Lue keskustelun säännöt.
Kotiäidin rooli perheessänne? Työnjako?
13.11.2009 |
Hei minkälaiset roolit teillä on perheessänne? Teettekö ruuan valmiiksi kun mies tulee töistä kotiin vai osallistuuko mies kokkailuun? Kuka hoitaa pyykit ja kauppareissut?
Meillä minä hoidan pyykit ja mies kokkailun (vaikka kotona olenkin). Yleensä käydään kaupassa yhdessä. Äitini vanhan kansan ihmisenä sanoo usein, että kyllä naisen pitäisi tehdä ruoka valmiiksi. Kun mies tulee töistä kotiin on väsynyt jne jne..
Kommentit (22)
Isompi on virikehoidossa ja pienempi kotona. Teen ruokaa joskus, joskus en. Siivoan, jos huvittaa. Olen huono vaimo. Mutta eipä kiinnosta tsempata, kun mieskään ei ole hyvä aviomies. Lapsille pyrin olemaan mahdollisimman hyvä äiti.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mä käyn kaupassa viikolla ja joskus käydään yhdessä viikonloppuisin kaupassa. Pyykit hoidan minä, teini omansa. Mä myös siivoan, lapset tietty hoitaa oman osuutensa ja mies korjaa jälkensä, palvelija tai tarjoilija mä en ole.
Hyvin tää menee näin. Mulla on päivät aikaa. lapsetkin on jo isompia, nuorin 8-vuotias. Ruuasta vielä sen verran että teen sen jo päivällä, mies lämmittään ruuan itse kun tulee kotiin.
Vaikuttaa ehkä siltä että mä teen yksin paljon, mutta kyllä meillä mieskin osallistuu. Kuskaa muksuja harrastuksiin, vie koiraa ulos, hoitaa pihaa, autot ja tietty työnsä. Mun mielestä mä pääsen helpolla.