Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko kokemuksia millaisin perustein yksinhuoltajuus?

Vierailija
19.11.2009 |

minulla on hyvin stressaava elämäntilanne tällä hetkellä ja tuntuu että jotain olisi alettava tekemään...

minulla on entisen mieheni kanssa nyt 5-vuotias poika. poika asuu kanssani, mutta meillä on yhteishuoltajuus. emme pysty keskustelemaan mihinkään lapseen liittyvistä asioista ilman riitaa. lapsen isällä tuntuu ainut ajatus olla kuinka saisi tehtyä minulle kiusaa. minä olen se joka joutuu aina joustamaan ja vaihtelemaan tapaamisaikoja milloin minkäkin illanvieton takia.

isällä on elämä riistäytynyt täysin käsistä, alkoholi on tullut isoksi osaksi elämää vaikkei tätä myönnäkään. laskuja on tuhansia euroja ulosotossa, eikä hän pysty hoitamaan mitään itse. isän vanhemmat maksavat kaikki hänen laskunsa, vuokrasta alkaen. isä on ollut työtön jo vuoden verran eikä elämässä tunnu olevan mitään sisältöä. hänelle on määrätty masennuslääkkeitä koska hänen elämänsä on niin retuperällä. eikä hän todellakaan nää mikä on lapselle parhaaksi ja mikä ei. niinä tapaamiskertoina kun poikamme on hänen luonaan he luuhaavat milloin missäkin illanistujaisissa ja kyläilyissä. minun on aina jätettävä poikamme kamalaan läävään hänen luokeen, hän ei siivoa ikinä ja jos sanon että en voi jättää poikaa sellaiseen sotkuun, on riita valmis.

en yksinkertaisesti luota että poikani on hyvä olla siellä. toki poika itse kertoo tykkäävänsä kun aina on jos jonkin laista menemistä mutta itsellä on kauheaa kun koko ajan joutuu miettimään pärjääkö hän.

jos yritän keksustella asiasta isän kanssa, hän alkaa välittömästi huutaa ja haukkua minua. ei edes yritä kuunnella vaikka esittäisin asiat kuinka kauniisti. emme siis pysty edes keskustelemaan asioista, saati niitä päättämään yhdessä. en saa ottaa yhteistä poikaamme edes mukaan ulkomaanmatkoille uuden perheeni kanssa (minulla on uuden mieheni kanssa kaksi nuorempaa tyttöä) vain koska ex-mieheni ei voi sietää että minulla on uusi perhe. hänen oma vihansa menee kaiken muun edelle, jopa oman poikansa.

olen koittanut sumplia näitä asioita jo monta vuotta mutta nyt alkaa mitta täyttymään kun koko ajan asiat menevät pahempaan ja pahempaan suuntaan. en vaan voi luottaa että kaikki sujuu niinä aikoina kun poikani on isänsä luona.

haluasin siis kysä kokemuksia, kuinka vahvat perusteet pitäisi olla että saisin yksinhuoltajuuden? emme pysty yhdessä lapsemme asioita päättämään kun emme niistä pysty edes keskustelemaan. olisin kiitollinen vastauksista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laita yksinhuoltajuushakemus alulle. ei se tarvitse ihmeempiä syitä ja selostuksia. Kerrot vain valvojalle ettei yhteishuotajuus toimi käytännössä ja kokisit yksinhuoltajuuden parempana käytännön asioiden hoitamisen vuoksi (ei tarvitse isän nimeä joka paperiin ym.)

tapaamisoikeuksiahan yksinhuoltajuus ei vie, eikä muuta. Vain päätösoikeutta lapsen asioissa !

Vierailija
2/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajuuksista tulee ilman riitaa. Jos ap:n ex on noin hukassa itsensä kanssa, alkaisiko se oikeasti tapella vastaan yksinhuoltajuutta hakiessasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan pösilö, joskus jopa kiristää että alkaa vaatimaan vuoro viikoin sitä itselleen jos en tee niinkuin se sanoo.

Vierailija
4/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltaja. Näköjään nuo tapaamiset tökkii sinua, sopikaa ne paperille paremmin. Ei se yksinhuoltajuus oikeuta lapsen isän oikeuksia tavata lastaan poistamaan.

Vierailija
5/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän sama tilanne samanikäisen lapsen isän kanssa. Nykyään ei edes oikeastaan osallistu lapsen elämään, asuu samalla paikkakunnalla mutta ei tapaa lastaan kuin 1-2 kertaa vuodessa ja usein on jättänyt mm. hakematta lasta kun ollaan niin sovittu. Alkoholia käyttää todella paljon. Saisinkohan noilla perustein yksinhuoltajuuden? Just että saisin lapsen asiat hoidettua yksin, kuten esim. pankkitilien avaamiset yms.

Vierailija
6/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihenhän tarvitsee kummankin huoltajan suostumuksen jos avaa lapsilleen tilin ja kummallekin huoltajalle tulee siihen myös käyttöoikeus.

Vierailija
7/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"haluasin siis kysä kokemuksia, kuinka vahvat perusteet pitäisi olla että saisin yksinhuoltajuuden? emme pysty yhdessä lapsemme asioita päättämään kun emme niistä pysty edes keskustelemaan. olisin kiitollinen vastauksista."

Eihän teidän tarvitse keskustellakaan, vaikka yhteishuoltajuus. Elatus ja tapaamiset, ne hoidettava on yhteis tai yksinhuoltajuus. Vain terveyteen liittyvistä asioista keskusteltava ja ulkomaan passi yhdessä hommattava. Yhteishuoltajuus ei rajoita sen enempää sinua päättämästä lapsen asioista. Luuletko, että jos olet yksihuoltaja, että mies enemmän haluaa olla lapsen kanssa?

Vierailija
8/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pösilö! Pankki ei avaa Lapselle tiliä ilman kummankin huoltajan suostumusta.

Vierailija
9/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarviiko molenpien nimmaria. Kysy pankista. Lisäksi lapselle voi myös avata tilin, johon vanhemmilla ei ole käyttöoikeutta, mutta lapsella on täyttäessään 18 vuotta.

Vierailija
10/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten tehnyt aika pahan virheen. Tlisopimuksiinkin tarvitaan kummankin huoltajan allekirjoitukset ellei ole valtakirjaa mukana.

Vierailija
11/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pösilö! Pankki ei avaa Lapselle tiliä ilman kummankin huoltajan suostumusta.

kummankaan huoltajan suostumusta.

Vierailija
12/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä siis hommasi lapselle Visa Eletcron kortinkin ja mä en tiennyt asiasta yhtään mitään.

Vierailija
13/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään eri käytäntöjä kun se on laissa määrätty niin että vain huoltajat yhdessä voivat avata lapselle käyttötilin. Noi ns. "lahjatilit" joita lapsi voi täysi-ikäisenä käyttää ovat asia erikseen.

Vierailija
14/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinhuoltajuushakemusta noin vaan pistetä "vireille".

Sopimus pitää PURKAA ja useimmiten se menee riitelyksi ellei lapsen isä sovinnolla lähde yhdessä sinun kanssasi sitä lastenvalvojan luokse purkamaan.

Vierailija
15/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä siis hommasi lapselle Visa Eletcron kortinkin ja mä en tiennyt asiasta yhtään mitään.

Olen nimittäin pankissa töissä, joten tiedän että noin ei voi toimia. Kannattaa soittaa pankkiin ja kysyä millä oikeudella he ovat antaneet ilman sinun suostumusta lapsen isän yksin hoitaa lapsenne pankkiasioita?! Vai oletkohan joskus laittanut nimesi valtakirjaan....?

Vierailija
16/16 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset