Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ystävällinen kysymys niille, joiden mielestä lapset menee aina edelle

Vierailija
12.11.2009 |

Haluan aluksi korostaa, että tottakai jokaiselle oma lapsi on kaikkein tärkein ja rakkain ja niin pitää ollakin.

Mutta:

1) Miten voitte elää itsenne kanssa, jos olette esimerkiksi huijanneet omalle terveelle lapsellenne rokotteen (täällä on sitä mainostettu) ja nyt joku riskiryhmään kuuluva jää ilman? Hän sitä tarvitsisi?

2) Oletatteko oikeasti, että muille ihmisille on teidän lapsenne/jonkun muun lapsi/kaikkien lapset yleensä tärkeitä? Esimerkiksi: jos jonottaa sairaalassa ja ei halua päästää jotain tuntematonta muksua edelleen päivystysjonossa, vaikka se onkin niin pieni ja kipeä.

Ihan ystävällisesti siis kysyn.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei kuulu aikasimpiin riskiryhmiin, mutta kuuluisi kuitenkin (alipainoinen)

Tauti olisi todella vaikea hänelle.

2) Jos menemme sairaalaan on laps todella kipeä!

En oleta, minulle muiden lapset ovat yhtä tyhjän kanssa. En tunne heitä kohtaan lämpöä, pikemminkin ärsyttää. Omat lapseni kuitenkin ovat kaikki kaikessa

Vierailija
22/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi: "kumman pelastat tulipalosta, kummilapsesi vai oman äitisi". Ei varmaan tarvitse kertoa, ettei sopivia kummeja löytynyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellen olisi varma, että lapsi on sellainen jonka vuoksi äitini haluaisikin kuolla. Vaikkapa siskoni lapsi. Mutta esimerkiksi ystäväni lasta en.

Vierailija
24/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei kuulu aikasimpiin riskiryhmiin, mutta kuuluisi kuitenkin (alipainoinen) Tauti olisi todella vaikea hänelle. 2) Jos menemme sairaalaan on laps todella kipeä! En oleta, minulle muiden lapset ovat yhtä tyhjän kanssa. En tunne heitä kohtaan lämpöä, pikemminkin ärsyttää. Omat lapseni kuitenkin ovat kaikki kaikessa

Mun 4 lapsesta 3 on alipainoisia myös (vauva kait vielä ei). Ei kai se nyt ole outoa, jotkut vaan on jo geeneiltään hoikkia, alipainoisia.

Vierailija
25/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi: "kumman pelastat tulipalosta, kummilapsesi vai oman äitisi". Ei varmaan tarvitse kertoa, ettei sopivia kummeja löytynyt...

kummilastani

oikeastiko jättäisitte äitinne tuleen??? kyllä mulla mun äiti tulee mulle järjestyksessä ennen mun kavareiden lapsia, vaikka ne kummilapsia onkin. jos kummilapsi olisi sisaruksen lapsi (niillä kun ei lapsia ole) niin ne varmaan ajais edelle. mutta jos olet jonkun kummilapseni äiti, kerro mulle, voin lopettaa kummiuden.

Vierailija
26/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeasti ymmärrä näitä Lapset Edelle-ihmisiä. Musta ei iän puolesta voi etuilla vaikkapa tk:n jonossa. Siinä kasvaa taas vaan sellainen minäminäminä-sukupolvi...Siinäkin kristillienn tapahtuma-ketjussa joku ehdotti, että presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotto tulisi perua, että voisi käyttää rahat "pienten potilaiden" hoitoon. Miks vain pienten? Enkö minä kolmikymppisenä tarvitse hoitoa (siis jos sairastun)?

Ei mua ainakaan oikeasti hetkauta muiden lasten kohtalo ollenkaan. En koe kollektiiviista surua, jos jossain joku lapsi kuolee.

kummilastani

oikeastiko jättäisitte äitinne tuleen??? kyllä mulla mun äiti tulee mulle järjestyksessä ennen mun kavareiden lapsia, vaikka ne kummilapsia onkin. jos kummilapsi olisi sisaruksen lapsi (niillä kun ei lapsia ole) niin ne varmaan ajais edelle. mutta jos olet jonkun kummilapseni äiti, kerro mulle, voin lopettaa kummiuden.

Vierailija
27/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotejonossa ja vessajonossa etuilen häpeilemättä lapseni kanssa jos tilaisuus tulee.

Mikä mielestäsi oikeuttaa tähän? Eikö lapsesi osaa pidätellä?

Vierailija
28/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkihievereissä, niin kyllä me vain odotetaan omaa vuoroamme, asia kuin asia. Ja suoraan sanoen, jos itse olen sairaana päivystyksessä, niin enpä "katso hyvällä" jos lapsia päästetään eteen koko ajan. Jos eivät ole henkihievereissä hekään...

Eli jos paikalla on paljon enemmän aikuisia kuin lapsia niin lapseni pääsee ennen sinua. Ihan järkevä systeemi minusta.

Vierailija
29/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuuntuntoiseksi ja oikeudenmukaiseksi joten en edes yritä etuilla toisten kustannuksella.

Yritän myös aina huomioida vielä pienemmät ja sairaammat jos mahdollista esim apteekin jonossa tai lekurissa jos siihen voi vaikuttaa. Harmittaa vaan kun kaikki juopot ja rähinöitsijät menee lasten ohi! Päästän myös kaupassa ja julkisissa kulkuneuvossa lasten kanssa olevat edelleni jos itse olen ilman lapsia liikkeellä.

Vierailija
31/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä koske minua koska en rokotuta lapsiani huijaamalla tai muutenkaan.

Otsakkeeseen vastaisin että kyllä lapseni menevät aina edelle. Tottakai, he ovat MINUN lapsiani. Minun lihaa ja verta. Tämä näkyy esimerkiksi siinä ettei yksikään mies koskaan mene lasteni edelle missään tilanteessa. Ei mennyt ex mies eikä mahdolliset tulevatkaan puolisot. Olen valmis antamaan vaikka henkeni noiden vekaroiden puolesta.

Jos joku huijaamalla valehtelemalla tai muuten vilpillisin keinon hankkii jotain lapsilleen se tuskin koskee hänen elämässään ainoastaan lapsia vaan kyllä silloin moraalin ja etiikan käsittelykyvyssä on muutakin vialla.

Vierailija
32/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsevät ei-kiireellisten aikuisten ohi, onneksi. Kyllähän se joskus sieppaa, kun on itse odottanut 4 tuntia ja näkee lapsen pääsevän vartissa sisälle. Mutta kivempi sekin, kuin odottaa tunti vähemmän kamalassa kipeiden lasten ulinakuorossa.

Ja tunnen kyllä empatiaa sairaiden lasten vanhempia kohtaan ja toki lapsiinkin. Aikuinen kestää kipua aivan erilailla. Aikuinen voi odottaa. Lapset ei, pieni lapsi ei ymmärrä, miksi sattuu, koska helpottaa, miksi ollaan oudossa ja pelottavassa paikassa kipeänä jne...

Vierailija
33/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tarkoitin niitä joiden mielestä pitäisi olla valmis antamaan tuntemattomille lapsille vaikkapa paikkansa päivystysjonossa.

Otsakkeeseen vastaisin että kyllä lapseni menevät aina edelle. Tottakai, he ovat MINUN lapsiani. Minun lihaa ja verta. Tämä näkyy esimerkiksi siinä ettei yksikään mies koskaan mene lasteni edelle missään tilanteessa. Ei mennyt ex mies eikä mahdolliset tulevatkaan puolisot. Olen valmis antamaan vaikka henkeni noiden vekaroiden puolesta.

Jos joku huijaamalla valehtelemalla tai muuten vilpillisin keinon hankkii jotain lapsilleen se tuskin koskee hänen elämässään ainoastaan lapsia vaan kyllä silloin moraalin ja etiikan käsittelykyvyssä on muutakin vialla.

Vierailija
34/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta että oma lapseni olisi muille tärkeä, sitä varten olen olemassa minä, äiti joka pidän lapseni puolta ja murehdin että hän pääsee lääkäriin kun on tarve.. Ei ne potilaat kuule edes saa antaa vuoroaan kellekkään, kyllä ne tohtorit sen päättää kuka millonkin menee.. Itse olen sitä mieltä, että lapset ensin ja odotin mielelläni viime su päivystyksessä sen 5 tuntia, kunhan kaiki pienet pääsi ensin..

Vierailija
35/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika usein annan lasten mennä kaiken muun edelle, mutta sen kerran kun odotin virtsatietulehduksessa yli 2 tuntia yöllä arvauskeskuksessa ja sittenkin vielä yks pentu pääsi ohi "kun niin kovasti posket punottaa" olin kyllä valmis tekemään vaikka mitä kamalaa... :( Mukula juoksenteli hulluna ympäri, hyvä kun kiinni saivat ja kikatti onnellisena kun napattiin syliin. Oli varmaan tosi kipee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä