Tuoreita synnytyskokemuksia Jyväskylästä?
Ole vastikään muuttanut Jyväskylään ja LA on kohtapuolin. Valitettavasti olen netistä lueskellut lähinnä huonoja kokemuksia synnyttämisestä Jyväskylässä, mutta suurimmasta osasta kirjoituksia on kulunut jo vuosi. Olisiko kenelläkään tuoreempia "kuulumisia"?
Kommentit (15)
Kaikki yhtä lukuunottamatta olleet tyytyväisiä, ja tämä yksi on muutenkin sellainen, että asiat ovat yleensä hänelle "vaikeita". Yksi tuttava synnytti pari viikkoa sitten, ja ainoa mitä sanoi, että oli ruuhkaa osastolla, ja jotkut äidit olivat käytävällä. En tiedä sitten, että kuinka kauan käytäväpaikalla joutuivat olemaan. Muutenkin oli Keskisuomalaisessa juttua, että tänä vuonna syntyy ennätyspaljon vauvoja, joten se ruuhkauttaa synnäriä. Mutta hoidosta ei ole valittanut kukaan.
meinaavat jos ei oo sitä tulolappua mukana?? itelläni hävisi se ja nyt reissussa ja paluu viikonloppuna ja jos syntyy niin ottaavatkohan miten helposti herneen nenukkiinsa?
Saahan ne kysymällä ne kaikki asiat tietoonsa... Että älä huoli :)
meinaavat jos ei oo sitä tulolappua mukana?? itelläni hävisi se ja nyt reissussa ja paluu viikonloppuna ja jos syntyy niin ottaavatkohan miten helposti herneen nenukkiinsa?
Hyvät kokemukset, ruuhkaa tosin oli. Tiesithän, että siellä ei saa ilokaasua?
Tosi harmillista, sillä edellisessä synnytyksessä pärjäsin ilokaasun avulla pitkään... AP
3kk sitten ja aivan loistavat kokemukset on! Henkilökunta ihana ja muutenkin ihan on jo ikävä synnyttämään ;D Tosiaan ilokaasua ei saa, mutta otin sen piikin mitä siihe vastaavaksi tarjosivat: Minulla kivut helpottivat 3-4h sillä :)
puolisen vuotta sitten myös Jyväskylässä. Kaikki meni hyvin ja olin ihan tyytyväinen saamaani hoitoon. Toki synnytyksen kulusta olisi vonut kertoa enemmän, mutta luulen, että osa kätilön kertomasta meni ohi, kun olin niin keskittynyt synnyttämään. Ehdin olla synnytyspuolella sairaalassa vain parisen tuntia, kun kaikki kävi niin nopeasti. Keväällä siellä oli remontti meneillään ja pelkäsin joutuvani odottelemaan synnytyssaliin pääsyä käytävällä, kun odotushuonetta ei ollut. Pelko oli kuitenkin ihan turha, sillä jos synnytys on käynnissä pääsee toki synnytyssaliin. Ensisynnyttäjänä tämä oli jotenkin minulle epäselvää :-).
Tosi harmillista, sillä edellisessä synnytyksessä pärjäsin ilokaasun avulla pitkään... AP
Sulle on varmaan sitten selvinnyt myös, että siellä on käytössä tens-laitteita ja joku uusi "piikkilääke", jonka nimeä en nyt muista.
Kun menin synnyttämään, oli ensimmäinen päivä kun sitä ei saanut!!! :( Ja olin jo niin auki ettei mitään muitakaan puudutteita enää ennätetty antaa.. Noh, kaikki meni lopulta hyvin ja "vähillä" kivuilla, joten ei kai sitä pitäisi valitella :)
-2
Sulle on varmaan sitten selvinnyt myös, että siellä on käytössä tens-laitteita ja joku uusi "piikkilääke", jonka nimeä en nyt muista.
t. myös yksi Jkl:n ilokaasuttomuutta harmitteleva
ei enää saa ilokaasua? Itse sain mutta vuosina 2000 ja 2002 ;)
että se kaasu jää niihin saleihin leijumaan ja hoitohenkilökunta on pöllyssä.
Mikä ihme on tens-laite?i] t. myös yksi Jkl:n ilokaasuttomuutta harmitteleva
[/quote]
Sellainen pieniä sähköimpulsseja lähettävä laite. Ihan hyvä alkuvaiheen kipuihin. Keskusteluista täältä ja kaks plussalta löydät varmaan kokemuksia ja googlesta lisää tietoa.
eli varmaan liian pitkän aikaa sitten... MUTTA. Sain tosi hyvää hoitoa. OIkeasti. Ei ole valittamista. Moni ystäväni on synnyttänyt jälkeeni, viimeisin viime lauantaina. Ja kenelläkään ei ole ollut pahaa sanottavaa.