Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasta EI tarvitse viedä lääkäriin aina kun hän sairastaa.

Vierailija
18.11.2009 |

Eiköhän lapsenkin kannalta olisi parasta hoitaa ne lenssut ja oksutaudit ihan siellä kotona. Näillä pääsee jo pitkälle:

Kuumetta voi alentaa parasetamolilla. Tai naproxenilla tai ibuprofeenilla.

Lepoa. Kuumeinen lapsi lepää viileässä huoneessa. Kevyissä vaatteissa. Ei vällyjä, yksi kevyt peite riittää.

Paljon nesteitä.

Lääkäriin hakeudutaan

- jos kuume yli 40 eikä laske lääkkeillä

- lapsen yleiskunto on heikko

- lapsi on kosketusarka

- lapsen tajunnan taso romahtaa

- lapsella on hengitysvaikeuksia

Esim. Mutta kaikille lienee selvää, että jos lapsi saa päikkäristä pöpön, nenä alkaa valua, yskittää ja sitten nousee kuumetta 38 mutta lapsi leikkii ja juo jne. niin lääkäriin on turha mennä.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten enköhän toimi niin kuin tähänkin asti olen tehnyt ja lapset pysyvät hengissä.

Mieti hetki sitä kuinka moni lapsi olisi hengissä jos hänet olisi toimitettu lääkäriin ajoissa.

Nuo mainitsemasi kriteerit ovat jo perusteita ottaa lapsi sairaalahoitoon.

Jos hoitoon mennään riittävän ajoissa ei tarvita sairaalajaksoja ja tehohoitoa niin paljon, pitää ennakoida ja saada hoito käyntiin ennen kuin on hengenlähtö käsillä.

Vierailija
22/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten enköhän toimi niin kuin tähänkin asti olen tehnyt ja lapset pysyvät hengissä.

Mieti hetki sitä kuinka moni lapsi olisi hengissä jos hänet olisi toimitettu lääkäriin ajoissa.

Nuo mainitsemasi kriteerit ovat jo perusteita ottaa lapsi sairaalahoitoon.

Jos hoitoon mennään riittävän ajoissa ei tarvita sairaalajaksoja ja tehohoitoa niin paljon, pitää ennakoida ja saada hoito käyntiin ennen kuin on hengenlähtö käsillä.

Lääkärille mennään myös vaikkapa jos kova kuume kestää yli kolme päivää...

Sanokaas mitkä teidän kriteerit sitten on?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiriötiloja kuin diabetes.

Oletko kuullut hypoglykemiasta, se on taipumus veren alhaiseen sokeriin ja tämä "tauti" voi puhjeta kenelle tahansa ja aivan yllättäen.

Minun kahdella lapsella on tämä ongelma ollut, toisella jo syntyessään toisella puhkesi viiden ikäisenä.

lapsesi verensokerit romahtavat, on hän diabeetikko jonka hoito on sekaisin. Vie toki silloin lääkäriin. Ei diabeetikoilla ei sokurit niin vaan romahtele, kyllä se maksa sen puolen hoitaa

Vierailija
24/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapseni on pieni osaa jo puhua ja sanoo sairaana: mennään lääkäriin=kokemus siitä että avun saa.

Se muistaa sen leikkinurkkauksen ja on niin hyvässä kunnossa että ajatus innostaa. Voi ei teitä käytännön psykologeja :DDDD.

Leikkinurkkausta ei ole. On poistettu tautivaaran vuoksi. EI olla leikitty, kun aina päästään suoraan lääkäriin. Jos joku haluaa olla viemättä lastaan lääkäriin joillakin perusteilla toinen voi sen tehdä. Lapseni todellakin tietää lääkärin ja avun. Muuten itsekin korvalapsena olen sen jo pienenä tajunnut. Älä aliarvioi lapsia...ja aikuisia. Ei asiat ole sinulta pois. Jokainen tavallaan.

Vierailija
25/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen myös psykologi yhdeltä ammatiltani:))

Vierailija
26/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkituta nyt hyvä ihminen lapsesi lasten endokrinologilla

Vierailija
27/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viette sinne kuumeisen ja räkäisen lapsen, näkevät saman kuin tekin. Räkäinen ja kuumeinen lapsi. Yleiskunto ihan ok. Korvat voi toki kurkata ja leuhkot kuunnella... mutta eivät nykyään anna antibiootteja heti vaikka jotain olisi. Sitten vaan se Ventolineresepti kouraan ettei sentään tarvitse tyhjin käsin lähteä...

Vierailija
28/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapseni on pieni osaa jo puhua ja sanoo sairaana: mennään lääkäriin=kokemus siitä että avun saa.

Se muistaa sen leikkinurkkauksen ja on niin hyvässä kunnossa että ajatus innostaa. Voi ei teitä käytännön psykologeja :DDDD.

Sä taidat olla niitä "susta vaan tuntuu" -äitejä/isiä jotka meinaa että "ei se ole tauti eikä mikään jos ei ole kuumetta - kouluun/päiväkotiin vaan". Ja olen aika varma ettet itse ole ollut paljoakaan kipeänä, olisit oppinut jotain muuten.

Tiesitkö että lapsellesi voi jäädä kivun aiheuttama stressihäiriö päälle jos kipua ei lääkitä tai jatkuu liian pitkään? Se myös altistaa erilaisiin tulehdussairauksiin ja heikentää vastustuskykyä.

"Lasten kivun tehokas hoito on tärkeää, koska koettu kipu lyö leimansa koko tulevaisuuteen. Lapsi oppii pelkäämään kivuliaita tilanteita ja hoitamaton kipu voimistaa myöhempiä kipukokemuksia sekä tekee kivusta pitkäkestoisempaa. Pienellä lapsella hoitamaton kipu viivästyttää muuta kehitystä."

Vierailija
29/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan estä antamasta sitä kivun hoitoa kotona?? Ei sen takia kannata päivystykseen ainakaan mennä.

Olen valitettavasti ollut tilanteessa jossa jouduin kuljettamaan potilaan ambulanssilla päivystykseen koska äidillä ei ollut antaa lapselle kuumelääkettä kotona eikä rahaa ajella bussilla tai taksilla

Vierailija
30/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä taidat olla niitä "susta vaan tuntuu" -äitejä/isiä jotka meinaa että "ei se ole tauti eikä mikään jos ei ole kuumetta - kouluun/päiväkotiin vaan". Ja olen aika varma ettet itse ole ollut paljoakaan kipeänä, olisit oppinut jotain muuten.

Tiesitkö että lapsellesi voi jäädä kivun aiheuttama stressihäiriö päälle jos kipua ei lääkitä tai jatkuu liian pitkään? Se myös altistaa erilaisiin tulehdussairauksiin ja heikentää vastustuskykyä.

"Lasten kivun tehokas hoito on tärkeää, koska koettu kipu lyö leimansa koko tulevaisuuteen. Lapsi oppii pelkäämään kivuliaita tilanteita ja hoitamaton kipu voimistaa myöhempiä kipukokemuksia sekä tekee kivusta pitkäkestoisempaa. Pienellä lapsella hoitamaton kipu viivästyttää muuta kehitystä."

Lääkäriin pitää lapsi viedä kun on huoli, mutta ei nyt sentään mistään pikkuköhästä, vuotavasta nenästä ja pienestä kuumeesta ensimmäisten päivien aikana!

Vierailija
31/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kuumetta tai ei. Eli en ole niitä jotka vievät puolikuntoisena hoitoon. Mutta turha sinne lääkäriin on mennä jos ei ole tarvis.

Vierailija
32/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä taidat olla niitä "susta vaan tuntuu" -äitejä/isiä jotka meinaa että "ei se ole tauti eikä mikään jos ei ole kuumetta - kouluun/päiväkotiin vaan". Ja olen aika varma ettet itse ole ollut paljoakaan kipeänä, olisit oppinut jotain muuten. Tiesitkö että lapsellesi voi jäädä kivun aiheuttama stressihäiriö päälle jos kipua ei lääkitä tai jatkuu liian pitkään? Se myös altistaa erilaisiin tulehdussairauksiin ja heikentää vastustuskykyä. "Lasten kivun tehokas hoito on tärkeää, koska koettu kipu lyö leimansa koko tulevaisuuteen. Lapsi oppii pelkäämään kivuliaita tilanteita ja hoitamaton kipu voimistaa myöhempiä kipukokemuksia sekä tekee kivusta pitkäkestoisempaa. Pienellä lapsella hoitamaton kipu viivästyttää muuta kehitystä."

Just näitä nämä hysteerikot on jotka ravaa lääkärissä. Siis että jos en vie täysin tyytyväisenä leikkivää lastani lääkäriin, tämä lentsu voi nyt vaikuttaa koko tulevaisuuteen :o. Taatusti Milla-Eerikan (neroutta hipova) kehitys viivästyy ainakin viisi minuuttia tästä kamalasta kokemuksesta, että on vähän flunssainen olo.

Totta kai jos lapsi on oikeasti kipeä eikä normaali särkylääke auta, on syytä mennä lääkäriin. Mutta kun kaveri lähtee raahaamaan sinne ihan ok lapsia jotka leikkii, jotenkin varmuuden vuoksi, sitä en voi käsittää.

