SI rokotuksesta meni viikko, kun sairastuin SI:hin. Ehdin sairastaa 3pv ja nyt tuli keskenmeno.
Ihan alkuraskaus kyseessä. Keskenmenoon on varmasti vaikuttanut joko rokote tai korkea kuume. Tamiflusta kieltäydyin, kun halusin suojella pientä alkua.
Kommentit (48)
kuvittelette, että elimistöstä voisi löytyä sikainfluenssaVIRUS pelkän rokotteen jälkeen. Jos virus on löytynyt, on kuoleman/keskenmenon jne aiheuttanut ihan itse tauti.
Mutta ihmisen alhainen koulutustaso ilmenee juuri tällaisissa yhteyksissä.
kieltäytyy edes ajattelemasta, että rokote voisi aiheuttaa näitä? Kukaan, ei yhtään kukaan, voi varmaksi sanoa, etteikö osa näistä kuolemista, keskenmenoista, tai pahoista reaktioista, ja sairastumisista, johtuisi rokotteesta. Ja ei, minä en väitä, että ne johtuisi rokotteesta, mutta se mahdollisuus kuitenkin on olemassa. Minusta on typerää luottaa sokeasti rokotteeseen, jota ei ole tutkittu, kukaan, ei voi olla varma, etteikö rokote aiheuttaisi noita. Toivon, että rokote on turvallinen, ja kaikki on vaan sattumaa, mutta ikävä kyllä kuukausien, ehkä vuosien päästä vasta voidaan varmaksi todeta, että rokote oli turvallinen. Ap, olen tosi pahoillani puolestanne :( Todella surullista :(
joten se ei voi aiheuttaa sikainfluenssaa. Olisikin todella mielenkiintoista jos myös kuolleet virukset tai viruksen osat osaisivat yhtäkkiä herätä henkiin. Silloin meistä kukaan ei olisi elossa tällä hetkellä. Eikä olisi kukaan ollut elossa muutamaan kymmeneen miljoonaan vuoteen. Oikeastaan koskaan.
Eli siksi suurin osa ei ole yhtä vainoharhainen kuin sinä. Tiedämme että rokotteessa ei ole elävää virusta.
Miksi sitten moni sairastuu viikon päästä rokotteesta si:hin? No, määritelläänpä ensin moni. Minusta moni = yli 50%. Tällä hetkellä ei siltä näytä.
Ennemmin voi kyse olla siitä että ennen kuin rokote on saanut niin ollaan kyllä niiiiiiin tarkkoja ettei saada tartuntaa. Sitten huoahdetaan helpotuksesta ja avot - esim. käsihygienia veltostuu = saadaan tauti.
Eli siis lähes kaikki raskaana olevat jotka sen ovat ottaneet. Verrataan keskenmenoja siihen. Kyllähän keskenemenoja tapahtuu koko ajan. Sikainfluenssa on epidemiana juuri nyt, siksi ihmiset siihen sairastuu. Ja rokote alkaa suojata vasta kunolla 2 viikon kuluttua. Ei tässä ole mitään outoa.
Olisi varmaan kannattanut:
1) ottaa se rokote jo aikaisemmin niin et olisi saanut tautia...
2) ottaa Tamiflu
Jos olisit tehnyt näin sinulla olisi yhä lapsenalku vatsassasi. Jos nyt sikainfluenssa edes aiheutti keskenmenon.
Jos sikainfluenssa aiheutti tuon keskenmenon (moni raskaushan menee tuossa vaiheessa vielä kesken muutenkin) niin sen aiheutti sitten korkea kuume joka aiheutti sikiölle fataalin keskushermoston kehittymishäiriön. No, parempi näin kun että vkolla 18 olisit rakenneultrassa saanut kuulla että lapsellasi on niin paha aivotyrä että hän tulee kuolemaan viimeistään viikon ikäisenä...jos täysiaikaiseksi edes selviää.
Olisi varmaan kannattanut:
1) ottaa se rokote jo aikaisemmin niin et olisi saanut tautia...
2) ottaa Tamiflu
Jos olisit tehnyt näin sinulla olisi yhä lapsenalku vatsassasi. Jos nyt sikainfluenssa edes aiheutti keskenmenon.
Jos sikainfluenssa aiheutti tuon keskenmenon (moni raskaushan menee tuossa vaiheessa vielä kesken muutenkin) niin sen aiheutti sitten korkea kuume joka aiheutti sikiölle fataalin keskushermoston kehittymishäiriön. No, parempi näin kun että vkolla 18 olisit rakenneultrassa saanut kuulla että lapsellasi on niin paha aivotyrä että hän tulee kuolemaan viimeistään viikon ikäisenä...jos täysiaikaiseksi edes selviää.
Ei niitä rokotteita ja tamifluita OTETA silloin kuin huvittaa, vaan sitten kun ne saadaan.
Olen pahoillani ap:n puolesta, oli syy keskenmenoon mikä hyvänsä, niin todella kurjaa :( Kaikkea hyvää teille.
miks kaikki
kieltäytyy edes ajattelemasta, että rokote voisi aiheuttaa näitä?ja pakko sanoa et tiiän muitakin jotka just viikonpäästä rokotteesta "vauva" on kuollut mahaan. no on tietty mahdollista et ihan sattumalta vaan.
yhtä kaikki surullista! Voimia ap:lle!!
pistettävää rokotetta, täti homeopaatikko ja saan häneltä homeopaattisena. Luotan hieman enemmän siihen. Olen rv 36.
Kaveri sai piikin 2 viikkoa sitten, sikiö voi vielä hyvin, hän on nyt viikolla 24. Mutta todellisia seurauksia ei voida sanoa kuin vasta syntymän jälkeen ja voi mennä kymmenenkin vuotta ennen kuin voi todeta, että oli vaaraton.
Jotain öttimöttiäisiä? Lillerilallereita? Kai ymmärrät, että sinä et rokotetta voi saada "homeopaattisena"? Saat jotain homeopaattista hötöä, jolla ei ole mitään tekemistä sikainfluenssaviruksen kanssa. Vai onko sun tädilläsi tai sen homeopaattikavereilla oma labra, jossa ne sitä homeopaattista rokotetta tekee?
kuin sulla.. olen ottanut rokotteen ja siitä kolmen päivän päästä minulla todettiin sikainfluenssa.. olin saanut ilmeisesti tartunnan ennen rokotusta.. olen raskausviikolla 5+ ja nyt siis minulla on rokote, sikainfluenssa, tamiflu.. eli pelkään sitä rv 18 tulevaa ultraa.. mitä siellä tulee näkymään.. en uskalla iloita raskaudesta ja siitä että kaikki olisi hyvin, kun en tiedä.. tämä on ensimmäinen raskauteni..
voimia sinulle ap
kaikille raskaana oleville joilla on SI? Osanottoni joka tapauksessa.
Lääkäri ei suositellut Tamifluta, koska olin alkuraskaudessa ja oireet olivat suht. lieviä.
Hän alkoi kirjoittamaan reseptiä, kun kerroin, että minulla pelottaa lääkkeen sivuvaikutukset vatsa-asukkiin. Lääkäri sanoi, että on totta, että lääkettä ei olla aikaisemmin suositeltu raskaana oleville. Sanoi, että luultavasti ei aiheuta mitään. Kysyin suoraan, että suositteleeko hän minulle Tamifluta ja vastasi, että ehkä ei ottaisi.
Terv. ap
Gentamysiinisulfaatti
Suomessa käytettävä Pandemrix-sikainfluenssarokote sisältää gentamysiinisulfaattia, joka on vain sairaalakäyttöön tarkoitettu aminoglykosidiryhmän antibiootti.
Gentamysiinisulfaatin on todettu aiheuttavan ototoksisia ja nefrotoksisia haittavaikutuksia. Ototoksiset haittavaikutukset ilmenevät sisäkorvavaurioina ja nefrotoksiset haittavaikutukset munuaisvaurioina. Vaurioille herkkiä ovat erityisesti sikiöt ja vastasyntyneet, etenkin keskoset, sekä potilaat, jotka kärsivät munuaisten heikosta toiminnasta, nestetasapainon häiriöstä tai aliravitsemuksesta.
Gentamysiinisulfaatilla on havaittu myös seuraavia haittavaikutuksia: ihottuma, kutina, kuulohäiriöt ja sisäkorvavaurio, johon liittyy pahoinvointi, huimaus ja tasapainohäiriöt. Valkuaisvirtsaisuus, seerumin kreatiniini- ja ureapitoisuuden nousu, nokkosrokko. Poikkeavia maksa-arvoja ja verenkuvan muutoksia, jotka voidaan todeta ainoastaan verikokeesta.
Gentamysiinisulfaatti saattaa aiheuttaa huimausta ja pyörrytystä. Tämän vuoksi on syytä välttää autolla ajamista tai tarkkuutta vaativien koneiden käyttöä gentamysiinisulfaattilääkityksen aikana. Gentamysiinisulfaattia ei suositella käytettäväksi raskauden tai imetyksen aikana, koska aineen vaikutusta sikiöön tai pieniin lapsiin ei tunneta.
Gentamysiinisulfaattia, kuten kaikkia ototoksisia antibiootteja, saa käyttää vain pakottavissa tilanteissa.
www.sikainfluenssa.fi
Ruotsissa.:(
takia niin moni sairastuu viikko rokotuksen jälkeen? Nämä kuolleet rokotetutkin juuri viikko rokotuksesta?
Ja ap:lle osanotot, olen pahoillani puolestasi!
johtuiko keskenmeno sairaudesta tai rokotteesta. Itse sain keskenmenon yhdynnän jälkeen. Siis keskenmenokipu ja vuoto alkoivat välittömästi yhdynnän jälkeen. Silti kaikki lääkärit ovat vakuutelleet, ettei yhdyntä voi aiheuttaa keskenmenoa. Tämän jälkeen ollaan saatu kolme lasta ja olen kyllä kaikkien raskauksien aikana harrastanut seksiä. Alkuraskauden keskenmenot ovat todella yleisiä.
...että viikko rokotuksesta moni sairastuu (samahan oli mm. sillä kuolleella 2-vuotiaalla). Jotain hämärää tässä nyt on. Ap:lle osanottoni!
MInä ainakin pelkään että sellainen lietsoo rokotusvastaisuutta ja moni äiti ei uskalla rokottaa lapsiaan. Vainoharhaisuus pois ja ajatelkaa nyt selkeästi mikä on todennäköisin syy kuolemiin? Tuloksena tuollaisesta harhakuvitelmista ehkä se että lapsia sairastuu vakavasti ja jopa ehkä kuolee ihan turhaan. Huom. Espanjantautiin (ihan vastaava tauti) kuoli aikanaan 25 000 suomalaista, ja silloin ei ollut rokotuksia!
Joo, ei ollut rokotteita, ei tosin ollut kaikilla puhdasta vettä, ei lämpöä, ei mitään lääkkeitä, ei tietoa kunnon hygieniasta, ei mahdollisuutta levätä jne jne.
Että eiköhän ne olosuhteet ylipäätään olleet pikkasen erilaiset tuolloin, ja eiköhän tuolloin just ne nuoret ja vahvat kuolleet siksi, kun ne eivät voineet jäädä rauhassa toipumaan sängyn pohjalle, vaan ryhtyivät töihin heti kun kunto sen salli ja saivat sen takia jälkitaudin. Vai onko jossain nyt tiukkaa faktaa siitä, että juuri tuon taudin aikaan suomessa olikin mahtava tiedotus ja kaikki sairasti "oikein", ja sairaalahoito oli laadukasta? Joo, en usko minäkään.
lääkäri sanoi että kaikille raskaana oleville suositellaan tamifluta missä raskauden vaiheessa tahansa..
t. se joka 5+ rokotteen ottanut, tamifluta syövä sikainfluenssaa sairastava.. ihme kun on niin eri linjoja lääkäreillä.. :(
ja jälkitauti iskee yleensä parin kuumeettoman päivän jälkeen..
Rokotevastaisia nyt harmittaa kaikki vertaaminen historiaan, koska se syö uskottavuutta heidän vakaumukseltaan että rokote on PAHA.
MInä ainakin pelkään että sellainen lietsoo rokotusvastaisuutta ja moni äiti ei uskalla rokottaa lapsiaan. Vainoharhaisuus pois ja ajatelkaa nyt selkeästi mikä on todennäköisin syy kuolemiin? Tuloksena tuollaisesta harhakuvitelmista ehkä se että lapsia sairastuu vakavasti ja jopa ehkä kuolee ihan turhaan. Huom. Espanjantautiin (ihan vastaava tauti) kuoli aikanaan 25 000 suomalaista, ja silloin ei ollut rokotuksia!
Joo, ei ollut rokotteita, ei tosin ollut kaikilla puhdasta vettä, ei lämpöä, ei mitään lääkkeitä, ei tietoa kunnon hygieniasta, ei mahdollisuutta levätä jne jne. Että eiköhän ne olosuhteet ylipäätään olleet pikkasen erilaiset tuolloin, ja eiköhän tuolloin just ne nuoret ja vahvat kuolleet siksi, kun ne eivät voineet jäädä rauhassa toipumaan sängyn pohjalle, vaan ryhtyivät töihin heti kun kunto sen salli ja saivat sen takia jälkitaudin. Vai onko jossain nyt tiukkaa faktaa siitä, että juuri tuon taudin aikaan suomessa olikin mahtava tiedotus ja kaikki sairasti "oikein", ja sairaalahoito oli laadukasta? Joo, en usko minäkään.
syyn kaikkeen mahdolliseen siitä rokotteesta. Ettekö ole ollenkaan seuranneet uutisia maailmalta ennen epidemian tuloa Suomeen?
Sikainfluenssaanhan kuoli tuhansia, ellei kymmeniä tuhansia ihmisiä jo ennen kuin rokotetta oli nähtykään. Pitkäaikaissairaita, raskaana olevia ja perusterveitä.
Nyt sitten kun sama epidemia on meillä ja kuolemantapaukset ovat TÄYSIN ODOTETTAVISSA, niin jotkut ihan tosissaan uskovat niiden johtuvan rokotteesta eikä itse taudista.
voi olettaa, että lisääntymisbiologia ei muutenkaan ole ihan kunnossa ja todennäköisesti keskenmeno liittyy pikemminkin siihen kuin mihinkään tautiin tai etenkään rokotukseen. Ehkä on joku kromosomiongelma, joka saa aikaan sairaita ja elinkelvottomia sikiöitä tai sitten hormonaalisia ongelmia tms. jonka takia alkio ei kunnolla kiinnity kohtuun kasvamaan. Ikävä, että näin kävi mutta turha syyttää siitä nyt ainakaan rokotetta!
pistettävää rokotetta, täti homeopaatikko ja saan häneltä homeopaattisena. Luotan hieman enemmän siihen. Olen rv 36.
Kaveri sai piikin 2 viikkoa sitten, sikiö voi vielä hyvin, hän on nyt viikolla 24. Mutta todellisia seurauksia ei voida sanoa kuin vasta syntymän jälkeen ja voi mennä kymmenenkin vuotta ennen kuin voi todeta, että oli vaaraton.