Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etikka siivouksessa?

Vierailija
12.11.2009 |

Kaksi kysymystä: toimiiko toi etikkaa pesukoneeseen niin puhdistuu-vinkki vai alkaako kone löyhkätä etikalta?

Toinen kysymys: millaista etikkaa siivouksessa käytetään? Nimim. eka kerta etikkaa:)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneessa etikkaa voi käyttää puhdistukseen sekä huuhteluaineena pyykille. Ainakaan meillä ei ole etikan haju jäänyt leijumaan, mutta etikka nyt on muutenkin sellainen aine, ettei se haju mihinkään jää vaan haihtuu aika äkkiä. Meillä sitä on käytetty mm. kissanpentujen siisteyskasvatukseen, eli jos ruikkivat jonnekin nurkkiin, laitoimme sinne etikkaa. Se puhdisti, poisti kissanpissan hajun ja samalla piti kissan pois siitä kohdasta. Tosin se, että hajua ei kauaa kestänyt, tietysti aiheutti sitä, että etikkaa piti lisätä välillä.

Mä olen käyttänyt ihan tavallista etikkaa, en siis mitään omenaviinietikoita tms, vaan rajamäen väkiviinaetikkaa tai vastaavaa (koska niitä saa kaupoista isoissa pulloissa/kanistereissa, enkä laiskuuttani edes jaksaisi raahata kymmenittäin pieniä pulloja).

Vierailija
2/6 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan tehokasta joo, mut haju on niiiiin hirveä, että jää käyttämättä. Ruokasooda on kans monessa paikassa hyvä, eikä haise!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vain sankoon vettä ja siihen lorautan etikan, tulee huippukirkkaat ikkunat...

Vierailija
4/6 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pesukone kannattaa puhdistaa sitruunahapolla (kerta-annos maksaa apteekissa noin 50senttiä) mutta pyydä tarkka ohje apteekista ja noudata sitä, niin puhdasta tulee!

t. 3

Vierailija
5/6 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on edullisinta. Em. konstien lisäksi esim. puhdistan sillä roska-astian ja biojäteastian. Talouspaperiin tilkka etikkaa ja pyyhin sillä roska-astiat, puhdistuvat hyvin ja kaikki hajut lähtevät.

Vierailija
6/6 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans käyttäny ihan tavallista väkiviinaetikkaa.. Löysin hyviä ohjeita etikan käyttöön siivouksessa täältä: https://siivousvinkki.fi/siivous-etikka/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi