Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 47 -48

14.11.2009 |

Hirmuisesti meitä odottajia tullut mukaan!

Aivan mahtavaa, Tervetuloa kaikille uusille!!

Itsellä on ollut todella paha olo ja väsy 24/7.

En oo montaa kertaa oksentanut, mut ällöttää kaiken aikaa..Ja sama ku muilla jos ei syö tasaisesti vähän väliä niin vielä huonompi olo seuraa..

Oon jo pöhkönä ja innoissani kertonut muutamille kavereille jo raskaudesta, vaikka jännittääkin miten kaikki sujuu..

Oon näköjään aina tälläinen, kolmas kerta, kun en osaa pitää suuta kiinni.;)=)

Viikkoja tasan 7.Jee !

T: Chili + rapunen

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ilmottaudun varovasti mukaan! Edellinen alkanut raskaus päättyi melkein heti keskenmenoon ja tästä syystä nyt mennään TODELLA varovasti eteenpäin. Olen jo varannut varhaisultran ja jos siellä sydän sykkii, niin ensimmäinen etappi on saavutettu =) Vielä en osaa iloita yhtään tästä alkaneesta raskaudesta!

Enkelinäiti: Olitko myös viimeksi mukana helmikuun helmissä (josta siis molemmat sitten jouduttiin poistumaan)? Ihan kuin muistaisin nimimerkkisi sieltä :) Tsemppiä sinulle ihan valtavasti ja toivotaan, että nyt todella on vuorosi tullut!!!!

Perheeseemme kuuluu ennestään tyttö 06/08. Jorvi tulee olemaan sairaala, jos sinne asti päästään ja ikää minulla on vielä muutama kuukausi 25v. ja miehellä 29v.

Kaikille ihan mahdottomasti tsemppiä tähän alkuun!!!

t. mysweetie ja viikkoja 5

Vierailija
2/96 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltoja vaan...

Eilen tonne edelliseen ketjuun jo kirjottelinkin. sama paha olo jatkuu ja jatkuu. tekis mieli työntää sormet kurkkuun mut oon melko varma ettei edes oksentaminen auta tähän oloon joten on vaan kestettävä :P

En millään jaksais enää viikkoa odottaa neuvolakäyntiä, vaikkei siellä ekalla kerralla mitään tapahdukaan mut pyydän silti et kuuntelis vauvan sydänääniä. Pakko sen on elossa olla ku aiheuttaa äipälle NÄIN KAUHEAN olon :P saakutin kakara :D No mutta kyllä se tästä. Rinnat on muuten kasvanu ainaki kuppikoon verran, jos ei jopa kaks. POjan aikana maitoa tuli yli omien tarpeiden ja rinnatkin veny ja kasvoi. sen jälkeen olleetkin oikeat nahkalätkät, nyt taas alkaa näyttää kiinteiltä ja miellyttäviltä :D ja hmm.. isoilta. DD-kokoiset on jo nyt joten josko ei kovin enää kasvais. Alkaa muuten tulla selkä ja niskavaivoja, joita oli myös pojan syntymän jälkeen kun maitoa pukkas oikein kunnolla sen 6kk ajan. No ongelma taas tämäkin :P

Pakko mennä koulujuttujen pariin... muuten saatan sekoilla tänne vielä vaikka mitä soopaa :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä soitin teratologiseen tietopalveluun ja kysyin sieltä vielä tästä sikainfluenssaan liittyvistä asioista ja rokotteesta ja lääkityksestä ja siellä oli niin ihana työntekijä joka valoi uskoa muhun et mulla ei oo mitään pelättävää.. ihanaa.. mua ihan itkettää kun voi elää nyt ilman pelkoa että vauvalla on jotain.. tai on tietysti pientä pelkoa mut se ei oo niin hallitsevaa kuin tähän mennessä..:)

siellä teratologisessa tietopalvelussa kerätään tietoja raskaana olevista jotka on ottaneet tän sikainfluenssarokotteen, joten jos ootte ottaneet rokotteen ja haluutte osallistua niin ottakaa sinne yhteyttä..!

ihanaa kun sai mielenrauhan ja voin alkaa iloita raskaana olemisesta :) nyt olen onnellinen!

