Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täyimetetylle 4kk vauvalle purkki Tuttelia iltaisin? Mitä

Vierailija
12.11.2009 |

olette mieltä. Tarkoitus siis saada vauva nukkumaan pidempi pätkä. Nykyään nukkuu vaan 2-3h.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että parempi että vauva heräilee yöllä 2-3 tunnin välein. Vauvan edun mukaista on tuo heräily. Se pitää vauvan verensokerin tasaisena ja vähentää kätkytkuoleman riskiä.

Nykyäidit on niin itsekeskeisiä, ettei kestä yöheräilyä. Miksi niitä lapsia tekee, vaikka tietää, että vauvat ja taaperot, ja osa vielä isommistakin lapsista, heräilee öisin?

nimenomaan, vastasyntynyt VAUVA heräilee, mutta ei välttämättä enää 4kk:n ikäinen! Kätkytkuoleman riskikin kun pienenee 2kk:n ikäisillä vauvoilla. niin, ja heräilenhän minäkin, öisinkin ja onneksi vielä aamullakin, vaikka olen kohta 3-kymppinen "isompi lapsi". haloo. vai pitäskö tolla sun logiikallas aikuistenkin ja etenkin diabeetikoiden aloittaa kans yöheräilyt, jotta verensokeri pysyis tasaisena? näinpä.

Vierailija
22/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten normi kaurapuuroa, veteen keitettynä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi RAY lopettaa tuet tältä imetystouhulta, aivan käsittämättömiä idiootteja pyörii tässä toiminnassa.

Ja vastaus: jos et itse jaksa, niin tietysti voit antaa Tuttelia. Lapselle on tärkeämpää jaksavat ja hyvinvoivat vanhemmat kuin väsymyksestä huuruinen täysimettäjä-äiti.

Minähän sanoin, että jokainen tekee kuten tykkää. Vastasin myös kysymykseen, miksi minun mielestäni 4kk ikäiselle ei vielä ole hyvä antaa korviketta.

Sanotaan nyt vielä kerran: jos tuntuu ettet jaksa imettää, anna tuttelia. Ei se vauva siitä rikki mene, luultavasti ainakaan.

Itse en antanut, mutta mä jaksoinkin imettää. Ehkä mulla oli helpompi vauva, mistäs noita tietää. Tämä on jokaisen äidin itse päätettävissä oleva asia, imettääkö vai ei ja miten paljon imettää.

Mutta jos ap kysyy mielipiteitä, eikö mulla ole yhtäläinen oikeus vastata? Kannattaisi sitten jo otsikossa rajata vastausoikeus vain korvikemyönteisille. Ei mulla muuta, ugh.

t. 16 joka ei kyllä tunnustaudu fanaatikoksi

Vierailija
24/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän sanoin, että jokainen tekee kuten tykkää. Vastasin myös kysymykseen, miksi minun mielestäni 4kk ikäiselle ei vielä ole hyvä antaa korviketta.

Sanotaan nyt vielä kerran: jos tuntuu ettet jaksa imettää, anna tuttelia. Ei se vauva siitä rikki mene, luultavasti ainakaan.

Itse en antanut, mutta mä jaksoinkin imettää. Ehkä mulla oli helpompi vauva, mistäs noita tietää. Tämä on jokaisen äidin itse päätettävissä oleva asia, imettääkö vai ei ja miten paljon imettää.

Mutta jos ap kysyy mielipiteitä, eikö mulla ole yhtäläinen oikeus vastata? Kannattaisi sitten jo otsikossa rajata vastausoikeus vain korvikemyönteisille. Ei mulla muuta, ugh.

t. 16 joka ei kyllä tunnustaudu fanaatikoksi

Se ei ole mielipiteen kertomista, vaan epäasiallista haukkumista. Mutta eihän omena kauas puusta putoa: mieluummin korviketta antavan luuseriäidin lapsi kuin kaikkia haukkuva nenäkäs pentu. Kummalla mahtaa olla enemmän kavereita tulevaisuudessa?

Vierailija
25/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljattomalla puurolla tarkotin kaupan Muksu- puuroja, jotka tehty muista tuotteista kuin viljasta. Meillä syödään "kuningatar" puuroa, jossa on vain mustikkaa ja vadelmaa, ihan puuron paksuista/näköistä lämmitettävää mössöä. Samalta firmalta löytyy vaikka mitä eri makuja (taisi olla joku "omenainen" ja "kesähedelmät" jne.) Hyvin voi niitä tehdä myös itse. Samoin kaupasta saa valmiina ainakin perunapuuroa. Ja nämä siis sopivat jo 4 kk ikäiselle, jos syö muutenkin kiinteitä, koska niissä ei ole lainkaan kotimaisia viljoja.

Vierailija
26/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että iltaisin imetetyt vauvat nukkuvat paremmin, kuin päivällä pumpattua maitoa tai korviketta saavat. Syynä tähän on se, että äidinmaidon koostumus muuttuu illalla ja siihen muodostuu unen laatua parantavia yhdisteitä.

Vierailija
27/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan hauku ketään luuseriksi. :( Missä kohdassa niin muka tein? Kopioitko näytille, kiitos?

Jos sanon, että ehkä mulla oli helpompi vauva jota jaksoin imettää, se ei tarkoita että jaksamaton olisi luuseri. Jos koit sanomiseni luuseriksi haukkumisena, epäilen että sulla on jokin ongelma oman imetyksesi ja itseluottamuksesi kanssa. Onko?

Ap, kysymys sulle: halusitko tähän ketjuun vain tietynlaisia mielipiteitä, vai onko nyt kyseessä vain tän yhden vastaajan tulkinta asiasta? Jos halusit vain korviketta antavien vastauksia, pyydän anteeksi sekaantumistani. Jos halusit kaikenlaisia mielipiteitä, sait vastaukseni. :)

Missään tapauksessa en sano ketään korviketta antavaa äitiä luuseriksi. Luuseri voi olla korkeintaan sellainen äiti joka ei anna lapselleen lainkaan ruokaa, tai antaa pelkkää roskaruokaa. Äidinmaito tai korvike eivät kumpikaan ole roskaruokaa.

t. 16