Jos lapsi ei syö ruokaa, tarjoatko sen hänelle uudelleen?
Jos lapsesi ei syö tarjoamaasi ruokaa jollain aterialla, tarjoatko ruoan hänelle uudelleen seuraavana ruoka-aikana?
Kommentit (62)
Jos mä nyt keittäisin pinaattikeiton pohjaan niin en kai mä nyt sitä kellekään tarjoaisi. Ymmärrän juu, että on olemassa tällaista "pahaa" ruokaa. Ajattelin tässä yhteydessä nyt lähinnä sitä kunnolla tehtyä pinaattikeittoa, joka ei ole palanut pohjaan. Toiset tykkää siitä ja toiset ei. Ei se silloin ole pahaa, jos siitä ei pidä.
Se, että sinä et siitä ruuasta pidä ei tarkoita että se ruoka on pahaa. Se kyseinen ruoka voi olla jonkun toisen herkkuruokaa. Minä olen siis opettanut lapsilleni, että ruuasta ei koskaan sanota, että se on pahaa. Voi sen sijaan sanoa, ettei tykkää. Esim. minä en itse pidä ollenkaan kinkkukiusauksesta, mutta esikoinen rakastaa sitä ja söisi sitä aina. Toiset tykkää, toiset ei.
Ja meillä ei ole pakko syödä. Jos ei syö nyt niin seuraavan kerran saa syömistä seuraavalla ruualla.
Sanokaa nyt vielä että opetatte lapsillenne että pahaa ruokaa ei ole. ArRRRG!!!! Pahaa ja huonoa ruokaa on vaikka kuinka paljon.Poltapa pinaattikeitto pohjaan ja syö se hymyillen jä väitä että hyvää on!
Pohjaan polttaminen ei ole ainoa keino tehdä pahaa ruokaa. Surkeat, jo miltei pilaantuneet raaka-aineet, liian lyhyt/pitkä kypsennys, epäonnistunut mausteyhdistelmä, siinäpä niitä on konsteja.
Pahaa ja huonoa ruokaa on vasrinkin tämä maa pullollaan, joukkoruokailussa varsinkin tarjotaan niin ala-arvoisen makuista ruokaa, että alan ihmisenä hävettää.
kokkitäti, taas
Jos meidän neiti ei syö ruokaa vaan sen takia että on päättänyt ettei syö! Ja ihan samoja ruokia on pöydässä kuin ennenkin, eli kyse ei ole siitä etteikö tykkäisi! Ja mites te saatte tällasen 2-vuotiaan skitso-uhmiksen vasten tahtoaan maistamaan edes jotain uutta ruokaa? Avaamalla väkisin leuat vai?