Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin tällainen ihminen pyrkii?

Vierailija
18.11.2009 |

Töissä minulla on tavallaan kaksi esimiestä. Toisen kanssa kaikki menee hyvin, ja hän on työhöni tyytyväinen.

Toinen sitten... Hänelle mikään ei ole koskaan hyvä, mutta hän ei myöskään sano, miksi. Kaikki on vaan jotenkin yleisesti paskaa, ei oikein sellaista, mitä hän olisi halunnut. Jos olen omasta mielestä onnistunut ja asiakkaaltakin on tullut kiitosta, niin tältä tyypiltä sitä ei heru.

Kaikkein mieluiten hän antaa ymmärtää, että minusta ei oikeastaan ole mihinkään, että kaiken joutuu minun jäljiltäni tekemään uudelleen itse. Tämä ei pidä paikkaansa.

Lisäksi teen ko. ihmisen kanssa hyvin pitkälle samanlaisia hommia ja rehellisesti sanottuna hänen oma työnsä on kaikkea muuta kuin täydellistä.

En oikein ymmärrä, mihin kyseinen henkilö mollaamisellaan pyrkii. Ainakaan en kehity työssäni epämääräisten haukkujen avulla, kun palautteesta puuttuu se rakentava osa. Jos toinen esimies ei olisi jatkuvasti niin tyytyväinen työhöni, ammatillinen itsetuntoni olisi todennäköisesti pohjalukemissa. Sitäköhän tämä toinen haluaa?

Minusta tämä on outoa. Haluaako ko. ihminen olla korvaamaton? Päteä? Kiitosta omasta erinomaisuudestaan? Hänellä on jatkuvasti liikaa työtä, jota minä voisin osin hoitaa, mutta pyrin tekemään niin vähän hommia hänelle kuin pystyn, koska en voi sietää hänen tapaansa kohdella minua.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja?

Vierailija
2/7 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ihmettelin että mistä megalihavista tyypeistä nyt on kyse)

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on pieni firma, se positiivinen esimies on tj ja negatiivinen hänestä seuraava.

Vierailija
4/7 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on itsellään huono itsetunto ja neon kauhean epävarmoja myös omasta pätevyydestään. Sen takia ne ei uskalla sanoa pitävänsä mitään hyvänä ihan siltä varalsta, että joku muu pitääkin sitä huonona tai siinä osoittautuu myöhemmin olevan jotain vikaa. Usein nämä tyypit kuitenkin myöntävät että kaikki on ok jos joku RIITTÄVÄN paljon heitä korkeammalla oleva tyyppi niin sanoo. Ja tavallaan se on pätemistä koska meidän kulttuurissahan moittija on aina pätevämpi kuni se joka "huijataan uskomaan johonkin hyvään..."

Kiitosta antamaan pystyvän ihmisen pitää olla todella varma itsestään.

Vierailija
5/7 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on huomannut, että teet parempaa työtä kuin hän itse ja hän pelkää oman paikkansa puolesta. Tuo on ilmiselvää.

Vierailija
6/7 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin käytös vaikuttaisi siltä, kuin pelkäisi oman paikkansa puolesta. Mutta eihän häntä voi alentaa, ja sen ylempänä ei firmassa oikein voi olla, joten korkeintaan vaarana voisi olla minun ylentäminen hänen rinnalleen. Eikä sekään nyt ihan lähitulevaisuudessa ole ainakaan vaarana.

Vierailija
7/7 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä samantapainen tilanne. Uusi pomo löytää kaikkien työstä jotain vikaa ja huomautettavaa, suhtautuu kuin me oltaisiin aivan pystymetsästä nykäisty hommiin.

Pomon oma työnjälki on aloittelijan tasoa, hänen jälkiään saa korjata jatkuvasti. Itse hän käyttäytyy kuten olisi maailman paras ja täydellisin.

Mielestäni kertoo siitä, että pomo on epävarma itsestään, ymmärtää olevansa epäpätevämpi kuin me muut. Pönkittää itsetuntoaan mollaamalla muita ja väheksymällä kaikkea ennen hänen tuloaan tehtyä työtä.

Sikäli idioottimainen tapa toimia, että tällä toiminnalla hän on lyhyessä ajassa ehtinyt hukata koko arvovaltansa alaistensa silmissä. Kukaan ei ota häntä enää tosissaan. Pomo on riesa, jonka potkuja odoetaan.

Pomonahan voi olla, vaikkei olisikaan kaikkien alojen asiantuntija. Eihän se ole pomon tehtävä ollenkaan ja siksi asiantuntijoita ylipäätään palkataan - olemaan asiantuntijoita.

Valitettavasti nämä persoonallisuushäiriöiset paskiaiset näyttävät pääsevän turhan usein liian isoihin kenkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä