Työvalitusta: Mä en jaksa tätä taukoamatonta
kälätystä, hirnumista, vaeltamista, kikatusta, "hyvien" vitsien kertomista, nauramista typerille jutuille, yltiösosiaalistumista ym.
Hirveää. Tässä kerroksessa on jatkuva hörhöäminen valloillaan. Tuntuu että täällä ei kukaan tee töitä vaan keskittyy "olemaan mukava ja sosiaalinen". Hyvä olla sosiaalinen, olen minäkin, mutta jos se sosiaalisuus täyttää 95% työajasta niin kai se menee jo yli.
Istun sihteerin viereisessä huoneessa ja tämä meno on aivan kamalaa. Vuoronperään siellä kulkee ukkoja pörhistelemässä, kertomassa muka-hauskoja juttuja ja sihteeri kikattaa onnellisena. Ja kun yksi lähtee, toinen on jo ovella.
Ja tämä miesvaltainen yhteisömme keskittyy siihen, kuka vakuuttelee olevansa tärkein ja kiireisin, kukaan ei varaa edes neuvotteluhuonetta itse vaan siinä on taas syy mennä sihteerikön luo kukkoilemaan ja isottelemaan. Valtahan luo seksikkyyttä, niinhän he kuvittelevat.
Ja sihteerille julistetaan kaikki työasiat, siis sellaiset, jotka ei sihteerille kuulu millään tasolla. Ja sihteeri kuuntelee silmät kiiluen. Huoh.
Ei sihteerissä mitään vikaa ole vaan noissa vaeltajissa. Tässä mun huoneen edustalla kulkee enemmän ihmisiä kuin Helsingin rautatieasemalla ruuhka-aikaan.
Kommentit (7)
hiljaista tietokonetyötä... Anna minulle 40 prosenttia teidän kälätyksestä, niin panen tulemaan hiljaisuutta vaihtokauppana.
pistä se kiinni ja kas: saat tehdä työtäsi rauhassa kukkoilun häiritsemättä.
ongelma oli ratkaistu "namusedällä". Hänen tehtävänänsä oli kierrellä nostamssa työintoa, jottei kukaan lähtisi pois työpisteeltään muuten kuin tauolla. Antoi karkkiakin. Varsinainen "pääsiäispupu"!
Täällä on myös tosi hiljaista, välillä vaan lapset kiljuu ja kälättää. Voisin myös pistää täältä jonkun verran hiljaisuutta ja alle kouluikäisten mahtavaa viisautta tulemaan jos heität tänne päin vähän sitä pörhistelyä :o)
T yrittäjä-kotiäiti
komea pukuherra, ihan vaikka vaan ohimennen. :)
T: 3
kukkopoikien möykkää teille. Vastineeksi kontillinen hiljaisuutta.
Ei nämä kukkopojat ole edes komeita. On tässä talossa yksi komea, mutta sitä ei juuri näy. Nämä ovat kaukana komeista, joten ottakaa vain.
Pidänkin huoneen oven usein kiinni, mutta aina ei voi. Saa aivan epäsosiaalisen maineen (täällä sen saa aika helposti jos ei kikattele aamusta iltaan). Ja ei tuo ovikaan vaienna sitä möykkää, kun 5 ukkoa huutaa ja kailottaa puolen metrin päässä ovesta, niin kuuluu se.
No, tätä tämä on. Ei muuksi muutu. Mutta en jaksaisi koko ajan. Mulla on radio päällä ja yritän olla kuulematta, mutta vaikeaa se on.
ap
Sitten kun heidän lävitseen näkee, niin he leimaavat naisen - hmmm... kauniisti sanottuna - huumorintajuttomaksi.