Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolotus: erehdyin tänään luulemaan erästä äitiä lapsensa mummoksi

Vierailija
09.11.2009 |

Satuttiin samalle hiekkikselle ja tuli vaihdettua lapsista pari sanaa. Minä sitten "mummon" lapselle, että "onkos kivaa olla mummin kanssa leikkimässä?" "Mummo" siihen, että "kyllä tämä ihan minun on". Ei juma, nainen näytti eittämättä n. 60-vuotiaalta.

Vähän sama juttu, kun kysyisi muuten vain lihavalta, että "oletko pieniin päin?"

Nolo..

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaa tässä elämässä.

Vierailija
22/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttii nimenomaan siellä tanssiharrastuksessa, että onko teille tulossa iloinen perheenlisäys. Sanoi, että ei kaiketi. Kärsin vatsanturvotuksesta jota ihan lääkärissäkin tutkittiin. Itse olisin pari viikkoa seurannut jonkun mahaa ja tehnyt mahdolliset johtopäätökset ihan kyselemättä. Tahdikkuutta pliis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiä luulin aluksi lapsen mummoksi. Näytti vanhemmalta kuin oma 58-v. äitini. Yhden toisen lapsen äiti taas oli niin nuori tai nuoren näköinen, että luulin ensin että oli isosisko.

Vierailija
24/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin vanhan koulukaverin pitkästä aikaa. hän oli lihonut jotenkin silleen, että masu oli tosi pömppä ja muualle ei ollut kertynyt mitään. Kyllä nolotti... Sen jälkeen en ole kysynyt keltään koskaan mitään tuollaista, vaikka olis miten selvä raskausmaha.

Vierailija
25/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisen suhdetta lapseen. Joku on äitinsä kanssa, joku mummon, toinen kummitädin, joku isosiskon kanssa ja ikäeroa voi olla 25 v. Joku on isän uuden tyttöystävän kanssa jne. Eli parempi odottaa, että muuten tulee esille heidän suhteensa laatu.

Vierailija
26/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkipuistossa tms. kellekään.

Meillä oli lapsilla hoitaja kotona. Semmoinen mummelin näköinen. En ymmärrä mitä se kenellekään kuuluu, onko hän oikeasti lasten mummo tahi kuka.

Eikä ikänäni ole tullut mieleeni ruveta utelemaan hiekkalaatikolla tai pällistelemään jonkun mahaa jossain harrastuksessa...

Mut hei, se johtuu varmaan siitä, että mulla on omakin elämä!

Vierailija
27/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1kk ikäinen vauva.

Mieheni iässä äidilläni oli jo 7v lapsenlapsi...

Eli mieheni voisi helposti ollakin vauvamme pappa ;-)

Vierailija
28/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää kysyä onko raskaana jos maha on kasvanut.

Jos niin uteliaita olette niin kysykää suoraan, että oletko lihonut vai paksuna vai miksi sun maha on kasvanut.

Mun mielestä en ole tilivelvollinen kenellekään, miksi mun maha on isompi kuin pari vuotta sitten. Mulla on iso myooma kohdussa ja jonotan leikkaukseen. Saatko jotain tyydytystä kun pääset utelemaan ja pohtimaan mielessä, että oisko se nyt vaan läskistynyt kun maha on iso.

Tapoja hei kehiin. Vaikka kuinka haluttais tietää, miksi joku on lihonut,voi pitää suun kiinni. Kyseessä voi olla sairaus, mikä turvottaa, kasvain, lihominen tms.

Tapasin vanhan koulukaverin pitkästä aikaa. hän oli lihonut jotenkin silleen, että masu oli tosi pömppä ja muualle ei ollut kertynyt mitään. Kyllä nolotti... Sen jälkeen en ole kysynyt keltään koskaan mitään tuollaista, vaikka olis miten selvä raskausmaha.

Vierailija
29/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset kärsii siitä, ja heitä voidaan kiusata siitä, miettikää sitä!

Vierailija
30/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli juuri kuollut ja menin isäni tueksi kirkkoherranvirastoon järjestämään hautajaisia. Odotimme vuoroamme. Isäni ei ole mikään teini-isä, vaan meillä on ikäeroa 30 vuotta ja minä olin tuolloin 20v. Pappi tuli luoksemme ja kysyi, oletteko hakemassa kuulutuksia... Oli ilme vähän nolo, kun kerroimme asiamme.

