Mitä mieltä olette sellaisesta, että opettaja sanoo koko luokan
kuullen 4-luokkalaiselle, että huolellisuutesi laskee kuin lehmän häntä? Lapsella oli jäänyt ensimmäistä kertaa syksyn aikana läksyt tekemättä. Onko nolaavsati sanottu vai ok? Soittaisitteko rehtorille tms.
Kyseessä siis sellainen ujo ja kiltti tyttö, jolla käytös hyvä.
Kommentit (32)
Soita nyt ihmeessä vaikka koulutoimenjohtajalle! Kyllähän tuosta nyt kullannupulle trauma tulee!
Huolellisuuteen kuuluu muuten muutakin kuin läksyjen teko. Oletko tietoinen kaikista murusi toimista koulupäivän aikana?
ollaankos sitä nyt vähän herkkänahkaisia? Kumpaa kommentti loukkasi enemmän, äitiä vai lasta?
Sitten oltiin vielä enempi täydellisiä hermoraunioksi asti, ja todettiin työelämään päästyämme, että sillä kiltteydellä ja huolellisuudella ja täydellisyydellä ei tee hevon paskaa, ne keskinkertaiset SOSIAALISET huithapelit jotka oli aina äänessä, huolimatta siitä, että oliko aiheellista ja osasivatko, ne ne vain menestyy.
Eli siihen nähden, nolaavasti on sanottu. Mutta se on se vanha perinteinen tyyli kasvattaa. Sanoisin että mitä väliä! Rehtorille jättäisin soittelematta silti.
Eikös kasvatuksessa tule huomoida lapsen luonteen laatu, joku ronski poika vain nauraisi tuollaiselle.
t. nro 2
Ps. lapsi itki koko joululomaan...
t. nro 2
olin leikannut hiukset lyhyeksi, ja sitten opettaja laukaisi kerran tunnilla kaikkien kuullen "että taisi järki lähteä hiusten mukana". Se oli mielestäni kyllä niin loukkaavasti sanottu että olisi voinut viedä rehtorille asti, mutta minä kilttinä tyttönä en edes äidille kertonut. Muistan tuon kyllä ikäni.
suosittelen kyllä ottamaan asian puheeksi opettajan kanssa. rehtorille soittaminen on aika turhaa, kun asian voi hoitaa suoraan ko. open kanssa. Aika ajattelemattomasti sanottu, mutta oliko kyseessä tosiaan vain yksi unohdus?
pyhimyksinä. Juuri juteltiin kavereiden kanssa omista kouluajan opettajista ja siihen joukkoon mahtui kyllä jos minkälaista hörhöä, varasta ja suoraansanottuna todella pelottaviakin tapauksia (mm rehtori joka läpsytteli oppilaita takapuolelle jne). Samoja tapauksia näyttäisi olevan vieläkin töissä.
Samoja tyyppejä on tosiaan työelämässäkin. Lapsen kanssa on toki keskusteltava, ja opetettava, miten näihin reagoidaan, mikä on tärkeintä ja kohtuullista.
Itseluottamusta, että ei itketä joka ikinen pään aukoja, vaan että lapsi osaa ajatella itsekin ja jättää nää typerät kommentit omaan arvoonsa.
Ihan ok minusta! Ei niitä lapsia nyt ihan pumpulissa tarvitse kasvattaa.
Ei ihme että opettajat uupuu kun mitään ei saisi heidän kultapuppeleilleen sanoa ettei tule paha mieli. Olin itse aikamoinen unohtelija ja kyllä mulle ope sanoi paljon pahemminkin.
mun opettaja on sanonut mua horopääksi, laiskaksi, tyhmäksi, sivistymättömäksi, kehittymättömäksi ja myös sanonu ettei musta mitään tule jne.. Haúkkunu ja huutanu koko luokanedessä sen takia että mulla oli todettu oppimisvaikeuksia ja koulun oisi pitänyt antaa minulle tietyissä aineissa erityisopetusta. Ei ne sanat pahemmin satuttanut mutta koulukammo on ja pysyy.
Tuo on kiusaamista. Kamalaa. Mutta ihan eri asia minusta sanoa, että huolellisuus laskee kuin lehmän häntä.
Haluaisitteko kuulla mitä ne kullanmurut sanovat opettajalle?
Ihanko oikeasti joku ajattelee, että opettajalla ei olisi ollut aihetta tuollaiseen huumorilla höystettyyn kommenttiin? En voi ymmärtää miten joku haluaa tuollaista työtä tehdä jos suurin osa vanhemmista on tuollaisia. Muistan oman opettajani sanoneen paljon pahemminkin, mutta varmasti oli aihetta.
Menkää itseenne vanhemmat!
Olen itse opettaja eikä tuo nyt kovin hirveältä kuulosta. Huolimattomuutta siinä vain harmiteltiin, ehkä ihan vitsikkääksi kommentiksi tarkoitettu. Ehkä opettaja oli oikeasti pettynyt, kun ennen niin skarppi oppilas pisti läskiksi.
Itse uskon yleensä omien lasteni opettajien kertomuksia tapahtumista kuin lasten itsensä...
Eikös kasvatuksessa tule huomoida lapsen luonteen laatu, joku ronski poika vain nauraisi tuollaiselle.
Kyllä olisi pahemmin pitänyt sanoa ja useammin jos ei lapsi tuota kestä. Kyllä elämä ja maailma vielä opettaa kuinka tuollaisen huomautukseen pitää suhtautua. Missä pumpulissa lapsenne on kasvanut?
Teen valituksen- palaveri tulossa- tämä tapahtui koulun kerhossa----pätevä hlökunta.
Ainakin yleensä iltapäiväkerhoja ei vedä opettajat, vaan ne on ulkoistettu kokonaan koulun ulkopuoliselle instanssille.
Minun kuudesluokkalainen oppilas sanoi tänään tunnilla kaikkien kuullen: "Ole sinä vitun läskihuora hiljaa! Mua ei kiinnosta sun ininäs!". Pyysin asiallisesti oppilasta laittamaan kännykän reppuun odottamaan välituntia. Vanhempien mielestä tuo nyt ei ollut kovin pahasti sanottu, isän mielestä pojat on poikia.
Pääsääntöisesti mielestäni opettajat ovat hyvin työhönsä motivoituneita, koulutettuja, ammattitaitoisia ja ahkeria, toki joskus kouluelämän tuoksennassa tulee tilanteita, joissa opettaja itsekin tietää toimineensa "huonosti". Missä työssä näin ei kävisi, kouluarki on nykypäivänä aika paljon rankempaa kuin 20 vuotta sitten - nimenomaan opettajille.
Kenelle minä soitan päivittäisestä huorittelusta, haistattelusta, oman ja toisten oppisen terrorisoinnista? En tiedä, mutta nyt lähden kotiin niin jaksan taas keskiviikkona olla aikuinen ja opettaja tässä niiiiin aliarvostetussa työssä.
opettaja laukoo millon mitäkin,osin jopa ihan henkilökohtaisuuksia. Rehtorille on asiasta puhuttu vaan ei ole open käytös muuttunut.