Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 47 -48

14.11.2009 |

Hirmuisesti meitä odottajia tullut mukaan!

Aivan mahtavaa, Tervetuloa kaikille uusille!!

Itsellä on ollut todella paha olo ja väsy 24/7.

En oo montaa kertaa oksentanut, mut ällöttää kaiken aikaa..Ja sama ku muilla jos ei syö tasaisesti vähän väliä niin vielä huonompi olo seuraa..

Oon jo pöhkönä ja innoissani kertonut muutamille kavereille jo raskaudesta, vaikka jännittääkin miten kaikki sujuu..

Oon näköjään aina tälläinen, kolmas kerta, kun en osaa pitää suuta kiinni.;)=)

Viikkoja tasan 7.Jee !

T: Chili + rapunen

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salsa: Mullakin tuo keskenmeno on ihan tuoreessa muistissa, joten tsemppiä tuleviin päiviin. Mulla ehti tuleen kahdet menkat kesäsen keskenmenon jälkeen.

Ja omaa napaa:

Kävin tänään gynellä. Hyvä uutinen oli se, että sydän löi.

Ällöä oli se, että lääkäri määräsi klexanet jeka aloin piikittämään verenohennuslääkettä tukoksia aiheuttavan geenin vuoksi. Yhden piikin hinta on 6€, ei sekään naurata. Mutta mitä vain, jotta saatas tää raskaus kunnialla loppuun.

Karkki:

Mä en oo päässyt kunnalliselle varhaisultraan, vaikka oli edellisessä raskaudessa verenvuotoa yms. Joten melko varmasti se pitää varata yksityiseltä. Hinta oli tänään noin 130€ (viimeks älytön 175€). Kai sinne voi mennä koska vain, mutta mitä pidemmällä oot sitä varmemmin syke näkyy ja muutenkin ei tule turhia pelkoja. Jos olisin ollut järkevä, olisin odottanut viikolle 8.

Enkelinäiti rv 6+0

Vierailija
62/96 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaanotto salsalle! tota mäkin pelkään ja siksi yritän välttää kertomasta uutista vielä kelleen.. tuntuu että jos tää menee kesken niin sen parempi mitä harvempi tietää.. meinattiin että ainakin jouluun asti odotellaan ennen ku kerrotaan ees mummoille..niin tehtiin esikonkin kanssa :) (vaikka välillä tekis mieli koilottaa koko maailmalle)

oireita: armoton väsymys ja aamulla huimaa.. töissä pitää popsia pastilleja taukojen välillä ettei pääs nälkä yllättää..vatsassa kiertää ja närästää! sitte sain vielä kamalan räkätaudin heti tähän alkuun.. en muista koska oisin viimeeksi ollut niin räkänen.. raskaus vissiin herkistää nuhapöpöillle..:(

meinasin tehdä vielä huomenna varmistustestin ja sitte vois soittaa neuvolaan.. harmi vaan että täällä on lomautukset menossa enkä tiiä ottavatko äitiysneuvolan potilaita vastaan.. mut luulis ottavan ku eihän ekaa käyntiä voi ens vuoteenkaa asti siirtää..nytku on menossa jo rv 6+2

toivotaan parasta kaikille..tarrasukkia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vielä aika hiljaisena odotetaan, en uskalla paljoa puhua koko asiasta, kun aiemmat kaksi keskenmenoa pyörii mielessä.

Tälle viikolle varasin yksityiselle ultran, ensimmäinen neuvolan järjestämä uä on vasta 21.12, joten pakko nähdä onko se vauva siellä ja kaikki ok.

Mutta oireita kyllä on, vahvimpana tämä paha olo. Koko ajan pitäisi syödä jotain että ei olis huono olo, eikä sekään oikeen nyt tunnu auttavan.. Jotain aina nopeasti pitäis saada suuhun eikä mikää oikeen maistu.. Tuntuu, että maha on kasvanu tai turvoksissa varmaankin. Ja rinnat on ihan turvonnu ja kipeät ku mitkäki :/

Vierailija
64/96 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja tasan 6. Rinnat ei enää niin arat kuin aluksi, mutta väsymys vaivaa..on jotenkin saamaton olo. Toisinaan iltaisin ollut pahoinvointia ja huimausta. Neuvolaan en oo vielä soittanut, ajattelin ens viikolla soittaa ensimmäistä neuvola aikaa.

Voimia Salsalle ja onnea uuteen yritykseen...

Vierailija
65/96 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin perjantaina alkuraskauden ultrassa, viikoja oli silloin 6+4 ja syke näkyi selvästi. On maksullinen, paitsi jos la. on epäselvä. Kannatan lämpimästi, on ihana kokemus!!

