Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ystävällinen kysymys niille, joiden mielestä lapset menee aina edelle

Vierailija
12.11.2009 |

Haluan aluksi korostaa, että tottakai jokaiselle oma lapsi on kaikkein tärkein ja rakkain ja niin pitää ollakin.

Mutta:

1) Miten voitte elää itsenne kanssa, jos olette esimerkiksi huijanneet omalle terveelle lapsellenne rokotteen (täällä on sitä mainostettu) ja nyt joku riskiryhmään kuuluva jää ilman? Hän sitä tarvitsisi?

2) Oletatteko oikeasti, että muille ihmisille on teidän lapsenne/jonkun muun lapsi/kaikkien lapset yleensä tärkeitä? Esimerkiksi: jos jonottaa sairaalassa ja ei halua päästää jotain tuntematonta muksua edelleen päivystysjonossa, vaikka se onkin niin pieni ja kipeä.

Ihan ystävällisesti siis kysyn.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

People generally suck.

Vierailija
2/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siitä ei kannata olla huolissaan, että jokun riskiryhmä-lapsi jäisi ilman.

Kyse on vain alkukantaisesta halusta puolustaa omaa lasta: kun epidemia jyllää, osa katsoo, että saamalla rokotteen pari viikkoa aiemmin turvaa lapsensa taudilta.

Mikä tietenkin on yleensä ottaen toiveajattelua: rokotesuojan kehittymiseen menee 1-3 viikkoa yksilöstä riippuen, eli se tauti voi silti iskeä. Voi käydä kuten itselleni: hain astman takia kausi-influenssa- ja si-rokotteet perjantaina ja esikoinen sairastui samana päivänä sikainfluenssaan.

Onneksi tauti on useimmilla ihan siedettävän lievä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnan järjestäminä terveiden lasten rokotuspäivinä, toinen viime perjantaina ja toinen maanantaina. Alle 65-vuotiaiden riskiryhmien rokotukset ovat samaan aikaan. Aamulla oli uutisissa että tällä viikolla on rokotetta riittänyt hyvin, yhtenäkään päivänä rokote ei ole loppunut kesken ja tänään tulee kuntaan sitä lisää.

Teinkö nyt jotakuta sairasta raukkaa kohtaan kauhean väärin kun rokotutin lapseni?

Vierailija
4/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkihievereissä, niin kyllä me vain odotetaan omaa vuoroamme, asia kuin asia. Ja suoraan sanoen, jos itse olen sairaana päivystyksessä, niin enpä "katso hyvällä" jos lapsia päästetään eteen koko ajan. Jos eivät ole henkihievereissä hekään...

Vierailija
5/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnan järjestäminä terveiden lasten rokotuspäivinä, toinen viime perjantaina ja toinen maanantaina. Alle 65-vuotiaiden riskiryhmien rokotukset ovat samaan aikaan. Aamulla oli uutisissa että tällä viikolla on rokotetta riittänyt hyvin, yhtenäkään päivänä rokote ei ole loppunut kesken ja tänään tulee kuntaan sitä lisää. Teinkö nyt jotakuta sairasta raukkaa kohtaan kauhean väärin kun rokotutin lapseni?

missä kunnassa rokotetaan jo terveitä lapsia? Ja minkä ikäisistä lapsista oli kyse?

Vierailija
6/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotejonossa ja vessajonossa etuilen häpeilemättä lapseni kanssa jos tilaisuus tulee.

Vierailija
7/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnan järjestäminä terveiden lasten rokotuspäivinä, toinen viime perjantaina ja toinen maanantaina. Alle 65-vuotiaiden riskiryhmien rokotukset ovat samaan aikaan. Aamulla oli uutisissa että tällä viikolla on rokotetta riittänyt hyvin, yhtenäkään päivänä rokote ei ole loppunut kesken ja tänään tulee kuntaan sitä lisää. Teinkö nyt jotakuta sairasta raukkaa kohtaan kauhean väärin kun rokotutin lapseni?

missä kunnassa rokotetaan jo terveitä lapsia? Ja minkä ikäisistä lapsista oli kyse?

Vierailija
8/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat sanat.

Vierailija
9/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikille äideille omat lapset ja oma napa tulee yleensä ensin.

Mutta itse en kuitenkaan koskaan alkaisi "huijaamaan" taikka etuilemaan rokotejonoissa ketään! Ei tulisi mieleenikään!

Vaikka en olisi lapselleni vielä saanutkaan rokotetta, en siltikään etuilisi tai yrittäisi vilunkipelein sitä saada. Pysyisin vain kotona, ja yrittäisin vältellä tautia mahdollisimman hyvin.

Lapseni on saanut rokotteen viikko sitten (2,5v terve lapsi), ja meillä jyllää mitä luultavimmin sikainfluenssa juuri nyt. Ensin sen sai mies (lääkitys on) ja nyt on minulla (en saa lääkitystä). Lapseen ei ole onneksi ainakaan vielä tullut, saapa nähdä.

Vierailija
10/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaan 2: kyllä lapsen subjektiivinen kärsimys on melkein aina suurempi kuin aikuisen; aikuinen osaa esim. kuvitella että kipu/paha olo tms. lakkaa joskus, pieni lapsi ei.

En odota että sappea oksentava sappikoliikkiaikuinen päästää minun räkänokkani edelle, mutta kyllä olen hämmästynyt jos joku nilkkansanyrjäyttänyt ei päästä pientä korvasärkypotilasta edeltään lääkäriin.

Vierailija
11/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan kyllä päästää itseäni selvästi sairaamman tai lapsen (tiedän kyllä mitä on lapsen kärsimys) edelleni esim. päivystysjonossa.

Joskus saatan jopa ihan tavan vaikka pankkijonossa tai apteekissa, vaihtaa odotusnumeroni esim. äidin jolla on paljon lapsia mukana, kanssa, tai vanhuksen kanssa. Siis jos itselläni on vuoro kohta tulossa ja heillä vasta myöhemmin ja on paljon jonoa. Mutta vain siis siinä tapauksessa, että on vuoronumero, koska eihän se muuten ole muita jonottajia kohtaan oikein.

Olen huomannut, että ihmiset yllättyvät tästä ihan tosissaan, koska siis minä saatan vain mennä ja sanoa että "anteeksi mutta huomasin että te joutuisitte odottamaan paljon kauemmin kuin minä, ja minun vuoroni on ihan kohta, minä kyllä voin odottaa, ottakaa te tämä minub vuoroni". :)

Mä tykkään olla inhimillinen ja mukava. Joskus annan parkkilappuni jossa on vielä aikaa paljon jäljellä ja olen itse lähdössä, niin sille joka tulee viereiselle paikalle. Jos vain kelpaa.

Vierailija
12/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meidän kunnassa helevetti soikoon loppui ne rokotteet, riskiryhmään kuuluva lapsi ei saanut. Että se siitä rokotteiden riittävyydestä.

Vierailija
13/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Emme ota lapsillemme sikainfluenssarokottetta ollenkaan. Joten riskiryhmäläiset -olkaa hyvä!

2. En päästä ketään edellemme päivystysjonossa. Mekin olemme todella kipeitä, jos päivystyksessä olemme. Henkilökunnan tehtävä on poimia kiirrelliset jonon ohi. Ei asiakkaiden tarvitse arvioida muiden kiireellisyyttä.

Vierailija
14/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän toinen lapsista sai periaatteessa vilpillisesti rokotteen. neuvolantäti arvioi tilanteen ja päätti rokottaa, koska toinen lapsemme on sen verran sairas.. ei nyt syöpä tms, mutta päätti rokottaa kuitenkin. olin tyytyväinen, perheessämme muut paitsi tämä yksi lapsi ovat riskiryhmää joten on hyvä että meidät kaikki on rokotettu.

enkä yritä päivystysjonoissa lapsia tms etuilla, mutta usein olen joutunut kyselemään vuoroamme jos lapsi on ollut tosi sairas. usein meidät on silti pidetty odottamassa, pari kertaa lapsi on mennyt tajuttomaksi ja nyt me päästään jonojen ohi, en tiedä onko lapsella sitte joku merkintä papereissa mutta monesti ovat ottaneet sisään vaikka olisin halunnut vaan reseptin tms.

Vierailija
15/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siis oikeesti. Kertokaa.

Vierailija
16/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kertokaa siis tosiaan noin yleisimminkin. Tottakaihan jokaiselle ne omat lapset ovat tärkeimmät. Tänään muuten oli lööpeissä että rokotteet on loppu...=/

Vierailija
17/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi: "kumman pelastat tulipalosta, kummilapsesi vai oman äitisi". Ei varmaan tarvitse kertoa, ettei sopivia kummeja löytynyt...

Vierailija
18/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan kyllä päästää itseäni selvästi sairaamman tai lapsen (tiedän kyllä mitä on lapsen kärsimys) edelleni esim. päivystysjonossa. Joskus saatan jopa ihan tavan vaikka pankkijonossa tai apteekissa, vaihtaa odotusnumeroni esim. äidin jolla on paljon lapsia mukana, kanssa, tai vanhuksen kanssa. Siis jos itselläni on vuoro kohta tulossa ja heillä vasta myöhemmin ja on paljon jonoa. Mutta vain siis siinä tapauksessa, että on vuoronumero, koska eihän se muuten ole muita jonottajia kohtaan oikein. Olen huomannut, että ihmiset yllättyvät tästä ihan tosissaan, koska siis minä saatan vain mennä ja sanoa että "anteeksi mutta huomasin että te joutuisitte odottamaan paljon kauemmin kuin minä, ja minun vuoroni on ihan kohta, minä kyllä voin odottaa, ottakaa te tämä minub vuoroni". :) Mä tykkään olla inhimillinen ja mukava. Joskus annan parkkilappuni jossa on vielä aikaa paljon jäljellä ja olen itse lähdössä, niin sille joka tulee viereiselle paikalle. Jos vain kelpaa.

Ihanaa, että sinunlaisia ihmisiä on olemassa!Ei voi muuta kun toivoa sinulle kaikkea hyvää!:)

Vierailija
19/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi: "kumman pelastat tulipalosta, kummilapsesi vai oman äitisi". Ei varmaan tarvitse kertoa, ettei sopivia kummeja löytynyt...

kummilastani

Vierailija
20/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsisteja. Elämään mahtuu minä, minä, minä ja jossakin määrin mun lapset ja mies. Muille voi haistattaa kaikessa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi