Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 47 -48

14.11.2009 |

Hirmuisesti meitä odottajia tullut mukaan!

Aivan mahtavaa, Tervetuloa kaikille uusille!!

Itsellä on ollut todella paha olo ja väsy 24/7.

En oo montaa kertaa oksentanut, mut ällöttää kaiken aikaa..Ja sama ku muilla jos ei syö tasaisesti vähän väliä niin vielä huonompi olo seuraa..

Oon jo pöhkönä ja innoissani kertonut muutamille kavereille jo raskaudesta, vaikka jännittääkin miten kaikki sujuu..

Oon näköjään aina tälläinen, kolmas kerta, kun en osaa pitää suuta kiinni.;)=)

Viikkoja tasan 7.Jee !

T: Chili + rapunen

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi yksi joka ilmoittautuu mukaan heinäkuisiin odottajiin :D Tänä aamuna tein testin ja hyvin positiiviselta näytti, laskurin mukaan viikkoja 5+4 eli todella alussa vielä mennään. Sekavat ajatukset siinä mielessä kun meidän esikoinen vasta 7,5 kk, mutta heti annettiin kakkosen luvan tulla kun on tullakseen :D Kun ei kuitenkaan enää 'niin' nuoria olla (29 ja 30).

Sydämelliset onnittelut kaikille heinäkuun odottajille, pitää alkaa kirjoittelemaan tälläkin puolella! :D

Pikkanen09 5+4

Vierailija
42/96 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salsa08: Juu odotat sinne ultraan, niin sitten selviää tarkkuudella millä viikolla mennään =) Mulla taas on raskaustestiin tullut plussa (tässä ja siinä mikä meni kesken) jo monta päivää ennen kuin edes menkat on ollut myöhässä, eli ilmeisesti kehitän hormoonia runsaasti :)

Joku kirjoitti, että testissä olisi vain 2-3 viikkoon asti se näyttö, mutta kyllä siinä on vielä yksi "taso" lisää. Eli kolme eri vaihtoehtoa mitä testi näyttää.

Ja onnittelut myös uusille plussanneille.. tänne mahtuu kaikki mukaan =)

-mysweetie

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilla: Noi sun vinkit auttoi kamalasti, kiitos! Ensi maanantaina olen menossa Ulanderille ultraan.

Mun masu alkoi ekassa raskaudessa näkyyn kunnolla viikolla 16, oikeastaan piilottelin sitä tahallani. Nyt se alkaa näkyyn paljon aiemmin, kun maha on jo valmiiksi venynyt.

Mulla on myös se ongelma, että syön ihan kamalasti. Edellisessä raskaudessa painoa tuli 16kiloa (tän kokoiselle tavoite oli 8kg), enkä mäkään tykännyt siitä loppuvaiheen isosta mahasta. Olen mahallaninukkuja, joten oli outoa nukkua muissa asennoissa. Silti raskauden loppuaikana haikailin, kun montaa kertaa elämässä ei tälläisessä tilassa enään tule olemaan.

Enkelinäiti rv 5+

Vierailija
44/96 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toisin sanoen rokote tänään saatu.

Kävin varhais ultrassa yksityisellä ja hän sanoi että kohtu on eteenpäin kallellaan. Eli ei aikaakaan kun saan siirtyä isompiin pöksyihin.

Onko teillä ollu jo mielihaluja? Mä oon ihan koukussa SUOLAkurkkuihin. Maustekurkut ei käy vaan pitää olla suola. Ei tietty tekis hyvää syödä niitä kun viimekskin oli verenpaineet koholla ja valkuaista loppu raskaudessa. Mutta kun kaikki muu etoo niin jotainhan on syötävä ;)

Eilen sanottiin sitten isovanhemmille. Oli tarkotus olla hiljaa vielä, mutta tää oksu herkkyys olis tuonu ilmi. Onpa helpottunut olo kun ei tarvii salailla.

Kattoko kukaan Greyn anatomiaa eilen? Tässä tilassa ei pitäis kattoo mitään lapsiin liittyvää. Siinä siis oli tehty sektio ja veitsi menny vähän liian syvältä ja vauvan käsi melkeen irti poikki.

Ehkä se unohtuu mielestä kevään aikana.

Mukavaa torstain jatkoa,

Tani

Vierailija
45/96 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna olikin ensimmäisen kerran oikein todella huono olo, eikä se helpottanut kuin vasta puolen päivän jälkeen. Huono olo tulee onneksi aalloittain eli on hetkittäin helpompi.

Tiistaina jouduin melkein juoksemaan ruokakaupasta ulos kun lihatiskillä "kärynneet" grillatut broilerit laittoi yököttämään. Hajuaisti on ennenkin ollut normaalia herkempi, mutta raskaus on herkistänyt sitä entisestään. Eilen Aqualan Plussalla rasvatessa aloin haistelemaan, että oliko meidän koira pissannut jonneki lähistölle. Ja se olikin se rasva, joka haisi mun nenään aivan koiran pissalle. Mitäköhän seuraavaksi!? :D

Tani: olen odotellut mielihaluja ja sinappi-kinkku-voileivät varmaan ovat sellainen! Sen verran monta sellaista leipää on tullut popsittua. Suolakurkut on normaalisti mun intohimo, mutta nyt niitä ei oo tehnyt mieli.

Viikko on kulunut isomman asunnon etsinnässä ja mun touhuaminen onkin oikein kunnon pesänrakennustouhua. Poikaystävällä voi olla kestämistä tulevissa kuukausissa. ;)

Innolla seurataan kummatkin masuasukin kehitystä ja muutoksia "vuokraemännän" kropassa. Olen melko pikkainen, joten masu pömpöttää jo nyt hiukan. Ja tissit! Olen saanut tissit! :D

Petruska (rv 6+4)

Vierailija
46/96 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muissa pinoissa ollut tapana laittaa aina uuden pinon alkuun tuo lista lasketuista ajoista, joka meillä on nyt eri ketjussa. Se on ollut hyvä ratkaisu, koska joka sivun alussa oot voinut tsekata kuka on kukakin, koska LA, monesko lapsi (ja mikä synnäri). Pinoa on tullut myös päivitettyä ahkerasti. Jos muille sopii, niin voisin aloittaa 49 viikon pinon, kopioida nimet alkuun ja päivitellä sitä aina kun tulee uusia (tietty joku muukin saa sen tehdä, jos kerkee ensin).

Enkelinäiti rv 5+2?

Vierailija
47/96 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään alkuraskauden ultrassa ja siellä se syke vilkkui! Tänä aamulla myös oksensin eka kerran, joten paljon on siis tänään tapahtunut. Viikkoja on nyt 6+4 ja la 12.7.2009 Väsy, mutta onnellinen olo. Tsemppiä muille odottajille! Ja suosittelen lämpimästi alkuraskauden ultraa. -Huoli on, ainakin hetken, sitten pienempi...

Vierailija
48/96 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään alkuraskauden ultrassa ja siellä se syke vilkkui! Tänä aamulla myös oksensin eka kerran, joten paljon on siis tänään tapahtunut. Viikkoja on nyt 6+4 ja la 12.7.2009 Väsy, mutta onnellinen olo. Tsemppiä muille odottajille! Ja suosittelen lämpimästi alkuraskauden ultraa. -Huoli on, ainakin hetken, sitten pienempi...

Mulla tämä tuleva heinäkuulainen olisi siis neljäs lapsi (pojat ovat -00, -01 ja -04).

Vierailija
49/96 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jopa pelottavalta tuntuu lukea kuinka kaikilla on niin kovasti oireita. Niinkuin joku oli tuolla aiemmin kirjoittanut, niin itsestä tuntuu kovin epätodelliseslta koko raskaus, kun ei ole juurikaan oireita ollut. Normaalia väsyneempi olen ollut ja joskus pientä vatsan nipistelyä tai ällöttävää oloa, mutta hyvin vähän. Toki kun raskaus on ensimmäinen, niin varmasti erityisen kovasti odottaisi jotain varmistusta, että tämä on varmasti totta... Eka neuvolakin on vasta viikon päästä.

Näin ensikertalaisena kyllä mieltä askarruttaa myös todella paljon kaikki asiat siitä, mikä on turvallista ja mikä ei. Joudun esimerkiksi töissä nostelemaan paljon raskaita tavaroita ajoittain, missä vaiheessa sellaisia raskaita töitä pitää alkaa välttää? Ja kuinka suurella vakavuudella tulee suhtautua neuvolasta lähetettyyn listaan ruoka-aineista joita ei suositella? Esimerkiksi salmiakin ja maksamakkaran perään olen itse kovasti, enkä nyt oikein tiedä paljonko niitä sopii syödä.

Mutta ehkä tämä kaikki tästä selviää, kun ollaan pidemmällä.

t. kovin malttamaton kettu ja nappi 6+5

p.s. Taulukkoa varten, LA 12.7 ja synnytyssairaala TAYS

Vierailija
50/96 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketulle: Raskaiden tavaroiden nostosta ei tarvitse vielä olla yhtään huolissaan, sitten kun vatsa alkaa kasvamaan ja raskaus lähetä loppuaan, niin raskaita nostoja kannattaa välttää (viimeinen raskauskolmannes noin karkeasti).

Mitä ruokavalioon tulee niin yritän itse ainakin noudattaa ohjeita miten pystyn. Eniten huolettaa toi vihannesten huuhtelu, ja esim jos syö ravintolassa niin voiko luottaa siihen että siellä vihannekset jotenkin pesty.. toisaalta ei pitäisi liikaa miettiä, mutta toisaalta en halua että joutuu sitten joskus miettimään että teinkö jotain väärin (jos esim vauva kehitysvammainen).

Maksamakkaraa en söisi lainkaan, sillä maksan a-vitamiini haitallista sikiölle (vaikka tiedän että maksamakkarassa varsinaista maksaa hyvin vähän). Salmiakista en olisi niin huolissani jos verenpaine pysyy normaalina (salmiakkihan siis voi nostaa verenpainetta..).

Mitäs muut on ruokavaliosta mieltä?

Rv 7+1

Vierailija
51/96 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on keskustelu ollut hieman hiljaista, mutta kirjoittelen silti.

Kertokaahan sitten, jos tää realismi on jollekin liikaa, tarkoitus ei ole pelotella! Mulla takana on tuo rv 42 kohtukuolema helmikuulta, joten sitä on aika paljon oppinut kun on jutellut muiden saman kokeneiden kanssa. Edellisen raskauden menin mutu:n perusteella, mutta nyt oon tarkempi kaikkien suositusten kanssa, vaikka tuohon kuolemaan ei olisi voinut vaikuttaa.

Mutta siis ruokavaliosta. Mä noudattaisin ruokasuosituksia, esim viime jouluna maistoin kraavilohta (mun herkkua), mutta tänä jouluna en sitä tee, koska ymmärrän että siitä voi saada listerian, vaikka sitä maistaa vain pienen palan (epätodennäköistä se on, mutta siltikin). Listeria puolestaan voi aiheuttaa kohtukuoleman.

Yhdyn puolukan mielipiteeseen salmiakista, esim mun verenpaine on jotain 90/55, joten välillä tekee ihan hyvää syödä salmiakkia, jotta pysyy paremmin tolpillaan.

Jos teillä muilla on hyviä vinkkejä raskauteen liittyvistä kirjoista tai nettisivuista, niin kertokaa! Mun ainut vinkki on se teratologinen tietopalvelu.

Enkelinäiti LA 14.7?,toinen lapsi, Hyvinkään sairaala

Vierailija
52/96 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan siirtyä takas tuonne vauvakuumeilijoihin.:( Tänään aamulla(7+3) nimittäin aloin ihan yllättäen vuotaa verta,myöhemmin tuli myös isoja hyytymiä ja alkoi alavatsaakin jomottaa. Soitin Naistenklinikalle ja neuvoivat soittamaan maanantai aamuna Kätilöopistolle,johon keskenmenot keskitetty. Et sitä odotellessa sitten. Jotenki aavistelin näin mahdollisesti käyvän,kun ei juuri mitään oireita ollut ja plussaakin näytti vasta,kun menkat yli viikon myöhässä...kaikki oli niin erilaista kuin esikoista odottaessa. Toisaalta olen niin onnellinen,ettei tää ollut eka raskaus...tiedän kuitenkin saavani lapsia. Ja toivottavasti mahdollisimman pian olisi mahdollista taas aloittaa yritys uudelleen. Josko tulisin raskaaksi yhtä helposti kuin tälläkin kertaa. Toivotaan! Sitä aloin täs miettiä,et ku imetän viel esikoista kaks kertaa päivässä,et voikohan sil olla jotain osuutta asiaan? Ei pitäs kai olla,mut kaikkea sitä tulee mieleen,ku yrittää ahdistusta jotenki lievittää ja miettiä syitä. Vaik ei siin oo mitään järkeä!:(..

Mut mä toivon niin hartaasti,et kukaan muu tästä ryhmästä ei joudu kokee vastaavaa! Todella paljon tarrasukkia teille muille ja onnellista odotusta!

Vierailija
53/96 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon todella pahoillani. Ei ole sanoja.. =( Valtavasti tsemppiä uuteen yritykseen ja toivottavasti fyysinen ja henkinen toipuminen on pikaista.

Chili-80

Vierailija
54/96 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut. Tosi ikävä juttu. Tsemppiä nyt toipumiseen ja uudelleen asennoitumiseen. Mulla oli km syksyllä tismalleen samoilla viikoilla kun sulla. Itse koin silloin vaikeaksi asennoitua kaikkeen tulevaan, jonka olin jo ehtinyt ajatella "tulokkaan" kannalta. Mutta mieli kyllä parani aika lailla heti kun vuoto lakkasi (lukuun ottamatta joitain erityisiä päiviä, kun olis ollu esim eka ultra).

Ole onnnellinen perheestäsi ja lykkyä uuteen yritykseen, sitten kun koet sen ajankohtaiseksi. Meillä tärppäsi muuten jo toisesta kierrosta km:n jälkeen :)

Ensi viikolla keskiviikkona eka neuvola. Jännää.

Han 8+4

Vierailija
55/96 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin hiljaista tuntuu yleensäkin näillä palstoilla olevan.

Pahoittelut SALSALLE ja tsemppiä seuraavaan yritykseen.

Joku kyseli sitä listan tekoa. alkulistaa tuonne ja perustin. heinäkuisten 2010 listaa. löytynee tuolta alempaa. Siihenhän voi tehdä täydennyksiä jos jokainen haluava vaan kävisi päivittämässä lasketun ajan jne.

Tänään viikkoja tasan 8+0 :D jee jee. hirmu hitaasti nämä eka viikot kyllä menee.ihan ärsyttää :P. Huomenna ois eka neuvola jo klo 8.30 ja sinne koko perheen voimin pitäis ehtiä, kuinkahan käy... Eipä siellä varmaan kummosia tapahdu. tutustutaan uuteen neuvolatätiin, 2v sitten oltiin eri alueella joten ihan uus tuttavuus tämä tuleva neuvolatäti. Ihan kivalta kyllä vaikutti puhelimessa kun sillo muutama viikko sitten sinne soitin. Jospa se suostuis kuuntelemaan jo sydänääniä vaikkei ne välttämättä vielä kuulukaan.

Olotilana perjantai oli ihan helvetillinen päivä mutta nyt vkolopun ajan ollu vähä helpompaa. nukuttua kyllä tulee niin paljo kun vaan pystyy. pojan kans nukutaan lähes yhtä pitkät yöunet ja aika usein myös päikkärit eli nukuttua tulee semmoset 12-14h päivässä :P ja enempikin vois nukkua. Mutta eiköhän nämä tästä pikku hiljaa helpota ja pääsee nauttimaan raskaudesta ja elämästä nyt yleensäkin :P

Vierailija
56/96 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salsa08: Pahoittelut kokemastasi vääryydestä :( Toivottavasti toivut kokemuksesta nopeasti ja mikäli yritätte uutta raskautta, niin se alkaisi mahdollisimman pian! Onnea jatkoon.!

