Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ne kuomat niin pahat kengät...

Vierailija
12.11.2009 |

Rahasta on nyt tiukkaa ja olen tehnyt aiemmin syksyllä ratkaisun, että 4-v lapsi saa luvan käyttää serkulta perittyjä kuomia, kunnes saan ostettua jotkut muut talvikengät. Tiesin etteivät ne kauaa mahdu, kun ovat kokoa 26, ja tytön jalka on nyt sitä luokkaa (26 käy vielä just ja just, muttei kestä yhtään pyrähdystä, eikä koko talvea).

Tilanne ei oo kauheasti parempi, niin mä päätin nyt ostaa kuponkitarjouksena 25 e seuraavaa kokoa kuomat. Katson sitten tammikuussa, onko varaa ostaa alesta jotkut muut vielä.

Onko tämä nyt valtavan huono ratkaisu? Lapsella on päiväkodissa myös talvikumpparit. Kuomia on muillakin hyllyssä ja jalassa, pääkaupunkiseudulla ollaan.

Aiemmin on ollut muita kenkiä, ns. parempia. Mutta nyt ei vaan oo varaa heittää edes 40-50 e niihin kenkiin, saatikka 70-100 e.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät kengäthän ne on, en oikein ymmärrä mitä tarkoitat.

Vierailija
2/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne minusta ole ollenkaan huonot kengät, päinvastoin. Hyvin on toimineet meillä, sekä perityt, että uutena ostetut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pitää olla jotkut muut siihen myös, mutta meillä on kyllä ollut ihan jokapäiväisessä käytössä sellaset pari vuotta. Talvisin siis :)

Vierailija
4/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin mekin tarvittas ja minkä tarjouksen mä näin oli 30 anttilasta

Vierailija
5/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin ehdotella kauniimpia ja joitakin veden pitäviä kenkiä, mutta ei kelvannut. Sanoi, että Kuomat ovat niin on helppo laittaa jalkaan ja ovat mukavat.

Ostettiin sitten toiset kengät, joita käyttää parempina kenkinään.

Vierailija
6/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka minkä jalkaongelmien aiheuttajaksi. Mutta nyt tuntuu, että tässä rahatilanteessa ne on hyvät + on siinäkin mielessä hyvät, että lapsi saa ne hyvin päiväkodissa itse jalkaan.

ap

Vierailija
7/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Jumbon cm:n etuasiakkaat (jotka käyttävät ko. kauppaa paljon, en tiedä, mikä ostoraja on, vai saiko kaikki postinumeron perusteella) ovat saaneet kutsun jouluparaatiin. Viime vuonnakin oli vastaava joulun aloitus eräs sunnuntai-aamu ennen 12 yhtenä sunnuntaina.

Kutsussa on paljon eri alennuskuponkeja, yksi kuponkitarjous on kuomat 25 e.

ap

Vierailija
8/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lämpimät.

Vierailija
9/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivat tuulipukumammojen haalarilapsille

Vierailija
10/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tuulipuku (tosin ei enää näillä keleillä) ja tytöllä on haalari tai itse asiassa 2 :-).

ap

sopivat tuulipukumammojen haalarilapsille

Vierailija
11/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselleni kaikki kengät kirpparilta, kahdet kuomat, yhdet superfitit ja yhdet sellaiset hienommat prinsessa toppakengät. käytetään niitä vuorotellen ettei menis jalka pilalle. ehkä ostan sitten puoleen hintaan jotkut uudet superfitit talvialesta mut siihen asti saa pärjätä näillä. kuomat tuntuu ihan mahtavilta, pienikin osaa itse pukea, pitää yllätävän hyvin vettä, ihan lätäköissä voi pomppia kastumatta, ovat kevyet ja ihan ok näköisetkin, ainakin jos vikingeihin vertaa.

Vierailija
12/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ja käytännölliset talvikengät. Ja juuri katsoin lehdestä, että hinta oli eräässä liikkeessä 30 euroa, eivät ole minusta erityisen halvat... Mutta en yhtään käsitä, miksi ne olisivat huonot. Onko kuoma merkkinä jotenkin epäsuosittu? Ja onko sillä muka sitten jotain väliä....

Vierailija
13/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen jalalle kuin monet muut. Monissa kokeilemissani goretex kengissä esimerkiksi pohja oli niin jäykkä ettei taipunut. Lapsen kengänhän pitäisi taipua, jotta askel pääsisi rullaamaan oikein. En minä ainakaan lynkkaa ap:n valintaa.

Vierailija
14/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muihin peruskenkiin vertaa, viking coreihin tai reimatec kenkiin nähden on kuomatkin hyvännäköiset. jos taas vertaa johonkin superfitin huippukauniiiseen malliin niin eihän ne silloin kauniit ole mut ei kai ole tarkoituskaan, ulkoiluun ihan huiput!

Vierailija
15/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvät. Meillä on toista talvea kuomat käytössä. On toki toisetkin vähän nätimmät kengät, mutta normaaliarkiulkoilussa on lapsella kuomat jalassa.

Vierailija
16/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole havainnut niissä mitään vikaa. Päinvastoin, hyvät kengät. Lämpimät, kevyet, pitävät kohtuullisen hyvin vettä ja helppo laittaa jalkaan.

Vierailija
17/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuomia vastaan?!? Siis miten ne muka pilaa lapsen jalan? Ymmärrän kyllä, että käytetyt, linttaan astutut kengät saattaa kait jotain hallaa tehdä (ja itse en osta kirppareilta mitään käytettyjä kenkiä).

mikäs on jalkaterapeutin näkemys asiasta?

Jokainen pukekoon mitkä kengät haluaa, mutta sen olen huomannut ettei hinta ole mikään tae laadusta (nimimerkillä: ostin jotkin 70e ovh hinnan sandaalit joiden pohja on niin jäykkä ettei tyttö osannut niillä edes kävellä).

Vierailija
18/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, mutta paskanko sillä on väliä. Pitäiskö nelivuotiaille tytöille pukee talvisin sit korkkarit, vai kuinka?

Vierailija
19/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä meillä on kuomia lapsilla (mustat on parhaimman näköiset minusta), ja jos meillä saavat itse valita pienemmät kummat laittaa jalkaansa, goret vai kuomat (kummatkin siis on), niin laittaavat kuomat! Vanhimmalla ei niitä enää ole, mutta pienenä tykkäsi sekin niistä eniten!

Kaikilla on meillä kyllä oikein hyvät jalat, ei mitään ongelmia koskaan. Meillä on kyllä toisaalta aina leveälestisiä muksuja, joten Kuomat on varmasti mukavat jalassa!

Ja käytössä kyllä näkee, kuinka ketterästi esim. juuri 2v täyttänyt nousee ylös, kävelee, ja juoksee kuomilla, esim. Vikingin goret on paljon jäykemmät!

Hyvät kengät siis, ei kovin nätit, mutta mitä väliä pihaleikeissä??

Vierailija
20/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ne sieltä minnekään näy, ihan saman verran ja yhtä rumina kuin muutkin kengät. Sittenhän kuomat on sairaan rumat jos ne vetää vaatteiden päälle ja vielä 2 numeroa liian suurina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan