Kokoomuksen vaalilupaus: Viinit ruokakauppoihin !
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009243258.html
Riittävä lupaus minulle joka olen NS. liikkuva äänestäjä!
Mökkikunnassani ei Alkoa ja aivan naurettavaa että sielläkin kyläläiset ajavat yli sata kilometriä viinipullon saadakseen vaikka kylällä kauppa.
Myös vaikkapa r-kioskit saisivat sisäänvetotuotteen viinistä, moni hakisi Ärrä- viiniä viikonloppuiltaisin!
Kommentit (168)
Alkot ja R-kioskit ovat maalla yhtä harvassa.
Halvimmatko toisivat, viinistä sekaisin on hyvä äänestää?
On noita ihan kiitettävän tiheään. Kannattaisi varmaan ostaa kerralla useampi pullo?
https://www.alko.fi/myymalat-palvelut
En tajua tätä asiaa Suomesta siis yhtään. Miten ei päästä ollenkaan kansainväliselle tasolle tässä? Kaikissa Euroopan maissa on kaikki alkoholijuomat oluesta viskiin tavallisissa ruokakaupoissa.
Mihin Alkoa tarvitaan? Eikö alkoholia voisi myydä ruokakaupoissa? Miksi Suomessa on näin omituista?
kun kauppoihin tuolisi myyntiin kauppojen omia merkkejä, niin voisi maistaa että kumpi maistuu paremmalta k vai s viini.
Persujen vaalilupaus PONTIKKA RUOKAKAUPPOIHIN JA R-KIOSKEIHIN
Niissä maissa, joissa viinit ovat ruokakaupoissa, on todella todella vaikea löytää hyviä, laadukkaita viinejä. Alkossa on oikeasti todella hyvä valikoima ja Alkon sivuilta viineistä löytyy tarkat tiedot. Alko toimittaa erikoistilauksia lähimpään Alkoon ja myös ihan kotiovelle. Ne viinien hinnat eivät myöskään ole todellisuudessa edullisempia aina. Okei, bulkkiviiniä saa 5 eurolla esimerkiksi Italiassa, mutta viini putiikeissa hinnat voivat olla ihan samaa kuin Alkossa. Viininystävänä en kannata viinejä ruokakauppaan!
Suomi on edelleen holhousyhteiskunta, enkä usko, että Alkon monopolia puretaan minun elinaikanani. Itse olen tosin aina hankkinut alkoholini laivalta tai ulkomailta. Minä en periaatteesta monopolia tue.
Vierailija kirjoitti:
Niissä maissa, joissa viinit ovat ruokakaupoissa, on todella todella vaikea löytää hyviä, laadukkaita viinejä. Alkossa on oikeasti todella hyvä valikoima ja Alkon sivuilta viineistä löytyy tarkat tiedot. Alko toimittaa erikoistilauksia lähimpään Alkoon ja myös ihan kotiovelle. Ne viinien hinnat eivät myöskään ole todellisuudessa edullisempia aina. Okei, bulkkiviiniä saa 5 eurolla esimerkiksi Italiassa, mutta viini putiikeissa hinnat voivat olla ihan samaa kuin Alkossa. Viininystävänä en kannata viinejä ruokakauppaan!
Jo nyt on kaupoissa ihan samoja merkkejä kuin Alkossakin, mutta 5,5 %:lla. Mistäpä ne eri viinejä ostaisivat, kun maahantuojat on samat.
Suurkuluttaja kirjoitti:
Suomi on edelleen holhousyhteiskunta, enkä usko, että Alkon monopolia puretaan minun elinaikanani. Itse olen tosin aina hankkinut alkoholini laivalta tai ulkomailta. Minä en periaatteesta monopolia tue.
Se on kuitenkin iso lisä valtion verotuloihin, joita tarvitaan terveydenhuoltoon, koulutukseen jne. Jostakin ne rahat on joka tapauksessa saatava.
Kalliiksi mahtaa tulla viinit tavalliselle kansalle.
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö tosissasi, ettei Ranskassa, Italiassa tai vaikka Espanjassa saa laatuviinejä kaupasta? Kas kun sielläkin on erikoismyymälöitä.
Vierailija kirjoitti:
Persujen vaalilupaus PONTIKKA RUOKAKAUPPOIHIN JA R-KIOSKEIHIN
Tätä kannatan! Nyt tuli minustakin sitten persu.
ex-keskustalainen
Vierailija kirjoitti:
Suurkuluttaja kirjoitti:
Se on kuitenkin iso lisä valtion verotuloihin, joita tarvitaan terveydenhuoltoon, koulutukseen jne. Jostakin ne rahat on joka tapauksessa saatava.
Alkoholia voidaan verottaa aivan samoin, vaikka sitä myytäisiin ruokakaupoissa. Niinhän oluen ja siiderinkin kohdalla tehdään.
Tuosta seuraisi laatuviinien kallistuminen ja juurikin s ja k viinien yleistyminen, jotka olisivat halpoja mutta kusenmakuisia. Muutenkin ihan hyvä vaan että impulssijuomista vaikeutetaan Alkon avulla.
Ruokakaupoissa viinit voidaan hinnoitella eri tavoin. Esimerkiksi yhdessä 12 €, toisessa 22 €. Alkossa ei tätä ongelmaa. Vertailkaa vaikka ravintoloiden viini listoja. En haluaisi lähteä lempiviiniä useammasta paikasta etsimään hintoja vertaillen, kun voin tilata sen lähialkoon.
Idioottimaista ellei yrttiä ajeta samaan aikaan lailliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa halvimmat viinit maksavat kylläkin alle euron litralta. Ja tosiaan on erikoiskauppoja mistä löytyy laaja valikoima. Ihan niin kuin Alkokin on erikoiskauppa.
Ja toinen lupaus: köyhät kyykkyyn!