7/52 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strutsille kiitos eilisestä! Mukava tavata kohtalotovereita ja Olavilla on vertaistuekea! Teillä on mukavat pojat, neiti saa kunnon menoa veljesten kelkassa :).

Tavataanko aeuraavaksi Sellossa? Siellähän me tavattiin ekan kerran, kohta vuosi sitten? Mikähän systeemi olisi paras näille keskusteluille? Miukkiksen arsebook ei avautunut.....Mulle helpoin olisi Facebook ja sinne oma ryhmä meille mammoille ja taaperoille.

Emem: Toivottavasti vauva vielä löytyy sieltä masusta. Se varhainen sydämen syke on vaikea löytää. Melkoinen rokko teidän pojalla, näytti aika hurjalta. Paranemisia!

Miukkis: Face on ihq, sä oot kalkkis :). Olavi nukkuu yöllä n. 9h ja päivällä yhteensä sen 4h, eli tuon normi 13h. Eilen illalla hän jaksoi taas viuhtoa sängyssä tunnin ennen nukahtamista. Mies kyllästyi kitinään ja lähti vaan pois. Olavi oli nukahtanut itsekseen ihan heti.

Saan tässä rauhassa kirjoitella, koska Olavi järjetelee kestovaippoja tuossa lattialla. Hän saattaa viihtyä niitä pinoten vaikka tunnin.

Voikaa hyvin!

Ametisti ja Olavi 1v.

Vierailija
8/52 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emem: Toivottavasti löytyy vielä sydänäänet mikroihmiseltä! Hurjalta tosiaan näyttää Mikaelin rokko. :( Joko on helpottanut?

Miukkis takoo lastenkasvatusoppia päähänsä sitten oikein lujasti. Kysytään sitten sulta kun tulee ongelmia. (Ai miten niin tulee, ainahan jonkun ipanan kanssa on jotain ropleemaa menossa.)

Ametisti: Kiitos itsellesi viimeisestä. Enpä olisi arvannut, että meidän neidin syöminen on jotenkin ihmeellistä. :) Voisihan sitä taas kokeilla, miten pienet Sellossa viihtyy.

Yksi mahdollinen lista olisi yahoo-ryhmä. Tekaisin kokeeksi listan tammimammat08 sinne. Siis groups.yahoo.com ja vaatii yahoo-rekisteröitymisen. Tosin tein ryhmästä sellaisen, että ei näy yleisissä listauksissa ja sen olemassaolo pitää tietää. Samoin ryhmään pääsee vain mun (=moderaattorin) kutsulla tai hyväksynnästä. Homma siis toimii niin, että kun lähettää meiliä ryhmän osoitteeseen, niin se tulee kaikille ryhmän jäsenille. Viestit voi halutessaan vastaanottaa myös könttinä (digest). Ryhmän sivuille voi laittaa myös kuvia, tiedostoja yms. Tutustukaapas. Mä laitan sitten kutsuja halukkaille. Rekisteröitymisen voi tehdä suhteellisen anonyymisti myös, mutta sähköpostiosoite, jonne viestit lähetetään näkyy muille jäsenille, joten sähköpostiosoite kannattaa valita sen mukaan.

Huh, kävin taas aamusta tekemässä viikonlopun ruokaostokset. Lasku jotain satakolmekymppiä. Oli siinä keksiä, karkkia ja mehua eskarilaisen synttäreitä varten, mutta ei muuta kummempaa. Syökö meidän porukka vaan kamalan paljon vai onko ruoka kallistunut - vai molempia?

Huomenna onkin neitokainen jo vuoden vanha! Vastahan se syntyi...

Seuraavaksi taas eskarilaista hakemaan. Olispa joku kotitonttu, joka vaikka tyhjentäisi tiskikoneen sillä aikaa.

Strutsi ja neiti 31.1.

Vierailija
9/52 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan kurja etten päässyt mukaan treffeille. Mutta aina ei asiat mene niin kuin suunnittelee... Teillä oli kuitenkin viestien mukaan oikein mukavaa :)

Mä en oikein lämpene kauppakeskustreffeille. Tai siis MINÄ lämpenen kyllä, mutta Sisu ei. Hän ei kestä olla paikoillaan missään, vaan pitää päästä liikkumaan ja tutkimaan kilometri joka suuntaan. Paikoillaan rattaissa tai syöttärissä tai sylissä se ei pysy. Meidän lapsille pahinta kidutusta on pitää ne paikallaan...

Joten kotitreffeille multa plussat. Jos ei ehdokkaita ole niin meille voi toki tulla.

Strutsi, ruoka on järkyttävän kallista. Alle satasen ei juurikaan ostoksilla käydä. Jos ajattelee, että Oivariini maksaa 4 euroa (24 mk!) ja leipäpussi 2,80 e (16 mk!). Ennen sentään 80 mk:lla sai muutakin kuin pari flooraa ja pari ruisleipää.

Juuri katsoin meidän kuukauden ostokset CM:sta, 650 e. JÄRKYTTÄVÄÄ.

Emem, pidetään peukut pystyssä ja kädet ristissä että syke löytyy. Oletko voinut hyvin?

Miukkis on nyt oikein tehospurtilla. Joo, kannatan ehdottomasti että perustat meille palvelevan kasvatusneuvopuhelimen ;)

Me olemme nyt kunnossa, ei yskää, ei räkää, ei kuumetta, JIPPII! Toivottavasti tilanne säilyy stabiilina. Ensi viikolla saapuu uusi perheenjäsen, huih. En oikein tiedä miten siihen pitäisi varautua. Loputkin matot pois, kengät laatikoihin ja ruokakipot esille (jäi edelliseltä koiralta hyvät keraamiset kipot). Häkin mies tuo mukanaan tänään.

Toisaalta hirvittää se meininki, toisaalta odotan sitä kovasti. Rakastan eläimiä ja minulla on melkein aina ollutkin kissa tai koira tai molemmat. Joten kai se siitä, ja eihän se kotona paljon ehdi edes olemaan.

Miten te muut koiraihmiset, miten tammitaaperot ovat koiranpentuihin suhtautuneet? Meillä oli koira kun esikoinen syntyi ja siinä ei ollut mitään erityistä. Nyt kun sekä lapsi että koira ovat pieniä ja kumpikin puree kaikkea minkä näkee, niin kuinkahan siitä selvitään?

Ja autokin pitää ostaa, siis toinen auto. Kamalan vaikeaa sekin. Kun budjetti ei ole kovin suuri, saa hankinnan kanssa olla tarkkana. Muutamaa ollaan nyt käyty ajamassa, mutta ei oikein ole kolahtanut. Tässä autossa siis funktiona koiran kuljettaminen, eli iso tavaratila pitää olla. Meidän ns ykkösautoon ei häkkiä saa.

Ja mulla on tässä ihme hässäkässä vielä kirppispöytä tuolla itsepalvelukirppiksellä. Eilen illalla vein kamat ja nyt sitten päivittäin pitää käydä siivoamassa ja viemässä lisää tavaraa. Ja mulla ei ole tänään autoa, joten kohta sitten lähdetään herrojen ja tavaroiden kanssa kävelemään... huoh.

Näillä mennään. Kirjoitellaan. Kuka muuten on FB:ssä? Ametisti kehui hurahtaneensa muistaakseni. Tiedät mun nimen, niin laita vaikka frendikutsu :)

ipu ja murtajat (ja kohta yksi sydäntenmurskaaja)

Vierailija
10/52 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa tulla tännekin välillä huikkaamaan, että hengissä ollaan. Ei meille mitään sen järisyttävämpää kuulu, tavallista arkea näiden kahden pienimmän kotona olevan kanssa tuon pikkukoululaisen aikataulun puitteissa. Meidät hyväksyttiin vastikään sijaisperheeksi, joten olemme odottavalla kannalla silläkin saralla.

Annu on (taas) räkäinen, en ole vielä korvia käynyt näyttämässä. Tk:een on turha edes yrittää aikaa samalle päivälle, ja tuntuu turhauttavalta lähteä päivystykseen lapsen kanssa, jolla ei ole kuumetta ja joka syö ja nukkuu hyvin. Ehkä me pärjäämme ensi viikkoon. Harmi vain, että 1-vuotiskuvaus meni sivu suun räkätaudin takia. Jokos te muut olette käyttäneet, vai onko teillä sellaista perinnettä?

Emem:ille kovasti tsemppiä! Toivotaan että kyse on samanlaisesta alusta kuin Mikaelin raskaudessakin!

Ipun koirakysymykseen: meidän kääpiösnautseriuros oli reilun vuoden kun Annu syntyi. Tietysti tilanne on silloin erilainen kun koira on tullut taloon ennen vauvaa. Meillä Annu ei kiinnitä koiraan sen kummempaa huomiota, ainoastaan vesikuppi ja vinkulelut kiinnostaa. Onneksi koira ei ole niitä kovin hanakka puolustamaan. Olemme jo opettaneet että koiran ruoka- ja unirauhaa ei saa häiritä ja aika hyvin Annu jo ne muistaa. Välillä tyttö ja koira imeskelevät dentastickiä toinen toisesta päästä... Eli näyttää että niistä tulee hyvät kaverit. Koiralle olemme joutuneet välillä rankallakin kädellä muistuttamaan että kaikki ihmiset perheessä (myös Annu) tulevat hierarkiassa ennen sitä!

Minä olen Facebookissa, minulle kävisi hyvin ryhmän perustaminen sinne. Strutsin ajatus yahoo-ryhmästä on myös hyvä, mutta pelkään pahoin sen kuivahtamista kokoon, kuten on käynyt parillekin ryhmälle siellä joissa olen kirjoitellut. Ei siihen FB:n koukkuun jää, alkuviehätystä oli kuten mihin tahansa muuhunkin uuteen, mutta nyt siellä käyn suurin piirtein kerran päivässä kun lapset ovat nukkumassa.

Olette kyllä oikeassa tuosta ruuan kallistumisesta! Kävin myös eilen ostamassa tarpeet Annun synttäritarjottaviin + viikonlopun ruuat, loppusumma oli 130€. Aivan järkyttävää! Muistelin juuri kun olin vuonna -01 minimiäitiyspäivärahalla, oli meidän viikon ruokabudjetti 150mk! Pakko ostaa halpamerkkejä ja tarjouslihoja, ei näillä hinnoilla voi suosia luomua, lähiruokaa tai reilua kauppaa, vaikka se omaatuntoa kalvaakin!

Mitäs sitä muuta... Neiti oli 1-v neuvolassa 74cm ja 9,5kg, keskikäyrän tuntumassa kasvaa. Tosin paino notkahti tuossa loppuvuodesta korvakierteen takia, mutta nyt se on taas noususuunnassa.

Pitäis vielä järjestää paikkoja ja siivoilla vähän ennen huomisia synttäreitä. Leipomukset olen tehnyt lukuunottamatta kakun koristelua, (kaupan) piirakoiden ja pasteijoiden paistamista, munavoin ja porokiekuroiden tekoa. Ei meille ole tulossa kuin mummot ja papat sekä meidän sisarukset perheineen, toiset kummit lähtivät äkkilähdöllä etelään, tulevat sitten ruskettuneina myöhemmin käymään.

Kevätaurinkoa odotellessa

aksiina ja Annu 28.1

Vierailija
11/52 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset aloittivat 2 viikkoa sitten päiväkodissa ja sen jälkeen on sairasteltu. Joten kiirettä pitää.

Tämä anonyymisti kirjoittelu on välillä hiukkasen rasittavaa, joten joku suljettu yhteisö voisi olla parempi, kun tietää ettei ketkään tutut käy salaa lukemassa mitä kirjoitellaan. Facebookissakin olen.

Täälläkin voin käydä kirjoittelemassa, mutta vasta ens viikon jälkeen. Sit löytyykin taas paremmin aikaa tähän kirjoitteluun.

Justus & poju 14.1.

Vierailija
12/52 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kannatan naamakirjaa, hyvä paikka =)

Yksivuotiskuvauksessa käytiin, neitiä ei huvittanut...joko oli tuppisuuna hiljaa tai sitten huuti. Pari hymynhäivähdys kuvaa tais saada.

Koira ja taapero asiaan sen verran, että meillä ainakin on mennyt hienosti. Kolme vanhaa koiraa onkin jo ennestään tottunut lapsiin ja tämä pienin (enää iältään pienin =) rotikka on myös ollut helppo lasten kanssa. Tekee pelisäännöt selviksi koiralle ja lapsille. Vähän tuo ipana välillä käy Ainon varpaita maistamassa, mutta muuten ok. Ainoa kiinnostaa lähinnä koirien nappulat. Koirille kun alkaa sapuskaa laittamaan niin neiti kävelee huom!!!KÄVELEE =) perässä ja kuuluu nam nam. Eli Aino oppi viikko sitten kävelemään =)

Töihin lähtö edessä tiistaina =/ ei huvita, ei kiinnosta, harmittaa jo valmiiks. Rahallisesti pakkorako. Ei ole säästöjä ja täällä ei edes saa kuntalisää.

nyt täytyy käydä nukkumaan, aamulla aikainen herätys.

-Siiricata ja Aino 7.2.-

Vierailija
13/52 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ehdottomasti FB:n kannattaja. Syystä että siellä tulee käytyä muutenkin, joten yhteydenpito voisi olla paljon aktiivisempaa.

Erilliset ryhmät gmail / yahoo yms. tuppaavat kuivumaan kasaan, valitettavasti.

Olen nyt perustanut Facebookiin yhteisön meille. En tiedä, pitääkö ensin klikkautua kavereiksi vai voiko tuohon suljettuun yhteisöön liittyä muuten. Hyväksyntä pitää aina saada tai kutsu.

Lähetin siitä juuri kutsun Ametistille (me ollaan FB-frendejä jo!), muita en sieltä olekaan löytänyt. Ilmoittautukaa te naamakirjalaiset vaikka mun mailiin ipu1971@gmail.com niin kerron yhteisön nimen. Tai jos tiedätte mun nimen, niin suoraan voi sielläkin ottaa kontaktia, nimimerkin kera että tunnistan :)

Tässä ollaan treffailtu ja nähty ja kyläilty jo sen verran, että voin keskustella aivan hyvin suljetusti ihan omalla nimellä :)

Kovin hiljaiseksi tämä keskustelu on täällä käynyt, joten jos kavereina jatketaan, niin jotakin tarttis tehrä.....

ipu ja murtajat

Vierailija
14/52 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne facebookiin pitää saada jo ryhmäytyneeltä kutsu. Eli pysyy suljettuna, jos haluamme.

Ametisti

Vierailija
15/52 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mennyt aikaa kun tänne pääsen. Yritin useasti vuoden ekalla viikolla, mutta joka kerta tää sivu kaatui tai jotain. Sitten oli taas töitä ja anoppi meillä viikon valloittamassa nettiä. Ja sitten kiire synttärijärjestelyissä. Sitten meillä meni netti kiinni, nyt vasta saatiin uusi.

