Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit tässä tilanteessa ystäväni suhteen?

Vierailija
11.11.2009 |

Kävimme muutama päivä sitten yhdessä kahvilla, ja ystäväni ihan vakavissaan ehdotti, että voisin maksaa hänen syömisensä, koska hän on antanut kummilapselleen niin paljon vaatteita.

Hän tuo aina pyytämättä kaksi kertaa vuodessa, lapseni synttäreinä ja joulun alla pussillisen omien lastensa vanhoja vaatteita joululahjaksi lapselleni. Ne ovat yleensä niin likaisia, haisevia, tahraisia ja rikki, että sieltä ei juuri koskaan ole löytynyt mitään käyttökelpoista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympäristörikokselta dumpata toiselle rikkinäisiä ja haisevia vaatteita, mitäs jos sanoisit sille että laittaa mieluummin roskikseen kun perheessä on "allergioita" tai muuta nasevaa?

Vierailija
2/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tykkiä ja tulitikkuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha! No, oisin ton kerran voinu maksaa mutta ehkäpä sit jatkossa en menis hänen kanssaan syömään.

Vierailija
4/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heillä esim taloudellisesti tiukkaa, onko ystäväsi nuuka jne.

Mulla on yks tuttu, joka teki aina niin kun pidin juhlat, hän otti kaikkiin tuttuihin yhteyttä ja hän hoiti kimppalahjan. Kaikki olivat tyytyväisiä, kun pääsivät helpommalla ja mä sain aina järkyttäviä lahjoja. Pari esimerkkiä :kun valmistuin, sain Etelä-Afrikasta tuotua toblerone-suklaata, koska tykkään valkoisesta suklaasta, kun oli mun tuparit, sain aivan väärän väristä huulipunaa, mentiin naimisiin ja saatiin sellaiset kamalat pussukat, joita kirpparimyyjillä on, koska me matkustettiin silloin paljon jne.

Mä tämän jälkeen, kun hän kovasti kyseli oliko pussukat käytössä häämatkalla, sanoin että me ei enää mennä hostelleissa vaan asutaan hotelleissa, joissa on tallekelokerot, eli pussukat eivät varmaan tule ikinä käyttöön, tyyppi suuttui. Eivät ole vieläkään olleet kertaakaan käytössä.

Tämän jälkeen me ollaan nähty ehkä 2 krt, eli kommenttini lopetti meidän ns ystävyyden.

Voi olla että ystäväsi pitää tekoaan todella suurena apuna ja varmaan voi luullakin että kaikki vaatteet ovat tosi kovassa käytössä.

Onko sinun rahatilanteesi se, että voit hyvin maksaa ruuat silloin tällöin.

Haluatko sanoa ystävällesi, esim seuraavalla kerralla kun tuo vaatteet, käytte ne yhdessä läpi. Kun tulee likainen vaate, sanot vaan ai tämä on likainen, eikö tämä ole lähtenyt puhtaaksi kun tuot tämän tämännäköisenä. Tai jos on rikki, kysyt onko kangas niin haperoitunut ettei ole kannattanut korjata. Ja sitten vaan laitat kaikki vaatteet mitä tiedät ettei teillä tulla käyttämään takaisin ja sanot ettei teillä tule näille olemaan käyttöä.

Voi olla että hän ottaa tästä nokkiinsa. Itse tunnet ystäväsi paremmin. Mieti mitä teet. Onko se nyt niin vaarallista maksaa joskus jotain purtavaa ja sitten viedä heidän vaatteet uffin kierrätykseen ?

Vierailija
5/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ehkä nuuka - tai vähävarainen? On mielestään antanut käyttökelpoisia vaatteita isoja pussillisia matkan varrella - jotka on aikoinaan kalliilla rahalla ostanut. Tai sitten arvostaa ekologisia arvoja, eikä halua olla kulutushysteriassa mukana.

Nyt ruokaillessa sitten tuli ehkä mieleen, että suhde olisi vastavuoroisempi, jos hänkin olisi joskus ikäänkuin saamapuolella. Ja tuli ehdottaneeksi ap:lle ravintolalaskun maksamista.

Jos itse olisin ollut ap, olisin maksanut kummin ruokalaskun. Minusta vastavuoroisuus on hyvä periaate - vaikkei puntit aina tasan menisikään. Kukin aina kykynsä mukaan - ja on hyvä muistaa, että se kykykin voi olla korvien välissä, ei aina lompakossa.

Vierailija
6/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko vyölaukkuja vai mitä?

Käyn paljon kirpparilla eikä nyt muuta tuu mieleen kuin vyölaukut, joita joillakin on lompakkona.

Onko heillä esim taloudellisesti tiukkaa, onko ystäväsi nuuka jne.

Mulla on yks tuttu, joka teki aina niin kun pidin juhlat, hän otti kaikkiin tuttuihin yhteyttä ja hän hoiti kimppalahjan. Kaikki olivat tyytyväisiä, kun pääsivät helpommalla ja mä sain aina järkyttäviä lahjoja. Pari esimerkkiä :kun valmistuin, sain Etelä-Afrikasta tuotua toblerone-suklaata, koska tykkään valkoisesta suklaasta, kun oli mun tuparit, sain aivan väärän väristä huulipunaa, mentiin naimisiin ja saatiin sellaiset kamalat pussukat, joita kirpparimyyjillä on, koska me matkustettiin silloin paljon jne.

Mä tämän jälkeen, kun hän kovasti kyseli oliko pussukat käytössä häämatkalla, sanoin että me ei enää mennä hostelleissa vaan asutaan hotelleissa, joissa on tallekelokerot, eli pussukat eivät varmaan tule ikinä käyttöön, tyyppi suuttui. Eivät ole vieläkään olleet kertaakaan käytössä.

Tämän jälkeen me ollaan nähty ehkä 2 krt, eli kommenttini lopetti meidän ns ystävyyden.

Voi olla että ystäväsi pitää tekoaan todella suurena apuna ja varmaan voi luullakin että kaikki vaatteet ovat tosi kovassa käytössä.

Onko sinun rahatilanteesi se, että voit hyvin maksaa ruuat silloin tällöin.

Haluatko sanoa ystävällesi, esim seuraavalla kerralla kun tuo vaatteet, käytte ne yhdessä läpi. Kun tulee likainen vaate, sanot vaan ai tämä on likainen, eikö tämä ole lähtenyt puhtaaksi kun tuot tämän tämännäköisenä. Tai jos on rikki, kysyt onko kangas niin haperoitunut ettei ole kannattanut korjata. Ja sitten vaan laitat kaikki vaatteet mitä tiedät ettei teillä tulla käyttämään takaisin ja sanot ettei teillä tule näille olemaan käyttöä.

Voi olla että hän ottaa tästä nokkiinsa. Itse tunnet ystäväsi paremmin. Mieti mitä teet. Onko se nyt niin vaarallista maksaa joskus jotain purtavaa ja sitten viedä heidän vaatteet uffin kierrätykseen ?

Vierailija
7/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin siis kumpikin erilainen, toinen oli sellainen mihin mahtuu koko omaisuus sisään ja toinen sellainen pieni ja sievä ja sisällä oli minigrip-pusseja, joihin voi laittaa passin, jos menee uimaan.

Meillä passi säilytetään ihan jossain muualla kuin minigrip-pusseissa vatsaa vasten 24 h.

Ja vielä häälahjaksi !

Jotenkin päässä mulla viiraa sen verran kun ne on häälahjoja, en ole raskinut myydä kirppiksellä. Pitäis varmaan. Tai kuka niitä ostaa ?

Vierailija
8/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka asutaan ihan hyvissä hotelleissa jne., aina tulee tilanteita, joissa ne passit tai jotain muuta pitää olla mukana ja mielummin ei taskussa tai käsilaukussa. Tropiikissa olen pitänyt minigrippusseissa heidän rahojaan (etteivät kulu hajalle, kun ovat aika heppoisia joskus) ja passiakin, ettei kostu).

Vyölaukkua en omista, mutta vanhempani pitävät niitä marjassa tai vastaavissa tilanteissa (avaimet ja tupakat + puhelin + vähän rahaa), joten joku varmaan ostaa... Lapsilla on nalle puh-vyölaukut matkoja varten (saavat pitää siellä pikkurahaa, lastenlippuja ym., ovat päiväkoti-ikäisiä). Kirpparille voisin ottaa sellaisen rahapussiksi.

-se noista kysynyt

saatiin siis kumpikin erilainen, toinen oli sellainen mihin mahtuu koko omaisuus sisään ja toinen sellainen pieni ja sievä ja sisällä oli minigrip-pusseja, joihin voi laittaa passin, jos menee uimaan.

Meillä passi säilytetään ihan jossain muualla kuin minigrip-pusseissa vatsaa vasten 24 h.

Ja vielä häälahjaksi !

Jotenkin päässä mulla viiraa sen verran kun ne on häälahjoja, en ole raskinut myydä kirppiksellä. Pitäis varmaan. Tai kuka niitä ostaa ?

Vierailija
9/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin, myös tullissa lentokentillä, satamissa ym. pidän lippuja ja passia kaulapussissa enkä taskussa, ja vanhempani pitävät niissä vyölaukuissa passeja + lippuja.

Vierailija
10/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en maksanut laskua. Sanoin, että voin toki maksaa joku kerta, mutta valitettavasti minulla ei nyt ole siihen varaa. Minulla on hyvin tiukka rahatilanne, tuskin hänkään rahoissa kylpee, mutta on se huomattavasti parempi kuin minulla. Jos vastavuoroisuutta ajatellaan, niin on se mennyt jo tasan siinä, että hän käy meillä tosi usein kahvilla tai syömässä, mutta minä en hänen luonaan oikeastaan koskaan. Itse olen kai jotenkin kiittämätön luonteeltani, koska en ole koskaan osannut iloita näistä vaatteista. Lähinnä olen kokenut mielipahaa oman lapseni puolesta, koska ei hänelle (on jo kouluikäinen) voi sanoa, että tässä on kummisi joululahja sinulle, rikkinäisiä vaatteita. Ja olen ollut jopa vähän ihmeissäni niistä haisevista vaatteista, itse sentään pesisin ne ensin, ennenkuin veisin jollekin.

Vierailija
11/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo oli hyvä pointti, että katsot vastaisuudessa niitä vaaatteita, että mitä huolit ja mitä et.

Vierailija
12/12 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin minulla on tilaisuutta katsoa niitä vaatteita, ystäväni saattaa jättää ohimennessään pussit meidän takapihalle tai sitten antaa jonkin tosi ison muovikassillisen juuri kauppakeskuksessa kahvitreffeillä. ap