meinasin kuolla häpeästä tänään kaupassa
kävin kaupassa ja ostin aika paljon ruokaa ja muutaman vaatekappaleen.
kassalla olin jo kaikki pakannut, ja kun piti maksaa niin kassa sanoi että tilillä ei ole katetta! kokeiltiin siinä sitten kaikki kortit, vaikka tiesin ettei niilläkään ole rahaa. tilit ei ole miinuksella, mutta rahaa ei ollut tarpeeksi. olen ennenkin maksanut kortilla tyyliin että huomenna tulee palkka, näköjään enään sellainen ei käy.. että silleen! ei muuta kun pussit takaisin ja häippäsin vähin äänin. en ees kehdannut katsoa ympärilleni, toivoin vaan ettei kaupassa ollut tuttuja.. :D
Kommentit (55)
Joskin aina (n.10 kertaa) siksi, että kortti vaan ei toiminut. Katetta oli, mutta yhteys ei pelaa pankin ja kassan välillä. Automaatilta olen yleensä silloin saanut nostettua, mutta aina ei yhteys palannut automaatillakaan. ja korttina oli Visa electron. Ei ole enää, vaan vaihdoin sirulliseen pankkikorttiin. Enää ei ole ongelmia kassoilla ollut.
ketjuun kuin ketjuun tulee aina vähintään yksi tällainen rouva/herra täydellisyys? En voi käsittää.
Voi kuule sullekin joskus tulla sellainen tilanne, että vaikka pankki mokaa ja velottaa asuntolainanlyhennykset tuplaten, eikä sitä huomaa ennenkuin kaupan kassalla. Tai no, sulla tietty ei ole asuntolainaa kun oot niin täydellinen, 400m2 omakotitalo järven rannalla keskellä kaupunkia ja palkka 500000e/kk xD xD
fiksu hoitaa raha-asiansa säntillisesti ja huolehtii ettei tuollaisia tilanteita tule. Ehkä opit tästä jotain vastaisuuden varalle.
Tulipa nyt mieleen vaan kun noita luin.
Olin tässä päivänä eräänä lähihuloltiksella ostamassa pullaa vieraille. Valitsin pussiin kuusi ihanan näköistä kerma-kinuski-suklaa-ihmetystä ja sit mars kassalle... kassatäti näpytteli ostokseni ja kun maksun aika koitti, huomasin kaivelevani verensokerimittaria mustasta pussukastaan, joka siis on aika lailla samaa mallia kukkaroni kanssa.. Sanoin vielä hämmentyneenä kassatädille, et oota kuule hetki , mä vien tän verensokerimittarin takas autoon ja haen sieltä samalla kukkaron. Kassa nauroi vaan, että olin sitten lähtenyt oikein kauemmas hakemaan jotain pientä diabeetikon aamupalaa...=D
No, ei ollu tosiaan paha, tuttu mesta ja itse olen kassalla työskennellyt niin kauan, et tiedän että kaikkia sekaannuksia sattuu yhtenään...
noin s-etukortin kanssa. Mies jälkikäteen kyllä väitti että tilillä olisi ollut rahaa eikä s-etukortti edes tarkistaisi tilin saldoa. Mutta kassakonepa vaan sanoi ettei myyntiä tälle kortille... Onneksi oli oma pankkikortti mukana :)
ja sen lisäksi kassaneiti voi koska vaan tehdä pakotetun varmennuksen, eli varmentaa vaikka euron ostoksen kortilla, jonka automaattinen varmennusraja on esim. 50€.
Meillä on töissä kosketusnäytöllinen kassakone, ja siinä on se normaalinappula ja varmennusnappula vierekkäin, usein tulee näppästyä ihan vahingossa sitä varmennusnappulaa.
Mutta tuota sattuu asiakkaille vähän väliä ja kassakone ei kerro, miksi kortti ei käy, ei siis sano, että tilillä ei ole katetta. Ei ole noloa, nolompaa siinä on alkaa jotain selittelemään.
ja sen lisäksi kassaneiti voi koska vaan tehdä pakotetun varmennuksen, eli varmentaa vaikka euron ostoksen kortilla, jonka automaattinen varmennusraja on esim. 50€.
pari päivää sitten Tiimarissa kun kassakoneen näytössä luki jotain varmennuksesta. Mulla debit/credit kortti enkä mä muista että aikaisemmin olisi mitään teksilitanjaa näytössä lukenut.
Mun ostokset oli 2,50 :D
Olin ostamassa neuletakkia, ja myyjä sanoi, ettei kortti jostain syystä kelpaa. Tosin hän epäili, ettei osaa käyttää laitetta ja haki toisen myyjän.
Toisen myyjän tultua kortti kelpasi. Syy selvisi palattuani Suomeen: mieheni oli maksanut tililtä juuri tuolla hetkellä laskuja, joten saldo ei riittänyt ostokseeni. Laskujen maksamisen jälkeen hän siirsi toiselta tililtä rahaa. Siirto tapahtui juuri tuolla hetkellä, kun myyjä haki toista myyjää XD. Onneksi!
Tai vaikka nelinkertaisinakin. Palkkakin on vain 3300 e/kk, mutta kiitos järkevän taloudenpidon, tili ei ole koskaan lähellä nollaa.
Voi kuule sullekin joskus tulla sellainen tilanne, että vaikka pankki mokaa ja velottaa asuntolainanlyhennykset tuplaten, eikä sitä huomaa ennenkuin kaupan kassalla. Tai no, sulla tietty ei ole asuntolainaa kun oot niin täydellinen, 400m2 omakotitalo järven rannalla keskellä kaupunkia ja palkka 500000e/kk xD xD
sillä tilillä, jolta asuntolaina maksetaan. Meillekin voisi siis käydä näin, vaikka tarkkoja taloudenpitäjiä olemmekin.
Tai vaikka nelinkertaisinakin. Palkkakin on vain 3300 e/kk, mutta kiitos järkevän taloudenpidon, tili ei ole koskaan lähellä nollaa.
sillä tilillä, josta asuntolaina maksetaan. Meillekin siis voisi käydä
mies on juuri ollut siirtelemässä tai maksamassa laskuja :/ Kiva siinä kassalla olla jos on ostanut isot kasat esim. astioita jotka on jo pakattu :( No onneksi tilille siirto käy nopeasti nykyään omalla kännykällä. Meilläkin on käyttötilit ja säästötilit, joten koskaan ei olla miinuksella, mutta rahat on vain toisella tilillä.
en sitä enään unohda. Pitäisi tuon unohtamisen takia olla toinenkin kortti, sitä on aika onneton, jos kortti ei toimi. Onneksi ruokakaupasta sai kuitenkin ilman tunnusta.
että pankki veloitti kaksinkertaisesti yhdellä kertaa ja jäin aivan ilman rahaa.
Kyllä olin ihmeissäni kun tili oli tyhjänä heti palkanmaksupäivän jälkeen. Onneksi sain puhelinsoitolla rahani takaisin.
sitäkin kokeiltiin, no tänään tuli palkka, joten lähden kohta kauppaan. ap
on noin käynyt viimeks opiskeluaikoihin, siis joskus yli 10v sitte. Ei oo ollu tollasta tilannetta onneks sen jälkeen. Noloahan se itelle on, tuskin muut kauheesti jaksaa aatella mitää noista tilanteista.