Vierailija
33/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan kuume noussut yli 39 asteen. Yleensä se oli 38 paikkeilla. Tunnistin korvatulehduksen siitä että lapsi haroi korviaan ja oli hieman levoton.

Minun kolmella lapsella ollut korvaongelmia, korvien putkitus ja kitarisan poisto katkaisi kierteet. Kaksi lapsista on säästynyt korvakierteeltä.

Meillä vältyttiin liimakorvalta ainoastaan oman valppauteni ansiosta näin ainakin uskon, vein lapset riittävän ajoissa lääkäriin ja saatiin lääkekuurit.

Tuttava on saman tyylinen kuin sinä, lapsen pitää olla henkihieverissä ennen kuin vie lääkäriin. Korvaongelma meni niin pahaksi että kehittyi liimakorva ja seurauksena kuulon alenema.

Virtsatietulehdus ehti mennä munuaisiin kun odoteltiin että kuume on 40 eikä laske, lapsi sairaalaan viikoksi.

Vierailija
34/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap-viestissä olevat oireet niitä joiden takia mentävä heti lääkäriin. Myös kova päänsärky johon liittyy niskajäykkyys (ei näe napaa) on vakava oire. Lisätkää tähän mitä tulee mieleen.

Tavallisemmista oireista itse menisin lääkäriin, kun

- kuume kestää yli kolme päivää

- kuume lähtee pois mutta palaa takaisin

- pari vuorokautta jatkuva korvasärky

jne.

Vierailija
35/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lapsesi söi niin monta ab-kuuria, että vastustuskyky tippui ja korvatulehdukset siksi uusivat?

Vierailija
36/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse odottaa 2 päivää jos kova korvasärky ja oman konstit ei toimi.

Vierailija
37/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai joku korvakierteinen lapsi on eri asia! Maalaisjärki hoi! Mutta kun nämä mun kaverin lapset EI ole korvakierteessä, heillä EI ole hengenvaarallisia sairauksia, he ovat ihan tavallisia lapsia jotka saa joskus flunssan. Päivänä kaksi lähdetään lääkäriin, oli lapsi oikeasti lääkärin tarpeessa tai ei.

Vierailija
38/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä taidat olla niitä "susta vaan tuntuu" -äitejä/isiä jotka meinaa että "ei se ole tauti eikä mikään jos ei ole kuumetta - kouluun/päiväkotiin vaan". Ja olen aika varma ettet itse ole ollut paljoakaan kipeänä, olisit oppinut jotain muuten. Tiesitkö että lapsellesi voi jäädä kivun aiheuttama stressihäiriö päälle jos kipua ei lääkitä tai jatkuu liian pitkään? Se myös altistaa erilaisiin tulehdussairauksiin ja heikentää vastustuskykyä. "Lasten kivun tehokas hoito on tärkeää, koska koettu kipu lyö leimansa koko tulevaisuuteen. Lapsi oppii pelkäämään kivuliaita tilanteita ja hoitamaton kipu voimistaa myöhempiä kipukokemuksia sekä tekee kivusta pitkäkestoisempaa. Pienellä lapsella hoitamaton kipu viivästyttää muuta kehitystä."

Just näitä nämä hysteerikot on jotka ravaa lääkärissä. Siis että jos en vie täysin tyytyväisenä leikkivää lastani lääkäriin, tämä lentsu voi nyt vaikuttaa koko tulevaisuuteen :o. Taatusti Milla-Eerikan (neroutta hipova) kehitys viivästyy ainakin viisi minuuttia tästä kamalasta kokemuksesta, että on vähän flunssainen olo. Totta kai jos lapsi on oikeasti kipeä eikä normaali särkylääke auta, on syytä mennä lääkäriin. Mutta kun kaveri lähtee raahaamaan sinne ihan ok lapsia jotka leikkii, jotenkin varmuuden vuoksi, sitä en voi käsittää.

Meidän Milla-Eerikalla on alttius saada vakava sairaus esimerkiksi hoitamattomasta/pitkittyneestä (jälkitautina) flunssasta. Ja hyvin infektioaltis lapsi, joten kyllä - me hypätään lääkärissä usein.

Vierailija
39/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tarkennuksesta.

ap-viestissä olevat oireet niitä joiden takia mentävä heti lääkäriin. Myös kova päänsärky johon liittyy niskajäykkyys (ei näe napaa) on vakava oire. Lisätkää tähän mitä tulee mieleen. Tavallisemmista oireista itse menisin lääkäriin, kun - kuume kestää yli kolme päivää - kuume lähtee pois mutta palaa takaisin - pari vuorokautta jatkuva korvasärky jne.

Vierailija
40/68 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä alttius hänellä on saada jokin vakava tauti räkiksen jälkitautina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän