Mistäköhän voisi ostaa kakkulaatikoita?
Niitä pahvisia rasioita tarkoitan.
Tehdään itse sukujuhliin kakkuja, mutta kupuja ei ole tarpeeksi. Muutenkin mieluummin ostaisin noita kakkurasioita, niitä on helpompi sitten vaikka pinotakin tarvittaessa.
Turha kai sanoa, että ei ole kontakteja mihinkään yritykseen, joka noita voisi puolestani tilata tukusta.
Kommentit (7)
Kakkuja on tehtävä 9kpl ja nuo muoviset on aina sen verran isoja, että vievät sitten kaiken jääkaappitilan. Sen lisäksi että tulee suolainen hinta kakuille, kun 70€ menee pelkkiin laatikoihin (vain 2 olemassa entuudestaan, lainaksi saisin kyllä varmaan hätätilassa pari-kolme lisää, hintaa tulisi silti).
Leipomoista kai on alettava kysyä, koska en tiedä mistä voisi tilatakaan. Ullanunelmasta kyselin ja siellä maksaisi jotain 5€/kpl. Aika tyyris hinta pahvisesta rasiasta.
vaikka parvekkeella, niin sitten kakkujen säilytyksen vuoksi ei ole pakko ostaa laatikoita?
pahvista (esim vanha pahvilaatikko) jos esim halk. 30cm kakku niin viillä kevyesti noin 35 x 35 neliö pahviin ja taita laidoiksi noin 10 cm, pakkausteippiä laitojen kulmiin ja halutessaan joka sivuun yksi reikä joista pujottaa tarpeeksi vahvan narun josta kakun uskaltaa laatikoineen kantaa.
Jos haluaa suojata kakkua, niin hammastikkuja kakun päälle pystyyn ja tuorekelmua päälle..
Sama ongelma oli joskus kakkujen kanssa kuin sinullakin nyt ja minulle 4€ kertakäyttöisestä pahvilaatikosta oli liikaa kun kakkuja oli 15 kpl..
voipi olla aika paljon lämpimämpää kuin nyt. Lisäksi olisi aika mielenkiintoista siirtäminen kokkauspaikalta juhlapaikalle :D kakut vaan jonkun syliin lautasilla tai jotain!!!
Oma moka, olisi tietenkin pitänyt sanoa että juhlat ei ole nyt talvella. Muutenkin kyllä aika outo ajatus. 10 kpl kakkuja, jotka odottaisivat lautasten päällä partsilla juhlia talvipakkasillakin. Linnut kävisivät nokkimassa :D
Sorry, mutta ei onnistu.
vaikka parvekkeella, niin sitten kakkujen säilytyksen vuoksi ei ole pakko ostaa laatikoita?
Olisi tarkoitus laittaa marsipaanikuorrutus kakkujen päälle ja tekisin sen mielelläni jo kotona. Se kyllä ehkä pysyisikin siistinä kuljetuksessa.
Jotain tällaista pitänee harkita, jollen jostain löydä niitä valmiita laatikoita (kohtuuhinnalla).
pahvista (esim vanha pahvilaatikko) jos esim halk. 30cm kakku niin viillä kevyesti noin 35 x 35 neliö pahviin ja taita laidoiksi noin 10 cm, pakkausteippiä laitojen kulmiin ja halutessaan joka sivuun yksi reikä joista pujottaa tarpeeksi vahvan narun josta kakun uskaltaa laatikoineen kantaa.
Jos haluaa suojata kakkua, niin hammastikkuja kakun päälle pystyyn ja tuorekelmua päälle..
Sama ongelma oli joskus kakkujen kanssa kuin sinullakin nyt ja minulle 4€ kertakäyttöisestä pahvilaatikosta oli liikaa kun kakkuja oli 15 kpl..
Olisi tarkoitus laittaa marsipaanikuorrutus kakkujen päälle ja tekisin sen mielelläni jo kotona.
Marsipaanikuorrutettu kakku kannattaa säilyttää jääkaapissa ilman kupua, ja jos marsipaanikuorrutteen tekee edellisenä päivänä ennen juhlia, kannattaa kakun pinta päällystää voikreemillä, ettei kaku ala 'hikoilla'.
Itse olen käyttänyt nyt talvisaikaan siis parveketta (lasitettu) lyhytaikaiseen säilytykseen mm. marsipaanikakuille, jos jääkaappi liian pieni vaikkapa 50 hengen kakulle.
Näin juuri tarjoustalossa. Maksoi alle 10€.