Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täyimetetylle 4kk vauvalle purkki Tuttelia iltaisin? Mitä

Vierailija
12.11.2009 |

olette mieltä. Tarkoitus siis saada vauva nukkumaan pidempi pätkä. Nykyään nukkuu vaan 2-3h.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten yhtenäisemmin ja vanhemmatkin saavat riittävästi lepoa.?

Vierailija
2/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älytöntä. Miks, et aloittais kiinteitä? Vaik ne ei välttis auta. Toisilla on vaan tollasia lyhyitä unipätkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi ihmiset eivät ymmärrä sitä. Voithan olla ihan rauhassa luuseri korvikeruokkija, jos et sisäistä imetyksen yksinkertaisiakaan perusteita. Itse täysimetän, koska se on lapselle parasta. Korvike on lehmän ruokaa.

Vierailija
4/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile ensin korvikkeeseen tai omaan maitoon laimennettuna, pitää nälän poissa pidempään.

Vierailija
5/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi ihmiset eivät ymmärrä sitä. Voithan olla ihan rauhassa luuseri korvikeruokkija, jos et sisäistä imetyksen yksinkertaisiakaan perusteita. Itse täysimetän, koska se on lapselle parasta. Korvike on lehmän ruokaa.

Voithan olla ihan rauhassa lopen uupunut äiti myöskin.

Vierailija
6/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuonut yhtään pidempiä unia... nyt kokeillaan velliä. vauva kohta 4kk.

Vierailija
7/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos lapsi kuitenkin pääsääntöisesti saa rintamaitoa, niin MITÄ haittaa siitä on, että kerran päivässä saisi Tutteliannoksen, jos se tosiaan pidentäisi yöunia. Voisiko joku mulle tän selittää???

Vierailija
8/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyi mielipidettä, ja sen sai.

Vierailija
9/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vauvat vain ovat tuollaisia. Mutta jos äiti on kovin väsynyt, voi olla tarpeen kokeilla kaikenlaista, siinä toivossa että siitä vaikka olisi apua. Riippuu minusta siis täysin siitä miten tärkeää täysimetys on sinulle, verrattuna _mahdollisesti_ pidempiin uniin. Eihän se Tutteli mitään myrkkyäkään ole (itse suosin esikoisen kanssa mieluummin Nan:ia, Tutteli oli minusta sellaista makeaa tahnaa, mutta tämä on makuasia), päinvastoin. :-) En usko että tähän tämän kummempia vastauksia olisi.

Vierailija
10/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
11/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että parempi että vauva heräilee yöllä 2-3 tunnin välein. Vauvan edun mukaista on tuo heräily. Se pitää vauvan verensokerin tasaisena ja vähentää kätkytkuoleman riskiä.

Nykyäidit on niin itsekeskeisiä, ettei kestä yöheräilyä. Miksi niitä lapsia tekee, vaikka tietää, että vauvat ja taaperot, ja osa vielä isommistakin lapsista, heräilee öisin?

Vierailija
12/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan vauvasta kiinni iten nukkuu. Pelkällä imetykselläkin vauva voi nukkua jopa kokonaisen yön. Tiedän 3 lapsen kokemuksesta.

Ei vauvan kuulu herätä, vaan osa heräilee osa ei. Jos on nukkunut hyvin 4 ensimmäistä kuukautta äidinmaidolla ja sitten alkaa heräilemään 2-3 tunnin välein, niin viesti on aika selvä. On aika aloittaa kiinteitä vähitellen.

sanoisin, että parempi että vauva heräilee yöllä 2-3 tunnin välein. Vauvan edun mukaista on tuo heräily. Se pitää vauvan verensokerin tasaisena ja vähentää kätkytkuoleman riskiä. Nykyäidit on niin itsekeskeisiä, ettei kestä yöheräilyä. Miksi niitä lapsia tekee, vaikka tietää, että vauvat ja taaperot, ja osa vielä isommistakin lapsista, heräilee öisin?

Vierailija
13/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan vauvasta kiinni iten nukkuu. Pelkällä imetykselläkin vauva voi nukkua jopa kokonaisen yön. Tiedän 3 lapsen kokemuksesta.

Ei vauvan kuulu herätä, vaan osa heräilee osa ei. Jos on nukkunut hyvin 4 ensimmäistä kuukautta äidinmaidolla ja sitten alkaa heräilemään 2-3 tunnin välein, niin viesti on aika selvä. On aika aloittaa kiinteitä vähitellen.

sanoisin, että parempi että vauva heräilee yöllä 2-3 tunnin välein. Vauvan edun mukaista on tuo heräily. Se pitää vauvan verensokerin tasaisena ja vähentää kätkytkuoleman riskiä. Nykyäidit on niin itsekeskeisiä, ettei kestä yöheräilyä. Miksi niitä lapsia tekee, vaikka tietää, että vauvat ja taaperot, ja osa vielä isommistakin lapsista, heräilee öisin?

vauva on kärsinyt yöaikaan matalista verensokereista ja 4kk iässä kerännyt painoa sen verran, että verensokerit pysyy kunnossa ja alkanut heräilemään, koska on terveemmässä tilassa.

Vierailija
14/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me alotettiin 4 kk iässä iltaisin viljaton puuro, se pidensi ensimmäisen unipätkän n. 7-8 tuntiin, loppuyö heräiltiin 2-3 tunnin välein maidolle. Jos lapsi kuitenkin kasvaa rintamaidolla hyvin, niin en kyllä pitäis mitään kiirettä kiinteiden alotuksella. Tai maistella tietysti voi, mutta nälkäänsä syöminen on eri asia. Kaikilla lapsilla kun ei noi kiinteetkään auta uniin. Oletko AP kokeillut muita keinoja unen pidentämiseen? Jospa vauvalla ei olekaan joka kerta nälkä, vaan herää muuten. Kapalointia, tuttia suuhun jne. Meillä ainakin n. puolet heräämisistä on ihan muuta kun nälkään heräämistä.

Vierailija
15/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos lapsi kuitenkin pääsääntöisesti saa rintamaitoa, niin MITÄ haittaa siitä on, että kerran päivässä saisi Tutteliannoksen, jos se tosiaan pidentäisi yöunia. Voisiko joku mulle tän selittää???

Siitä on se haitta, että vauva saa suotta suolistoonsa lehmänmaitoproteiineja jotka eivät sinne oikeasti vielä kuulu. Tästä syystä itse annoin korviketta vasta 8kk ikäiselle.

Mutta jokainen tehköön kuten tykkää, onhan ne tuttelin protskut jotenkin pilkottu tai muokattu vauvalle sopivammaksi. Itse olen silti sitä mieltä, että ihmisen maito on ihmislapsen ruokaa ja lehmänmaito vasikan. :)

Vierailija
16/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me alotettiin 4 kk iässä iltaisin viljaton puuro, se pidensi ensimmäisen unipätkän n. 7-8 tuntiin, loppuyö heräiltiin 2-3 tunnin välein maidolle. Jos lapsi kuitenkin kasvaa

Mistä siis teit sitä?

Vierailija
17/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää ole järkeä alkaa antaa korviketta noista syistä, kun oma maito riittää. Ennemmin kiinteitä, aloitus velleillä jne.

Vierailija
18/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarjoa sitä lapselle lisäksi illalla. Niin ei tarvii seurata tätä fanaattista "korviketta vai ei" keskustelua :) Mulla on semmoinen käsitys, että korvikkeessa ei ole juurikaan enempää energiaa, kuin rintamaidossa, eikä se siten pidä lasta sen kauempaa kylläisenä, kuin rintamaitokaan... Vai?

Vierailija
19/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi RAY lopettaa tuet tältä imetystouhulta, aivan käsittämättömiä idiootteja pyörii tässä toiminnassa.

Ja vastaus: jos et itse jaksa, niin tietysti voit antaa Tuttelia. Lapselle on tärkeämpää jaksavat ja hyvinvoivat vanhemmat kuin väsymyksestä huuruinen täysimettäjä-äiti.

Vierailija
20/27 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi maissivelliä, sellasta joka sopis vauvalle eikä tulis oireita.

enkä lukis edes näitä vastauksia, kun täällä taas täydelliset äidit kirjottelee.