Pikaisesti vaan ehdin selata muiden kuulumiset nyt. Ajattelin vain ilmoittautua että olen edelleen kiinnostunut olemaan mukana. Jos meinataan facebookkiin siirtyä, niin voisiko joku vääntää mulle rautalangasta mitä mun pitää tehdä. En ole oikein hokannut sitä hommaa ikinä. Mulla kyllä on tunnus siellä kun kaverin kans joskus tehtiin, mut en ole sitä ikinä oikein käyttänyt, pari kertaa vain kaverin laittamaan yhteydenottoon vastannut.

Mutta meidän kuulumisia: Ohto jo juoksee, tykkää hippaleikeistä, on valtavan huumorintajuinen ja kekseliäs jätkä, tykkää välillä rauhoittua lukemaan kirjoja tai piirtämään mun sylissä mutta enimmäkseen päristelee autoillaan ja muulla, touhuaa paljon. Sanoo kaikkia K-kirjaimella alkavia sanoja; kissa, koira, kirja, korva, kiitti. Ei tietty ihan puhtaasti vielä, mutta tarkoittaa selvästi. Hassua etten mä ainakaan keksi yhtään sen sanaa joka ei alkaisi k-kirjaimella..

Tahtoo PALJON. Raivoaa PALJON. Ja nauraa ja ilveilee PALJON. Tällä hetkellä enimmäkseen raivoaa kun ei saa tahtoaan aina läpi. Hurmaava kiukkuinen jääräpää. Ihankuin sillä olisi jo muka uhmaikä. Kauhulla odotan että mitä SE sitten aikanaan on...

Hampaita on vasta neljä, hiuksiin on tullut söpöt kiharat.. Matkii kaiken minkä itse teet, kokeilee kaikkea kiellettyä miljoonannen kerran ja vetää kahden tunnin raivarit kun koiran vesikupissa ei edelleenkään saa läträtä.

Nukkui hyvin monen kuukauden vaikeuksien jälkeen parin kuukauden ajan, mutta nyt muutama päivä sitten yöheräilyt on TAAS alkaneet. En jaksa uskoa tätä todeksi. Mutta toisaalta tuntuu taas ihan "normaalita", pari viimeistä kuukautta olikin ihan outoa kun sai pitkästä aikaa nukkua..

Ah, ja musta on tällä välin tullut täti. Mun kaksoissisko sai 8.1 tytön. Se tulee myös täyttämään elämääni paljon, me ollaan todella läheisiä. On ihan huippu-ihanaa kun Ohto sai serkun, rakastan tuota pientä tyttöä lähes kuin omaani. Niinkuin siskonikin on aina Ohtoa rakastanut.

Ilmoitelkaa jatkoista, olisi tosiaan vielä kiva pitää yhteytta ikätovereihin. Ja jatkossa aion kyllä taas enemmän olla mukana, nyt kun netti taas pelaa.

Ihania kuvia monet laittaneet, tässä meidänkin "virallinen" 1v-kuva.

Frimmy ja Ohto 250108
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c000aa7f-f0a2-11dd-b3c6-…!

Vierailija
16/52 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo laitoin ipulle mailia, jos se facebook-juttu sitä kautta onnistuu... ???

Vierailija
17/52 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, nyt alkoi kuitenkin kiinnostaa muiden jutut omien yöunien uhalla täällä.. Joihinkin viimeisimpiin yritän kommettia heittää... Ihanan erilaisia mutta jossainmäärin samanlaisia nämä meidän vekarat.

Siiricata: Onnea Ainon kävelystä! Meilläkin sujuu koiran kanssa oikein hyvin, vaikka iso koira meillä onkin. Ohto käy aina halaamassa ja taputtelemassa koiraa, kuten kissojakin. Aiemmin koira aina karkasi tilanteesta kun ei kai osannut oikein suhtautua, mutta nykyään on oikein mielellään taputettavana. Kissat karkaa välillä yhä, koska Ohto välillä mun opastuksista huolimatta yrittää taputella niitäkin, ne kokee sen vielä välillä liian kovaksi. Mutta hyvin Ohto on oppinut ettei repiä saa, välillä se kyllä meinaa unohtua. Kaikenkaikkiaan hyvin tulee lemmikit toimeen. Ainut ongelma on vesikupit, joissa Ohto haluaisi kielloista huolimatta läträtä.

Onnea töihinmenoon siiricatalle! Meneekö Aino sitten hoitoon, minne?

Justus: Teilla taas on sairasteltu...voih. Toivottavasti ei pahemmin kuitenkaan?

Aksiina: Me ei käytetty 1v kuvassa, oma kamera sai riittää, ei ole varaa muuhun. Ja ihan hyvä kuva tuli mielestäni.

Meillä on muuten tosi hyvä juttu tk:ssa. Siellä on joka arkiaamu sh, jolle voi ihan ilman ajanvarausta käydä näyttää korvat yms, eikä oo ees ihmeemmin jonoja.. Aika monesti oon joutunut ne jo tarkistamaan kun Ohton itkuihin ei aina löydy syytä. Mut helpottaa kun tietää ettei se johdu ainakaan korvakivusta. Sit tietty on taas kurja jos jotain korvissa näkyis, meidän paikallis tk:ssa kun ei ole lääkäriä ollenkaan, pitää sit varata aika pääterveysasemalle..

Ipu: Onnea uudesta perheenjäsenestä! Ihan hyvin se varmasti menee, siinä samalla vahtimisella..ehkä? Koiranpennut voi toki lapsen mielestä olla aluksi pelottavan innokkaita(ainakin Ohtosta varmaan olisi), mutta äkkiä ne varmaan toisiinsa tottuu. Selkeät säännöt kaikille on kaiken a ja o, niin mä opin kun 5-lapsinen tuttavaperhe viimekesänä koiranpennun otti..

Ja ihana on tuo sisu-kakku!

Strutsi: Onpas teillä ollut synttäreitä! Muutenkin teidän perhe-elämä harrastuksineen kuulostaa joltain mistä mä en vielä toistaiseksi selviäisi! Mutta kai se elämä opettaa hyvää organisointikykyä tarvittaessa.. Onnea kuopuksen askelista.

Ametisti: Ai teilläkin järjestellään kestovaippoja.. Meillä Ohtolla on nykyisin lattialla ihan oma "rättiloota" pieniä lisäimuja mitä ei enää käytetä, niitä mätetään kilpaa laatikkoon ja pois. :D

Niin, ja siihen miksi taapero ei nuku, mulla EI ole valitettavasti vastausta.. Niillä on liian kiire?

Tuo touhun paljous voi vaikuttaa nukkumiseenkin...ei malta.. Neuvoa en kyllä osaa!

Ihana kylpykuva muuten!

Miukkis: Ihanan mini-tyttö teillä. Mä oon kyllä ollut vielä minimpi. Ja nykyään ihan täysikokoinen.

Emem: Auts, pahan näköinen kyllä Mikaelin iho. Onko jo parempi? Ja joko Mikael on keksinyt jostain rohkeutta kävellä enemmänkin? (meillä tää vaihe kyllä kesti varmaan yli kuukauden..)

Raskasta varmaan miettiä onko uutta pienokaista tulossa vai ei, toivotaan parasta.

Finnanna: Muistan minäkin teidät. Ihana kuva! Ja ihanan pikkuinen tyttö, mikä kiire sitä nyt on heti kasvaa. Itsekin olen ollut 4v-kokoinen kirppu kouluun mennessäni, mutta niin vain olen aikuisena aivan keskivertopituinen, jopa pidempi, suomalaiseksi naiseksi.

Miikaro: Onnea uuteen kotiin! Ihania kuvia Mikaelista. Meillä 1v mitat taisi olla (about, en jaksa tarkistaa) 10,05kg ja 78cm. Meillä jo käytössä bodeissa enimmäkseen koko 80/86, housuissa vielä 74/80. Kestovaipat tuonee asiaan tuon parin sentin lisän, viralliseen kokoon verrattuna.

Frimmy

Vierailija
18/52 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino menee ryhmikseen. Valitettavasti. Jonotetaan paikkaa samalta pph:lta missä Aatu on. Jos Ainon päivä on viiteen asti (mun iltavuoroina kun isi hakee) niin ne ryhmiksen tädit vie neljän aikaan sen sinne pph:lle Aatun kanssa odottamaan isiä. Muuten olis joutunu päiväkodille tunniksi. Veivuuta on ,mutta helpompi ne on edes hakea samasta paikasta. Ja ryhmis ja pph on aika vierekkäin, pari rivaria välissä.

Vierailija
19/52 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa hetken viivähtää parissanne. Huomenna tulee talon täydeltä eskari-ikäisiä ja en nyt just jaksa ajatella sitä rumbaa. Pakenen siis teidän seuraanne.

Meidänkin viimeisten joukossa täyden vuoden täyttänyt neitokaisemme käytettiin neuvolassakin. Vaikuttavat mitat 9130g ja 72 cm. Meillä ei kunnolla kävellä, mutta nyt ennätys taitaa olla jo kuusi askelta. :)

Ipu & Aksiina: Ei meillä Oivariinia osteta. Halvinta rainbow'ta vaan ja muutenkin käydään siinä halvemmassa kaupassa eli Prismassa tai s-marketissa. Ei muuten tee mieli ajatella niitä ruokalaskuja vanhassa rahassa. Käyn usein eskarilaista viedessä tai hakiessa Alepassa hakemassa jotain pientä. Pari maitoa ja joku leipä tai makaronipussi tms. ja aina menee sielläkin kymppi, vaikkei osta "mitään".

Valokuvaan emme ole vieneet ketään lapsista. Päiväkodissa ja koulussa tulee kuvia. Kunnon kuvaamossa haluaisin joskus otattaa kunnon kuvat koko perheestä (jos saisin itseni ensin kampaajalle ja meikkiin -> epärealistinen kuva, mutta so what) ja lapsista ilman aikuisia.

Facebook on tainnut voittaa äänestyksen jatkopaikasta. Tarttee mennä katsastamaan se ja tutkimaan sen rekisteriperiaatteita.

Frimmy: Kyllä tämä meidän arkirumba ottaa välillä mullakin aika koville. Toisaalta sitä on kuitenkin suht tottunut siihen, että aina joku haluaa musta jotain. Lapset tietysti myös jo tottuneet siihen, että aina ei palvelu pelaa eikä puheenvuoroa ole tarjolla. Huumorilla tämä on pakko ottaa. (nimim. puolessa tunnissa ehtii hyvin tehdä voileipiä, auttaa soittoläksyissä, etsiä kasaan pelikamat tuoreine juomavesineen ja puhua pari puhelua (aamuisin puoleen tuntiin pitää mahtua vielä paljon enemmän))

Kyllä mä olen tyytyväinen, että mulla on mahdollisuus olla vielä kotona. Hirvittäisi ajatella, kuinka pienenä pojat on päiväkotiuran aloittaneet, jos ei olisi tuossa nähtävänä, että ihan hyviä ja ilmeisesti suhteellisen täysijärkisiä nuo pojat ovat silti. Tsemppiä päivähoidon aloitukseen Siiricatalle ja Justukselle. Aika nopeasti siitä elämä stabiloituu.

Nyt nukkumaan!

Strutsi ja neiti vuoden vanha

Vierailija
20/52 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on nyt siellä jo 8, joten alkakaahan nyt loputkin raahautua sinne ;)

Strutsit ja Miukkikset ja Justukset ja kaikki muutkin! Minäkin rikoin periaatepäätökseni ja liityin siihen. Mukavampi keskustella kun tietää ettei ulkopuoliset pääse lukemaan.

Lisätietoja siis ipu1971@gmail.com...