Enkelinäiti: kysyit kirjoja tai nettisivuja joissa olisi tietoa raskauksista.. nettisivuja en juurikaan tiedä. www.vau.fi on yksi jossa on sikiön kehitystä yms.. ja itse olen googlettanut sanan raskaus tai sikiön kehitys ja sillä olen löytänyt joitain sivuja.. ja itse olen lainannut kirjastosta oppikirjoja jotka liittyvät raskauteen , synnytykseen yms.. esim. Kätilötyö niminen kirja on hyvin informatiivinen ja olikohan yksi Naisen hoitotyö tai joku vastaava.. vaikka ne onkin suunnattu alaa opiskeleville ja ammattilaisille niin kyllä niissä suurimmaksi osaksi on suomea, eikä pelkkää latinaa :)

Täällä on tosiaa hiljaista.. ainakin näin kun käy pariin kertaan päivässä katsomassa onko tullut kirjoituksia :) mä toivoin siitä taudista ja nyt oon joitakin päiviä elänyt tavallista arkea, mutta nyt on taas kurkkukipeä ja seuraava tauti ilmeisesti tulossa :( en todellakaan haluaisi olla enää sairaana..

onnellista odotusta kaikille!

Tur-koo-si 6+6

Vierailija
57/96 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liityn nyt mukaan vaikka kaikki tuntuu niin epätodelliselta.. nyt viikkoja tasan 5+0. Oireita ei juuri ole, no pientä kuvotusta silloin tällöin ja vatsaa nippailee. Onko muuten normaalia kun mulla on nyt parina iltana vihlaissut oikeaan munasarjaan? on myös ollut niitä vihlaisu kipuja ylös noustessa.. eli erilaisia ovat nuo vihlaisut. Epävarmuutta ja pelkoa km:sta on ilmassa, vaikka välttämättä ei aihetta ole, ja kun edellisestä raskaudesta on kulunut jo tovi niin ei muista juuri yhtään sen alusta.

Taustaa.. minulla on -03 syntyneet kaksospojat ja miehellä -02 syntynyt poika ja nyt ensimmäinen yhteinen tulossa. la olisi 24.7 ja synnäri PHKS.

Salsa08 pahoitteluni myös tapahtuneesta, voimia ja onnea uuteen raskauteen kun sen aika koittaa.

-geminimama ja rakkaudenhedelmä-

Vierailija
58/96 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille pahoitteluista ja tsempeistä...kiitos etenkin Han! Ihana kuulla,et teilläkin tärppäs niin pian uudelleen! Kaippa tää tästä,kuhan toi vuoto loppuis. Sit vaan uudelleen yrittää,ku lupa saadaan,toivottavasti mahdollisimman pian.

Vierailija
59/96 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ala vilkastumaan, kun ensimmäiset neuvolat/ultrat on käyty (ainakin esikoisen pinossa näin kävi) =) Itse varasin juuri tänään neuvolan, joka on 7.12 ja se varhaisultra on 30.11. Tuo ultra kyllä jänskää ja sitä odotan!

Onko miten moni menossa varhaisultraan? Itse en jaksa odottaa ensimmäiseen Jorvin ultraan!

Salsa: Voi olen todella pahoillani! Oltaisiin sinut (tai siis teidät) pidetty täällä kyllä mukana! Tulee mieleen ihan oma keskenmeno kesäkuulta :/ Tsemppiä uuteen yrittämiseen :) Toivotaan, että meitä ei enempää täältä tipu pois!!!

Sen verran omasta olosta, että sama ällötysolo jatkuu ja väsymys menee aaltoillen..toisinaan hyvä fiilis ja toisinaan ei taas jaksa mitään!

Tänään taitaa olla juuri tuo ´ei jaksa mitään´ päivä, kun tämä kirjoittaminen jo tuntuu hankalalta!

Mun pää ei nyt tuota yhtään enempää tekstiä.. täytyy tulla uudestaan kirjoittamaan kaikke se, mitä nyt jäi kirjoittamatta ;)

t. Mysweetie ja viikkoja 6+0

Vierailija
60/96 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun jotkut ovat menossa tai käyneet tuohon ekaan ultraan niin milloin siihen voi mennä? Ja siis oli vissiin maksullinen vai? Ois niin mukava nähdä pikkuinen...