Nolotus: erehdyin tänään luulemaan erästä äitiä lapsensa mummoksi
Satuttiin samalle hiekkikselle ja tuli vaihdettua lapsista pari sanaa. Minä sitten "mummon" lapselle, että "onkos kivaa olla mummin kanssa leikkimässä?" "Mummo" siihen, että "kyllä tämä ihan minun on". Ei juma, nainen näytti eittämättä n. 60-vuotiaalta.
Vähän sama juttu, kun kysyisi muuten vain lihavalta, että "oletko pieniin päin?"
Nolo..
Kommentit (68)
paremmin asua "köyhänä" vuokra-alueella. Se ikään kuin kuuluu asiaan siinä vaiheessa. Nätti, rypytön naama ja timmi kroppa ovat aika mukavia asioita ja korvaavat Volvot ja villat kevyesti :) Ja kun vielä kaupan päälle on hyvä parisuhdekin, niin mikäs siinä on elellessä vuokrakasarmissa.
Nyt 30+-ikäisenä on jo oma rivitalo hyvällä alueella, mutta noin siis minulla nuorena. Mukavaa aikaa oli :)
Aika kauheaa kökkiä kakskymppisenä elämässä keski-ikäisten elämää jossakin volvo, vovve och villa -omakotialueella.
vuotiasta naista.
Sulle tulee kyllä vanheneminen olemaan rankkaa. Oletkos tietoinen, että 15 vuoden päästä sinäkin olet 35v (jos siis osaat yhtään pluslaskua) ja sun mielestä siis et enää nätti.
Mua ihan oikeesti joskus käy sääliksikin nää nykyajan nuoret, miten naiveja ja lapsellisia ne on. Ei kai me (60 luvulla syntyneet) oltu yhtä tyhmiä?
mutta meidän omakotialueella myös kaikki muut äidit ovat noita +35 mammoja ja onpa kiva olla alueen ainoa nuori ja nätti 20v mamma!
vaikka joku fiksu tässä ketjussa niin kirjoittikin.
Synnytys ja imetys vähentävät rintasyövän riskiä - ei siis suojaa! Ja kyseessä vain rintasyöpä, ei kaikki syövät.
meidän kalliilla okt-alueella Helsingissä vaan ei ole yhtään lihavaa parikymppistä äitiä. Täällä on vain hoikkia nelikymppisiä.
yleistät.vaikutat itse katkeralta ämmältä.
lapset tehdään vanhempina kuin ennen joten en usko että enää kenenkään tarvii hävetä että äiti sanut sen.esim 37-vuotiaana..ite oon saanut esikoisen 20-vuotiaan ja toivon että saisin vielä iltatähden 45-vuotiaana..oon sitten ollut teiniäiti ja mummoäiti:)
Toisen lapseni (5v) saman ikäistä tarhakaveria tultiin hakemaan tarhasta samaan aikaan. Tämä nainen hehkutti hoitajalle kuinka hänellä on tänään 50v juhlat ja oletin tietysti, että hän on lapsen mummo. Kunnes nainen sanoi kohta lapselleen että "äiti laittaa kengät ...". Eli on saanut lapsen 45v.
Samoin toisen lapseni ryhmässä on 1,5 v lapsi ja yhtenä päivänä noin 55-60 v mies tuli hakemaan häntä. Luulin toki, että mies on hänen pappansa, koska olen nähnyt monesti lapsen äidin, joka on noin 30v. Mies olikin isä :D Varttuneemmassa iässä tehnyt nuorikkonsa kanssa tuon lapsen.
Onneksi en ääneen ehtinyt möläyttämään mitään kummassakaan tapauksessa.
kyllä kuopus on ylpeä äidistään. Ei ole kukaan kiusannut ja isärasismiin olen törmännyt kerran sairaalassa, kun hoitaja tokaisi lapsistani ai niin nuoria, kun kysyi henkilötietojani.
Totuushan on se, että hoitajista niitä mulkkuja löytyykin.
Jokainen synnyttää lapsensa silloin, kun itse haluaa, eikä se muille kuulu.
Omakotitaloalueemme mammat katsovat minua nuorta äitiä pitkin nokanvarttaan.
Mutta olen ajatellut monesti, että mitähän nää 30v. mummoäidit ajattelis jos tietäis, kuinka moni niiden miehistä on yrittänyt iskeä minua kun olen niin nuori ja hyvännäköinen verrattuna heidän rupsahtaneisiin mummovaimoihin.
