Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajoaako äitien pää oikeasti jos eivät pääse matkalle ilman lastaan? (ov)

Vierailija
05.01.2009 |

Viitaten tuohon toiseen ketjuun. Itse en kyllä ymmärrä, että siihen "hajoamisenestoon" tarvitaan ihan lomamatka.

Meillä lapset on aina mukana lomamatkoilla, nauttivathan hekin uusista kokemuksista. Toki välillä lapset ottaa aivoon, mutta kyllä sitä lepoa saadaan muutenkin järjestettyä kuin lomamatkalla.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut 1,5-vuotiaasta erossa max. 5 päivää (lapsi isänsä hoidossa), eikä kyllä tullut mitenkään ylitsepääsemätön ikävä. Ettekö oikeasti pysty olemaan erossa lapsestanne vuorokautta enempää? Sairasta.

Vierailija
22/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä minä haluan välillä reissata ihan vain mieheni kanssa kaksistaan ja sitten myös reissaamme lapsen kanssa.

Ymmärrän täysin vanhempia jotka haluavat välillä olla kaksistaan.. niitä vanhempia taas en ymmärrä jotka toitottaa joka suuntaan että sitä ettei ole sitoutunut lapseen jos joskus haluaa aikaa ilman lasta.. Kirjoitin myös siihen toiseen ketjuun että on lapsen kannalta myös tärkeää että aikuiset ovat levänneitä ja virkeitä..

Sekö tekee vain hyvän vanhemman että ensin ollaan lapsen kanssa kotona sinne saakka kun lapsi täyttää kolme vuotta ja sen jälkeen kaikki mahdollinen aika mikä vain töiden jälkeen jää vietetään lapsen kanssa?

Mistä mahtaa nykyisin johtua että yhä useammin saa lehdistä kun vanhemmat ovat pahoinpidelleet lapsiaan.. tai muuten kaltoinkohdelleet??

Olisiko yksi syy tämä 24/7 vanhemmuus ja vanhemmuuteen väsyminen?

Näistä kirjoituksista voisi hyvin päätellä että oman elämän on loputtava siihen saakka kun lapsi vähintään on 15vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei tulisi mieleenikään matkustaa noin pienen kanssa noin kauas, 10x mieluummin matkustaisin miehen kanssa kahdestaan. Mutta hienoa jos matkustaminen teillä sujuu. Se on vaan täysin eri asia matkustaa lasten kanssa kuin kahdestaan, kyllä varmaan ymmärrät sen.

Vierailija
24/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten meillä. Siis reissaamme sekä lasten kanssa että ilman. Vietimme pitkän loman lasten kanssa Aasiassa ja mukavaa oli. Mutta seuraava reissu tehdään miehen kanssa kaksistaan.

Ja olemme myös matkustaneet niin että isovanhemmat mukana. Silloin mennään kohteeseen jossa isovanhemmat jo useasti olleet ja nähtävyydet nähneet, joten heille riittää hotellin uima-allas ja lastenlasten seura.

Meillä myöskin pitkä parisuhde takana ja kyllä sanon että se on kuin uusi kuherruskuukausi kun mennään miehen kanssa kaksin lomalle. Se ei toki tarvi olla viikon loma mutta yksi yö on liian vähän. Parasta on pitkä viikonloppu, silloin molemmat irtautuu töistä, yhtenä päivänä tutustutaan ympäristöön ja yhtenä ollaan viihteellä, ja ehditään nukkumaan.

Vierailija
25/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis meinaa pää hajota, mutta kuten sanoin olisi mukava viettää miehen kanssa lomaa ihan kahdestaan. Tai vietetäänkin, mutta nyt mietitään miten pitkään. Tosiaan ei ole nautintoa matkustaa pienen lapsen kanssa, sekin on kokeiltu.

Tosiaankin jotkut avioparit kun haluavat myös kahdenkeskistä aikaa vaikka lapsi olisikin vasta 1v. Mutta kunnon av-mammahan ei lastaan päästä silmistään ennen rippikouluikää, niinkö?

Vierailija
26/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sille joka kirjoitti että lapset nauttivat matkustelusta: eivät nauti jos isä ja äiti ovat koko ajan stressaantuneita siitä miten käytännön asiat sujuu.

Haloo, ei tulisi mieleenikään matkustaa pienten lasten kanssa kauemmas! Siinä sitte istut illat hotellihuoneessa (tai kuljet yksin kun mies on hotellihuoneessa) kun natiainen nukahtaa klo 20.

Kyllä vanhempien pitää osata olla itsekkäitä kohtuullisesti! Ei ihan kaikessa tarvitse yrittää olla superäiti, kyllä joskus saa ajatella itseäänkin.

Me ollaan käyty ton meidän lapsen kanssa kaupunkilomilla, eikä meillä ole ollut stressaantuneita vanhempia matkassa. Ollaan kaikki nautittu reissuista, oltiin sitten museossa tai lasten leikkipuistossa. Meidän lapsi tykkää lentokoneista, junista, laivoista ja busseista joten kyllä mä väittäisin että se tykkää matkustaa. Jos mä nyt sanoisin sille että huomenna lähdetään lentokoneella, niin se haluaisi lähteä kentälle saman tien :D

Vierailija
27/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pahemmin osaa riemastua jos sanon että mennään lentokoneella. Eikä kyllä pahemmin nauti paikallaanistumisesta autossa tai lentokoneessa.

Ettekö ihmiset tajua että on eri asia matkustaa 1-vuotiaan vauvan kanssa kuin 3-vuotiaan lapsen kanssa?

Meidän lapsi tykkää lentokoneista, junista, laivoista ja busseista joten kyllä mä väittäisin että se tykkää matkustaa. Jos mä nyt sanoisin sille että huomenna lähdetään lentokoneella, niin se haluaisi lähteä kentälle saman tien :D

Vierailija
28/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kirjoituksista voisi hyvin päätellä että oman elämän on loputtava siihen saakka kun lapsi vähintään on 15vuotias.

se vaan muuttuu lasten myötä.

Vierailija
29/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pahemmin osaa riemastua jos sanon että mennään lentokoneella. Eikä kyllä pahemmin nauti paikallaanistumisesta autossa tai lentokoneessa.

Ettekö ihmiset tajua että on eri asia matkustaa 1-vuotiaan vauvan kanssa kuin 3-vuotiaan lapsen kanssa?

Meidän lapsi tykkää lentokoneista, junista, laivoista ja busseista joten kyllä mä väittäisin että se tykkää matkustaa. Jos mä nyt sanoisin sille että huomenna lähdetään lentokoneella, niin se haluaisi lähteä kentälle saman tien :D

Mitä muuta sun kristallipallo kertoo? Vai mistä sä tiedät että me ei olla reissattu 1-vuotiaan kanssa?

Vierailija
30/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aikoo viettää lomansa lasten leikkipuistossa. Kauhea ekologinen jalanjälki ja kuitenkin saa vain laatuaikaa leikkipuistossa mitä saisi kotonakin.

Vierailija
31/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentokoneista. Sitä vaan tarkoitan. Ja toiset kun haluaa matkustaa ilman lapsia tai isompien lasten kanssa. Mitä sun oma kristallipallosi kertoo, sitäkö että jos SINÄ haluat tehdä jotain niin muutkin haluavat?

Mitä muuta sun kristallipallo kertoo? Vai mistä sä tiedät että me ei olla reissattu 1-vuotiaan kanssa?

Vierailija
32/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aikoo viettää lomansa lasten leikkipuistossa. Kauhea ekologinen jalanjälki ja kuitenkin saa vain laatuaikaa leikkipuistossa mitä saisi kotonakin.

niin liukumäestä saa vaikkapa Vituksen katedraalin... Mietipä niitä lomailijoita jotka laittaa lapsensa etelän lämmössä uima-altaaseen kun lähiuimalakin on olemassa...

Vierailija
33/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentokoneista. Sitä vaan tarkoitan. Ja toiset kun haluaa matkustaa ilman lapsia tai isompien lasten kanssa. Mitä sun oma kristallipallosi kertoo, sitäkö että jos SINÄ haluat tehdä jotain niin muutkin haluavat?

miten niiden pitää lomansa viettää? Mä olen kertonut miten meillä on ja mitä meidän lapsi meinaa matkustamisesta. Se mitä muut tekee ei mua kiinnosta oikeastaan ollenkaan.

Vierailija
34/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkoa ottamaan uima-altaalle, ei siinäkään nyt ihan hirveästi näe.

Me oltiin myös meidän 1 v:n kanssa Lontoossa ja hyvin meni reissu. Kierreltiin nähtävyyksiä lapsen nukkuessa päiväunia rattaissa ja kun heräsi käytiin vähän Hyde Parkissa juoksentelemassa välillä ja sitten jatkettiin ostoksille.

On se lomaa vanhemmillekin kun ei tarvi itse laittaa ruokaa ja saa nauttia valmiista pöydästä aamupalan.

Lennot nyt ei sinänsä ollut pienelle mikään hirmuinen elämys, mutta hyvin jaksoi kun oli tekemistä mukana.

Vierailija
35/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mamma, jotka eivät ymmärrä millään, että on olemassa muunlaistakin elämää, kuin vain äärilaidat, ollaan lapsen kanssa 24/7 tai että lähdetään viikoksi reissuun?*

Tosiaankin jotkut avioparit kun haluavat myös kahdenkeskistä aikaa vaikka lapsi olisikin vasta 1v. Mutta kunnon av-mammahan ei lastaan päästä silmistään ennen rippikouluikää, niinkö?

Tottakai minullekin on tärkeää neljän lapseni lisäksi elämäni tärkein ihmissuhde, eli suhde aviomieheeni. Tätä suhdetta hoidamme pari kertaa vuodessa 1-2 yön poissaololla, eli reissaamme lähinnä Suomessa. Ei tulisi mieleenikään ottaa sellaista asennetta, että rentoutua voi vain ulkomailla parin viikon matkalla!

Pikkumatkojen lisäksi nautimme kaksinolosta kotonakin, kun kaikki lapset nukkuvat, tai nuoremmat nukkuvat ja vanhemmat lapset puuhailevat omiaan. Kyllä meillä ainakin lapset ymmärtävät sen, että äiti ja isä haluavat joskus jutella rauhassa keskenään, saunoa kaksin tai istuskella kynttilänvalossa. Seksiä emme tietenkään harrasta, jos lapset ovat vieressä, mutta kyllä seksielämäkin on vireänä pysynyt, vaikka meillä lapset iältään 1v - koululainen.

Vierailija
36/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissut ilman lapsia ovat olleet todella nautittavia, vaikka siis kyllä matkustelemme paljon myös lasten kanssa. En silti sanoisi että pää hajoaa ilman lapsettomia lomia - yksi pitkä viikonloppu vuoteen tai pariin on riittänyt meille mainiosti.

Mutta kyllä aika ilman lapsia tekee meille hyvää. Parisuhteemme oli paljon huonommassa jamassa ennen kuin teimme periaatepäätöksen käydä yhtenä iltana viikossa harrastamassa yhdessä, kun lapsilla on hoitaja. Sen jälkeen parisuhde on taas alkanut kukoistaa ihan uudella tavalla.

Vierailija
37/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
38/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en silti lähtisi useammaksi päiväksi lomalle ilman niitä. Viikonloppumatka joo niin että olisivat isällään, mutten sen pitemmäksi aikaa.

Hoidan sitä pään hajoamista nämä pikkulapsivuodet pienemmin keinoin. Sanon miehelle että pääni hajoaa jos joudun vielä kerran tänä iltana lukemaan sadun kolmesta pienestä porsaasta, ja linnoittaudun makuuhuoneeseen viinilasin, kirjan ja suklaalevyn kanssa sillä aikaa kun mies passaa lapsia olkkarissa.

Vierailija
39/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse lähteä viikoksi on vaikka pidennetyn viikonlopun vaikka Pariisissa, Roomassa......

Tuommoiset kaupunki lomat ei lasten kanssa toimi. Me kierrämme ja kuljenne kilometri tolkulla päivittäin ei lapset jaksaa samaa.

Toisaalta rantaloma lasten kanssa on aivan ihana siinä on paikka lapsille jossa pulikoida ja välillä voidaan vähän käydän kaupunkia kiertelemässä.

Vierailija
40/46 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen 3 lapsen yh, joka lähtee ihan mielellään matkalle päiväkoti-ikäisten lasten kanssa. Tosin ottaisin mielelläni vaikka mummon avuksi, mutta nelistään olisi taatusti kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi