SI rokotuksesta meni viikko, kun sairastuin SI:hin. Ehdin sairastaa 3pv ja nyt tuli keskenmeno.
Ihan alkuraskaus kyseessä. Keskenmenoon on varmasti vaikuttanut joko rokote tai korkea kuume. Tamiflusta kieltäydyin, kun halusin suojella pientä alkua.
Kommentit (48)
Epäilen korkeaa kuumetta todennäköisemmäksi syyksi, sehän voi aiheuttaa lapsen vammautumisen, tai onhan keskenmeno ilman edellä mainittuja syitäkin melko tavallinen tuossa vaiheessa. Jaksamisia!
ensimmäisellä kolmanneksella, päätös on kuitenkin äidin. Olen pahoillani puolestasi, itsekin alkuviikoilla enkä aio ottaa rokotetta. Elämä on välillä tällaista, suo siellä, vetelä täällä.
..ja oltiin niin onnellisia siitä. Näin kuitenkin meni :(. Kiitokset teille tuesta!
ap
takia niin moni sairastuu viikko rokotuksen jälkeen? Nämä kuolleet rokotetutkin juuri viikko rokotuksesta?
Ja ap:lle osanotot, olen pahoillani puolestasi!
virus raskausaikana vahingoittaa vauvan aivoja. Siksi varmasti keskenmeno.
takia niin moni sairastuu viikko rokotuksen jälkeen? Nämä kuolleet rokotetutkin juuri viikko rokotuksesta?
Ja ap:lle osanotot, olen pahoillani puolestasi!
Nyt on EPIDEMIA. Taudin voi saada mistä vaan, joten ei ihme jos ihmiset sairastuu. Käyväthän he esim. kaupassa, niissä rokotustapahtumissa ym. missä on paljon ihmisiä. TAudit kiertää.. SI:n itämisaika on 1-7 päivää, joten rokotteen voi hyvin saada jo ennen kuin tauti iskee. Siksi vaikuttaa siltä että rokote aiheuttaisi sikainfluenssan.
kieltäytyy edes ajattelemasta, että rokote voisi aiheuttaa näitä?
Kukaan, ei yhtään kukaan, voi varmaksi sanoa, etteikö osa näistä kuolemista, keskenmenoista, tai pahoista reaktioista, ja sairastumisista, johtuisi rokotteesta.
Ja ei, minä en väitä, että ne johtuisi rokotteesta, mutta se mahdollisuus kuitenkin on olemassa. Minusta on typerää luottaa sokeasti rokotteeseen, jota ei ole tutkittu, kukaan, ei voi olla varma, etteikö rokote aiheuttaisi noita.
Toivon, että rokote on turvallinen, ja kaikki on vaan sattumaa, mutta ikävä kyllä kuukausien, ehkä vuosien päästä vasta voidaan varmaksi todeta, että rokote oli turvallinen.
Ap, olen tosi pahoillani puolestanne :( Todella surullista :(
Keskenmeno olis tullut luultavasti ilman si.
t. lapsettomuushoidoissa itsekkin
...että viikko rokotuksesta moni sairastuu (samahan oli mm. sillä kuolleella 2-vuotiaalla). Jotain hämärää tässä nyt on.
Ap:lle osanottoni!
miks kaikki
kieltäytyy edes ajattelemasta, että rokote voisi aiheuttaa näitä?
ja pakko sanoa et tiiän muitakin jotka just viikonpäästä rokotteesta "vauva" on kuollut mahaan. no on tietty mahdollista et ihan sattumalta vaan.
yhtä kaikki surullista! Voimia ap:lle!!
Kaikesta huolimatta ajattelen, että rokote ja sairastuminen aiheuttivat keskenmenon tai olivat ainakin vahvana vaikuttamassa siihen. Myös rokote nosti minulla kuumeen seuraavaksi päiväksi. En usko, että pikkuinen alku jaksoi kahta perättäistä kuumeilujaksoa.
ap
MInä ainakin pelkään että sellainen lietsoo rokotusvastaisuutta ja moni äiti ei uskalla rokottaa lapsiaan. Vainoharhaisuus pois ja ajatelkaa nyt selkeästi mikä on todennäköisin syy kuolemiin? Tuloksena tuollaisesta harhakuvitelmista ehkä se että lapsia sairastuu vakavasti ja jopa ehkä kuolee ihan turhaan.
Huom. Espanjantautiin (ihan vastaava tauti) kuoli aikanaan 25 000 suomalaista, ja silloin ei ollut rokotuksia!
nämä kummastusta herättää ja kai siitä puhua saa!
Ja espanjantaudin aikaan oli kyllä sekä terveydenhuolto, ravitsemus että hygienia aivan eri tasoa.
MInä ainakin pelkään että sellainen lietsoo rokotusvastaisuutta ja moni äiti ei uskalla rokottaa lapsiaan. Vainoharhaisuus pois ja ajatelkaa nyt selkeästi mikä on todennäköisin syy kuolemiin? Tuloksena tuollaisesta harhakuvitelmista ehkä se että lapsia sairastuu vakavasti ja jopa ehkä kuolee ihan turhaan. Huom. Espanjantautiin (ihan vastaava tauti) kuoli aikanaan 25 000 suomalaista, ja silloin ei ollut rokotuksia!
Niitä tapahtuu oli rokotuksia tai si. Hyvinkin mahdollista että ap olisi saanut keskenmenon muutenkin. Ikävä kyllä. Elämä on. Itsellänikin on keskenmenoja ollut joten tiedä mistä puhun omasta kokemuksesta sekä työni puolesta.
Turha on rokotusta tästä syyttää, monihan on saanut rokotuksen, mutta ehkä jopa ennen sitä saanut tartunnan sikatautiin. Tuhansia ihmisiä on rokotettu ja kestää 2 viikkoa saada suoja. Totta kai näistä ihmisistä osa sairastuu ja jopa kuoleekin. Ei se ole rokotteen syy. Uskon ihan faktana että meidän terveydenhuoltoviranomaiset kyllä tutkivat syyt ja seuraukset ja niistä infotaan kun aika on kypsä.
Mun isomummo selvisi espanjantaudista hengissä, moni ei. Silloin ei ollut rokotteita, eikä lääkitystä. Nyt meillä on. Halutaanko mekin että 25 000 kuolee, vai 25?
Mutta huono hygienahan toisaalta parantaa vastustuskykyäkin. Nykyään ihmiset ovat liiallisen hygienan takia jopa alttiimpia sairauksille. Esim. astmaatikkoja on paljon enemmeän, ja näille tämä tauti on usein kohtalokas.
Terveydenhuoltomme on todella lujilla jo nyt, ja pahin epidemiapiikki on vasta tulossa. Ja jos ei oteta rokotuksia, niin sitten vasta sairaalat ovatkin ihan ylikansoittuneet. Koittakaa nyt ottaa ne rokotukset.
http://elamakasissamme.blogspot.com/2009/11/influenssarokotukset-ovat-p…