Että siinä katsokaa, mutta katsokaa siihen viereen ja miettikää, että miehenne katsovat mieluummin minua, nuorta ja hyväänäköistä äitiä kuin teitä rupsahtaneita vanhoja mammoja.
että täällä nämä ns vanhat äidit aina haukkuu niitä nuorempia, ja sitten väitetään että ne nuoremmat on epäkypsiä:D Ehkä minäkään en ihan lähtisi tekemään lapsia enää päältä 40v, mutta periaatteessa ihan saman tekevää missä iässä muut väsäävät, kunhan pitävät jälkikasvustaan huolen. Enkä omassa tuttavapiirissäni, johon kuuluu kaiken ikäisiä pikkulasten vanhempia, ole huomannut tuon huolenpidon mitenkään korreloituvan äitien (tai isienkään) ikään...
Et taida olla mikään älyn jättiläinen!? Itse olen 24, enkä kyllä pidä 30 -vuotiaita mitenkään radikaalisti itseäni vanhempina! Sole ku muutama joulu, kun olet itse saman ikäinen.
Mutta olen ajatellut monesti, että mitähän nää 30v. mummoäidit ajattelis jos tietäis, kuinka moni niiden miehistä on yrittänyt iskeä minua kun olen niin nuori ja hyvännäköinen verrattuna heidän rupsahtaneisiin mummovaimoihin.
Koko ketjuhan aloitettiin vanhojen äitien haukkumiseksi...
Olen 30 ja vielä timmi ja hyvännäköinen. Ja näköjään tyhmäkin kun vastasin huonoon provoon, mutta who cares :)
Että siinä katsokaa, mutta katsokaa siihen viereen ja miettikää, että miehenne katsovat mieluummin minua, nuorta ja hyväänäköistä äitiä kuin teitä rupsahtaneita vanhoja mammoja.
yli nelikymppisiä minut saadessaan. Ei ole lapsena kyllä ikinä hävettänyt tai nolostuttanut heidän ikänsä. Muiden lasten riitaisat, välinpitämättömät tai eronneet nuoremmat vanhemmat kyllä tekivät surulliseksi monta kertaa heidän lastensa puolesta.
siis vauvamuskarissa on viisi vauvaa ja vain yksi parikymppinen äiti, sekin jotain 25 tai 26v. Kaikki muut on jotain 35-vuotiaita. Joten miten ne lapset häpeäis saman ikäisiä äitejä, mitä kaikilla muillakin on?
asia on niin, että lapset nyt ylipäätään häpeää vanhempiaan aina, oli ne minkä ikäisiä tahansa. Sen lapsen näkökulmasta kun myös se parikymppinen vanhempi on vanha kalkkis. Ei jonkun 10-vuotiaan mielestä joku tasan 30-vuotias ole nuori äiti, vaan vanha kalkkis aikuinen. Taitaa äiti itse vaan vertailla itseään toisiin äiteihin, ei se lapsi, jos luulee olevansa nuori.
Puistossa juttelin erään naisen kanssa, joka oli todella ryppyinen ja harmaa ja hiuksiakaan ei ollut paljoa päässä. Kyselin, että onko mummuna olo kivaa ja onko äiti päivät töissä kun mummu näkyy joka päivä käyttävän puistossa.
Vähänkö nolotti kun selvisi, että nainen oli lapsen äiti ja häneltä oli juuri leikattu munasarjasyöpä ja oli rankoissa sytostaattihoidoissa.
Kannattais varmaan tehdä ne lapset nuorempina niin ei kävi näin, että sairastuu syöpään kun lapset on pieniä.
Sytostaattihoitoihin voi joutua nuorempanakin. Minusta mokasi oli tosi paha.
yhdessä tanssiharrastuksessa näin kaverini, ja ajattelin että ompas hää lihonnut, enkä kehdannut kysyä vauvasta, mut selvis sitten että odotti. :)
viime joulun aikaan olin isäni ja lapseni (tuolloin n. 10kk) kanssa kauppareissulla, ja eräs n. 65v mummeli tuli lastani katsomaan ja totesi isälleni että "onko hän esikoisesi".. isäni vaan siihen että kyllä mä ihan lapsen pappa olen. Mut sen mummelin mielestä isäni näytti "niiin nuorelta"..
Aika kauheaa kökkiä kakskymppisenä elämässä keski-ikäisten elämää jossakin volvo, vovve och villa -omakotialueella.