Tänään alkoi taas uusi raskausviikko!

tur-koo-si 6+0

Vierailija
4/96 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa laskettu aika täälläkin. En ole vielä käynyt lääkärissä, joten alkaa jännittää. Olen ollut todella väsynyt jo kolme viikkoa , nyt laskurin mukaan 7+0, mutta vähän epäilen, koska pillereiden lopettamisen jälkeen kierto ollut todella pitkä ja nuo laskurit ilmeisesti laskeen normaalin pituisen kierron mukaan...

No, ensimmäinen siis meille minä 23-v. ja mies 26v. Odotettu oli tämä, syyskuussa mentiin naimisiin :) Jospa sitä voisi jouluna antaa tuleville isovanhemmille mieluisan lahjan eli tiedon tulevasta lapsenlapsesta :D Heillä kun ei niitä olevielä yhtään.

Vierailija
5/96 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tur-koo-si: Voimia sulle! Luultavasti et ole ainut, joka tuon asian kanssa joutuu tekemisiin.

Tuolta Tur-koo-sin mainitsemasta teratologisesta tietopalvelusta saa muutenkin paljon hyödyllistä ja varmasti tutkittua tietoa.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437

mysweetie: Juu helmikuisissa kirjoittelin minäkin. Kiva että säkin oot täällä! Toivottavasti tällä kertaa päästään loppuun asti näiden masuasukkaiden kanssa!

Hilla78: Mä en ala ahdistelemaan sua tällä APC:llä jatkuvasti, mutta jos viitsit kysyä siskoltasi milloin lääkitys aloitettiin ja mikä se testissä ollut lääke oli? Mun siskolla lääkitys aloitetaan jo raskauden yrittämisvaiheessa, mutta täällä missä me asutaan vasta rv 10 jälkeen, harmittaa hurjasti (tällä ei pysty vaikuttaa alkuraskauden keskenmenoihin).

Enkelinäiti rv 5+0 (?)

Vierailija
6/96 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saa kysyä, niin mistä päin olet? ihan mielenkiinnosta, koska olette samanikäisiä kuin minä ja mieheni ja mekin odotamme esikoista :) me ollaan pk-seudulta

Vierailija
7/96 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi edelliseen viestiin kirjoittamatta muutama asia, niin tässä nyt sitten täydennystä =)

Eli laskettuaika on noin 19.7. Esikoisen kanssa meni vielä kaksi viikkoa yli la.sta. Varhaisultran olen varannut 30.11. ja neuvolaan ajattelin ensi viikon maanantaina soitella. Kun ei odota esikoista, niin ei ole mikään hoppu päästä pissaamaan purkkeihin ;)

Kunhan ehtisi saada itselle sikarokotuksen ennen joulua.

Luin edellisen viikon pinosta, että joku kyseli miten paino on noussut raskauden aikana yms. Esikoisen kanssa lähtöpaino oli 57kg (pituuteni 165cm)ja synnärille mennessä painoa oli 69kg. Suurin osa kiloista jäi sairaalaan (mm.turvotus lähti heti pois ja sitä mulla oli). Aloin heti kun jaksoin/vauvan kanssa ulkoilla pystyi, niin tekemään pitkiä kävelylenkkejä, mutta mitään laihduttamista en harrastanut. Uskon, että imetys on suurin apu ihan alkuun kilojen lähtemiselle. Ylimääräiset kilot lähti nopeaan, mutta kiinteyttyminen kesti sitten hetken. Nyt kiloja on 55kg ja katsotaan mihin tälläkertaa paino nousee.

Onko täällä ketään muuta, joka harrastaa ratsastusta? Itse olen tässä pähkäillyt, että miten pitkään sitä hepan selässä uskaltaa olla!

Enkelinäiti: Juu kyllä me nyt matkassa pysytään loppuun asti =)

Nyt täytyy lähteä ottamaan pienet nokoset, kun neitikin nukkuu.. väsymys vaan lisääntyy kokoajan ja muukin etova olo! Onneksi nämä on vain postiivisia merkkejä, että raskaana ollaan =)

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille =)

- mysweetie ja masuasukki

Vierailija
8/96 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan kaikille, ajattelin lähtee mukaan keskusteluun. :) Ekaa vauvaa ootellaan täälläkin :) Viikkoja nyt 7+4. Pahoinvointia koko ajan, välillä kuitenki parempi välillä taas menee koko päivä oksentaessa.. Mut aina se hetkeks helpottaa ku oksentaa kaiken.. Eipä se mukavaa ole, mutta tietää ainaki et joku siellä masussa asustaa ja pistää mamman oksentamaan.. :P Eli heinäkuun alussa 1. päivä olisi laskurin mukaan laskettu aika. Kovasti tekis jo kaikille kertoa asiasta, mutta ehkä vielä hetken pidän asian salassa ennen ku kuulutan koko kylälle.. x)

Menimme kesällä naimisiin ja vauva oli nyt iloinen yllätys. Paljon ystäviä joilla on kestänyt pitkään tulla raskaaksi, yllätyin täysin kun oli kuukautiset myöhässä ja tein testin, luulin että stressistä johtui menkattomuus.. :D

Kovasti jo odotan että maha alkais jo kasvamaan..:P Torstaina eka neuvolakäynti. :)

Kajo

Vierailija
9/96 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ajattelin vain tuulettaa ajatuksiani. Nää raskauden ensimmäiset päivät tuntuu menevän niin hitaasti, odotan vaan että aika kuluu ja saan varmistusta siitä että odotan vauvaa. Vatsatuntemukset on kyl sinänsä kivoja että tietää hormonien myllertävän. Nyt alan jo tottuukin siihen että herään joka yö vatsakipuun, mutta enää se ei haittaa kun tietää banaanin kukistavan kivun. Mietinpä vain että saankohan enää vuosiin nukkua kokonaista uötä putkeen..

Eniten odotan sitä että vatsa kasvaa isoksi, mielestäni nainen on silloin hehkeimmillään :)

Mukavaa odotusta kaikille ja ilmoitelkaa heti kuulumisia kun olette käyneet uä:ssä tai neuvolassa! Toiv minulla näkyisi jo jotain todellista ensi viikon varhaisultrassa!

Rv 6+3

Vierailija
10/96 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia ajatuksia kuin Puolukka83:lla. Olen tehnyt vain yhden testin ja jotenkin kaikki oireet on niin lieviä,et välil on sellanen olo,et olenkohan ollenkaan raskaana!:D Välillä vatsaa vähän nipistelee ja välillä aavistuksen etova olo,mut sitäkin tosi harvoin. Esikoista odottaessa kun alkoi aivan kamala pahoinvointi jo viikolla 6. Odotan kyl niin paljon ekaa neuvolaa,vaik ei siel mitään tapahdukaan,mut saa neuvolakortin,ni sit on jotenki jo todellisempi olo!:) Eka ultra on varmaan sit joskus joulu-tammikuussa...sitä vast odotanki! Nyt ei vaan millään oo varaa mennä varhaisultraan,ku oon esikoisen kans viel hoitovapaalla. Enkä esikoisestakaan käyny,ni miks nyt sitte. Ymmärrän,et jotkut käy jos on ollu paljon keskenmenoja tms. Odotan kans niin paljon et vatsa kasvaa isoksi!:) Oon jo höpsönä kaivanu äitiysvaatteita esiin ja tilannu parit housut. Muutamat normihousut kun on alkanu jo kiristää turvotuksen takia niin ikävästi!

Voimia kaikille pahoinvoinnin kanssa painiville. Olen miettinyt,että kun olen tässä esikoisen syntymän jälkeen vähentänyt turhia hiilihydraatteja paljon,et saattaakohan se vaikuttaa siihen,ettei oo niin paljon pahoinvointia? Ei pääse nimittäin verensokeri niin paljon heilahtelemaan,eikä ole koko ajan nälkä.:) Tosi hyvä olo on,enkä meinaa ruokavaliotani muuttaa kyl millään lailla.

Salsa08 rv6+5

Vierailija
11/96 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Mulla tuli viikonloppuna turhan jännät paikat, vaikka just torstaina oltiin saatu ihania varhaisultra kuulumisia. Mysweetie kyselikin ratsastuksen harrastajia, ja mä olen.

Mulla oli siis ridatunti torstai-iltana. huomasin jo selässä ollessani, että ratsastus tuntui vatsassa epämiellyttävältä, ei nyt ihan kivuliaalta, mutta jotenkin hankalalta. Vatsa jäi kivuliaan tuntuiseksi koko illaksi ja yöksi, jopa pe aamuna tuntui liikkuessa oudolta jotenkin.

Lauantai aamuna pöntöllä ollessani huomasin, että pyyhkiessä tuli hailean punaista vuotoa!! Aloin heti parkua ja hysteeriseksi - mulla oli siis syyskuussa km, tismalleen näillä viikoilla, ja epäilyttävän tutulta näytti tahra wc-paperissa!

Onneksi vuoto jäi siihen! Enempää ei ole tullut, eikä mitään hyytymiä tms muuta epäilyttävää. Ostettiin la kaksi "kontrolli" raskaustestiä, joista toisen tein silloin heti ja toisen tänään. Vaikuttaa siltä, että raskaushormonia on runsaasti ja viiva oli ehkä vielä tummempi vielä nopeammin tänään kuin launataina:) No tää ei varmasti ole mikään luotettava menetelmä, mutta huojentaa nyt ainakin hiukan.. Samoin raskausoireita on ollut aikaisemman kaltaisesti. Eli koitan nyt uskoa, että ehkä kaikki on kunnossa - vaihtelevalla menestyksellä..

Kaiken kaikkiaan tää kuvio johtaa nyt siihen, että en taida uskaltaa jatkaa ratsastusta raskauden aikana! Mähän en ikinä saa tietää liittyikö vuoto ratsastukseen ja siihen liittyneeseen kipuun, vai aiheutuiko se ehkä jostain ihan muusta. Mutta mun mielessä ne kaksi asiaa nyt yhdistyy, niin että jatkaminen tuntuu liian suurelta riskiltä. Tai miten eläisin mahdollisen uuden keskenmenon kanssa jos jatkaisin tuntemuksistani huolimatta ratsastusta? Mutta tää päätös tuntuu tosi vaikelata kun harrastus on tärkeä, enkä olis ollenkaan uskonut, että näin aikaisin täytyis lopettaa! Toisaalta vaikea ratsastuksesta on nauttiakkaan jos mieli täyttyy huolella. Että näin, tsemppiä mysweetielle saman asian pohdintaan ja tunnusteluun!

Huolestuneena, mutta kaiketi raskaana 7+5,

Han

Vierailija
12/96 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mukavasti mahankasvattajat lisääntyneet.

Tarrasukkia vain kaikille!!!!

Tossa pariviikkoa sitten olin kuopuksen kanssa neuvolassa ja samalla varasin itelle ajan. Tässä viikonloppuna rupesin sitä laskeskelee ja se olis ollu vasta 15.12 eli kahdestoista viikko olis ollu menossa. Tänään sitten soitin ja kyselin onko tosissaan niin että vasta silloin ja hän kauhistui että ei ihmeessä. Nyt sitten on uus aika 1.12. Huoh.

Kaappiin on ostettu kaikkea pikku purtavaa ettei oksu pääse yllättää.

Mukavaa illan jatkoa, Tani 7+1

Vierailija
13/96 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä muutettiin pois Helsingistä. Tällä hetkellä vaikutetaan Oulun seudulla :)

Mäkino len hevosihmisiä. Meillä on kaksi pollea kotona ja keväällä tulossa tammalle varsa ;) Nyt ollaan sitten tamman kanssa samaan aikaan paksuna. Meillä siis eka vauveli tulossa, joten en osaa sanoa, kuinka pitkään voi ratsastaa, mutta ainakin minä ratsastan niin kauan kun se tuntuu hyvältä. Ei toellakaan kannata, jos tulee kipuja yms. Tiedän ihmisiä jotka ovat ratsastaneet ihan viimeisille kuukausille, tais olla jotain 7:llä, kun valmentajamme jätti ratsastuksen. Tämä on varmaan niitä asioita, jotka ovat hyvin henkilökohtaisia.

(Kuvassa meidän polle-Mamma, nyt rv 22 ;) )

Vierailija
14/96 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani oli silloin hoitavana lääkärinä tutkimuksen tekijä Veli-Matti Ulander. Veli-Matin googlettamalla löytyi jonkun verran tietoa tukostaipumuksesta ja esim. yhteenveto väitöskirjasta, joka aiheesta on tehty.

Siskollani piikitykset (lääke oli Klexane) alkoivat heti raskauden alettua, koska keskenmenon riski heti alkuvaiheessa on suuri. Siskoni oli ottanut silloin aikanaa suoraan yhteyden Veli-Mattiin, jolla on vastaaotto Bulevardin gynekologisessa lääkärikeskuksessa Helsingissä. Jos asut muualla, hänelle voisi kuitenkin varmaan soittaa ja kysyä aiheesta.

Tässä vielä linkki väikkärin yhteenvetoon: https://oa.doria.fi/handle/10024/3885

Vierailija
15/96 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin varovasti ilmoittaudun mukaan heinäkuun ihanuuksiin.

Laskettuaika laskurin mukaan olisi 21.7 ja viikkoja nyt kasassa 5. Olen kolme testiä ehtinyt jo tekemään viimeisen tänä aamuna ja kaikissa on viiva ilmestynyt testiin, mutta se ei vielä tänäänkään Predictor testissä ollut yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Tästä se huolestuminen sitten alkaa, eli tietenkin mietin miksi viiva ei vieläkään ole yhtä vahva kuin kontrolli? No yritän olla murehtimatta ja taidanpa hakea vielä yhden testin, jolla testaan loppu viikosta.

Kotona on ennestään kaksi prinsessaa 6 ja 3 vuotiaat ja ikää itselläni on jo 34. Helsingissä asustellaan ja synnytyssairaala on varmaan tälläkin kertaa Kätilöopisto.

Olen aikaisemmissa raskauksissa kuulunut sellaiseen yahoo ryhmään, jossa on mukava rupatella "suljetusti" avoimemmin. Itse en osaa sellaista perustaa, mutta mitäs mieltä muut olette sellaisista ryhmistä?

Oireita on jonkin verran; turvotusta, vatsan nippailuja, repäisykipuja, kuvotusta.

Onnea ja hyviä vointeja meille kaikille!

Skidimadinka

Vierailija
16/96 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä siis ensimmäistä odottelen, ja laskureiden mukaan olis la. 3.7 :) välillä on tosi etova olo ja tulee sellasia yökkailyjä, mutta en oo oksentanut, vaikka tuntuuki et se helpottais kummasti. Rinnat on kasvanut jonkin verran ja ne on kipeät.

No eikai muita oireita oo, mutta perjantaina siis eka neuvola sitä kovasti odottaen, jos vaikka kuulis sydänäänet

Britney ja salamatkustaja 7+3

Vierailija
17/96 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin tänne jo aiemmin kertoa, että ei mitään oireita olisi, mutta nyt on jo reilun viikon ollut ihan hirveää pahoinvointia ja väsymystä! Aivan samanlailla kuin esikoisen kanssa. Esikoinen on nyt 7kk eli aikamoinen vilske on täällä kun saa hänen perässään juoksennella!;)

Onkos täällä muuten paljon espoolaisia? tai pk-seudulta ylipäätään?

Itselläni synnärinä tulee olemaan Jorvi niin kuin esikoisenkin kanssa, ja silloin olin ainakin todella tyytyväinen siihen.

onko muuten muita nuoria äitejä täällä? Itse olen 20.v :)

Vierailija
18/96 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin alkanut raskausoireita tulemaan vaan kokoajan lisää. tänään aamulla ensimmäisen kerran tuli vatsahapot ulos:/ ja illat on yhtä kuvotusta ollu tässä jonkin aikaa jo. esikoisesta alkoi kans joskus viikolla 7 huono olo ja oksentaminen joka aamu ja toivottavasti ei tässä nyt se ihan joka aamusta olis. täytyy yöpöydälle varata aamuks aina jotai herkkuu:)meille tää raskaus oli kyllä niin yllätys että syksyllä jo lupasin että tammikuussa palaan töihin ja poika menee hoitoo ja kylhän mä siellä töissä ehdin 3kuukautta sitten olla kun ei sitä enää viitti perua ja toivottavasti tää huonoolo loppuu siihen mennessä tai edes vähän vähenee. mäkin niin odotan että tää vatsa kasvaisi oiken isoksi:)se on niin ihan tunnu kun vauva alkaa liikkua mahassa. mä olen monta päivää yrittäny soittaa neuvolaa mutta en oo yhteyttä saanut sinne niin en oo vielä pääsy varaa ensimmäistä neuvola-aikaa. mutta varmaan sen kohta tulee olemaan:)nyt täytyy lähtee poikaa nukuttaa et pääsee ite kanssa lepäilee.

miruliini ja toukka 7+4

Vierailija
19/96 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaan! la olis 1.7.. jatkuvaa oksentelua on kyllä koko aika syödä pitäis 24/7 ettei tulis ylös.. ja sitte tosiaan väsyttäis mutta kun tuo esikko (11kk) pitää hereillä ni ei oikee kerkiä nukkumaan..

viikkoja tänään 7+5

Vierailija
20/96 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Han ja Karkki vastauksista =) Ja aivan ihana heppa oli kuvassa! Ajattelin nyt yrittää käydä tunneilla, mutta tietenkin katsoa omaa fiilistä. Ratsastus on mulle tällä hetkellä viikon kohokohta, kun saan muutaman tunnin ihan itselle aikaa ja hepan selässä ei mieti mitään muuta kuin ratsastamista =) Olen hoitovapaalla ja todella tarvitsen hetken jotain omaa juttua!

Kirjoittelit Han siitä, että teit varuilta raskaustestin, kun vuoto alkoi. Kerron ihan näin yleisesti (en siis missään nimessä halua luoda pelkoa tai tarkoita, että sinulla olisi jotain nyt sattunut), että kun sain keskenmenon, niin päivää ennen pahoja vuotoja tein myös raskaustestin ja se näytti täydellisen plussan. Itsellä oli kylläkin ollut jo muutama päivä pientä vuotoa. Testin tekemisestä menin seuraavana päivänä kättärille ja siellä otetussa verinäytteessä raskaushormoonia oli veressä enää todella vähän. Sanoin lääkärille, että raskaustesti näytti vielä plussaa eilen, niin lääkäri kertoi, että virtsassa raksaushormoonin määrä pysyy korkeammalla pidempään.

Kerroin tämä vain siksi, että jos vähänkään joku epäilee jotain, niin kannattaa mennä verikokeisiin =) Ja Han toivotaan, että kaikki on edelleen hyvin ja vuoto ei ole enää jatkunut!!!!

Olen myös pk-seudulta ja menossa siis Jorviin synnyttämään (nyt en muista kysyjän nimimerkkiä).

Nyt neiti odottaa päiväunille menoa, eli jää kirjoitus tähän..

mysweetie ja viikkoja 5+jotain :)