Vierailija
66/96 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti tärppää pian uudestaan!

Vierailija
67/96 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uskaltaudun mukaan keskusteluun ja yhteiselle odotusmatkalle. Tänään raskausviikkoja on 8+4 (viimeisten menkkojen mukaan), mutta ultran (16.11.) mukaan 7+4. 9.11. kävin ekassa ultrassa varmistamassa, että raskaus on kohdun sisäinen ja tuolloin lääkäri vahvasti epäili, että kyseessä on tuulimunaraskaus. Yllätys olikin suuri, kun viikko sitten ultrassa näkyi vahva sydämen syke. Olin jo valmistautunut siihen, että tämä raskaus ei jatkukaan.

Meille odotetaan toista lasta. Esikoinen on syntynyt 06/05 ja tämän salaisuuden laskettu aika on 1.7. tai 8.7. Ennen esikoisen syntymää mulla on ollut monta epäonnistunutta raskautta ja sen vuoksi olen ollut aika varovainen kertomaan tästä. Oireet on tosin paljastanut tilani... :)

Oireena on jatkuva kuvotus ja huono olo sekä valtava väsymys 24/7. Esikoisen odotuksesta muistan, että pahoinvointi rajoittui aika lailla aamupäivään, mutta nyt pahoinvointi on jatkuvaa. Parin tunnin välein on syötävä tai ällöolo iskee.

Eka neuvola on ens viikolla ja nyt jännittää/pelottaa se vaaka. Lähtöpainoakin kun on vähän liikaa ja tää jatkuva napostelu/syöminen ei sitä ainakaan ole vähentänyt... :(

Pahoitteluni keskenmenon kokeneille ja voimia ja onnea uuteen yritykseen!

t. Sanjuska ja salaisuus rv 8+4/7+4

Vierailija
68/96 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Aluksi heti pahoittelut Salsa:lle!

Minä testasin viikonloppuna vielä digimittarilla ja edelleen testi näytti minun olevan raskaana ja viikkoja 2-3. Ja silloin laskujen mukaan viikkoja oli 5+4 eli eiköhän se pidä ihan hyvin paikkaansa. Nyt en enää testejä tee vaan nautin olostani:-)

Tänään sitten sain varattua neuvola ajankin joka on kahden viikon kuluttua kun viikkoja on 8+0. Ensimmäistä ultraa odottelen ja sehän on vasta viikolla 10-12, joka minulla osuu juuri joulu- ja välipäiväviikolle. Oltiin päätetty että kerrotaan sukulaisille Jouluna, mutta nyt jos ultra onkin vasta sen jälkeen niin en tiedä uskalletaanko paljastaa vai pitäisikö tuhlata kuitenkin alkuraskaudenultraan? Tai jos neuvolassa kuunnellaankin jo sydänääniä...

Ällötys minulla on oikeastaan helpottanut, uutena oireena iltaisin kipeät nännit ja turvotus sekä vatsavihlaisut jatkuu...

Onnea uusille ihanuuksille!!

T: skidimadinka 6+0

Vierailija
69/96 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salsalle osanottoni ja voimia toipumiseen.

Omalla kohdalla.. housut kiristää ja olo on etova.

Nyt en muista kuka kirjoitti napostelusta ja neuvolan vaa'asta. Samoja ajatuksia olen pohtinut itse. Kokoajan jotain menee suuhun ja ei aina niin terveellistä ;)

Noh ehkä tämä tästä muutaman kuukauden päästä helpottaa.

Nyt lapsia hakemaan tarhasta,

Tani

Vierailija
70/96 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyin tälle palstalle, kun surffailin raskausjuttuja ja päätin liittyä myös mukaan keskustelemaan. Esikoista odotellaan ja vieläkin tuntuu ihan käsittämättömältä, että tämä on nyt totta. Plussaamisen aikoihin tissit oli tosi kipeät ja alavatsassa oli hyvin menkkamaiset tunteet. Plussasin rv 3+6 ja testiin piirtyi välittömästi oikein tumma viiva. Nyt kaikki oireet ovat lähes kadonneet, tissit ovat tosin ihan vähän arat ja ehkä vessassa saa piipahtaa normaalia useammin, mutta muuten ei mitään. Kohta alkaa huolestuttamaan tämä oireettomuus... eikös asiaan kuuluisi vähintään huono olo ja sitä rataa vai onko vielä liian varhaista millekään oireilulle? LA menee aivan heinäkuun loppuun, 26.7.09.

t. pikkuvarpaat, rv 5+1.

Vierailija
71/96 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana pahoittelut Salsalle ja tsemppiä jatkoon!!! :)

Täällä käytiin tänään ekalla neuvola käynnillä. Heti tuli paljon todellisempi olo, vaikka eihän siellä ekalla kerralla oikeastaan muuta tehä kun saahaan paljon lappuja ja lippuja :)

En aiemmmin uskaltanut kirjoitella paljoa kun tuli yllättäin veristä vuotoa hetkittäin, joka ei tosin ollut kirkkaan punaista, mut säikäytti silti..nyt se on onneksi loppunut ja odottavalla mielellä taas :)Laskettuaika vaihtui 5.7, 4.7, eli päivällä :) Ekaa ultra aikaa kovasti odotan!!!Sittenhän se tarkempi LA vasta selviää.

Väsymystä on ollut havaittavissa aika paljon ja etomista myös, ei onneksi ole tarvinut oksentaa. Se on vaan levättävä silloin kun esikoiseni nukkuu..pyykit ja pölykoirat saa odottaa :D

Onnea vielä kerran kaikille odotuksen johdosta!

Nestor ja asukki 8+2.

Vierailija
72/96 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelut salsalle tapahtuneesta!

Täällä raskausviikkoja nyt 6+5. Jo viikon kärsinyt voimakkaasta pahoinvoinnista, ja olen joutunut jo useaan kertaan oksentamaan. Päivät menee siihen että miettii mitä sais syödyksi ja pysyykö ruoka sisällä vai ei. Muita oireita on ollut väsymys sekä arat ja ajoittain tikustelevat rinnat. Nännit ovat olleet erityisesti kipeänä.

Meille on siis tulossa ensimmäinen ja laskettu aika nettilaskureiden mukaan on 15.7.

Jotenkin tuntuu että nyt ei jaksa tehdä muuta kuin köllötellä vaan, vaikka hommia olisi kuinka. Eka neuvola on vasta 7.12 ja tuntuu että ei millään jaksaa odottaa sinne asti. Olen niin onnellinen, paitsi pahoinvointi vois loppua. No tiedänpäs ainakin, että sisällä asustaa joku, kun aiheuttaa oireita ;)

Odottavin terveisin Ollivia ja masuasukki

Vierailija
73/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kirjoittaa kaikki mitä piti =)

Eilen en jaksanut edes avata konetta väsymyksen vuoksi, mutta tänään onneksi tuntuu jo vähän paremmalta.

Ensiksi vielä vastaan siihen varhaisultran hintaan.. eli itse olen käynyt pk-seudun lääkäreillä. Esikoisen kanssa lääkäri oli todella reilu maksun kanssa ja omavastuun jälkeen maksoin vain n.60€ (Diacorissa). Nyt menen Femedaan ja siellä jää omavastuun jälkeen maksettavaa n.90€. Soittelin muutamaan paikkaan ultrista ja hinnoissa on eroa! Ja Femedassakin riippuu hinta lääkärin taksoista (eri lääkäreillä eri hinnat). Kävimme esikoisen kanssa myös 4D.ssä Femedassa ja sen hinta oli omavastuun jälkeen n.150€. Ei tämä halpaa hupia ole, mutta on itselle sen arvosta, että saa tietää mikä meininki mahasssa on!

Enkelinäiti: Siis aivan mahtavaa, että pienellä sydän lyö! Nyt hurjasti tsemppiä. Mun tutulla oli 4 keskenmenoa ja sitten aloitti tuon verenohennuslääkkeen ja lopuilta sai terveen tytön. Lääke on kallis, mutta kun ei muu auta, niin on varmasti sen arvoista!!! Mutta aivan loistavaa, että hyviä uutisia ultrasta!

Ja kaikille muillekkin ultrassa käynneille onnea sydämmen lyönneistä =) Itse menen ensi maanantaina ja toivottavasti liityn samaan sydän-porukkaan ;)

Kohta täytyy lähteä tytön kanssa ulkoilemaan.

Kyllä nämä etelän säät on sitten ihania, kun kuravaatteet päälle saa taas pukea :/

Valkoista joulua odotellessa!

-Mysweetie ja masuasukki 6+2

Vierailija
74/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24-vuotias kuopiolainen ja esikoista odotamme. Raskausviikkoja olisi noin 8+2 la. heinäkuun alussa.

Eka neuvola ylihuomenna, jänskättää. :)

Vierailija
75/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis ensimmäinen neuvola ja samalla sain ensimmäisen ultra ajan joka on vasta 15.12sta ja seuraavaksi sitten onkin neuvolalääkäri ja se menee juuri jouluviikolle eli on 22.12sta. Oli kyllä touhukas neuvolakäynti kun oli toi meijän "rauhallinen" 1-vee poika mukana,ni se penko kaiken mahdollisen siellä ja muutenki sai kokoajan kattoo mitä se tekee,mut nyt ehkä vähän todellisempi olo siitä että olen raskaana vaikka täysin todellista tästä tulee vasta kun nään pikkusen ultrassa

Vierailija
76/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo pahemmin nyt käynyt täällä, väsyttää koko ajan tosi paljon! sais tulla jo kunnon talvi et olis vähä valosampaa lumen ansiosta. :D ja muutenkin sais riittää jo toi vesisade!

Mutta siis, viime perjantaina käytiin neuvolassa ekaa kertaa.. hirvee nippu lappusia ja lippusia sieltä mukaan tuli. mitään muuta ihmeellistä siel ei tehtykää, parit verikokeet otti jne.

Eka ultra olis 15.12 :)) sitä jo kovasti odottaen!

Pahoinvointia ei oo hirveesti ollut,ku tietää et jos ei heti herättyään pistä jotain suuhunsa niin heti tulee paha olo.. mut rinnat aristaa koko ajan ja on kasvanutkin jo. hmm, ja sit tosiaan toi väsymys.. Sain synttärilahjaksi sellasen ihanan raskauskorun!! onko kenelläkään ollut sellasta ja toimiiko se oikeasti?:)

Hyvää päivänjatkoa kaikille tuleville mammoille! :)

T: britney ja toukka 8+5

Vierailija
77/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kävin eilen ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Neuvolatäti oli mukava, saatiin kauheesti lappuja ja lippuja. hemoglobiinikin otettiin ja se oli normaali, sormeen vaan tuli kauheen iso mustelma ja kipee. Nyt onneksi jo vähän laskenut. Saatiin lääkäri 17.12 ja ensimmäinen ultra 22.12, eli päästään näkemään vauveli ennen joulua :D

Miten muuten muilla, kun tuli puheeksi tuo trisomia seulonta... Kuinka monet ovat ottaneet sen ensimmäisen kohdalla? Kuitenkaan en kuulu varsinaisesti kohonneen riskin ryhmään kun ollaan vielä niin nuoria... Mutta pitäisikö se kumminkin ottaa?

Vierailija
78/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään ultra ja jännittää ja pelottaa niin, etä oksettaa jo senkin vuoksi :/ On tämä kamalaa.. jos siellä kaikki hyvin niin saa hetken huokaista, mutta varmaan sitä alkaa tulla uusia pelkoja ja huolen aiheita... miksi sitä ei vaan osaa nauttia ja mennä päivän kerrallaan. Mä en ole tehny mitään mikä vaarantais tän raskauden tms. ja pakko yrittää ajatella niin, et mä en voi vaikuttaa asioihin enää, tuli mitä tuli. Onko teillä kenelläkään tällaisia ajatuksia, kertokaa etten mä ole ainoa hölmö! :)

No, palataan myöhemmin.

Vierailija
79/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin sain varattua ekan neuvolan, se on ens viikon perjantaina.. :) terkka-asemalla oli taas neuvolatädit vaihtuneet ja sain jonku ihan oudon tyypin eri kuin esikoisella..mut ehkäpä sekin asiansa osaa..

Monet on käynneet jo ultrassa, voi ku mäkin pääsisin sinne vielä ennen joulua.. esikkoa odottaessa olin heti joulun jälkeen mutta sehän riippuu vähä miten saa aikoja..toivottavasti sattuu vapaapäiväksi ettei tarvi keksiä pomolle mitään tekosyytä poissaololle :)

ApsiDeisi: mullakin on välillä noita ajatuksia, tulee mieleen mitä kamalaa sitä tullu syötyä ennen ku teki testin.. mä esim. olin burana-kuurilla..mutta eipä sille voi enää mitään.. mä yritän aatella että pysyy jos pysyy ja jos menee kesken niin se oli sen tarkoitus.. eihän sitä voi kokoajan vaan varoa.. ja pelätä. Menneisyyttä ei voi muuttaa mutta tulevaisuutta voi :)

Esikoisen odotuksessa en uskaltanut ostaa mitään tarvikkeitakaan etukäteen ku aattelin et jos se syntyykin kuoleena tai jotain.. mut nyt oon vähä luottavaisempi..

mut onnellista odotusta kaikille..

nasuste ja Nasu 6+jotain

Vierailija
80/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuraskauden ultrassa. -Käsittääkseni sydänäänet eivät neuvolassa kuulu dopplerilla kuin vasta joskus rv:lla 10.