Vierailija
31/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaa tässä elämässä.

Vierailija
32/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää kysyä onko raskaana jos maha on kasvanut. Jos niin uteliaita olette niin kysykää suoraan, että oletko lihonut vai paksuna vai miksi sun maha on kasvanut. Mun mielestä en ole tilivelvollinen kenellekään, miksi mun maha on isompi kuin pari vuotta sitten. Mulla on iso myooma kohdussa ja jonotan leikkaukseen. Saatko jotain tyydytystä kun pääset utelemaan ja pohtimaan mielessä, että oisko se nyt vaan läskistynyt kun maha on iso. Tapoja hei kehiin. Vaikka kuinka haluttais tietää, miksi joku on lihonut,voi pitää suun kiinni. Kyseessä voi olla sairaus, mikä turvottaa, kasvain, lihominen tms.

Mutta kyseessä oli melko hyvä ystävä ja edellisellä tapaamiskerralla oli ollut puhetta lasten saamisesta ja siihen liittyvistä asioista hyvin henkilökohtaisella tasolla, joten kysyminen oli tavallaan luonnollinen jatko sille keskustelulle.

Vierailija
33/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen siitä saa kun hankkii niitä lapsia nelikymppisenä

Mä taas aina luulen parikymppisiä äitejä aupaireiksi, en edes kehtaa kysyä ovatko vai eivät...

Vierailija
34/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hormonihoidot turvottavat. Joten jos vaikka käy lapsettomuushoidoissa, voi olla tosi turvoksissa, eikä todellakaan raskaana.

Vierailija
35/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapsiasi tuskin kiusataan siellä lähiössä, kun muidenkin äidit ovat - ah - niin ihanan nuoria, kouluttamattomia ja yhteiskunnan elättämiä. Onnea vaan teille!

Vierailija
36/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävivät yhdessä Kelassa mutama vuosi sitten . Siskoni oli 19-vuotta ja isämme 46-vuotta ja heitä luultiin aviopariksi. Toisaalta siskoni on hieman vanhemman oloinen ja isäni nuoren näköinen (kysyttiin 30-vuotiaana vielä henkkareita). Mutta asialle on tullut muutaman kerran naurettua :)

Vierailija
37/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, neuvolan uusi terveydenhoitaja tokaisi lapselleni, että kiva kun tulit isosiskon kanssa neuvolaan... Jouduin sitten korjaamaan ja kertomaan sen, että olen lapsen äiti, en isosisko. Ei alkanut meidän terveydenhoitaja-asiakas -suhde kovin mukavasti. Olin tuolloin 23-vuotias, lapset olivat 3v ja 1 v. Sattuuhan sitä kaikenlaista. Olin ilmeisesti aika nuorennäköinen silloin. Nyt olen 10 vuotta vanhempi eikä kukaan enää kysy bussiassa otanko lasten- vai aikuistenlipun...

Vierailija
38/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alueella ei ole yhtään alle 35-vuotiaana esikoistaan saanutta. Tuossa läheisessä vuokraslummissa kyllä kaikki taitaa olla noita kaltaisiasi 20-vuotiaita ja kouluttamattomia äitejä...

Vierailija
39/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapsiasi tuskin kiusataan siellä lähiössä, kun muidenkin äidit ovat - ah - niin ihanan nuoria, kouluttamattomia ja yhteiskunnan elättämiä. Onnea vaan teille!

Kuten suurin osa tuntemistani on tehnyt n. kolmekymppisenä. Mutta, ettekö oikeasti mieti sitä? Itselläni oma isäni oli 37v kun synnyin ja kärsin siitä todella paljon lapsuudessa, kun häntä luultiin ukikseni. Häpesin asiaa tosi paljon, en kehdannut aina korjata, että kyseessä on isäni. Lapset oikeasti häpeää vanhoja vanhempia, kuten myös liian nuoria!, he eivät sitä vaan vanhemmilleen kerro!

Vierailija
40/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä väittely on todella turhaa. Jotkut saa lapset nuorena, jotkut hieman vanhempana jne. Se on sitä elämän monimuotoisuutta, josta ei oikeasti kannata kenenkään stressata. Ei ole mitään yhtä ainoata oikeaa tapaa elää tätä elämää. Sen tietävät kaikki!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän