Mä haluaisin pitää ekaluokkaiseni nyt kotona
riskiryhmäläinen.Mies vastustaa. Sai rokotteen viime viikolla...
Kommentit (9)
Se tavallinen kausi-influenssa tappaa enemmän ihmisiä, mut niistä ei vaan uutisoida. Nyt kun on tällanen trendisairaus, niin mässäillään. Noistakin kuolleista suurin osa on sairastanut jotain vakavaa sairautta ja olisi voinut kuolla vaikka tavalliseen nuhaan. Eli ei niitä voi oikeasti sikainfluenssauhreiksi laskea. Eli jos ei lapsella ole jotain niin vakavaa sairautta, niin aika hätävarjelun liioittelua. Et varmaan sitten lastasi voi kauppaankaan ottaa mukaan?
en ota kauppaan juuri nyt mukaan lapsia.
ap
eli miksi et pitäisi yhtä viikkoa. Kun lapsi kerran vielä riskiryhmää ja on jo rokotteenkin saanut eli kyseessä vain aika että alkaa vaikuttaa.
Itse otin juuri tokaluokkalaisen kotiin, perheessä sekä vastasyntynyt vauva että yksi riskiryhmään kuuluva aikuinen. Joten nyt tokaluokkalainen kotona ja rokotteen saa vasta noin 2 viikon kuluttua. ELi kuukauden pidän kotiopetuksessa.
Minusta se ei ole liiottelua, miksi ottaa isompi riski kuin on pakko.
Ja tuolle yhdelle aimmalle sellainen pikku tarkennus, että vaikka normi kausi influenssa tappaakin noin saman verran tai jopa enemmän niin tämä SI iskee pahiten ihan eri kohderyhmään.
EI paljon lastaan menettäntyttä lohduta tieto siitä että johonkuin toiseen sairauteen menehtyy myös vuosittain ihmisiä...
loppu on kiinni rehtorista
ja 45min x jotain on tehtävä töitä sit lapsen kanssa..
rokote alkaa tehota.
Meillä on ollut sikainfluenssa kolme viikkoa, juuri ja juuri olen nyt tolpillani, astmalapsi on vielä kaksi viikkoa kotona.
ihme vastaus tuolla ekalla, älä välitä!