Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikuisuusaihe: vieraat eivät tule syntymäpäiville sovittuun aikaan.

Vierailija
17.11.2009 |

Olen järjestämässä 1-vuotis syntymäpäiviä parin viikon päästä lauantaina. Laitoin nyt kutsun sukulaisille tekstarilla: "tervetuloa Maijan 1-vuotis syntymäpäiville (päivä) Klo: 13-16".

Tuo aika siitä syystä, että lapsi saa nukuttua päiväunet ja illalla meillä on taas muuta menoa

(lähdemme ajamaan toiselle paikkakunnalle ja olisi mukava olla perillä ennen pilkkopimeää).

Noh, eikäs mitä taas. Jo yksi kummi laittoi viestiä, että "joo tulen mielelläni, mutta vasta vähän illemmalla, koska haluan nukkua pitkään vapaapäivänäni". Ja miehen puolen isovanhemmat: "Meillä on lauantaina menoa, joten voisimme tulla sunnuntaina aamupäivästä".

Että minua v*tuttaa! Joka vuosi sama juttu (minulla siis muitakin lapsia). Laitan kyllä todellakin viestin, että "valitan ei käy kuin tuona aikana". Miten vierailla on pokkaa aina olla vaatimassa erikoisjärjestelyjä? Aivan kun me olisimme päivystämässä kotonamme 24h/7, että milloin arvon juhlavieraat suvaitsevat luoksemme saapua. Eih, meillä ei todellakaan ole koskaan mitään muuta tekemistä..

Joten tiivistelmänä: kutsuille tullaan kutsussa mainittuna aikana tai sitten ei ollenkaan!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin laittaa kiukuspäissä ap:n tapauksessa appivanhemmile viestin, "valitettavasti emme ole sunnuntaina kotona, mutta juhlitaan sitten ensi vuonna!"

Toki on poikkeustilanteita (mitä ei kyllä esim. vapaapäivänä pitkään nukkuminen ole)esim. työesteet tai jonkun vieraan sairastuminen. Silloin varmaan on neuvotteluvaraa siirtää toiselle ajankohdalle?

Vierailija
22/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitetaan esim. 16.11. juhlimme maijan synttäreitä klo 13 alkaen. Silloin se tarkoittaa että 13 jälkeen vieraat tervetulleita, loppuajankohta venyvä juuri esim. pienten lasten päikkäreiden takia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummassakaan tapauksessa juhliin ei menty ajoissa.

Vierailija
24/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos Suomessa asutte, niin ette kyllä pääse mihinkään ennen pilkkopimeää, jos lähdette liikkeelle klo 16 tai sen jälkeen. Ei tänä aikana vuodesta.

Vierailija
25/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on kumppani vuorotyössä niin luulisi että TAJUAT että joku saattaa oikeasti kaivata nukkumista!!!

Teen 3- vuorotyötä ja jos joku järkkää juhlat niin etten sinne ehdi, niin ehdotan meneväni myöhemmin -ei TAVALLISET SYNTTÄRIT ole 50- vuotiset, häät tai hautajaiset!!! Sää reagoit liian voimakkaasti!

Miksi kaikkien kuuluu tanssia sinun pillin mukaan?

Voihan sinulla olla joskus jotain muuta, etkä ehdi menemään kun pyydetään tulemaan. Silti haluat varmasti osallistua antamalla lapselle lahjan. Ei sinun tartte leipoa uutta kakkua sitä varten..

Hautajaiset jää väliin jos ei sinne pääse menemään.

Mutta minusta ihan jokavuotiset synttärit voi kyllä juhlia johonkin muuhunkin aikaan, kuin SINUN keksimään aikaan!

Voithan sinäkin jättää illan menot menemättä, niin kummi pääsee sovittuna päivänä. Miksi hänen elämä ei ole yhtä tärkeä kuin sinun? Koska hänelle sopisi illempi, sinulle ei. Joten jälleen sinun elämä on tärkeämpää!!!

Tässä on kyse siitä, että SINÄ päätät milloin muut toimii kuten haluat.

Mutta rakas: maailma ei toimi niin!

* Hautajaiset on ihan eri asia kuin 1- vuotiskahvit! Todella nolo olet!

