*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 47 -48
Hirmuisesti meitä odottajia tullut mukaan!
Aivan mahtavaa, Tervetuloa kaikille uusille!!
Itsellä on ollut todella paha olo ja väsy 24/7.
En oo montaa kertaa oksentanut, mut ällöttää kaiken aikaa..Ja sama ku muilla jos ei syö tasaisesti vähän väliä niin vielä huonompi olo seuraa..
Oon jo pöhkönä ja innoissani kertonut muutamille kavereille jo raskaudesta, vaikka jännittääkin miten kaikki sujuu..
Oon näköjään aina tälläinen, kolmas kerta, kun en osaa pitää suuta kiinni.;)=)
Viikkoja tasan 7.Jee !
T: Chili + rapunen
Kommentit (96)
Ek: Vantaalla asutaan,et muitakin löytyy pk-seudulta.:) Me suunnataan nyt tän kakkosen kans Kätilöopistolle,josko olis vähän kotoisampi kuin Naistenklinikka. Ei jääny kummallekaan kovin hyvät muistikuvat siitä paikasta,vaikka hommansa siellä ihan osaavatkin. Jorvi vois olla kyl toinen vaihtoehto,mut katsoo nyt.
Voi mahoton ku rupes jännittää toi töihin paluu. Löysin netistä sellasen raskauslaskurin kuin www.raskauslaskuri.com ja tajusin et kääk,olen sit jo viikol 17 ku palaan töihin,eihän sitä mahaa sit kätke enää keltään. Täytyy toivoo,et saan pukukopin jostain nurkasta,ettei kukaan huomaa! Täytynee kuitenkin kertoa heti asiasta,ku vanhainkodissa oon töissä,ettei joudu esim. yksin hoitaa agressiivisiä asukkaita. Saapa nähdä kuin jaksaa muuten.
Mä kans jo ehdin ihmetellä,etteikö yhtään tuu pahoinvointia,ni niin sit jouduin tänään juoksee äkkiä aamulla vessaa. Helpotti kyl sit ku oli syöny. Mut toivottavasti pysyy näin lievänä,ku ei oikeen oo aikaa tuol vessas ravata,ku pitää tuon esikoisen (1v.) peräs pysyä!:)
kiitti Karkki vastauksesta :)
mä oon puhunut täällä siitä sikainfluenssasta ja sairastamisesta ja nyt tiedän varmuudella että olen sairastanut sikainfluenssaa, koska sain juuri tulokset näytteestä joka minulta otettiin..en ole siis turhaan ollut lääkityksellä ja hyvä niin.. koskaan ei tiedä että mitä tulee tapahtumaan.. koska en todellakaan tiedä että mistä tartunnan olen saanut ja milloin ja rokotteenkin olin kerennyt ottamaan mutta se ei kerennyt vaikuttamaan.. onpahan tämäkin ruljanssi nyt ohi ja pääsee siirtymään huomenna arkeen..
mulla on edelleen oireina rintojen turvotus ja lievä arkuus ja välillä jotain vatsan nippailuja mut eniten teidän olevani raskaana noista rinnoista.. voikun pääsis jo ultraan ja saisi selvyyden että onko kaikki hyvin!
Tur-koo-si 6+1
Väsynyt olo jatkuvasti ja rinnat älyttömän arat...viikolla 5 mennään nyt...parhaalle kaverilleni olen kertonut vauvelista, muille en vielä ole uskaltanut salaisuutta paljastaa.
Kaveri on saanut juuri vauvan ja kyselin muksuilta että olisko ihana jos meillekkin tulis tuollanen...eivät oikeen innostunut asiasta..äitin aika menee sit kuulemma vauvalle...mutta luulen,että ovat innoissaan sitten kun saavat kuulla että meillekkin tulee vauva...
Odotuksen iloa kaikille...
En vielä tuuleta tai huokaise helpotuksesta mutta tänään on ollut parempi päivä. Aamulla ajelin reilun tunnin matkan kouluun kun vein pojan äidilleni hoitoon ja siitä suoraan kouluun. Koulusta kotiin ja nyt oon istunu tässä pystyssä jo ainaki 3h :O ja se on paljo viime päiviin. Huonoa oloa ei ole kuin ehkä ihan pikkuriikkisen.
Joku kyseli nuoria äitejä. mielestäni sellainen olen :P nyt olen siis 21v. poika täyttää 2v eli olin 19v kun esikko synty ja nyt la. on 4.7 ja omat synttärit on 3.7 eli kenties olen jo 22(hui kauheeta) kun tämä nassikka syntyy.
Nyt jatkan kiltisti koulujuttuja kun on aikaa... hyi miten aina tänne eksynkään :D
Ja haluan taas kättärille synnyttämään, vaik tuntuu tosi oudolta puhuukaan synnyttämisestä, ku ei oo mitään masuakaan vielä.
Musta kättäri aivan huippupaikka, tosi kodikas ja mukavia kätilöitä..
Mä kans oon puhellut tytöille, ett olisko kiva jos meillekin tulis vauva?? Ja vastaus on ollu tyyliin, esikoinen sanoo: oishan se ihan kiva ja kuopus: -eikä! Mä en tykkää vauvoista!!
pitää varmaan vähä lämppää vielä.. =)
Ei aiota kertoo lapsille ku vast joulun tietämillä..Mites te muut??
Mukavaa pimeää viikkoa, eiku kynttilät palamaan! =)
Samat suunnitelmat ku Chilillä, eli kättärille. Siellä edellisetkin on tullu ja oon tykänny.
Eilen pojilta kysyin että mihis kainaloon vauva mahtuis jos tulis. Esikoinen sanoi, että hänen kainaloon. Kuopus ei vielä puhu.. Mutta hän saattaa olla kyl erimieltä ku esikoinen ainakin luonteen puolesta.
Ei olla vielä kerrottu ku miehen vanhemmille. Ens vloppuna mun vanhemmille. Jännittää simona. Viimeks äitini eka kommentti oli "olik se vahinko" et sitä rataa.
Tässä kovin pohdin jaksanko asiakaspalvelussa tän pahoinvoinnin kanssa. Siitä kun ei hyökitä vessaan tai syömään. Täytyy pähkiä.
Tani 7+2
voin suositella hyvillä mielin.. viihdyin siellä ja siellä oli aivan ihanat kätilöt ja joustavaa ton isännän ilta lähdön kanssa :D
Ite siellä synnytin ja vietin loppu ajasta joka päivä
klo. 7.30-17.00 välisen ajan seurannassa raskausmyrkytyksen takia,pääsin aina yölomille kotiin.
voin suositella.
Mulla oli eilen illalla kunnon tunteen purkaukset ja äijä lähti esikon kanssa vanhemmilleen (matkaa 200m) kylään että saan raivota itekseni :D
eipä se raivo tänä aamuna viel oo hävinny ku yöl sai taas nousta 6 kertaa nostaa esikolle pullollisen maitoo. alkaa tekee tosi tiukkaa noi yöheräämiset.
Ens yönä tarkotus nukkuukki sohvalla,ei ton ikänen likka enää maitoo tartte yöllä noin montaa kertaa.
noh jos tää aamu tästä. Äijäki sai saikkua keuhkoputkentulehduksen takia ni saan ottaa päivällä tirsat ;)
7+6
Mulla alkaa näköjään jokainen aamu tälläsellä oksettavalla ololla..pitää vaan tunkee jotain ruokaa heti suuhunsa. :D mä oon varmaan lihonut sen takia ku syön koko ajan, ennen oon syönyt meinaa tosi vähä.. :P
toivoisin et vauvamsu alkais jo näkyä, missä vaiheessa se rupee näkymään yleensä? ja näkyykö muilla jo?
Hauskaa päivänjatkoa!
Britney ja salamatkustaja :)
kyl se maha alko näkyy siin 16 viikoil kunnolla ku turvotus oli laskenu..mut viikkoi on viel niin vähän et tuskin näkyy muuta ku turvotusta :)
ja mulla nyt varmasti näkyy vasta joskus 30vk:lla,on tätä mahaa viel edellisestä vähän
Moi!
Minäkin voin lämmöllä Kättäriä kaikille suositella, molemmilla kerroilla olen saanut oikein hyvää hoitoa ja mukavat kätilöt.
Mulla on taas ihan kauhea nälkä koko ajan ja vatsa on turvoksissa ihan mahdottomasti. Ja täällä myös oireena ihmeelliset raivopuuskat. Mies on saanut kuula kunniansa joka ilta jostain ihan vähäpätöisestä jutusta:-)
Ei olla vielä kerrottu kenellekään "salaisuuttamme" ja vähän jännittääkin ihmetteleekö kukaan tulevissa firman pikkujouluissa juomattomuuttani, kun yleensä juhlin aamuun asti.
T: Skidimadinka 5+1
Ihanaa kuulla noin monta hyvää kokemusta Kättäristä!:) Hyvillä mielin siis synnyttää sit kesällä.
Vauva mahasta...mul alko esikoisesta näkyä vähän kai jo siin viikon 12 tietämil,ku oli jo pakko siirtyä äitiyshousuihin...en kyl muista tarkkaan. Nyt on turvotusta niin helkkaristi,et iltaa kohden näyttää ku olis jo vähintään 6.kuulla raskaana!:D Isäntä oli sitä mieltä,et täytyis alkaa vähän kattoo mitä syö tai sit sielt on vähintään kaksoset tulossa!:D Mulla kans välillä kauheita raivonpuuskia...yleensä yöllä,jos tyttö päättää nukkua levottomasti. Onneks viime yönä tyttö antoi nukkua melko hyvin,mut sit yläkerran naapuri päätti siirtää huonekaluja klo 5!! Et siin sit valvoin hetken! Ärsyttävää! Mä en kans oo pystyny pitää salaisuutta ihan kaikilta. Parille hyvälle ystävälle,mun vanhemmille ja miehen siskolle ollaan kerrottu. Ja mies oli koulussa puhunu itsensä pussiin,kun olivat puhuneet rokotuksista!:D
Ai niin...oli pakko eilen viel tehdä Clear Bluen digitaalinen testi,mis se viikko näkymä...no viikkonäyttö näytti 2-3!Siis et mentäis viikol 4-5 vai? Nyt oon vähän pihalla...olis hedelmöittyminen tapahtunut sit paljon myöhemmin mitä ovulaatio-oireet kertoi. No täytyy nyt malttaa ens viikon neuvolaan ja sit siihen ekaan ultraan...mihin on kyl viel ikuisuus! Huoh!
Salsa08 7+0???
Täällä yksi heinä-salaisuuden kantaja lisää. Eilen selvisi tämä ihana tila; flunssan oireet eivät sitten olleetkaan "sikaa".
Neuvolaan sain ajan ensi viikon torstaille, joten sitä odotellessa mennään. Neuvolan täti oli ensimmäinen onnittelija, ja tuntui oudolta vastata ja kiittää, sillä ei vielä usko tätä todeksi! Kyseessä on ensimmäinen, ja pitkään odotettu raskaus, joten kaikki on uutta ja ihmeellistä.
Rv 5+2
On se sitten kumma, kun joka toinen hetki tuntuu, että koko maailmaa katuu päälle ja taas siitä 5min, niin kaikki hyvin 8) Ja siihen päälle vielä tämä etova olo väsymyksen kera! Mutta onneksi tämä kaikki on vain merkkiä siitä, että raskaana ollaan edelleenkin =) Viime raskaudessa keskenmeno oli jo tässä vaiheessa tullut.
Salsa08: Olen myös tehnyt sellaisen CB.n viikkonäyttö testin.. tein sen, kun olin 4+jotain viikoilla ja sain tulokseksi 2-3 eli, että raskaana pitäisi olla viikoilla 4-5.
Joitko mahdollisesti paljon ennen testiä? Ja raskaushormoonihan kehittyy meillä jokaisella omaan tahtiin ja joillakin saattaa olla hitaampi nousu. Onneksi tuota ei kuitenkaan ihan 100% varmasti kannata uskoa (kun kyseessä ei ole siis ihan normaali testi)!
Ja sitten oli kysymys mahan kasvusta. Esikoisen kanssa alkoi maha kunnolla näkyä vasta, kun oli melkein 5kk täynnä. Ostin silloin ekat äippähousut, kun siihen asti olin pitänyt nappia auki omista housuista ;) Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, niin ilmeisesti tästä syystä mahan kasvuun meni jonkin aikaa. Mutta kyllä se sitten kasvamaan alkoi ja valas vyöryi synnärille ;) Itse toivon, että saisi olla mahdollisimman pienellä mahalla PITKÄÄÄÄN.. en pitänyt mahasta ollenkaan! Olin esikoista odottaessa vielä 3kk sairaslomalla loppuajasta, niin ei kovin hyvä fiilis raskauden ihanuudesta jäänyt. En muutenkaan ole sitä mieltä, että raskaus tekisi naisen hehkeäksi yms... itseäni kun katsoin, niin en tuota hehkeyttä nähnyt ja niin kömpelöksikkin tulee.
Kylläpä alkoi ahdistaa koko maha, nyt kun kirjoitin 8)
Nyt taas päikkäireille, kun neitikin nukkuu..
-mysweetie ja edelleen 5+?
mäkin uskallan varoen tulla hehkuttamaan haileaa Plussaa!! mensut on olleet jo reilu viikon myöhässä ja tänään tein testin..
en oikein tiiä pitäisikö itkeä vai nauraa ku ollaan tässä vauvaa suunniteltu jo puoli vuotta mutta sanoi miehelle että toivottavasti se ei syntyis heinäkuussa ku meijän esikoinen on syntynyt silloin.. no tietty se tärppää Just silloin ku vähiten sitä toivois! no eipä tarvi viettää monia synttäreitä ku la:ki on suunnilleen sama ku esikoispojan 3v syntymäpäivä eli 19.7.2010
mahan kasvusta: mulla ekasta alko näkyä ulospäin vasta rv25 eteenpäin.. jotkut huomasivat vasta vähä ennenku jäin äippälomalle et sulhan on Maha :) Nyt saattaa pulpahtaa aiemmin esiin ku on kerran jo "venytetty" ..mut toivottavasti ei ihan heti.. ettei tarttis töissä kertoa..
ja pahoinvointiakaan ei tarttis tulla..
nasuste ja rv 5 jotain
Tänään sitten sain yhetyden äippäveuvolaa ja ensviikolle sain ajan ja täytyy toi meijän poika ottaa mukaa kun mies ei pysty sitä silloin hoitamaan,mutta onneksi se on vain semmosta keskustelua. On vielä mukavaa päästä samaan neuvolaan ja samalle neuvolatädille kuin esikoisen odotuksessa:) tietää jo musta jonkin verran ja kaikkee ei tarvii kertoo. ja joulukuussa olisi sitten ensimmäinen ultra ja sitä odotan enemmän kuin mitään nyt. pääsee näkemään pikkuisen ja tulee paljon varmempi olo että tosiaan oon raskaana vaikka tätä kuvostusta on kokoajan ja rinnat kipeet. tänne sit vaan kaikki kertoo neuvolakuulumisia kun siellä olette käynneet. On tää odotusaika kyllä jotain niin ihanaa
Soittelin sitten minäkin neuvolaan tänään ja sain ens viikon keskiviikoksi ajan. Nyt siis laskurin mukaan rv 7+3, mutta vähän epäilen, että olisi vähemmän, no jospa pääsis ultraan niin sekin selviäisi. Ekaa kertaa tässä tilassa, joten vähän alkaa jo jännittää tuo neuvola :)
mysweetie: Juu tein sen testin illalla ja edellesest vessareissust oli vain kolme tunti...ja taisin vähän juodakin sitä ennen. Kait ne osaltaan vaikuttaa. Mut saattaa kyl heittää viikolla,sen verran epäsäännölliset oli noi menkat ennen viimeistä kiertoa. No sen näkee sit ultrassa!:) Testi näytti plussaakin vast ku menkat oli myöhäs yli viikon ja nyt vast alkanu tulla pahoinvointiakin. Mut onpahan ainaki hormonitaso noussu,ku ei sil alimmal tasol ollu!:)
täällä kyllä kans raivoo sen verran mielessä et huhhuh.. kaikki vituttaa :D
varsinki tän pikkuneidin hakkaminen ja pureminen menee aika lailla yli..tottakai kielletään mut eihän tää jääräpää mitään usko.. äskenki pamautti täysii päänsä mun leukaan ja ois tehny mieli sanoo ja pahasti.. mut purin sen sittekki tohon äijään :D
tänään olis 8+0 ja ens tiistaina klo 8 neuvola.. JES! mähän "tykkään" aikasista herätyksistä
Siinä viikkonäyttötestissä ei kuulemma edes ole viikkonäyttöä pitemmälle kuin se 2-3 viikkoa. Että kaiketi siksi tulos oli hämmentävä!
adore 12+0 (tuolta kesähelmien puolelta)
mä meen turkuun synnyttämää..
esikon oon synnyttäny kättärillä mutt amuutettiin tossa syyskuussa uuteenkaupunkiin