Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meinasin kuolla häpeästä tänään kaupassa

Vierailija
12.11.2009 |

kävin kaupassa ja ostin aika paljon ruokaa ja muutaman vaatekappaleen.

kassalla olin jo kaikki pakannut, ja kun piti maksaa niin kassa sanoi että tilillä ei ole katetta! kokeiltiin siinä sitten kaikki kortit, vaikka tiesin ettei niilläkään ole rahaa. tilit ei ole miinuksella, mutta rahaa ei ollut tarpeeksi. olen ennenkin maksanut kortilla tyyliin että huomenna tulee palkka, näköjään enään sellainen ei käy.. että silleen! ei muuta kun pussit takaisin ja häippäsin vähin äänin. en ees kehdannut katsoa ympärilleni, toivoin vaan ettei kaupassa ollut tuttuja.. :D

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse ollut monta vuotta kassalla ja kyllähän näitä käy, ettei kortti "käykään". Minä itse tekisin kyllä niin, että jättäisin osan tavaroista ostamatta vaikka kuinka hävettäisi ja tuntisi muiden katseet niskassa, ja ostaisin sen verran kuin tilillä olisi rahaa (jos siis sen muistaisin).

Toisaalta niinkin voi tehdä, että jättää ostokset kärryssä kauppaan, käy viemässä ne kylmään tai pyytää myyjää viemään ne siksi aikaa kunnes käy hakemassa rahaa (kotoa, mieheltä jne). Jos siis ei asu kaukana.

Mutta älkää turhaan kuolko häpeään, kyllä näitä sattuu. :)

Vierailija
22/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% tapauksista on visa elektroneja. Asiakas yleensä sanoo että kyllä siellä pitäs olla rahaa. Ja kun pyydän käymään automaatilla (ostokset jää hihnalle) niin hyvin harvoin sieltä kukaan tulee niitä maksamaan. Tai sitten asiakas yksi kerrallaan pyytää ottamaan tavaroita kuitilta pois ja jokaisen mitätöidyn rivin jälkeen pitää kokeilla korttia uudelleen niin kauan että kate riittää.

-kassatäti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvä pokka. Useinkin tekee seuraavaa: puhuu kassajonossa mulle isoon ääneen että hei, onko sun tilillä rahaa, milloin sä saat ne lapsilisät.. millä nämäkin ostokset nyt maksetaan.. Mä vaan nauran vieressä. Oikeasti meillä ei ole koskaan ollut tilit lähelläkään nollaa.

Vierailija
24/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi, niin tietäisi kyllä, että Plussa-pisteet voi rekisteröidä kahdella napin painalluksella ja alennuksia ei jälkikäteen jaella.

Vierailija
25/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi kaveri oli siinä ja maksoi puolestani.

Monesti käynyt myös niin, että kortti jäänyt kotiin ja joutunut jättämään ostokset sen takia siihen. Oon tottunut mokailija, enää ei edes hävetä. Eikä tollasta nyt tarviikaan hävetä, anteeksipyyntö/pahoittelu riittää. Inhimillistä.

Vierailija
26/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvä pokka. Useinkin tekee seuraavaa: puhuu kassajonossa mulle isoon ääneen että hei, onko sun tilillä rahaa, milloin sä saat ne lapsilisät.. millä nämäkin ostokset nyt maksetaan.. Mä vaan nauran vieressä. Oikeasti meillä ei ole koskaan ollut tilit lähelläkään nollaa.

tuskin naurattaisi, jos tilit olisivat joka kuukausi nollassa. Moni elää oikeasti kädestä suuhun, eikä paljon naurata.

Vierailija
27/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kassalla vuosikaudet, ja on ihan jokapäiväistä että kortitt ei toimi. Sitäpaitsi se kassakone ei sano syytä, että miksi tapahtuma on hylätty. Eli ei sano että: tilillä ei ole katetta.

Ei siis aihetta noloiluun. Enemmänkin vaan vitutukseen, kun ei pääsekkään ostosten kanssa kotiin.

Vierailija
28/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka nykyään enää voi tiliään maksaa miinukselle? Aikaisemmin se ainkin toimi niin eli ei ollut väliä, jos rahat oli loppu ja tiesi vaikka seuraavana päivänä sinne tulevan lisää rahaa.

Vierailija
29/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimiiko nämä uudet debit/credit kortit samoin kuin visa electron? eli että maksaa voi vaan sen verran kuin tilillä katetta? mä sain nimittäin just sellaisen entisen pankki/visa-kortin tilalle. ensimmäistä kertaan bensa-asemalla kysyi tankkaamisen maksimisummaa, ja varmisti tililtä sen löytyvän, vaikka debitillä maksoin.

muka nykyään enää voi tiliään maksaa miinukselle? Aikaisemmin se ainkin toimi niin eli ei ollut väliä, jos rahat oli loppu ja tiesi vaikka seuraavana päivänä sinne tulevan lisää rahaa.

Vierailija
30/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole niin että alle viidenkympin ostoksia ei varmenneta? Electronilla tai muulla debit-kortilla se ei tietenkään käy, mutta tavan pankkikortilla.

Vierailija
31/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole niin että alle viidenkympin ostoksia ei varmenneta? Electronilla tai muulla debit-kortilla se ei tietenkään käy, mutta tavan pankkikortilla.

Varmennusrajaa ei voi kiertää pätkimällä, vaan kassahenkilö tekee ns. pakotetun varmennuksen siinä tapauksessa. Ja jos on sirupääte, niin ostot varmennetaan aina!

Vierailija
32/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän että tilillä vähän rahaa ja että esim. huomenna sinne tulee kotihoidontuki.Mulla siis käytössä perinteinen pankkikortti,ilman siruja ja visoja ja pankkina Sampo.

Vierailija
33/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pankkikorteista tulee elektroneja eli sirullisia kortteja..

Vierailija
34/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähikaupassa ainakin onnistuu höylätä miinukselle. Bensaa sen sijaan ei saa jollei ole katetta.

Vierailija
35/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa ei hyväksynyt korttia ja eiköhän kaikki olettanut että rahat loppu. Pakko oli marssia automaatille ihan todistaakseni etten ole alkkis joka yrittää viimesiä rahojaan sinne syytää ;)ja olihan siellä rahaa, kortissa jotain häikkää.

Vierailija
36/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on visa debit ja se ei useimmissa kaupoissa kieltäydy maksusta vaikka rahaa ei olisi riittävästi. Nytkin on -200E tilillä. Oikeeta visaa ei siis myönnetä kun ei ole kunnon tuloja. Mun miehellä on kyllä oikea visa, mutta sekin on jo tapissa -3000.

Jos tiedän että rahaa ei ole tilillä, maksan useimmiten käteisellä, mutta olen niin huono päässälaskija, että menee usein pieleen ja joudun vähentelemään ostoksia kassalla.

Kyllä me saatais talous kuntoon kun lopettais lasten harrastukset (menee useampi satanen kuukaudessa) ja myytäis toinen auto. Mutta kun ei haluta. Rahan vähyys on vaan huvittavaa!

Vierailija
37/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä voi höylätä miinuksellekin.

Ja siihen saa edullisen visan yhteyteen jos ei tilillä löydy katetta.

Vierailija
38/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä sattuu joka päivä ja paljon kaikkea muutakin. T. kassa

Vierailija
39/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jo kaupat, joissa se onnistuu. Jos en ole varma tai tiedän että tarkistetaan tili, varmistan, että tilillä on rahaa tai että kortilla on luottoa jäljellä.

Vierailija
40/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli niin tuuheena kun tuli, mä olin maksellu sen tililtä laskuja aika reippaasti enkä muistanu sanoo... Oli sillä sit ollu käteistä sen verran, mutta nolo mikä nolo.

Enpä oo tollasta ilmaisua ennen kuullut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän