Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 47 -48

14.11.2009 |

Hirmuisesti meitä odottajia tullut mukaan!

Aivan mahtavaa, Tervetuloa kaikille uusille!!

Itsellä on ollut todella paha olo ja väsy 24/7.

En oo montaa kertaa oksentanut, mut ällöttää kaiken aikaa..Ja sama ku muilla jos ei syö tasaisesti vähän väliä niin vielä huonompi olo seuraa..

Oon jo pöhkönä ja innoissani kertonut muutamille kavereille jo raskaudesta, vaikka jännittääkin miten kaikki sujuu..

Oon näköjään aina tälläinen, kolmas kerta, kun en osaa pitää suuta kiinni.;)=)

Viikkoja tasan 7.Jee !

T: Chili + rapunen

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykäähän lisäilemässä ja päivittämässä tietojanne Heinäkuisten listaan, niin voidaan ensi viikolla laittaa päivitetyt tiedot viikkolistan alkuun.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1069037/heinakuisten…

Muakin ällöttää, vaikka ei ole edes mitään jännittävää odotettavissa. Suurin ongelma mulla kuitenkin on älyön ruokahalu, ällötys kun menee ohi vain syömällä. Esikoistesta tuli 16kg ja 55 kilon lähtöpainoon nähden se oli kai aika paljon.

Neontetra81: Pelkäämpä, että sä ehdit sairaalasta pois paljon ennen mua (jos mä nyt pääsen edes loppuun asti.) Esikoinen syntyi viikolla 41+2, joten elokuulle menee mulla, jos vanhat merkit pitää paikkansa.

Enkelinäiti rv 6+

Vierailija
82/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Kärsiikö kukaan muu ihan järkyttävästä vatsanturvotuksesta? Eilen ja tänään on pitänyt töissä istua housut auki, kun vatsaa turvottaa ja housujen kiristys ahdistaa.

Olen aikaisemmissakin raskauksissa ollut alussa turvoksissa, mutta en enää muista missä vaiheessa turvotus helpottaa?

Kävin jo ihailemassa netissä Espritin ihania mammavaatteita. Mutta yritän olla tilaamatta ennen ensimmäistä ultraa... Mitenköhän siihen asti pärjää?

T: Skidimadinka 6+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt todella hyvä olo! Viikko sitten olin varhaisutrassa ja näkyi vain ruskuaispussi, mutta tänään ultrassa näkyi meidän pikkuinen, pituutta jo 5.6 mm ja sydän sykki! Tulinpa hyvälle mielelle, kuten mieskin :)

Viikon kuluttua sitten neuvola. Aion ite osallistua kyllä tarjottuihin seulontoihin vaikka iän puolesta riski pienempi, ja jos riski olisi kasvanut niin voisin otattaa lapsivesipunktion.

Aika menee edelleen niin hitaasti, turvottaa, oksettaa, paha olla koko ajan, vatsa kipeä yms yms..mutta kaikki tämä suuremman hyvän vuoksi :)

Nyt on semmoinen perushyvä mieli, tiedän mitä kaikkea ikävää voi vielä tapahtua, mutta olen päättänyt että en murehdi, jos menee kesken niin sitten niin oli tarkoitus. Sitä paitsi vauvelin kehitykseen vaikuttaa äidin mieliala, niin yritän pitää omani korkealla (välillä helpommin sanottu kuin tehty, ottaen huomioon valitukseni miehelle...)

Rv 6+6 (vähensin tätä itse viikolla järkeilyn perusteella, katsotaan hyväksyykö neuvolatäti :))

Vierailija
84/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tänään ensimmäisen neuvola ajan ja se on 14.12 =)

Mua kans turvottaa mielettömästi, farkut jalassa hankala olla..en muista edellisistä raskauksista oliko turvotusta ja millon katosi..

Kauhea himo on tullut hedelmiin..voisin syödä niitä vaikka kuinka..oiskohan c-vitamiinin puutetta???

Nyt nukkumaan..jaksaa taas aamulla nousta..

Vierailija
85/96 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvottaa ihan hullusti! ykskin ilta mun mies oli mulle et ei sulla noin iso maha viel kuuluis olla, sit mä olin vaan et ku turvottaa niin hemmetisti.. :D mulla on yhet ainoat housut mitä voi pitää ilman kiristävää tunnetta.. :) ootteko muuten ostellut vielä mitään tulevalle pikkuiselle? ku mun tekis mieli hirveesti ostella, mut kai mä taidan odottaa siihen asti ku tietää että kumpi se on :)

Vierailija
86/96 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään uutena mukaan tänne heinäkuun odottajiin. Viikkoja on tasan kahdeksan ja ensi viikon lääkäriaikaa odotan... Näkee viimein pienen sykkeet, ainakin toivottavasti!

Britney87:n kysymykseen: en ole vielä pikkuiselle mitään ostanut, vaikka niitä vauvavaatteita onkin ihana käydä hypistelemässä :)

Vierailija
87/96 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heti maanantaina olisi ultraan meno! Olin jo melkein vaihtamassa ultraa tälle päivälle, mutta sydän ei välttämättä vielä tänään olisi näkynyt.

Kiva kuulla, että en ole ainoa syömäri tällä hetkellä =) Eilen piti lähteä vartavasten hakemaan Berliininmunkkia ja Subin patonkia.. tekee mieli siis kaikkea rasvaista ja ei niin terveellistä! Ja tietenkään omista kaapeista ei koskaa löydy juuri sitä, mitä milloinkin tekee mieli. Voi kun tasottuisi pian ällötys ja syöminen. Esikoisen kanssa himot vaihtelivat raskauden aikana. Turvotusta on varsinkin iltaisin. Päivällä vielä voin pitää kaikkia housuja.. tuo illan turvotus voi kyllä johtua syömisestäkin ;)

On ollut kyllä kiva lueskella, että niin moni on saanut kuulla sydämmensykkeen pikkuisesta.. ja hienoa, että pettymyksiltä ollaan vältytty ja toivottavasti kaikki niiltä välttyy jatkossakin!!! Minun/miehen suvussa on paljon kaksosia (meidän suvussa jopa yhdet luomu-kolmoset), eli tässäkin raskaudessa ultraa jännitetään, että löytyykö sieltä yksi vai kaksi sydäntä! Pääasia, että masussa sykkii jotain elävää =)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille :)

Odotellaan ensi viikkoa ja lisää hyviä kuulumisia kaikilta!!!! Käyn päivittämässä heinäkuisten listaan itseni, kun maanantaina on ultrassa käyty.

-mysweetie ja masuasukki 6+4

Vierailija
88/96 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuvotus on syvältä.. Nyt illat on pahimmat. Päivällä pärjää.

Vielä ens viikko lomaa ja sitten pitäis yrittää töihin. Mitähän sitä pakkais eväiksi. Kun mielihalut muuttuu päivittäin.

Ens viikolla on neuvola. Kyllä sitä on odotettu. Tuleekos sieltä synnäriltä kutsu siihen niskapoimu ultraan vai pitääkö se varata itse? En muista enää.

Nyt noi pojat rupes nujakoimaan,

pitää mennä

Tani

Vierailija
89/96 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo noin parin vuoden ajan ostanut vauvanvaatteita, jos olen jotain tosi kivaa nähnyt, nyt ehkä kasassa n 5-10 vaatetta. Sitten oon vielä kutonut muutaman vauvanvaatteen tässä viime vuosina (miehen vanhempienki mökillä aina kutomapuikot olleet mukana, ne on varmaan vaan odottanu milloin ensimmäinen tulee :))

Munki tekee mieli kaikkee rasvaista! Haaveilen pizzasta ja majoneesipitoisesta hampurilaisesta, joita muuten en lähes koskaan syö.. ja voi kun tekee mieli juustoa! en oo vuosiin juustoa syöny kolesteroliongelmien vuoksi, täytyy nyt vähän tsempata mielihalujen kanssa..mut nyt kun oon tänä iltana yksin kotona niin taidan lähtee mäkistä hakee ruokaa..olen ansainnut sen :)

Vierailija
90/96 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille :)

Kävin jo kertaalleen täällä kirjoittelemassa, mutta viestini hävisi (tai poistettiin??), mutta kokeilen nyt uudestaan.

Mahtuuko mukaan?

Liittyisin siis mukaan heinäkuun odottajiin :)

Tänään käytiin ultrassa, koska minulla ollut kauhea pelko että kaikki ei ole hyvin, vahvasta plussasta ym. huolimatta.

Esikoista odottaessani olin jo tässä vaiheessa tiputuksessa, joten siksi pahan pahoinvoinnin puuttuminen oli ihme.

Mutta mutta.. tänään siis ultra ja siellä kaikki hyvin. Näkyi KAKSI sykkivää sydäntä :)

Olo on epätodellinen ja nyt toivon vain parasta.

Kaikille pahoinvoinnin kourissa oleville: vaikka olo olisi kauhea, niin se olo palkitaan lopuksi!

Itse oksensin esikoisen syntymän jälkeen viimeisen kerran synnytyssalissa.. Mutta paha olo unohtui kun katseli vauvaa.

Ebba ja tuplat rv 7+1

Vierailija
91/96 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh tämä ällötysolo ei helpota varmaan ikinä. Oksentanut en ole kertaakaan(vielä) mutta lähellä se on kyllä ollut. Neuvolassa käytiin maanantaina ja la. muuttui 2.7 (tarkentuu sit ultrassa lopulta). Ultra-aika saatiin 17.12 ja lääkärineuvola on 31.12 :D miettikää...? jotkut hullut ne tekee töitä jopa uudenvuoden aattonakin...

Joku huolehti tosta painonnoususta. Oli tuo minullakin nousu suhdanteessa vaikka oikeasti en ole paljo mitään syöny moneen viikkoon. Neuvolatäti lohduttelikin että toisille sitä vaan tulee ja toisille ei. Mut ilmeisesti joka tapauksessa "joudun" sokerirasitukseen koska BMI pyöristy 24,55 ~ 25(kaikki yli 25BMI lähes automaattisesti laitetaan sokerirasitukseen). Suurin syy kuitenki se et poika oli syntyessään niin iso, 4225g/55cm, joten siksipä sinne sitten joskus raskauden loppupuolella.

Viikkoja tänään siis 9+0 ja massu alkaa pikkuhiljaa näkyä(tämä siis toinen raskauteni). esikon aikaan masu pullahti rv. 15 esiin. Mammavaatteita olen jo mm. huutonetistä katsellut mutta nyt kun ei enää ole koulua joka päivä niin ihan omat tuulihousut on lempparit :D ja parit farkut on jotka ostin esikon syntymän jälkeen. Ovat nyt hyvinkin sopivia. Esim. kesällä käytetyt farkut, ei toivoakaan et menis jalkaan. tai menee mut ei saa kiinni ja sit ne valuu..

Mut nyt tässä laitetaan pojan kanssa joulua(mikäli olo sen sallii) ja odotellaan tulevaa ultraa...

JA ONNEA EBBA TUPLISTA :) itse "pelkään" vähän samaa :D

HanniS ja papunen 9+0

Vierailija
92/96 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testistä tuli plussa ja äkkiä laskettuna la olisi heinäkuussa! :) Neuvolaan menen ensiviikolla niin saadaan varmempia päiviä! :)Lopetin siis pillerit syyskuussa ja sen jälkeen tuli normimenkat, sittemmin niitä ei olekkaan näkynyt. Aikasemmat testit on näyttänyt negaa ja ajattelinkin, että menkat vaan nyt hävis. Nyt parin viikon ajan on ollut kauheita menkkakipuja, rinnat ihan turvoksissa niinkun vatsakin, kokoajan tekee mieli syödä jotain, vihlasuja alapäässä ja mielialanvaihtelua. Mieheni katsoi oireita netistä ja tuumasi, että olen raskaana! ;) Haimme testin ja vahva plussahan se sieltä tuli! :) Nyt olo on onnellinen ja odottava!

Vierailija
93/96 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan kaikki uudet!!!

Kaksoset olis ihanat, mut kyllä jäis asunto kovin pieneksi.. =S

Täällä päässä järkyttävää pahoinvointia ajoittain (välillä hyviäkin päiviä jolloin en oksenna, mutta etoo..) Vatsa todella turvoksissa. Ja sama juttu ku monilla, ettei ikinä tee mieli sitä ruokaa mitä on kaapeissa. Vähän ällöttää kaikki liian rasvainen esim. ranskikset ja pizza..yyyh. mut ruishamppareita vois syödä elääkseen.

Verkkarit on mun kaverit kotona.. Tuskaa töissä, onneks on legginsit keksitty - saa vähän armoa.. =D

Ultra 16.12! kiva, ku voi sit kertoa jouluna ihmisille! Jos kaikki ok..

Tsemppiä taas kaikille odottajille!!

T: Chili-80 + rapunen 8+6

Vierailija
94/96 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli siis ultra myöskin tällä viikolla ja yksi elävä sikiö löytyi. Tosin alkuun oli lähteny kaksi kasvamaan mutta toisesta ei näkyny ku se sikiöpussi pienenä ja toisessa pussissa sitten sikiö joka vastasi viikkoja (nyt siis 9.viikko alkanut). En ole pahoilla mielin siitä, että sikiöitä oli vain yksi koska olen aina vähän pelännyt kaksosraskautta..pelkään kaikenlaista jo yhtäkin odottaessa ja viimeksi jouduin saikulle aikaisin kun raskaus oli aika vaikea.

Mulla oli viikon ajan erityisen paha olo koko ajan, mutta nyt se on jonkin verran helpottanut. Syömisistä saa edelleen pitää huolta ettei syöntiväli veny paria tuntia pidemmäksi ja aamulla on heti ekaksi alettava syömään.. vaikeaa minulle joka olen tottunut aamuisin vain kahvia juomaan... mutta olen iloinen, että olo on parempi. Mulla on ens viikolla neuvola ja heti aikaa varatessa sain numeron josta ite varasin np-ultraan ajan, ja onneksi se on juuri ennen joulua jos vaikka haluaisi jouluna kertoa jo joillekin.. ennen sitä en uskalla hiiskua kenellekään..

Vierailija
95/96 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kuulla hyviä uutisia muilta, ja onnea vaan tupla-odottajille! toivottavasti mulla on vain yksi kyydissä jotenkin tuntuu että se riittää mulle ja mun hermoille :) vaikka oishan se sitte "suurperhe" kasassa jos tuplat tulisi :) meillä ku ei tiedetä miehen suvusta mitään ku hänet on adoptoitu vauvana..

töissä tuntuu tuntuvan oireet paljon pahemmin kuin kotona.. vatsakin turpoaa töissä niin että on pakko avata farkun napit kahvitauolla.. ja kyykkyasento ei enää tunnu hyvältä..ja aamulla on semmone etova olo, kakanmaku suussa.. onneksi ei ole vielä oksennuttanut, se vielä puuttuis..

Yksi päivä anoppi oli tehny rasvaisia lettuja, yöks haju alko etomaan..vaikka olihan ihan hyviä..

karkkia mun ei tee enää yhtään mieli ja muutenkin tuntuu et on nälkä mut ruokaa ei tee mieli ..ja kohta on joulu..kääk suklaakohvehteja ja makeaa yöks.. toivottavasti saan selvyyden ennen joulua että voin kertoa totuuden ettei tarvi keksiä valkoisia valheita..

mä kyl luulen että kohta joku arvaa ku mä en pysty olla puhumatta jotain asiaa liittyvää.. tänäänkin pohdin siskon kanssa et tarviiko 3v rattaita vai pitäiskö olla tuplarattaat.. ja miten pärjätä kahden kanssa saunassa.. voi se arvasi varmasti..:(

nasuste ja nasu rv 7 ?