Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolotus: erehdyin tänään luulemaan erästä äitiä lapsensa mummoksi

Vierailija
09.11.2009 |

Satuttiin samalle hiekkikselle ja tuli vaihdettua lapsista pari sanaa. Minä sitten "mummon" lapselle, että "onkos kivaa olla mummin kanssa leikkimässä?" "Mummo" siihen, että "kyllä tämä ihan minun on". Ei juma, nainen näytti eittämättä n. 60-vuotiaalta.

Vähän sama juttu, kun kysyisi muuten vain lihavalta, että "oletko pieniin päin?"

Nolo..

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nuori äiti,nyt jo kyllä 25-v ja ylpeydellä kannan kroppani ja ulkonäköni.Opiskelen tällä hetkellä ja rahaa ei paljoakaan ole käytettävissä mutta mitäs sitten,ehkäpä me sitten 10v päästä asutaan niissä ns.hyvämaineisilla omistusasuntoalueella jossa nelikymmpiset hoitaa esikoisiaan ja minä nautin jo teineistäni :)

Mutta en nyt niin kauheasti uhoais. Sen olen elämänkokemuksen myötä oppinut, ettei aina kaikki mene kuten suunnittelee.

Tutuistani, jotka ajatteli samoin( että lapset mahdollisimman nuorina ja sitten uraa ja omaisuutta ja ihana keski-ikä yhdessä matkustellen kun lapset on isoja), erosi n. 35-40 vuotiana ja nyt asuvat kunnan vuokra-asunnoissa kun kaikki meni jakoon ja hoitavat lapsenlapsia kun omatkin lapset on teiniäitejä.

No, toisaalta samaa sanon meille vanhemmille äideille. Osa teki uraa ja odotti, että koska on paras aika lapselle. Kun se aika tuli niin parisuhde ei enää kestänytkään sitä, että ei saa olla vapaasti vaan tuli ero. Että nyt sitten ovat pienen lapsen yksinhuoltajia.

Josko nauttisitte tästä päivästä, sillä huominen kantaa huolen omista murheistaan ja elämä ei mee aina niin kuin ylimielisenä nuorena suunnittelee.

Vierailija
62/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpään vain kuukahti hänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välissä on toki muita lapsia. Olin kaupungilla äitini ja nuorimman siskoni kanssa ja joulupukki tarjosi karkkia mulle ja siskolleni. Äiti kyseli tokko hän saakaan niin joulupukki tokaisi että toki pitää mummonkin suu saada makeaksi. Äitini ilme....

Olen 35 ja kahden pienen tytön äiti ja siskoni on 16. Kun liikumme yhdessä, niin kyllä huomaan monen ajattelevan että olen esikoiseni tehnyt teininä ja aikuisena sitten lisää lapsia. Kaiken huipuksi siskoni on aivan näköiseni, ei edes omat lapseni muistuta minua niin paljoa...

Vierailija
64/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sytostaattihoidot vanhentaa ihoa aika paljon. Muuttuu sellaiseksi elottaman näköiseksi. Hyvinkin voi 30v näyttää 50- vuotiaalta sytojen aikana. Ryppyjäkin tulee helpommin, kun on syövän takia laihtunut ja sitten vielä rankka hoitojakso päällä.

Puistossa juttelin erään naisen kanssa, joka oli todella ryppyinen ja harmaa ja hiuksiakaan ei ollut paljoa päässä. Kyselin, että onko mummuna olo kivaa ja onko äiti päivät töissä kun mummu näkyy joka päivä käyttävän puistossa.

Vähänkö nolotti kun selvisi, että nainen oli lapsen äiti ja häneltä oli juuri leikattu munasarjasyöpä ja oli rankoissa sytostaattihoidoissa.

Kannattais varmaan tehdä ne lapset nuorempina niin ei kävi näin, että sairastuu syöpään kun lapset on pieniä.

Vierailija
65/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen kylän torilla siskon anopin ystävä luuli äitiäni tään anopin miniäksi (eli siis mun siskoksi). Anoppi ja mun äiti ab. saman ikäsiä, eikä mun mielestä mun äiti oo mitenkään kovin hyvin säilyny...kai siskon anoppi on vaan säilyny aika huonosti sitten :).

Mutta ne ilmeet oli kyllä mahtavat; anoppi näytti siltä että tukehtuu ja äiti siltä että tukehtuu pidätettyyn nauruun...

Vierailija
66/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin vuokraslummissa ja lukio kesken. MUTTA kirjoitin kuitenkin ylioppilaaksi ja hankin korkeakoulututkinnon alla kolmikymppisenä. Teiniäitiydestäni HUOLIMATTA. Joten olet sitten nuori tai vanha äiti, suvaitkaa toisianne. On niin turhauttavaa lukea näitä loukkaavia kommentteja toisten iästä puoleen tai toiseen. Tukekaa mammat tosisinne sen sijaan että aina yritätte loukata!!

Meidän alueella ei ole yhtään alle 35-vuotiaana esikoistaan saanutta. Tuossa läheisessä vuokraslummissa kyllä kaikki taitaa olla noita kaltaisiasi 20-vuotiaita ja kouluttamattomia äitejä...

mutta meidän omakotialueella myös kaikki muut äidit ovat noita +35 mammoja ja onpa kiva olla alueen ainoa nuori ja nätti 20v mamma!

Vierailija
67/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi häpeää sinua, kun olet erilainen. Omasta mielestäsi siis nuori ja nätti, lapsen mielestä vain poikkeava, kun vertaa kavereiden vanhempiin. Sorry.

Vierailija
68/68 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän omakotialueella myös kaikki muut äidit ovat noita +35 mammoja ja onpa kiva olla alueen ainoa nuori ja nätti 20v mamma!

Meidän omakotitaloalueella ne nuoret 20v mammat ovat ihan seinästärevityn näköisiä. Onneksi minä olen kaunis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän