Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavin syy minkä olen kuullut, ettei voi imettää!

Vierailija
14.11.2009 |

Tuttava sai kesävauvan ja lopetti imetyksen hyvin nopeasti, koska oli kuuma.

Rinnanaluset oli hikiset ja epämiellyttävältä tuntui.

Kuuma vaikutti kuulemma myös maitoon. Helteellä hänen maitonsa meni selvästi huonoksi. Haisi happamalta.

Juu-u. Tuo oli jo niin kaikenkattava selitys, että enpä osannut sanoa kun, että "aha", kun hän avautui miksei imettänyt.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää on ihan omasta suustani. 3 lasta, jokaista imettänyt vain 6-6,5kk(täysimetyksellä 3-4,5kk). Lopettanut olen koska en tykkää imettämisestä. Maitoa olisi tullut pidempään ja lapset sen huolineet.

Keskiverto märisevä av-mamma vaan kuvittelee, että mitä enemmän sepittelee ja uhriuttaa itseään, sen enemmän saisi sympatioita, ja sitten riemastuu täysin, kun muut torppaa.

Omien päätösten takana pitää seistä selkä suorana, ei niitä silloin kukaan lähde arvotselemaan. Sen sijaan nämä " olen niin köyhä,ettei lapseni pääse lukioon" ym. narisijat, ei ihme että lynkkaus koittaa.

T: kauan imettänyt, tosin töihin menin jo kun kuopus oli 5kk.

Vierailija
22/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on minusta ihan ok lopettaa imetys esim puolen vuoden tienoilla MUTTA syy pitäisi sanoa rehellisesti eikä valehdella jotain diipadaapaa maidon riittävyydestä. Sinulla on itsetunto kohdallaan ja osaat ottaa asian huumorilla, tai ainakin sellainen käsitys kirjoituksestasi tuli. t fanaatikko

Minulla ei ainakaan maito riittänyt, kun ei maidontuotanto edes kunnolla käynnistynytkään. Vauva vietiin heti teholle synnytyksen jälkeen ja näin seuraavan kerran lapsen vasta 24 h kuluttua. Muutenkin näin vauvaa harvakseltaan. Eli lopeta tuo valehtelu.

Hohhoijaa. Niin sitä taas syyllistyneet äidit hyppii seinille. Minä nimenomaan sanoin,että imetys ei aina onnistu. Ja tarkoitin tuolla valehtelulla sitä, että esim imetystukiäidiltä haetaan apua vaikka sitä ei oikeasti edes haluta ottaa vastaan. Tässä taas näkee miten kovasti herättää tunteita tämä asia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinä sillä tiedolla teet?

Kun ei kukaan sillä tiedolla tee yhtään mitään.

Eiköhän 99% tällä av:lla jaettavasta tiedosta ole sellaista millä sinäkään et tee mitään.

Mutta kun ihmiset ovat sellaisia keskustelevaisia. Ja imetys ja sen kesto on yksi aihe. Jos sinua ei kiinnosta etkä sillä tiedolla mitään tee, niin mene pois. Muut voi jatkaa turhan tiedon jakamista.

Vierailija
24/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustelu oli imetyksen lopettamiselle, että se on niin kamalan hankalaa. Imetys sujui siis muuten ihan hyvin, mutta äiti piti imetystä työläänä. Mielestäni tuttipullojen tiskaus ja keittäminen vasta hankalaa onkin...

Vierailija
25/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Niin sitä taas syyllistyneet äidit hyppii seinille. Minä nimenomaan sanoin,että imetys ei aina onnistu. Ja tarkoitin tuolla valehtelulla sitä, että esim imetystukiäidiltä haetaan apua vaikka sitä ei oikeasti edes haluta ottaa vastaan. Tässä taas näkee miten kovasti herättää tunteita tämä asia...

Sanon vain, että älä valehtele. Maito ei aina riitä.

Vierailija
26/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vain, että älä valehtele. Maito ei aina riitä.

Missä kohtaa sanoin että maito riittää AINA? Huomaatko ollenkaan, että oma kokemuksesi värittää kaiken mitä luet?

t fanaatikko

Vierailija
27/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei johdettaisi muitakin harhaan. Ettei selitettäisi maidon mystisestä loppumisesta 3kk:n kohdalla, kun siihen pystyy itse vaikuttamaan. Jos ei pysty kertomaan oikeaa syytä, miksi pitää tulla valehtelemaan? VOihan sitä pitää turpansa tukossakin?

Ja nyt ei taas kenenkään masentuneen keskosen äidin tarvitse tulla itkemään siitä kuinka imetys ei onnistunut, eihän se aina onnistu. Eikä se ole mikään häpeä. Imettämättömyyskään ei ole mikään häpeä, edes omasta tahdosta johtuva imettämättömyys. Se valehtelu ja venkoilu vaan johtaa siihen, että syntyy riitoja.

Vierailija
28/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa sanoin että maito riittää AINA? Huomaatko ollenkaan, että oma kokemuksesi värittää kaiken mitä luet?

t fanaatikko

Kirjoitit, että "eikä valehdella jotain diipadaapaa maidon riittävyydestä". Eipä tuossa missään ollut mitään ehdollista, vaan täysin ehdotonta.

Vierailija
29/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa sanoin että maito riittää AINA? Huomaatko ollenkaan, että oma kokemuksesi värittää kaiken mitä luet? t fanaatikko

Kirjoitit, että "eikä valehdella jotain diipadaapaa maidon riittävyydestä". Eipä tuossa missään ollut mitään ehdollista, vaan täysin ehdotonta.

lopettaneensa imetyksen koska ei tykännyt imettää. Että lukutaitoa please arvon naiset!

t fanaatikko

Vierailija
30/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selitys on "Maito ei riitä!" Se taitaa olla myös yleisin.

vaan sen että neuvola ei ole onnistunut kertomaan ja opastamaan imetykseen

Vierailija
31/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska maitoa ei kertakaikkiaan tullut. Yrittämisestä se ei ollut kiinni.

Vierailija
32/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai imettääkö lainkaan.

En ole sitä edes koskaan itse keneltäkään edes kysynyt,

mutta joillakin on vaan tarve avautua :-)

varsin olen huomannut, että ihmeellisiä ontuvia selityksiä sitä pitää sepustaakin, jos ei imetä.

Miksi vaivautua, minun mielestä ylipäätään elämässä on parempi olla hiljaa kuin puhua paskaa ja valehdella päin näköä.

Vierailija
33/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka maito muka riitä. En muista tarkasti, mutta se oli ihan naurettavan pieni prosentti jolla ei oikeasti maitoa tule.

Mammat vaan luulee, ettei maitoa tule, kun vauva haluaa olla usein rinnalla ja rinta tuntuu tyhjältä.

Vierailija
34/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuliko sulle mieleen, et sun kaveris valehteli, koska ei luota suhun niin paljoa, et ois uskaltanut kertoa totuuden? Ei ois eka kerta, kun syy valkoisten valheitten päästelemiseen onkin kuulijassa, hänen asenteissaan ja siitä että kertoja pelkää kuulijan reaktiota arkaan aiheeseen.

Mä ainakin olen huomannut, et meidän kaveripiirissä on niitä, joille selitellään oman elämän ongelmat kepeästi koska asiat on niin herkkiä et mieluummin otetaan se pinnallisen ja tyhmän ihmisen maine kuin päästetään tutut ja kaverit riepottelemaan kivuliailla asioilla.

Joten ap, ehkä nyt sä voisit kokeilla sitä, ettet ekana juorua sun kaverin asioita tänne nettiin, vaan ajattelet, että hän on tehnyt harkintansa mukaan eikä sulla ole siihen mitään sanomista. Opettelet pikkuhiljaa kunnioittamaan toisten ihmisten päätöksiä ja elämää. Voi olla, että muutaman vuoden päästä pääset tuntemaan tän ihmisen toisen, herkemmän puolen.

Vierailija
35/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettaneensa imetyksen koska ei tykännyt imettää. Että lukutaitoa please arvon naiset!

t fanaatikko

Lukutaitoa vain sinnekin.

Vierailija
36/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka maito muka riitä. En muista tarkasti, mutta se oli ihan naurettavan pieni prosentti jolla ei oikeasti maitoa tule.

Mammat vaan luulee, ettei maitoa tule, kun vauva haluaa olla usein rinnalla ja rinta tuntuu tyhjältä.

jokin ehdollistava elementti. Tekee itsestään vain naurettavan, kun julistaa kylillä, että "maito riittää!". Ei se aina riitä.

Vierailija
37/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ainakaan halua puolitutuille selitellä minulle tehtyjä leikkauksia. Ei se maidon riittämättömyyden syy kenellekään hiekkalaatikon reunalla kuulu. Imetystukihenkilölle tosiasiat kerroin kyllä.

(Ja joo, se, että maitoa ei tullut vaikka mitä tein, on edelleen kipeä asia näin 9 vuoden jälkeenkin! - toivon huomaavaisuutta viesteihinne, en varmasti ole ainut)

Siksi se syy pitäis kertoa,, Ettei johdettaisi muitakin harhaan. Ettei selitettäisi maidon mystisestä loppumisesta 3kk:n kohdalla, kun siihen pystyy itse vaikuttamaan. Jos ei pysty kertomaan oikeaa syytä, miksi pitää tulla valehtelemaan? VOihan sitä pitää turpansa tukossakin?

Ja nyt ei taas kenenkään masentuneen keskosen äidin tarvitse tulla itkemään siitä kuinka imetys ei onnistunut, eihän se aina onnistu. Eikä se ole mikään häpeä. Imettämättömyyskään ei ole mikään häpeä, edes omasta tahdosta johtuva imettämättömyys. Se valehtelu ja venkoilu vaan johtaa siihen, että syntyy riitoja.

Vierailija
38/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi lopettaneensa siksi koska on niin paljon menossa.. Hmm..

Vierailija
39/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilun kuukauden ja lopetin koska en siitä pitänyt. En koe olevani yhtään sen huonompi äiti vaikka en sen pidempään imettänytkään!

Vierailija
40/44 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että korvikkeen anto on niin helppoa! Siis tekivät vielä korvikkeen jauheesta, ja yöllä piti nousta sekoittamaan lämmintä vettä termarista ja jauhetta purkista, ja tämä oli kuulemma erityisen helppoa. Siis helpompaa ilmeisesti kuin imetys :-)