Vierailija
26/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tuli viimeksi vieraat 45 minuuttia ennen kun oli sovittu.. arvatkaas kuinka lämpimän vastaanoton saivat.

sanoin ihan suoraan et sorry mä meen nyt föönaamaan tukan kuivaks, ja mitäs tulitte näin aikaisin kun kahvipannu on vielämkoneessa niin kahviakin saa aikaisintaan 25 minuutin päästä..

vieraat sitte istuskelivat olohuoneessa kun me vielä häärättiin miehen kanssa valmisteluja. kyllä vituttaa tommoset!! >:/

Vierailija
27/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjat voi laittaa ovenkahvaan jos joku myöhästyy kiitos- toimii-

Vierailija
28/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärit. Nyt jo neljä eri kellonaikaa sovittu. Eipähän tarvi pohtia, miten vkl:n saa kulumaan... Yhtä vierasta pitää vielä muistuttaa kutsusta, se kans rupee luultavasti vänkää ajoista tai lähinnä ettei halua tulla muiden kanssa samaan aikaan.

Vierailija
29/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olenkin vastannut näihin "tulisimme toisena päivänä"-viesteihin, että syntymäpäiviä meillä juhlitaan seuraavan kerran ensi vuonna, mutta muutoin kylästelemään olette tervetulleita meille pitkin vuotta. Sovitaan lähempänä sopiva aika.

Meillä on syntymäpäivillä kumminki ihan eri luokan tarjoilut ja koristelut jne. ku normaalisti kahvitteluvieraille enkä jaksa sitä synttärishowta järktä ku tasan kerran.

Vierailija
30/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järjestämässä 1-vuotis syntymäpäiviä parin viikon päästä lauantaina. Laitoin nyt kutsun sukulaisille tekstarilla: "tervetuloa Maijan 1-vuotis syntymäpäiville (päivä) Klo: 13-16". Tuo aika siitä syystä, että lapsi saa nukuttua päiväunet ja illalla meillä on taas muuta menoa (lähdemme ajamaan toiselle paikkakunnalle ja olisi mukava olla perillä ennen pilkkopimeää). Noh, eikäs mitä taas. Jo yksi kummi laittoi viestiä, että "joo tulen mielelläni, mutta vasta vähän illemmalla, koska haluan nukkua pitkään vapaapäivänäni". Ja miehen puolen isovanhemmat: "Meillä on lauantaina menoa, joten voisimme tulla sunnuntaina aamupäivästä". Että minua v*tuttaa! Joka vuosi sama juttu (minulla siis muitakin lapsia). Laitan kyllä todellakin viestin, että "valitan ei käy kuin tuona aikana". Miten vierailla on pokkaa aina olla vaatimassa erikoisjärjestelyjä? Aivan kun me olisimme päivystämässä kotonamme 24h/7, että milloin arvon juhlavieraat suvaitsevat luoksemme saapua. Eih, meillä ei todellakaan ole koskaan mitään muuta tekemistä.. Joten tiivistelmänä: kutsuille tullaan kutsussa mainittuna aikana tai sitten ei ollenkaan!

isovanhemmat ovat menossa johonkin toisiin juhliin tai tapahtumaan juuri tuolloin, niin pitäisikö sinun mielestäsi heidän peruuttaa se? Mi

nusta ei.

Vierailija
31/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärit, ja vieraat ilmoittavat meille milloin sopii. Usein vietetään jokaiselle vieraalle erikseen. Minusta tuo on tosi kivaa, kun ehtii oikeasti jutella vieraitten kanssa, eikä ole yleistä hässäkkää. No meillä ei tietystikään pönötetä sen tarjoilun kanssa, eikä meillä sellaisia tuttuja olekaan, jotka sellaista vaatisivat.

Vierailija
32/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin on nyt pipo kireellä! Ap on jo moneen kertaan sanonut ettei haittaa jos joku ei pääse kutsuttuna ajankohtana vaan kyse on siitä että mikseivät vieraat voi sitten vain yksinkertaisesti jättää tulematta vaan automaattisesti olettavat että saavat tulla jonain toisena ajankohtana.

Itse tekisin niin että kutsut pidetään ilmoitettuna ajankohtana ja sillä hyvä. Kerran olen jopa ollut synttäreillä jossa yhdet myöhässä tulleet vieraat jätettiin ilman ruokaa. Oli siis erikseen ilmoitettu että ruoka on tiettynä ajankohtana ja nämä tietyt sukulaiset tapansa mukaan tulivat tuntia myöhemmin, jolloin ruoka oli jo korjattu pöydästä.

Ymmärrän ap:n vitutuksen ja varsinkin jos perheellä on muina päivinä ja viikonloppuina menoa. En ehkä lähtisi vertaamaan hautajaisia ja lapsen synttäreitä mutta kyllähän kutsujen järjestäjä saa päättää milloin juhlat pidetään ja vieraat voivat joko tulla tai olla pois.

Vierailija
33/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tuli viimeksi vieraat 45 minuuttia ennen kun oli sovittu.. arvatkaas kuinka lämpimän vastaanoton saivat. sanoin ihan suoraan et sorry mä meen nyt föönaamaan tukan kuivaks, ja mitäs tulitte näin aikaisin kun kahvipannu on vielämkoneessa niin kahviakin saa aikaisintaan 25 minuutin päästä.. vieraat sitte istuskelivat olohuoneessa kun me vielä häärättiin miehen kanssa valmisteluja. kyllä vituttaa tommoset!! >:/

Meillä myös vietettiin pojan 1v. synttäreitä ja isovanhemmat ilmoittivat, että voisivat tulla jo aamusta meille ja leikkiä ja ulkoilla pojan kanssa ennen juhlia (juhlat alkoi siis 13). Jouduin sitten ystävällisesti kieltäytymään ja sanomaan että lapsen on nukuttava yhdet rauhalliset päikkärit ja saatava aamurauha ilman hässäkkää, että mummo ja vaarikin saavat tulla sitten klo 13. Jos lapsen kanssa on leikitty ja touhuttu jo kamalasti ennen juhlia, on iltapäivällä juhlissa sitten kiukkupussina...

Vierailija
34/72 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin sillä lisäyksellä, että jotkut eivät ilmoita mitään vaan tulevat tunnin pari myöhässä.

Vierailija
35/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat pitää juhlat juuri tuona ajankohtana niin sitten pidät ja vieraita ei sitten juuri ole.

1v. synttärit on kyllä yleensä aika pienet juhlat vain lähipiiri. Itse olisin kysellyt etukäteen, että olen ajatellut että juhlat olisi silloin ja silloin, käykö teille?

Vierailija
36/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei sovi, voi jättää tulematta.

Mutta on ihan turha olettaa, että järjestäisin synttärit uudestaan, kun sille joka ei pääse sopii tulla. ap

jos haluat pitää juhlat juuri tuona ajankohtana niin sitten pidät ja vieraita ei sitten juuri ole.

1v. synttärit on kyllä yleensä aika pienet juhlat vain lähipiiri. Itse olisin kysellyt etukäteen, että olen ajatellut että juhlat olisi silloin ja silloin, käykö teille?

Vierailija
37/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin kysellyt etukäteen, että olen ajatellut että juhlat olisi silloin ja silloin, käykö teille?

Suvussamme on kesä ja syksy varsin juhlallista aikaa. Usein siis suunnitellaan jo kuukausia etukäteen serkusten + muiden synttärit ja muut juhlat kalenteriin. Tietenkään kaikki eivät aina pääse kaikkiin juhliin, mutta yritystä on järjestää juhlat niin että aika sopii myös vieraille.

Vierailija
38/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin kysellyt etukäteen, että olen ajatellut että juhlat olisi silloin ja silloin, käykö teille?

Meillä poju täyttää kohta 2v ja yhdet synttärit on jo pidetty yhdelle kummille, joka lähti matkoille eikä olisi päässyt myöhemmin. Huomenna pidetään toiset "varsinaiset" synttärit jonne tulee varmaankin toiset kummit ja pari tätiä. Isovanhemmille keitellään kahvit sitten viikonloppuna.

Musta ei ole ongelma vaikka vieraat tulevat eri kerroilla. Oikeastaan vain mukavampaa kun saadaan vieraita useammin. :) En kuitenkaan aio täytekakkuja leipoa kovin monta kertaa vaan jotain hyytelökakkua tms. Ei niiden synttäreiden tarvi niin vakava ja juhlallinen asia olla.

Vierailija
39/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tätä ketjua lukiessa mieleen, että jos etukäteen miettisi mielessään jonkun mahdollisen toisen ajankohdan. Kuitenkin joidenkin peruuttajien kans haluaa kahvitella, niin vastaisi kaikille, jotka ei pääse että silloin ja silloin voisi tulla kun tulee toisiakin. Tosin sitten pirulaiset varmaan tottuvat hyvään palveluun ja odottavat seuraavanakin vuonna kahta vaihtoehtoa mistä valita :-P

Vierailija
40/72 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin muutkin vieraat vastaan, mutta sanoisin suoraan, että tuskin kakkua sitten enää on tarjolla..

Ainakin meilläpäin on tapana viettää myös rääppiäisiä - eli illan päälle tulevat ne, jotka eivät aiemmin päässeet. Mutta ei nämä vieraatkaan sitten enää odota täyttä evästystä, vaan syövät/juovat sitä, mitä jäljellä on jäänyt.

Ja lapset meillä nukkuu/syö rutiiniaikaan, oli meillä vieraita tai ei. Muutaman kerran kun on vieraita tullut esim. illemmalla ja halunneet selkeästi tulla tervehtimään lapsia, niin äkkiä ovat huomanneet, että kannattaa tulla seuraavalla kerralla aiemmin, kun meillä on oltu jo menossa nukkumaan.