Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän joululahjat kummilapsille (8 kpl):

Vierailija
09.11.2009 |

- 2 kk tytölle: Ciraf-potkupuku tarjouksesta (maksoi 2 euroa, ovh 13,90)

- 4 kk pojalle: raitabody tarjouksesta (maksoi 3 euroa, ovh 4,90)

- 2v tytölle: niiskuneiti-sukkahousut tarjouksesta (maksoi 0,90 euroa) ja niiskuneiti hiuspompula (maksoi 2,50 euroa, ei tarjouksessa)

- toiselle 2v tytölle: pikku myy hiuspompula (2,50 euroa) ja kampa (1,50 euroa)

- 5v pojalle: vesi-ilmapallopaketti (tarjouksessa 1e) ja muoviset kiikarit (tarjouksessa 2 euroa)

- 6v tytölle: ompelukuvia (tarjouksessa 2 euroa, sis neulan ja langat)

- 10v pojalle: karkkipussi (noin 2 euroa)

- 13v pojalle: karkkipussi (noin 2 euroa)

Lisäksi askartelemme kaikille heille kortit ja paketoimme lahjat kauniisti kierrättämiimme lahjapapereihin joihin tulee myös jokaiselle yli vauvaiän olevalle mukaan itse leipoma pipari.

Vaikuttaako ihan onnettomalta? Ihmiset tietävät, että meillä on nyt tiukkaa kun ollaan molemmat työttöminä ja mies ei kuulunut liittoon niin saa sitä minimipäivärahaa. 3 omaa lasta on ja heille ei osteta mitään, mut tulee onneks mummoloista jne. Lahjat jo nyt valmiina, niin saadaan ehkä ennen joulua kaikille jaettua... :(

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap!! Mitäs mieltä olet kommenteista : ) ?

Vierailija
2/61 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hullu ajatus on kylpylään vienti! Haloo, sisäänpääsy maksaa yleensä n.13-17e, Flamingoon 20e. Joten eipä kovin halvaksi tuokaan tule!

Täällä Jyväskylässä Aaltoalvarin perhe-/ryhmähinnat:

* Aikuinen, sisäänpääsy 6,50 €

* Lapsi, sisäänpääsy 4,30 €

Oli nuokin kalliimmat kuin muistin, enpä olekaan pitkään aikaan käynyt.

t. se uimahallia ehdottanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä vaan vaihda karkkeja konvehteihin. Niin kuin joku muukin on sanonut niin tuon ikäiset tykkäävät yleensä enemmän karkista kuin konvehdeista.

Ihmetyttää miksi ihmiset täällä ihmettelevät kummilasten määrää. Itse en voisi sanoa kummi pyynnölle ei, enkä edes haluaisi. Se on niin iso kunnia.

Itseäni harmittaa yksi kummi valinta, eikä lahjat ole siihen syynä vaan se ettei kummia kiinnosta pätkääkään kummilapsi. :( Ei ole väliä minkälaisia lahjoja saa, vaan se että on läsnä lapsen elämässä ja kiinnostunut siitä.

Vierailija
4/61 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin tehtävä on lapsen uskonnollisen kasvatuksen tukena toimiminen, ei lahjojen anto.

Mutta jos koette tehtäväksenne lahjojen antamisen, ei ap:n lahjoissa mitään vikaa ole. Lapset (siis ainakin pienet) ilahtuvat joka tapauksessa, saivat mitä saivat.

Vierailija
5/61 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että olette jo nyt miettineet kummilapsien muistamista. Ajatus on tärkeintä. Ja tosiaan voittehan joku kerta viedä isompia vaikka jo mainittuun museoon, kun on ilmaispäivä. Tai vaikka pulkkamäkeen talvella. En minä ainakaan haluaisi että kummit ostavat kallista, etenkin kun on tiukkaa perheessä. Hyvää joulun odotusta teille!

Vierailija
6/61 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta älkää PLIIS käyttäkö kierrätettyjä lahjapapereita! Niistä näkee kilometrin päähän että ovat käytettyjä, ja kivakin lahja menee sellaisesta nuhjuisen ja surkean oloiseksi. Mieluummin vaikka vesiväreillä koristeltua sanomalehtipaperia kääreeksi (toimii)!

Kaikessa on ajatus kuitenkin tärkein. Sain viime jouluna "läheiseltä ystävältäni" kotiviinipullon (en juo alkoholia, ja jos joisin niin en koskisi pitkällä tikullakaan kotiviiniin), joka oli vielä kääräisty samaan paperiin, johon paketoin ystävälleni harkiten ostamani joululahjan toissajouluna. Tämä henkilö vielä brassaili, että eikös ole hienoa paperia. Mitäpä siihen muuta toteamaan kuin "Niin on, siksihän sen valitsinkin..." :)

Kyseessä oli vieläpä hyvää palkkaa nostava sinkkuihminen, joten rahasta ei tosiaan ollut puutetta. Pihi mikä pihi, ja ajattelematon kaupan päälle.

Edullinen lahja voi olla kultaa kalliimpi, jos se on saajalleen mieleinen. Saajalleen sopimaton (erityisesti selkeästi halpa) lahja voi sen sijaan olla pettymys tai jopa pahoittaa saajan mielen, kuten omassa esimerkissäni.

Vierailija
7/61 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varmasti nuo karkkipussit pojille mieleisemmat kuin mummo ostamat pitkat kalsarit LOL Minusta kans kierratys akuankat olis kanssa kiva lisä.

Vierailija
8/61 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä karkkia tulee varmaan muutenkin ihan tarpeeksi,osta leffalippu molemmille,voivat yhdessä mennä tai sitten aku ankan pokkarit.

Vierailija
9/61 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös kummiudessa ole kyse jostain ihan muusta, kun lahjojen ostosta? Ja jos näin on niin samahan se sitten on vaikka olisi 20 kummilasta.

Vierailija
10/61 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein hyvät.

Ja itse antaisin myös mielummin karkkipussin kuin konvehteja. Aikuiset tykkäävät ja ajattelevat, että jouluna konvehteja. Uskon kuitenkin, että karkit laskevat paremmin tuon ikäisille. Ja mielestäni karkit ovat hyvä lahja.

Meille ei kukaan koskaan osta karkkia jouluna - kaikki ilmeisesti olettavat, että jouluna saadaan makeisia niin kukaan ei niitä osta.

Vierailija
11/61 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö ei tykkää monestakaan tavallisesta karkista, ei oikeastaan mistään seka-karkkipussista, jostain yksittäisistä nameista niistä irtokarkkipisteistä. Mutta suklaa uppoaa aina, ja varsinkin jos on vaikka joulupukin muotoinen näin joulun aikaan tai ihan perussuklaa, vaikka suklaalevy tai pukki ja peruskonvehditkin kyllä kelpaa. Joten varmaan aattelin omaani, joka ottaisi mielummin suklaata kuin karkkipussin.

Ap tietää varmaan itse, jos ko. lapset tykkäävät enemmän karkista vai suklaasta.

Mutta itse muistan nyt, että oon joskus ostanut sellaisen kokonaisen muovisen karkkilaatikon lahjaksi yhdelle kummilapselleni, ja tykkäsi kyllä. Oli noissa ikäluokissa silloin.

Vierailija
12/61 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla totuttu saamaan tollaisia halpoja lahjoja. Toinen kummi antaa rahaa tilille. Summa noin 50 euroa kummankin pojan tilille. Ei ole mitään järkeä ruveta kummiksi kahdeksalle lapselle ja sit lahjat on tollaista halpaa paskaa.

Sanoisinpa että en tiedä mitään ällöttävämpää kuin tuollaiset rahanahneet, empatiakyvyttömät paskiaiset.

Itse arvostaisin rahaa enemmän kummin antamaa aikaa lapselleni. Mutta jotkuthan arvostavat kummeja vai lahjanostoautomaatteina..

Juuri tuo museoon vieminen tmv. on todella hyvä ja taatusti lapsi arvostaa sitä. Paitsi tietysti jos on kasvatettu vanhempiensa tapaan pikku materialistiksi..

Hyviä lahjoja olet ap hankkinyt. Tuo jonkun ehdottama leffalippu isoimmille lapsille voisi olla hyvä idea.

Vierailija
13/61 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 2 kk tytölle: Ciraf-potkupuku tarjouksesta (maksoi 2 euroa, ovh 13,90)

- > aivan ok, hyvä lahja

- 4 kk pojalle: raitabody tarjouksesta (maksoi 3 euroa, ovh 4,90)

- > samoin

- 2v tytölle: niiskuneiti-sukkahousut tarjouksesta (maksoi 0,90 euroa) ja niiskuneiti hiuspompula (maksoi 2,50 euroa, ei tarjouksessa)

- > kivat ovat

- toiselle 2v tytölle: pikku myy hiuspompula (2,50 euroa) ja kampa (1,50 euroa)

- > meillä on nuo 4 v tytöllä ja ovat ihan suosikit

- 5v pojalle: vesi-ilmapallopaketti (tarjouksessa 1e) ja muoviset kiikarit (tarjouksessa 2 euroa)

- > luulen että iskee (kävis meidän 4 v:lle)

- 6v tytölle: ompelukuvia (tarjouksessa 2 euroa, sis neulan ja langat)

- > samoin

- 10v pojalle: karkkipussi (noin 2 euroa)

- 13v pojalle: karkkipussi (noin 2 euroa)

- > nämä 2 vaihtaisin johonkin jouluisempaan makeiseen, konvehtirasiaan tai johonkin jouluiseen suklaaseen, jos mahdollista

Vierailija
14/61 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että joku on jo miettinyt asian näin valmiiksi.

Olen samaa mieltä kuin moni muu. Voisiko karkkipussin korvata jollain muulla? Itse tehdyt lahjakortit olisivat hyvä idea, just joku metsäretki, museokäynti tai vaikka leipominen (myös pojille - riippuu tyypistä) tai missä olettekaan itse hyviä. Jonkun mainitsema heijastin voisi olla parempi idea kuin karkkipussi, saa samalla rahalla.

Vierailija
15/61 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- > nämä 2 vaihtaisin johonkin jouluisempaan makeiseen, konvehtirasiaan tai johonkin jouluiseen suklaaseen, jos mahdollista

Mun tuntemani lapset kyllä varmaan kaikki tykkäävät enemmän karkista kuin joulukonvehdeista. Ehdottomasti. Ei joululahjanamin tarvitse olla "jouluista" vaan mieluummin hyvää. :)

Ja vielä yksi idea noille isoille pojille: lappu jossa lupaat viedä heidät vaikka uimahalliin. Etenkin jos lapset asuvat paikkakunnalla jossa ei ole uimahallia, uimahalliin/kylpylään pääsy voisi olla tosi kiva juttu.

Vierailija
16/61 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on tärkein! Itse olen saanut kummeiltani (2kpl) elämäni aikana yhteensä 5 lahjaa: kastekorun, vauvakirjan (vauvana), kuulakärkikynän ja itse tehdyn nappulapelin kouluikäisenä, ja 500mk ylioppilaslahjaksi. Ei ikinä joululahjoja edes.

En muistele mitenkään pahalla, mutta tietysti olisi ollut mukava saada edes joulukortti tai karkkipussi. Nyt yritän olla omille kummilapsilleni (3kpl) huomaavaisempi ja myös viettää aikaa/soitella silloin tällöin mitä kuuluu jne, sekä lähettää pitkin vuotta postikortteja ja huomioida nimipäivänäkin. Silloin ei ole kauheita paineita ostaa jotain superjoululahjaa kerran vuodessa.

Vierailija
17/61 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin kotiin viemisinä pipareita ja joulutorttuja. Ei tietenkään koske pienempiä. Aikaa ne lapset tarvii, ei maallista roinaa. Tällä en tarkoittanut arvostella ajatuksella ostamiasi juttuja, vaan sitä että usein lapset saavat niin paljon paketteja, että hyvä jos osaavat "vähään" olla tyytyväisiä.

Ajatus on tärkein!!! Ihan kivat pikku lahjat olet löytänyt!

Vierailija
18/61 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos olette nuo jo hankkineet, niin anna palaa.

Monet lapset saavat ihan liikaa lahjoja jouluna. ja ne, jotka vähemmän saavat, ovat vähempään tyytyväisempiä.

Mä itse mietin kanssa noita vesi-ilmapalloja talvella. Ehkä tavalliset olisi ollut parempia.

Lahjakortit yms. ovat kivoja, mutta ymmärrän, ettei aikaakaan omalta perheeltä kauheasti riitä.

Jos energiaa ja taitoa riittää, pienemmille voisi kirjoittaa runon tai sadun, jossa he ovat päähenkilöinä. Isommille voi lisätä kynän, heijastimen tai itsetehdyn hauskan kirjanmerkin.

Mutta hyviä siis näinkin.

Kirppikseltä mäkin olen osan lahjoista hankkinut (uusia tosin), ovat jollekin toiselle olleet tarpeettomia.

Mun pitää kanssa alkaa kohta organisoimaan tota lahja-asiaa. Meillä 9 kummilasta + 6 sisarusten lasta eikä tosiaan viiskymppisiä laitella tilille.

Äläkä mitään suruhymiötä loppun laita, vaan :)

Hyvää joulunodotusta!

Vierailija
19/61 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tarkoitus kirjottaa sama kommentti, konvehteja on paikatu pullollaan muutenkin jouluna

Mun tuntemani lapset kyllä varmaan kaikki tykkäävät enemmän karkista kuin joulukonvehdeista. Ehdottomasti. Ei joululahjanamin tarvitse olla "jouluista" vaan mieluummin hyvää. :)

.

Vierailija
20/61 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. nuo leffaliput olisi ihan kivat vaikka pelkästään. Mutta todellakin jos rahat ei riitä niihin, niin ei varmasti kukaan järkevä vanhempi suutu vaikkka ettet antaisi mitään. Tai hei voisittehan te antaa tosiaan lahjaksi illan teillä jollin vanhemmat saavat vapaata ja katsotte lasten kanssa vaikka jotein hauskaa leffaa, syötte popcornia, teette pihalla lunmiukkoja, luistelette, otatte eväät esim makkaraa ja mehua ulos ja illalla saunotte tai jotain muuta vastaavaa. Olisi varmasti pidetty niin lasten kuin vanhempien puolelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi