4kk vauvalla hammas!!! Apua, miksi näin aikaisin?
Tarkoittaako tämä, että murrosikä alkaa aikaisin? Poika on varhaiskypsä?
Kommentit (13)
jo syntyessä. Ei tarkoita muuta kuin että hampaita on tullut aikaisin ja mahdollinen imettävä äiti saa kokea satunnaisia tuskan hetkiä. ;)
jo syntyessä. Ei tarkoita muuta kuin että hampaita on tullut aikaisin ja mahdollinen imettävä äiti saa kokea satunnaisia tuskan hetkiä. ;)
Mulla on 7kk vanha poika, jolla ei ole ainuttakaan hammasta vielä puhjennut, mutta saa kyllä jo pelkillä ikenilläkin purressa haavoja aikaiseksi...
kasvattaa hampaatkin noin aikaisin!
lapsille tuli eka hmas 3 kk:n iässä. Nuorimmainen ei pure enää tissiä, kun olen järjestelmällisesti puremisen jälkeen irrottanut tissistä.´
en nyt oikein tajua mitä pelkäät :D tuohan on ihan normaalia
tytöille 2kk ikäsenä 4 hammasta et siinä oli alussa tissit kovilla ha ha.lähtevät kyllä sitten jo ajoissa eli 5v lähtenyt jo 2 hammasta :)
Olen ymmärtänyt, että hampaan puhkeamiskuukausi kertoo sen, milloin vauva oppii lukemaan. Eli kolmikuisena puhjennut jo 3-vuotiaana, 4kk neljä vuotta ja suurin osa 6-7kk, eli 6-7-vuotiaana.
Olen ymmärtänyt, että hampaan puhkeamiskuukausi kertoo sen, milloin vauva oppii lukemaan. Eli kolmikuisena puhjennut jo 3-vuotiaana, 4kk neljä vuotta ja suurin osa 6-7kk, eli 6-7-vuotiaana.
Keskimmäiselle tuli eka hammas 4 kk:n iässä ja hän oppi lukemaan 4-vuotiaana. Muille tuli 6 kk:n iässä, mutta lukemaan he oppivat paljon ennen 6 vuoden ikää, yksi 3-vuotiaana.
ei kyl tytöt osaa vieläkään lukea vaik ovat 3v ja 5v mut ovat muuten poikia edellä kaikessa ja pojilla tuli hampaat ekat hampaat 5kk ja 6kk ja toi kellä tuli 5kk ikäsenä oppi lukeen 6v ja toinen 7v.
t:Vauvafani
kanssa eka hammas puhjeta 4 kk ikäisenä. Kokonaan se oli ulkona 5 kk ikäisenä. Mäkin pidin sitä aikaisena: sekä mulla että mun miehellä on puhjennut eka hammas vasta 8 kk iässä. (Silti opimme lukemaan 3- ja 4-vuotiaina ;).
Hampaat puhkee lapsille yksilöllisesti, toisille aikaisin ja toisille vähän myöhemmin. Älä panikoi, ei pojallesi vielä parta ala kasvamaan :)
normaalii