Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin tautisina aikoina GALLUP: Milloin peset kätesi?

Vierailija
20.11.2009 |

Tulipa tässä taas mieleen, kun tulin ystäväni kanssa meille. Menen aina ensimmäisenä pesemään käteni kun tulen kotiin. Ystäväni ei tätä tee. Pesen kädet aina ulkoa tultuani (tulen sitten kaupasta, töistä, ulkoilemasta, postia hakemasta...), myöskin jokaisen vessakäynnin yhteydessä pesen kädet aina. Myös yöllä vessassa käydessäni. Tiedän, että taidan olla vähän käsienpesupakkomielteinen (kiva sanahirviö). Minusta käsienpesu on vain oleellinen osa perushygieniaa. En voi kuvitellakaan että tulisin kaupasta kotiin, enkä pesisi käsiä saippualla.

Mitenkäs te muut palstailijat?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesi tappaa bakteerit, ei viruksia.

Vierailija
22/24 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua sinänsä haittaa, mitä nyt kädet kuivuu ja pitää usein myös rasvata. Olen asiakaspalvelussa ja kättelen päivittäin asiakkaiden pankkikortteja ja ja käteistä rahaa ja niistä tulee aina sellainen olo, että pitää usein pestä kädet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen kyllä pessyt samalla tavalla, joten tavat eivät ole SI:n takia muuttuneet. Käsidesiä olen kyllä alkanut kesästä asti käyttämään, jos menen esim. ravintolaan syömään, enkä jaksa käydä siellä pesemässä käsiä ennen ruokailua tai esim. eväsretkillä.

Pesen kädet AINA kotiin tullessa ja kylään mennessä. Ihan sama missä olen ollut (ulkona, roskiksella, kaupassa, autossa jne.). Se on ihan automaattista, myös meidän lapsilla. Lapset pyytävät myös vieraita pesemään kätensä, jos nämä eivät ole menossa pesemään. Pesen kädet myös AINA pöntöllä istumisen jälkeen, myös yöllä. Lapset myös. Ja saippualla tietenkin. Pesen kädet myös ennen kuin alan tekemään ruokaa, laitan iltapalaa tms. Ja tietty kun kädet ovat esim. ruoanlaittohommissa likaantuneet, mutta silloin saatan huuhtaista pelkällä vedellä (jos olen kuorinut vaikka omenan). Ja luonnollisesti, jos olen pyyhkinyt lapselta kakkapepun tai vaihtanut vauvalta vaipan.

Nyt muistin, missä asiassa olen tapojani muuttanut viime aikoina: Pesen kädet saippualla myös niistettyäni nenäni. Kädet tosiaan kuivuu, mutta yritän rasvata niitä ahkerasti.

Vierailija
24/24 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mut on ainakin opetettu pesemään kädet aina kun tulen ulkoa sisälle. Samoin ennen ruokailua (esim ravintolassa), vessakäynnin yhteydessä ja tietty leipoessa/ruokaa laittaessa pesen jatkuvasti käsiäni.

Tuo ulkoa sisälle tullessa kattaa kaikki reissut, oli ne sitten vaikka kellarissa käyntiä tai roskien vientiä tai ihan mitä vaan. Aina pesen kädet ja varsinkin nyt sikainfluenssa-aikana saippualla. Samoin tekee mies ja lapsi. Kaupungilla ollessa käytetään esim kaupasta autoon tullessa käsidesiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän