Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SI rokotuksesta meni viikko, kun sairastuin SI:hin. Ehdin sairastaa 3pv ja nyt tuli keskenmeno.

Vierailija
14.11.2009 |

Ihan alkuraskaus kyseessä. Keskenmenoon on varmasti vaikuttanut joko rokote tai korkea kuume. Tamiflusta kieltäydyin, kun halusin suojella pientä alkua.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva nähdä oikeesti kunnolliset tilastot tähän tautiin ja kausi-influenssan välillä. eli jos kausi-influenssaan kuolleet otettaisiin myös otsikoihin, niin kumpia olisi enemmän?? siitä saisi selvän kuvan siitä miten verrattavissa on kausi-influenssan vakavuuteen.

Vierailija
42/48 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan alkaa jo kyllä suorastaan v-uttamaan nämä "moni on sairastunut 1 vko rokotuksesta" -vihjailut.

Herätkää, ihmiset! Suomessa on rokotettu nyt yli puoli miljoonaa ihmistä. Luuletteko todella, että rokote on _aiheuttanut sairastumise_n kovinkin monelle "viikon päästä rokottamisesta"?

Eikö terve järki kerro, että on varsin todennäköistä ja yleistäkin, että moni ihminen sairastuu sikainfluenssaan rokottamisen jälkeenkin ennen immuniteetin kehittymistä, koska niin moni ei-rokotettukin sairastuu? Näillä ihmisillä EI OLE vielä vastustuskykyä sairaudelle, joten ei ole ainuttakaan syytä miksi he eivät sairastuisi, jos saavat tartunnan ENNEN IMMUNITEETIN SYNTYMISTÄ!

Mutta on aivan yhtä luonnollista, että suurin osa rokotetuista EI ole sairastunut - jos eivät ole saaneet tartuntaa, koska suurin osa suomalaisista on vielä ilman si-tartuntaa.

En ymmärrä millaista ajattelutapaa vaatii alkaa kehittelemään olemassaolevilla faktoilla (immuniteetti vasta 2vk rokotuksen jälkeen, tauti itää jopa 1vkon) taas älyttömiä teorioita rokotteen vaarallisuudesta. Ja miksi ihmeessä suomessa annettaisiin rokottaa raskaanaolevia rokotteella, jossa on sikiölle vaarallisia ainesosia? Maksaisihan tuhansien kehityshäiriöisten vauvojenkin syntyminen maltaita yhteiskunnalle!

Voi olla, että sikainfluenssan nostama kuume aiheutti keskenmenon. Myös tavallinen influenssa, joskus muukin pöpö aiheuttaa tai on edesauttamassa keskenmenoa. Se täytyy kyllä sanoa, että käsittääkseni keskenmenoja tmv ei ole ollut sen enempää rokotuksen saaneilla kuin muutenkaan. Keskenmenoja sattuu, ja that´s it, vaikka surullista onkin.

Nyt, kun ap on kuitenkin tullut raskaaksi kerran, onnistunee se toistamiseenkin. Usko vain siihen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten kun sama epidemia on meillä ja kuolemantapaukset ovat TÄYSIN ODOTETTAVISSA, niin jotkut ihan tosissaan uskovat niiden johtuvan rokotteesta eikä itse taudista.

vouhotukselle, että onko sikainfluenssa vai rokote vaarallisempi.

Ne, jotka vannovat rokotteen vaarallisuuden nimiin, tietenkin keksivät, että nyt se onkin rokote, joka aiheuttaa sairastumista ja kuolemantapauksia ;)

Ihmiset on hauskoja. Mutta moni rokotevastainen tullee vielä hissukseen lopettamaan kampanjansa sen jälkeen, kun itse tai oma perhe sairastaa possuflunssan oikein perusteellisemman kaavan mukaan. Ilman rokotteen haittavaikutuksia ;)

Vierailija
44/48 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todella pahoillani puolestanne, ja toivon todellakin että teillä tärppäisi kohta uudelleen.

pitää muistaa että vaikka se itse rokote ei sisälläkään virusta niin se kyllä aikaansaa monet lievät tai harvojen kohdalla rankemmatkin oireet kuten juuri vasta julkisestikin on myönnetty.

ja raskaus sinänsä jo heikentää immuunisysteemiä, kuten itse rokotteen ottaminenkin, joten totta toki niille liikkeellä oleville viruksille on silloin alttiimpi.

ja suojan kehittyminen rokotteen otamisesta kestää vähintään 3 viikkoa, ja siltikään rokote ei anna koskaan 100%:sta ja varmaa suojaa.

ap:tä nämä jossittelut ei nyt auta yhtään, mutta kriittistä ajattelemista pitäisi herättää monen päässä tällaiset tapaukset.

Vierailija
45/48 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gentamysiinisulfaatti Suomessa käytettävä Pandemrix-sikainfluenssarokote sisältää gentamysiinisulfaattia, joka on vain sairaalakäyttöön tarkoitettu aminoglykosidiryhmän antibiootti. Gentamysiinisulfaatin on todettu aiheuttavan ototoksisia ja nefrotoksisia haittavaikutuksia. Ototoksiset haittavaikutukset ilmenevät sisäkorvavaurioina ja nefrotoksiset haittavaikutukset munuaisvaurioina. Vaurioille herkkiä ovat erityisesti sikiöt ja vastasyntyneet, etenkin keskoset, sekä potilaat, jotka kärsivät munuaisten heikosta toiminnasta, nestetasapainon häiriöstä tai aliravitsemuksesta. Gentamysiinisulfaatilla on havaittu myös seuraavia haittavaikutuksia: ihottuma, kutina, kuulohäiriöt ja sisäkorvavaurio, johon liittyy pahoinvointi, huimaus ja tasapainohäiriöt. Valkuaisvirtsaisuus, seerumin kreatiniini- ja ureapitoisuuden nousu, nokkosrokko. Poikkeavia maksa-arvoja ja verenkuvan muutoksia, jotka voidaan todeta ainoastaan verikokeesta. Gentamysiinisulfaatti saattaa aiheuttaa huimausta ja pyörrytystä. Tämän vuoksi on syytä välttää autolla ajamista tai tarkkuutta vaativien koneiden käyttöä gentamysiinisulfaattilääkityksen aikana. Gentamysiinisulfaattia ei suositella käytettäväksi raskauden tai imetyksen aikana, koska aineen vaikutusta sikiöön tai pieniin lapsiin ei tunneta. Gentamysiinisulfaattia, kuten kaikkia ototoksisia antibiootteja, saa käyttää vain pakottavissa tilanteissa. www.sikainfluenssa.fi

Kivaa kun tänne laitetaan linkkejä nettisivuilta mitkä on yksityishenkilöt tehneet ilman sen kummempaa lääketieteellistä koulutusta. Jos tämä teksti jotain huolestuttaa niin kuin minua ensin niin kannattaa käydä lukemassa thl:än sivuilta rokotteiden koostumuksesta.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/rokottajan_ka…

Vierailija
46/48 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten kun sama epidemia on meillä ja kuolemantapaukset ovat TÄYSIN ODOTETTAVISSA, niin jotkut ihan tosissaan uskovat niiden johtuvan rokotteesta eikä itse taudista.

vouhotukselle, että onko sikainfluenssa vai rokote vaarallisempi. Ne, jotka vannovat rokotteen vaarallisuuden nimiin, tietenkin keksivät, että nyt se onkin rokote, joka aiheuttaa sairastumista ja kuolemantapauksia ;) Ihmiset on hauskoja. Mutta moni rokotevastainen tullee vielä hissukseen lopettamaan kampanjansa sen jälkeen, kun itse tai oma perhe sairastaa possuflunssan oikein perusteellisemman kaavan mukaan. Ilman rokotteen haittavaikutuksia ;)

olen ollut alusta asti rokotevastainen eikä perheemme ottanut rokotusta. Perheen astmaatikot + muut myös myöhemmin sairastivat SI:n, eipä tuo ollut sen kummallisempi kuin tavallinen kausiflunssa. En edelleenkään ottaisi rokotetta enkä antaisi rokotuttaa lapsiani. Suomessa koko jutusta nousi valtava hysteria, esim. keski-euroopassa oltiin huomattavasti järkevämpiä asian suhteen.

Vierailija
47/48 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vouhotukselle, että onko sikainfluenssa vai rokote vaarallisempi. Ne, jotka vannovat rokotteen vaarallisuuden nimiin, tietenkin keksivät, että nyt se onkin rokote, joka aiheuttaa sairastumista ja kuolemantapauksia ;) Ihmiset on hauskoja. Mutta moni rokotevastainen tullee vielä hissukseen lopettamaan kampanjansa sen jälkeen, kun itse tai oma perhe sairastaa possuflunssan oikein perusteellisemman kaavan mukaan. Ilman rokotteen haittavaikutuksia ;)

olen ollut alusta asti rokotevastainen eikä perheemme ottanut rokotusta. Perheen astmaatikot + muut myös myöhemmin sairastivat SI:n, eipä tuo ollut sen kummallisempi kuin tavallinen kausiflunssa. En edelleenkään ottaisi rokotetta enkä antaisi rokotuttaa lapsiani. Suomessa koko jutusta nousi valtava hysteria, esim. keski-euroopassa oltiin huomattavasti järkevämpiä asian suhteen.

Vierailija
48/48 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että moni saa keskenmenon viikon tai kahden päästä rokotteesta. Ja miksi juuri tuo viikko tai kaksi on SE aika, jos keskenmenoja muutenkin tulee? Aika outoa minusta. Onneksi jätin itse ottamatta koko rokotteen ja muu perhe on rokotettu.

rv17+