Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LAPSI KUULUI RISKIRYHMÄÄN!!!!!!!

Vierailija
13.11.2009 |

Senkin sanonkomitkä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tarkemmin tiedotteet. Mun lapseni sai rokotteen, koska hänellä on pitkäaikainen neurologinen sairaus.(Kehitysvamma)

Vierailija
22/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja katsokaa vakavasti peiliin te, jotka kuvittelette riskiryhmään kuulumisen vähentävän kuolemasta aiheutuvaa surua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmiin kuuluvat:

raskaana olevat

henkilöt, joilla on seuraavia pitkäaikaissairauksia:

säännöllistä lääkitystä vaativa sydänsairaus (ei lievä verenpainetauti), keuhkosairaus (säännöllistä lääkitystä saava astmapotilas) tai diabetes

krooninen maksan tai munuaisten vajaatoiminta

potilaat, joiden sairastama tauti heikentää vastustuskykyä esimerkiksi leukemia, lymfooma, HIV-infektio

potilaat, jotka saavat vastustuskykyä heikentävää hoitoa (elinsiirto, solusalpaat, TNF-alfasalpaaja, kortikosteroidi > 15 mg/vrk yli 2 viikkoa, muu immuunivastetta heikentävä hoito)

krooninen neurologinen sairaus tai hermolihastauti

sairaalloinen ylipaino (BMI eli painoindeksi yli 40)

Vierailija
24/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta: koska oli riskiryhmäläinen, olisi voinut olla hengenvaarassa myös ihan tavallisen kausi-influenssan sairastaessa, eikä tämä kuolema siksi ole merkki siitä, että SI olisi perusterveille niin kohtalokas tauti kuin täällä moni kouhkaa. Koittakaas nyt ottaa järki käteen.

osittain JUURI SEN TAKIA on niin tärkeää, että perusterveetkin sen rokotuksen ottaa, että he suojelisivat niitä, joilla on huonommat lähtökohdat! Yritäs nyt ottaa järki käteen (jos sulla semmosta on), ja miettiä tämä juttu omassa päässäsi kokonaan ihan uudestaan.

Sunko mielestä ei ole mitään kouhkaamista siinä, että ne perusterveet tartuttaa taudin astmalapsiin, jotka sitten menehtyy?????

Sulla ei taida olla kaikki ruuvit ihan paikoillaan?

Vierailija
25/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin asiaa käsitellään Laakson sikainfluenssa-asemalla.

Vierailija
26/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin eli lämmin osasnotto perheelle. Lapsen riskiryhmäläisyys ei vähennä perheen surua:(

Kaikille rokote, jotta me suojaamme sitten näitä heikommassa asemassakn olevia.

Vierailija
27/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuten varmasti olet lukenut (jo kauan sitten) lehdistä tai THL:n sivuilta niin alle 3vuotiaat perusterveet eivät onneksi ole riskiryhmää.

Vierailija
28/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piikkimatolla joka vuosi tavalliseen kausiflunssaan kuolleiden lasten takia? Muistakaa nyt sitten jatkossa. Tottakai on surullista että lapsi on kuollut ja äärettömän suuri osanottoni vanhemmille.

En pyöriskele piikkimatolla, mutta aina, jos uutisoidaan tai kuulen lapsen kuolleen koen suurta tuskaa ja surua lapsen ja vanhempien puolesta ja mietin mitä elämä hauraudessaan on.

Mielestäni tuon viestin tarkoitus oli rauhoitella ihmisiä, koska tällä aiheella luodaan hysteriaa ja turhaa pelkoa.

Vierailija
29/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat riskiryhmää kaikki alle 25-vuotiaat.

Vierailija
30/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyöriskele piikkimatolla, mutta aina, jos uutisoidaan tai kuulen lapsen kuolleen koen suurta tuskaa ja surua lapsen ja vanhempien puolesta ja mietin mitä elämä hauraudessaan on.

[/quote]

Mielestäni tuon viestin tarkoitus oli rauhoitella ihmisiä, koska tällä aiheella luodaan hysteriaa ja turhaa pelkoa.

[/quote]

Vierailija
31/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Suomessa sikainfluenssaan kuollutta?

Itse olen tietenkin pahoillani tapahtuneesta, mutta en osaa surra vieraan lapsen kuolemaa. Toki pahoillani olen, mutta surra en osaa. Silti väitän olevani hyvin empaattinen ihminen. Minusta vain on tarpeetonta lisätä omaa henk.koht. murhetaakkaani järkyttymällä vieraan lapsen kuolemasta. Väitän, että moni muukaan ei oikeasti sure sikainfluenssaan kuollutta lasta vaan suru on lähinnä siitä mitä itse voi menettää. Tämä on oleellinen asia kun ruvetaan puimaan sikainfluenssan vaarallisuutta, jolloin on joskus hyvä panna tunteet syrjään ja yrittää ajatalla rationaalisesti. Näin vältyttäisiin yleiseltä hysteeriseltä ilmapiiriltä.

Vierailija
32/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisten sairauksien vuoksi osa ihmisistä kuuluu riskiryhmiin, kuten voit THL:n listalta lukea. Ikänsä puolesta et voi sanoa että KAIKKI alle 25 ovat riskiryhmää! Voi hyvä ihme sentään...Luepa ihan rauhassa tuo THL:n lista niin voit huomata että KAIKKI alle 25 EIVÄT ole riskiryhmää ja hyvä niin!

Vierailija
33/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Suomessa sikainfluenssaan kuollutta? Itse olen tietenkin pahoillani tapahtuneesta, mutta en osaa surra vieraan lapsen kuolemaa. Toki pahoillani olen, mutta surra en osaa. Silti väitän olevani hyvin empaattinen ihminen. Minusta vain on tarpeetonta lisätä omaa henk.koht. murhetaakkaani järkyttymällä vieraan lapsen kuolemasta. Väitän, että moni muukaan ei oikeasti sure sikainfluenssaan kuollutta lasta vaan suru on lähinnä siitä mitä itse voi menettää. Tämä on oleellinen asia kun ruvetaan puimaan sikainfluenssan vaarallisuutta, jolloin on joskus hyvä panna tunteet syrjään ja yrittää ajatalla rationaalisesti. Näin vältyttäisiin yleiseltä hysteeriseltä ilmapiiriltä.

Suomessa siihen pystytään tämän taudin osalta, jos yhteistä tahtoa on. Mutta kun siis ei ole.

Myös liikennekuolemia pystyttäisiin helposti vähentämään yhteisellä tahdolla. Mutta sitä ei ole.

Ihmiset ovat niin itsekkäitä nykyään, eikä muista ihmisistä välitetä. Ei kiinnosta omalla toiminnallaan estää kaikkien lasten kuolemat, jotka voi välttää.

Sinunko mielestä on vain rationaalista ajatella, että no, lapsia kuolee, mitäs siitä...

Vierailija
34/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin sanonkomitkä.

pienenpieneen panikointiin, jos lapsi ei olisi riskiryhmässä??? Pliis, anna!

Vierailija
35/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulle ei ole kukaan riskiryhmään kuuluva tärkeä ihminen ja se on sitten ihan yks ja sama kuoleeko heitä. Kunhan terveitä ei kuole niin mitä välii... mutta useiden muiden lähipiirissä on paljonkin rakkaita riskiryhmiin kuuluvia ihmisiä joiden kuolema ei ole toivottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan